Thayarunde

Cyklostezka Thayarunde zve velké i malé cyklisty na zážitkovou cyklotúru. A to vše bez jakékoliv větší námahy. „S podporou státu, kraje a Evropské Unie (LEADER)“

Výhled na hrad Raabs z Thayarunde
Foto: (c) Waldviertel Tourismus, Studio Kerschbaum

Trasa totiž vede většinou v místech zrušených železničních tratí, tedy přes úseky krajiny, které se kdysi musely kvůli železnici srovnat a dnes tak nabízejí perfektní podmínky pro příjemný výlet na kolech pro celou rodinu. Trasa je optimální také pro elektrokola, jejichž obliba neustále roste! Tradiční hostince a restaurace podél stezky zajistí, aby ani kulinářské zážitky nepřišly cestou zkrátka.

Cyklostezka Thayarunde
Na cyklostezce Thayarunde © Waldviertel Tourismus, Studio Kerschbaum

Bývalé trasy dráhy Thayatal (Waidhofen-Slavonice) a dráhy Göpfritz-Raabs jsou základem této 111 km dlouhé stezky. Při zahájení trasy v obci in Göpfritz an der Wild vede cyklostezka přes Groß Siegharts, Raabs an der Thaya, Pisečné a Slavonice, Waldkirchen, Dobersberg, Thaya a Waidhofen an der Thaya, dále přes Windigsteig nebo Dietmanns a Groß Siegharts zase zpátky do Göpfritzu an der Wild. Přeshraniční cyklostezka mezi Rakouskem a Českou republikou vede sportovce v pedálech kolem zajímavých památek, jako je hrad Raabs, zřícenina Kollmitz nebo přírodní park Dobersberg známý svou divoce romantickou kapradinovou soutěskou s dobrodružnými skalními útvary. Pestrá směsice z jedinečných přírodních zážitků a zdravé špetky kultury na cyklostezce Thayarunde je tak zárukou rozmanitého výletu, který překvapí malé i velké cyklisty spoustu zajímavostí následujících za sebou jak na běžícím pásu.

www.waldviertel­.at/cs/thayarun­de

30.04.2020 - 4 dny

Pestrý život cyklotrempa

Jan Vlasák
Čtvrtá kniha svérázného cestovatele a spisovatele
Čtvrtá kniha je výjimečná tím, že si autor kromě textu a fotografií do ní sám nakreslil obrázky uvádějící jednotlivé kapitoly a je také…

Z útulku až k moři

Lucie Kovaříková a Michal Jon
aneb Jak se Ernest učil plavat
DOTISK úspěšného titulu s novou podobou obálky Málokterý pes u nás je tak velkým cestovatelem jako Ernest. Vždyť jen na cestě popisované v…

Expedice Česká Kanada 118

Sakra, proč vlastně jedeme po ose, když nás předjíždí vlak? Napadlo mě, před Ždírcem, když se okolo nás po souběžně vedené železnici přehnala krásná nová souprava osobního vlaku. A hned jsem si odpověděl. Protože ještě vloni tady jezdili klasické vagony a nastupovat do vlaku s kolem po schůdkách…
Stanley58 | 08.10.2019

Být králem na cestě ... 6. NDR

Budou to už dva měsíce, a stále jsem nedopsal své vyprávění o poslední části cesty.Nedokážu, jako třeba Peggy, sepsat to po pár měsících, prostě staré zážitky vytlačí nové, z paměti se vytrácí detaily a zůstane jen něco jako „pocit".A tím pocitem z posledních etap je zklamání, únava, bolest a…
Jindra8526 | 04.10.2019

Známé i neznámé vrcholy Klatovska 4 - Koráb, Doubrava

Panuje horké letní odpoledne, potí se mi záda v autě, potí se silnice pod autem a určitě se pěkně opotil i zajíc, který vyskočil z pole před autem. Teplota neklesá pod třicítku ani po čtvrté hodině - ideální jet se tak akorát smočit někam k rybníku, ale to víte, kolo je kolo. Už cestou z práce…
JohnyB | 18.09.2019

Znova ve Vysokých Tatrách na kole i pěšky 2019

Stejné výchozí místo jako vloni, ne že bychom neradi objevovali nové lokality, ale když se nám někde líbí, rádi se tam vracíme. Náš loňský pokoj s terasou a výhledem na kostel v Nové Lesné je volný přesně začátkem srpna, kdy potřebujeme odjet z města a konečně přestat bušit celé dny do klávesnice,…
HMS | 02.09.2019

Miladatlon 2019 - skoro na bedně

Oproti loňsku jsem letos moc závodů nestihl, triatlonů bylo jen pár a zatím žádný kvadriatlon. Zkoušet závodit na inlinech se mi po nedávném přistání na asfaltu moc nechtělo a tak zbývala možnost vyrazit do Ústí nad Labem na závod Miladatlon. Trasa 500 m plavání, 2 km pádlování, 20 km kolo a 5 km…