reklama

Test horského kola Scott Spark 930

Scott Spark model 2022 je inovativní a hravé kolo s integrovaným tlumičem zadní stavby v rámu. Nabízí skvělé jízdní vlastnosti a plně nastavitelné odpružení. Spark 930 je kolo plné technických inovací, které potěší každého jezdce.

Scott Spark 930 2022
Scott Spark 930 2022
Foto: Jakub Matějka

Když poprvé spatříte Scott Spark 930, napadne vás, že se nejspíš jedná o elektrokolo. Tomuto dojmu nahrává integrovaný a plně v útrobách rámu schovaný tlumič zadní stavby. Tento systém odpružení zadní stavby byl uplatněn právě na kolech Scott modelové řady 2022. Nápad je to výborný, i když manipulace s tlumičem při servisu a čištění bude asi trochu oříšek. Věřím ale, že si každý najde svůj ověřený grif a tento nedostatek bude smazán.

Osazení a komponenty

Rám u Sparka 930 je vyroben z karbonu HMF a zadní odpružená stavba je hliníková z materiálu Alloy 6011. Kolo je osazeno komponenty prověřené a oblíbené značky Shimano. Kolo nabízí převody 1×12 (kazeta Deore 10–51 zubů), o jejichž volbu se stará přehazovačka Shimano XT ovládaná z řídítek řazením Deore SL-m6100. Kliky jsou Shimano SLX FC (32 zubů).

Odpružení v tomto případě zajištuje značka FOX, a to jak na přední, tak zadní části kola. Osazená vidlice FOX 34 Float Rhythm Air Grip má tři stupně tvrdosti odpružení, které si můžete během jízdy nastavit ovládacím prvkem osazeným na levé straně řídítek. Vidlice pracuje se zdvihem 130 mm. Tlumič na zadní stavbě FOX NUDE 5T EVOL je stejně jako vidlice ovládán z řídítek. Nastavení tvrdosti tlumiče a vidlice probíhá současně, a sice pomocí již zmíněné páčky umístěné na řídítkách. Toto nastavení je možné ve třech módech. Při prvním z nich, kdy je páčka v základní poloze, jsou tlumič a vidlice plně otevřeny a pracují na maximum svých zdvihů, což je ideální pro jízdu v terénu. Dále je možnost částečného uzavření obou odpružení na cca 40 %, kdy je páčka v první pozici a nastavení ideální pro jízdu v terénu, např. při stoupání. Poslední poloha páčky Vám zajistí skoro úplné uzamčení odpružení, což je ideální pomocník pro jízdu po pevném a rovném povrchu silnice. Kolo je pak tuhé bez ztráty energie na odpružení.

Ráfky velikosti 29" jsou osazeny pneumatikami Schwalbe Wicked Will 29×2,4". Kolo je možné přestavět i na bezdušový systém, který ke kolu také dostanete. Další velice příjemná, a dnes již samozřejmá věc, je teleskopická sedlovka Syncros Duncan pro se zdvihem do 150 mm, ovládaná páčkou na řídítkách, která podstatně zpříjemní jízdu, neboť není nutné z kola sesedat a výšku sedla montovat pomocí nářadí. Vše funguje jedním pohybem prstu, kdy si sedlo spustíte níž, a už svištíte z kopce. Co se týká vedení všech lanek a hadiček, je viditelná snaha o maximální integraci do rámu tak, aby bylo zabráněno poškození vedení. Z tohoto důvodu je osazen atypický představec Syncros DC 2.0 Cable Integration.

První dojmy z jízdy

Po seřízení a nastavení kola na mou výšku 180 cm (velikost rámu L), jsem vyrazil po asfaltové cestě směrem k lesu. Při úplném uzavření pružení se kolo přestalo pohupovat a sžírat mou energii, která teď mohla být předána plně do pedálů, a kolo tak vyrazilo mrštně vpřed. Kolo se chovalo jako klasický Hardtail a jel jsem doslova s větrem o závod. Prostě radost!

Po vjezdu do lesa jsem celý systém pružení odblokoval a spustil se z mírného kopce. Předpokládal jsem, že kořeny, kameny a jiné překážky dají kolu z kategorie XC pořádně zabrat, ale byl to omyl. Pružení fungovalo na 100 %, jízda byla bezpečná, kolo kopírovalo terén a já se cítil nad míru bezpečně a šťastně :-). Jediné, co mi kazilo ten úžasný pocit z jízdy, byly rány od kamení do karbonové spodní rámové trubky a zvuky ořechu při přerušení šlapání a přechodu na volnoběh. Tyto zvuky jsou poněkud nepříjemné a přechází od zadní kazety do celého kola.

Naopak při jízdě do kopce nastal čas vyzkoušet funkci částečného uzamčení tlumení. Rozdíl oproti plnému zámku je určitě znát a částečné pružení je tak ohleduplnější k pozadí jezdce v terénu.

Celkově splnil Scott Spark 930 model 2022 moje očekávání, které jsem měl při prvním uchopení řídítek. Kolo je to velice povedené, hravé, mrštné a plné technických inovací. Myslím si, že kdo Sparka zkusí, toho bude bavit. 

Fotogalerie

Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022 Scott Spark 930 2022
Jakub Matějka a redakce NaKole.cz, 25.05.2023
Blogy

Východní Balkán - 4. část - Bulharsko - Rodopy

 ()
Na pěkné noclehy si člověk rychle zvykne. Prostě jsme ty krásné přístřešky začali brát jako standard, až jsem větou, že tady noclehy nemusíme hledat, že naopak ony si najdou nás, naše štěstí zakřikla. Dosud jsme ještě neměli krizovku a ta přišla právě ten večer, kdy jsme za městečkem Chadžidimovo…
Peggy | 22.09.2023

Východní Balkán - 3. část - Rozžhavený nejjižnější bod

 ()
Na úvod jsem zapomněla na pár důležitých informací: - Dětem už je (rok 2021) 12 a 14 let (ano, nočník jsme už nechali doma :-) ) a oba jedou ještě docela ochotně.- Luděk má zbrusu nové kolo. Po loňských potížích (2x prasklá vidlice a jiné lahůdky) jsem mu dala nůž na krk, že pokud si nepořídí nový…
Peggy | 11.09.2023

Z Čech k moři – Alpe – Adria

 ()
PŘÍPRAVY KAM SE VYDAT? Nějaký čas ve mně zrála myšlenka nechat letos, až budou děti na táboře, doma obytňák a zkusit něco ujet vlastní silou. Kam bylo jasné - k moři! Otázka byla jen jestli na sever, nebo na jih. A protože mě lákala výzva přejet Alpy, měl jsem jasno celkem brzy a začal jsem hledat…
PetrVobo | 11.07.2023

Rytířská cyklotoulka

 ()
Podmínky pro zahraniční výjezdy nebyly to léto zrovna příznivé, a tak jsme pro další vícedenní cyklotoulku s mou drahou polovičkou Marťou vybrali opět cíl v naší České kotlině: jeden ze symbolů naší vlasti, místo opředené bájemi a pověstmi, na kterém jsme ani jeden ještě nebyl. Ve středu, 30.…
JohnyB | 02.07.2023

Východní Balkán - 2. část - Jak se hledá kamarád, aneb Pošta pro tebe po Srbsku

 ()
Kdo četl naši knihu Cyklotoulky 3 po Balkáně, tak si možná vzpomene, že jsem tam Miroslavovi věnovala celou jednu kapitolu. Teď mu věnuji celou jednu kapitolu blogu. Všechna setkání na cestách, která se protáhnou přes noc, bývají nezapomenutelná. Miroslav a Nevena z Niše jsou ale jedni z těch…
Peggy | 17.06.2023

O čem se mluví:

Cestování na kole Montpellier dnes v 00:54
NEcyklo Ukrajina 30 dnes v 00:53
Vyjížďky, srazy, akce Jaké to bylo - 139 dnes v 00:50
Cestování na kole Posázavská stezka a kolo dnes v 00:44
Technické rady Oprava duše u kol s hydraulikou v terénu... dnes v 00:38
Komentáře k blogu Východní Balkán - 4. část - Bulharsko - Rodopy včera v 21:21
Lehokola Mám tříkolku, a co dál? včera v 17:30
NEcyklo FOCENÍ včera v 17:29
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

143 cyklistů (1 přihlášený)

Východní Balkán - 4. část - Bulharsko - Rodopy

Na pěkné noclehy si člověk rychle zvykne. Prostě jsme ty krásné přístřešky začali brát jako standard, až jsem…
Peggy | 22.09.2023

Východní Balkán - 3. část - Rozžhavený nejjižnější bod

Na úvod jsem zapomněla na pár důležitých informací: - Dětem už je (rok 2021) 12 a 14 let (ano, nočník jsme už…
Peggy | 11.09.2023

Z Čech k moři – Alpe – Adria

PŘÍPRAVY KAM SE VYDAT? Nějaký čas ve mně zrála myšlenka nechat letos, až budou děti na táboře, doma obytňák…
PetrVobo | 11.07.2023