Mezi stojany jsou velké rozdíly. Podívejte se na několik z nich – kterému dáte přednost?
Hádejte, co mi na tomhle stojanu vadí?

Praha, parkoviště u metra Ládví
Stejný princip, bicykl není možné přivázat za rám. Navíc je kolo ve stojanu nestabilní. Stačí když trochu zafouká vítr a kola se poroučejí na zem. K tomuhle stojanu navíc na kole nedojedete – na pěší zónu Anděl cyklisté nesmějí…

Praha, metro Anděl
Podobný princip jako v předchozím případě. Tenhle stojan ale boduje o něco víc – z hospodské zahrádky na svoje kolo alespoň vidíte.

Praha, Plzeňská restaurace
Tenhle typ stojanů má přezdívku „lamač výpletů“. Pročpak si asi lidé ukládají kola kolmo k držákům?

Praha – Barrandov, prodejna LIDL
Celkem dobré – kolo si bez problémů zamknete přes rám. Je potřeba ověřit kotvení k zemi.

Praha, centrála České spořitelny na stanici metra Budějovická
Když není po ruce stojan, splní svou funkci i sloup veřejného osvětlení.

Brémy
Architekti zabodovali po estetické stránce. Pro praktické použití je zase fajn, že kolo se dá přivázat přes rám. Do stojanu by se mohla vejít na šířku i dvě kola a nepřekážet si řidítky. Nevím, ještě jsem tu kolo nikdy neviděla…
Když není po ruce stojan, splní svou funkci i sloup veřejného osvětlení.

Praha, Jungmannovo náměstí
Kolo stojí bezpečně a stabilně. Jednoduché a účelné, kola si navzájem nevadí. Skvěle!

Praha – Slivenec, městský úřad
Na fotce vidíte, že ke stojanu se dá připnout i masivní „účko“. Oceňuju vychytávku s různou výškou řidítek – vejde se tak vedle sebe víc kol na relativně malém prostoru a navzájem si nepřekážejí.

Brémy
Tyhle stojany mají zabudován zamykací mechanismus. Nemusíte s sebou brát zámek. Ten na stojanu je dostatečně masivní, aby se nedal snadno přeštípnout kleštěmi jako třeba lanko.

Pro pražský Den bez aut zapůjčila firma TANO