reklama

První kilometry na elektrokolech

Naše kola
Naše kola
Foto: Autor

Rozhodli jsme se naše stávající kola Author Reflex a Corsa elektrifikovat. V odborném servisu je vybavili středovými motory a my vyrazili na cestu domů. Po doplnění výstroje, kterou jsme před úpravou sundali a hlavně dobití baterií už druhý den využíváme hezkého počasí a jedeme k vodě. Tradiční cesta v délce 55 km (tam i zpět) nám umožní srovnávat a tak po první jízdě nám computer vykazuje průměrnou rychlost 18,61, zatímco záznam z roku 2014 je 14,96.

V pokynech máme uvedeny 3 stupně přípomoci, zatímco na displeji je jich 9. Středový motor v okamžiku kdy přestávám šlapat se vypne a při dosažení rychlosti 25 km se s vámi začne „hádat“ (buď ty nebo já). Při tomto systému je vyřazen přesmykač a jede se jen na jeden talíř. Při zpáteční jízdě lehce vyjíždíme kopec, který jsme v poslední době již vzdávali. Důsledkem toho je nesrovnatelně jistější vedení kola. 6. srpna jsme vyrazili k Voděradským bučinám a po 71 kilometrech dojeli domů. Týden na to jsme najeli na naši CT 8100, kterou jsme ve Zlatníkách opustili a pokračovali po trase 19a pak trochu zakufrovali a dlouhým stoupání jsme se dostali na silnici z Davle do Jílového. Po obědě v „lázních“ jsme pokračovali na Mandavu, kde v Křížkovém Újezdci jsme najeli na nám důvěrně známou jedenáctku. V Dobřejovicích tuto opustili a po 8100 dojeli k zadnímu traktu Průhonického parku, staveništěm se dostáváme mezi Průhonické rezidence a najíždíme na novou síť cyklostezek. Právě v té době, kdy jsem měl najeto asi 60 km mi začla „blikat“ baterka a zbývajících 10 km již jel bez pomoci motoru, zatímco žena v pohodě dojela až domů.

Až do poloviny září s ohledem na počasí jsme využili každé možnosti být u vody. Na konec září jsme měli zaplacen zájezd s cestovkou do Maďarska. Na tento zájezd jsme se přihlásili v době, kdy jsme neměli vůbec tušení, že si pořídíme elektrokola a samozřejmě předpokládali, že v Maďarsku jsou jen roviny. Již první den nás čekalo stoupání asi 600 m s celkovou délkou 64 km. Díky elektrokolům bylo pro nás zadostiučiněním, že jsme sice předjížděli nesrovnatelně mladší, ale hlavně i když jaksi podvodem „drželi“ partu. Následně po celý týden všechny výjezdy byly kolem padesáti kilometrů. Poslední den naše elektrokola překonala první tisícovku.

Elektrokola nám opět pomohla nalézt radost z jízdy, všechno je však jinak. Jezdit jako dříve 120 km je mimo realitu tak jako tak. Bohužel putování, kdy jsme si také postavili stan kousek za hřbitovem je mimo hru a je možné zastavit jen tam, kde máte zásuvku s 220-ti volty. Dále je nutné počítat s tím, že kolo je o zhruba polovinu své váhy těžší a tak zkušenost, kdy již člověk má méně sil a důsledkem toho jízda po eskalátoru mě stála nové zadní kolo, novou přilbu, rozšrotované brýle a na 14 dní modřiny po značné části těla. Samozřejmě, že jezdím dál, jen místo po eskalátoru překračuji zákaz použití výtahů cyklistům.

Fotogalerie

18.12.2016 vložil/a: Mirku
karma článku: 5.34
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Vltavská

Cestování
Není to popis cyklotrasy č. 7 od pramene Vltavy do Mělníka - nebo odbráceně.Naše putování na kole mělo být vyvrcholením předcházejících.…
16.09.2016
Mirku
(4.81)
Tip na letošní dovolenou
 (CK Frčíme)

Šumava na kole

Česko
04.07.2025 - 3 dny
cyklistický
Autobusem
6 900 Kč
 (CK Frčíme)

Budapešť na kole

Maďarsko
26.07.2025 - 2 dny
cyklistický
Autobusem
4 900 Kč
 (CK Frčíme)

Dunajská cyklostezka Vídeň – Budapešť

Maďarsko, Rakousko
30.07.2025 - 5 dní
cyklistický
Autobusem
10 900 Kč
PR

Jak kombinovat cyklistiku a zábavu: Tipy na aktivní dovolenou se vším všudy

 (licence NATALIS / shutterstock.com)
Cyklistika je jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak aktivně trávit dovolenou. Přináší nejen pohyb na čerstvém vzduchu, ale také možnost poznávat nová místa. Co však dělat, když den na kole skončí? Jak využít večer tak, aby byl stejně zážitkový jako jízda přes den?

Tipy na výlety, které propojují přírodu, pohyb a chuťový zážitek

 (licencia NATALIS/ shutterstock.com)
Když člověk šlape do pedálů, cítí svobodu. Když projíždí krajinou, vnímá detaily, které by z auta přehlédl. A když pak dorazí do cíle, kde ho čeká poctivé řemeslné pivo, vznikne dokonalý den. Cyklistika a pivní kultura k sobě prostě pasují – ne jako výmluva pro konzumaci alkoholu, ale jako způsob, jak si po výkonu vychutnat místní atmosféru, posedět venku a poznat region i chuťově.

Online sázení na sport: Měli bychom sázet i na cyklistiku?

 (EyeEm - Freepik.com)
Ve světě online sázek dominuje fotbal, tenis a hokej. Tyto sporty jsou hojně sledované a sázkaři k nim mají přístup k množství statistik. V posledních letech se ale objevuje méně tradiční, zato čím dál atraktivnější disciplína, tedy cyklistika. Zatímco běžný fanoušek sleduje Tour de France jen jako sportovní zážitek, někteří v ní vidí i zajímavou příležitost k zábavě a potenciálnímu výdělku v podobě sázek.
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

177 cyklistů (4 přihlášení)

Z Brna na Lago di Garda a kousek zpět

Po loňském úspěchu s cestou do Říma přemýšlíme s Radkem kam dál. Padají divoké návrhy ("Zbláznil jsi se? Tam…
Monolema | 10.06.2025

Pobaltí 2023 - 2. část

...s mírným zpožděním... Z Litvy do Lotyšska Tuto cestu jsem si poprvé ani nepsala žádný deníček, ani nic…
Peggy | 24.04.2025

Norsko 2024 aneb za tučňáky a pižmoni

Dovrefjell Dovrefjell je pohoří v jižním Norsku v krajích Møre a Romsdal, Trøndelag, Innlandet. Na severu je…
šíp | 23.04.2025