reklama

Elberadweg_2014 - můj první cyklovandr

Před nádražím Hamburg Altona
Před nádražím Hamburg Altona
Foto: Autor

14. července 2014 jsem se na kole z Litoměřic přes Nakléřov a Petrovice zatoulal až do Pirny. Při návštěvě infocentra mi padla do oka brožura „Offizielles Elberadweg Hanbuch 2014", která zde byla zdarma k dispozici. Doma jsem ji prohlédl a řekl si, že by nebylo od věci trasu projet.
Koncem července jsem zašel na nádraží v Lovosicích, poptal se na cenu jízdenky do Hamburku a případný volný termín rezervace pro kolo. Volné místo bylo v rychlíku 172 Windobona další týden ve středu 6. 8. Na místě jsem se rozhodl a nechal vytisknout jízdenky s tím, že jsou nevratné. O cestě tak bylo rozhodnuto. Pokud se jízdenka koupí alespoň tři dny předem platí tarif „Včasná jízdenka Evropa".

6. 8. 2014 1. den
UL - Hamburg 15 km

Windobona přijela do Ústí skoro na čas, označené místo pro kolo na vagonu souhlasí s rezervací a jsem ve vlaku. Cesta ubíhá - Drážďany, Berlín, najednou ubývá světla a blíží se konečná stanice Hamburg Altona. Ve 21.50 vyndám kolo na peron a říkám si vpřed. Před nádražím zkouším, jestli mi mapa Hamburku v telefonu ukáže polohu. Naštěstí ano a tak vyrážím kolem radnice k Labi. V parku se chvíli kochám pohledem na noční přístav, nasedám na kolo a pomalu jedu po pravém břehu směrem ke kempu. Vlevo od cesty najednou vidím karavany a postavené stany. Jsem u jachtařského klubu Műhlenberger Segel-Club. Zajíždím na okraj travnaté plochy, stavím stan a ve čtvrt na jednu již ležím. Kolem je celkem veselo, slaví se úspěchy v nějaké regatě, ale to až tolik nevadí.

7. 8. 2014 2. den 105 km
Hamburg - Wedel - sperwerk Pinnau - sperrwerk Krűckau - Glűckstadt (přívoz Glűckstadt _Wischhafen) - Freiburg - sperrwerk Oste - Otterndorf
(kemp See Achtern Diek 9,50 €)

Vstávám v krátce po šesté. V noci spadlo pár kapek, ale stan je ráno suchý. Takže rychle balím a odjezd. Snídani vařím o pár kilometrů dál na lavičce u Labe. Než se najím, tak začíná mrholit. Ani to nějak nevnímám, protože pozoruji proplouvající kolos NYK HYPERION naložený kontejnery. http://www.hafen-hamburg.de/vessel/nyk-hyperion Ve městě Wedel již celkem leje a poprvé ztrácím značení Elberadweg. Asi třikrát se ptám německo - anglicky na cestu. Výsledek se nakonec dostavil, jede se dál. Pořád prší. Asfaltová cesta vede kolem valu, kde volně pobíhají stáda ovcí. Pochopitelně i po cyklostezce a jízda mezi jejich exkrementy je skutečným požitkem - místy se jim prostě ani nedá vyhnout. Jediná obrana je snížit rychlost. Čas od času je cyklostezka přehrazena. Zastavit, otevřít, protlačit kolo, branka se zaklapne a jede se dál. Za chvíli to samé a po několika kilometrech je to docela nepříjemné. Při průjezdu vesničkami obdivuji upravené cihlové domy s doškovými střechami, vypadají jako z pohádky. Přijíždím k prvnímu sperrwerku Pinnau, cesta je zavřena, protože projíždí nějaká jachta, ale potom obsluha otočí mostní konstrukci správným směrem, zvedne závoru, zamává a jedu dál.

Postupně přestalo pršet, ovce, branky, sperrwerk Krűckau, ovce, branky a v poledne jsem v městečku Glűckstadt. Projedu centrum, posilním se jogurtem s houskou a mlékem. V infocentru je za výlohou mapa města - vidím kudy vede cesta k přívozu (mapku zadarmo neměli a stála 2,50 €). Přívozem (3,50 €) přejíždím na druhou stranu Labe do Wischhafenu. Labe je tady široké kolem 3,5 km. Najednou se přižene přeháňka, ale než přijedeme na druhou stranu, tak už neprší. Od přívozu projíždím kolem pastvin chráněným územím, kde jsou na řadě míst vybudované pozorovatelny ptáků. Ve Freiburgu již svítí sluníčko. Tím více vyniknou překrásné cihlové hrázděné domy.

Problém je ten, že na cyklostezce je objížďka a chvíli se nás víc motá dokola, než najdeme správnou cestu. Jedu po silničkách mezi kukuřicí, lehce do kopce a fouká proti. Kolem půl čtvrté přejíždím sperrwerk Oste a pokračuji do Otterndorfu. Ve vesničce Belum jsou potraviny, tak zastavím na jogurt s houskou, koupím ještě Coca Colu na přilepšenou a jedu dál. Otterndorf je odtud asi 6 km a cestou ještě přišla vydatná přeháňka. Po krátké prohlídce nádherného historického centra nacházím infocentrum. Paní mi ochotně dává mapku města a vyznačuje cestu do kempu. Ten je obrovský, ubytuji se bez problémů a v 19 hodin mám postavený stan. Svítí sluníčko, sanitární zařízení v kempu je super, teplá voda teče neustále, na umývárně dobíjím baterky do foťáku. Za kempem je val, na kterém se pasou krávy, za ním je travnatá pláž s budkami proti větru a na Labi je čilý provoz.

8. 8. 2014 3. den 105 km
Otterndorf - Cuxhaven - Otterndorf - Freiburg - Wischhafen - Krautsand
(kemp Kreutsand am Elbstrand 10 € + 10 € záloha na klíč)

Ráno vstávám v 6 hodin, svítí sluníčko, uvařím snídani, věci nechám ve stanu a jedu směr Severní moře - do Cuxhavenu. Cesta vede opět mezi ovcemi podél Labe, na okraji města projíždím kolem obrovských překladišť a těsně před devátou stojím na konci Labe u dominanty města, kterou je dřevěná věž Kugelbake. Ta sloužila původně k navigaci lodí. Podél pobřeží jsou pláže, na tu hlavní je placený vstup, travnaté plochy s klasickými barevnými budkami proti větru, všude klid a pohoda. Chvíli pozoruji moře a vydávám se na cestu zpět. Mrzí mě, že nemám čas na prohlídku historické části města a pevnosti. Tak alespoň razítko v infocentru a jogurt ke svačině v obchoďáku Real, který je při cestě. V kempu sbalím stan, v obchodu ještě neodolám vynikajícímu sladkému plundru (2,80 €) a vyrážím po stejné cestě zpět směr Hamburg.

Sperrwerk Oste je v pátek zavřený a tak jej objíždím přes Geversdorf . Ve Wischhafenu zastávka v Penny, kde klasicky svačím jogurt, housku a mléko, kupuji konzervu eintopf a chleba k večeři a pokračuji po levém břehu Labe až do Krautsandu, kde je kemp. Celý den svítilo sluníčko a v 17 hodin mám postavený stan. Kemp je fajn, teplá voda teče pořád, zálohu 10 € na klíč od sprch vrátí ráno v 8 hodin. Nedaleko je pláž s přístavním molem a kiosky s občerstvením. Popíjím třetinku piva (2,20 €) a pozoruji lodě na Labi. Kolem půl osmé proplouvá kolem nádherná velká osobní loď COSTA MEDITERRANEA. http://www.costacruise.com/usa/costa_mediterranea.html

9. 8. 2014 4. den 118 km
Krautsand - Stade - Twielenfleth - Jork - Hamburg (přívoz Rűschpark_Teufelsbrűck) - Hamburg - přívoz Zollenspieker_Hoopte - Laßrönne - Drage - Stove
(kemp Camping Land an der Elbe 13 € + 1€ sprcha)


V noci kolem půl třetí celkem vydatně sprchlo a celou noc fičí vítr. Vstávám opět těsně po šesté, stan je sice suchý, ale vítr zesiluje a fouká od Hamburgu. Než se stačím nasnídat, tak leje a přestane až v 9.15 h. Rychle balím mokrý stan, vracím klíče od sprch a vyrážím proti větru směr Hamburg. Po cestě jsou všude plantáže jablek. V historickém městečku Jork se přihnal déšť. Naštěstí jsem zahnul mezi krásné cihlové domky, mezi kterými stojí dřevěný kostel. Je otevřený poskytl mi střechu před deštěm. Po přeháňce přijíždím na okraj Hamburgu. Míjím přívoz u sperrwerku Neuenfelde a kolem letiště sjíždím k Labi. Chvíli pozoruji lodní provoz a remorkéry doprovázející další obrovskou kontejnerovou loď COSCO HELLAS http://www.hafen-hamburg.de/vessel/cosco-hellas . Nedaleko vyhlídkového místa je přívoz Rűschpark a odtud přejíždím Labe na pravý břeh na Teufelsbrűck. Na lodi je automat na jízdenku (1,50 €). Po již známé cestě mě směrovky vedou podle Labe do centra města. Pohled na přístavní doky na druhé straně je pro suchozemce ohromující. Různé lodě plují neustále sem a tam. Mým cílem je muzeum na ponorce U-434 http://u-434.de/, které leží přímo u značené cyklostezky (9 €). 

Po prohlídce muzea projíždím centrem kolem tunelu pod Labem v St. Pauli, obdivuji vše, co vidím kolem sebe, ale hlavně musím při jízdě hledat značky Elberadweg. Někdy je to celkem problém, ale nakonec se dostávám až na okraj města a nabírám směr k přívozu Zollenspieker. Je sobota. Musím tedy nakoupit jídlo na další dny, protože v neděli mají obchody v Německu zavřeno. Cedule mě nasměruje k Lidlu. Nakoupím svačinu v podobě klasického jogurtu, mléka a pečiva. Chleba, eintopf, trvanlivý salám. Uložit nákup do plných brašen je celkem problém, konzerva se musí dát pod stan a spacák a výsledek manévrů je ten, že jsem nechal na řadě košíků žabky, což jsem zjistil až večer v kempu. Cestou od Lidlu se mi nějak opět ztratily ukazatele cesty a bloudím. Ptám se několikrát, nějaká paní mi dokonce píše názvy vesnic, přes které mám jet. Nakonec cestu nacházím a dojedu v 19 hodin k přívozu. Na druhé straně Labe si opět dělám neplánovaně zajížďku, ale kolem půl osmé jsem konečně v kempu. Paní v recepci je fajn a ráno můžu odjet, kdy budu chtít, klíč od sprch mám hodit do schránky. Kemp leží hned u cyklostezky. Za valem, který ji lemuje, je slyšet hlasitá hudba. Myslím si, že jsou tam kolotoče, ale nakonec se z toho vyklubal nějaký tunnig sraz. Hráli celou noc.

10. 8. 2014 5. den 148 km
Stove - Tespe - Artlenburg - Hohnstorf - Bleckede - Alt Garge - Neu Darchau - Hitzacker (přívoz Hitzacker¬_Bitter) - Dömitz (most) - Grippel - Gorleben - Pevestorf - Gartow (kemp Campingpark Gartow 9,10 €)

Ráno budíček v 6 hodin, ve sprchách dobíjím foťák, uvařím snídani a sbalím mokrý stan. Je pod mrakem a proti větru odjíždím podle Labe. V městečku Artlenburg je k vidění kromě krásných cihlových domů i pěkný větrný mlýn. Přejíždím jeden z přítoků Labe a v Hohnstorfu fotím další pohádkové domečky. Cesta dál vede kolem ptačí rezervací. Před polednem zastavuji a na náspu suším mokrý stan. Než uschne, uvařím si kafe a oběd. V jednu hodinu přijíždím do městečka Bleckede. Probíhají zde nějaké slavnosti, obchůdky v historickém centru jsou otevřené a tak zastavím u kavárny a vychutnávám atmosféru s kávou a zákuskem.

Spokojen odjíždím a šotolinová cesta s nekonečnými rovinkami mě dovede do Alt Garge. Kolem cesty se konečně objevují i lesy a krajina se mi líbí. V Alt Garge je drezínové nádraží a je možné se svézt drezínou do Bleckede http://www.ig-draisine-elbtalaue.de/ . Po zastávce u nádraží přijíždím do Neu Darchau a zadní kolo nějak plave. Opravím píchlou duši a jedu dál. Cesta vede do kopce, silnice se opět mění na šotolinu, jede se lesem, kolem jezírek s lekníny až do městečka Hitzacker. Přívozem přejíždím na druhou stranu a pokračuji do městečka Dömitz. Původně jsem chtěl pokračovat po pravé straně řeky až k přívozu v Pevestorfu. Protože jsem nevěděl, do kolika hodin jezdí a bylo 18 hodin, přejíždím raději po silničním mostě na levou stranu Labe. Do kempu mi zbývá asi 30 km a dvakrát se rozhoduji spát v lese, ale nakonec kemp zvítězil. Recepce byla otevřená, postavím stan, teplá voda na žeton teče 5 minut, uvařím večeři a je tma. V kempu žádná restaurace není, tak sedám na kolo a jedu do vsi. Po chvíli příjemná hospůdka s točeným pivem (3,50 € půllitr). Dám dvě a jedu spát.

11. 8. 2014 6. den 140 km
Gartow - Schnackenburg - Stresow (hranice DDR/BRD) - přes žel. most Wittenberge - Rűhstädt -Nitzow - Havelberg (přívoz Havelberg_Räbel) - Arneburg - Wischer
(kemp Camping Naherholung Wischer 11€ + 1€ ssprcha + 25 € kauce)

V noci lehce sprchlo, ale ráno je jasno. Vstávám v půl sedmé, vařím snídani, počkám, až uschne stan a vypraná trika a 9 hodin odjíždím. Svítí sluníčko, projíždím Schnackenburg , další cesta vede mezi jezírky, všude je spousta ptáků. V 10 hodin přijíždím k vesničce Stresow a zastavuji se u památníku bývalé hranice mezi DDR/BRD. Hned vedle je krásné jezírko s čistou vodou, která láká ke koupání. Fouká ale tak silný vítr, že si raději vařím kafe. Pokračuji krásnou krajinou s jezírky až k železničnímu mostu. Po mostě přejíždím na druhou stranu do města Wittenberge. Cestou do centra se zastavuji v cykloprodejně a kupuji olej na řetěz (7,60 €), protože ten co jsem měl s sebou už došel a vrzající řetěz opravdu nesnáším.

Po prohlídce městečka zastavuji v supermarketu a dobíjím energii jogurtem, mlékem a houskou. Cestou z města se zastavím u největších věžních hodin a ve 13 hodin pokračuji směrem do Havelbergu. Prohlédnu si centrum a jedu k přívozu. Během cesty přes Labe sním poslední housku a jedu do Arneburgu. Cestou nakupuji jídlo v jednom z NP marketů a vylezu do věže (slouží jako rozhledna) zříceniny kostela Käcklitz u vesnice Hohenberg-Krusemark. V Arneburgu se ptám na kemp, jedu po silnici asi 5 km a nikde nic. S mapou v ruce mi zastaví druhé auto a jeho posádka mě dovede až před bránu kempu. Kemp je velký vedle jezera, stan si stavím mezi borovicemi, ale je na první pohled vidět, že se nacházíme na území bývalé NDR. Baterii do foťáku mi bez problémů dobíjí zdarma na recepci. Teplá voda teče, vyperu sebe a prádlo, uvařím eintopf k večeři a jdu spát.

12. 8. 2014 7. den 126 km
Wischer - Storkau - Tangerműnde - Grieben - Rogätz (přívoz Rogätz_Schartau) - Hohenwarthe - Magdeburg - Pretzien - Dornburg
(kemp Prödler See 9 € + 25 € kauce)

Ráno vstávám v 6.15, stan je suchý, v klidu uvařím čaj k snídani, sbalím stan, beru kauci a baterku a odjíždím po osmé hodině. U městečka Storkau začíná pršet, pod viaduktem balím stan i spacák do igelitu a pokračuji do Tangerműnde. Na okraji je Lidl, kde kupuji jogurt a mléko na svačinu. Přestalo pršet a pomalu projíždím historickým centrem. Vysvitlo sluníčko a jedu proti větru nekonečnou rovinou mezi poli s množstvím čápů, míjím další dřevěný větrný mlýn a u vesničky Sandfurth jsem údajně na říčním kilometru 362, což je polovina toku Labe. 

Následujících asi 10 kilometrů k přívozu v Rogätzu je protivítr už více než protivný. Makám, jedu 25 km/h , za mnou se veze celou dobu nějaký germán, ale nevystřídá. Přívozem přejíždím na pravou stranu Labe a před druhou hodinou jsem u Hohenwarthe. Prohlížím si velká zdymadla na kanále Elbe-Havel a vodní most, po kterém tento kanál překonává řeku Labe. Jedná se o obdivuhodné technické dílo. Jedinou vadou na kráse je hrozící déšť a vítr. Pokračuji proto směrem k Magdeburgu. Město samotné míjím pouze po jeho okraji a v supermarketu nakupuji svačinu (co jiného, než tradiční mléko, jogurt, sýr a pečivo), konzervu k večeři a něco k snídani. Na cestě kolem Ranies jsou asi na 6 km rozmístěny informační tabule o planetách sluneční soustavy - Planetenlehrpfad . Vítr konečně fouká do zad, ale cesta vede po vyvýšeném náspu, kde jsou dva pruhy betonových kostek, uprostřed a na okrajích tráva. Rychlost přes 20 km/h již vyžaduje neustálé soustředění, protože pád z náspu bych nechtěl. Kolem 19 hodiny dorážím do kempu v Prödelu. Vypadá to tady jako v kiosku na koupališti. Na place stojí jeden stan a můj, později přijede ještě jeden cyklista. Paní v recepci mi dá proti kauci klíč od sprch a z lednice vyloví ochotně lahvové pivo za 1,20 €. Peru triko, uvařím večeři a je pohoda. Večer se kiosek zavře a domácí odjedou. Na umývárku dávám dobít baterku do foťáku, ale je tam asi nějaký časový spínač, protože když ji po hodině kontroluji, tak se nedobíjí. Naštěstí mám ještě jednu.

13. 8. 2014 8. den 135 km
Dornburg - Walternienburg - Steckby - přívoz Aken - Dessau-Roßlau - Vörlitz - Lutherstadt Wittenberg - Elster (přívoz Elster) - Wartenburg - Trebitz - Merschwitz - Pretzsch
(kemp Campingpark und Wohnmobilhafen "Am Großen Lausiger Teich" 9,25 € + 1,5 € dobití baterií)


Ráno je sucho a slunečno, vstávám ve čtvrt na sedm, vařím snídani a sbalím stan. V 7,50 přijíždí pan domácí, vrací kauci a po osmé hodině odjíždím k přívozu Aken. Cesta vede částečně lesem po šotolině a loukami po betonu. V lese míjím zbytky nějakého kostela. V půl jedenácté přejíždím přívozem do Akenu a jedu do městečka Dessau-Roßlau. Projíždím ho přes parky po jeho okraji po příjemné šotolinové houpačce. Za Dessau přejíždím říčku Mulde po krásném dřevěném mostě, pod kterým pluje hodně ryb. Nejkrásnější úsek cesty je kolem městečka Vörlitz, kde se nachází zámek a překrásné parky http://www.woerlitz-information.de/woerlitz-de/ak/index.php. Chtělo by to tady pobýt celý den.

Tolik času není a tak jedu do Lutherstadt Wittenbergu. Toto je další krásné historické město. Trávím zde asi hodinu prohlídkou historického centra. Na závěr si dávám vynikající kebab (3,50€). V Elsteru je k vidění další dřevěný větrný mlýn i s popisem historie a přívozem přejíždím na levou stranu Labe. Jedu po alternativní trase Elberadweg a cestou do obce Pretzsch skoro nikoho nepotkávám. Jedinou vadou na kráse je včela, která mi zalétne pod triko a trestá žihadlem. Před Pretzschem je asi 5 km cedule do kempu, kolem osmé hodiny mám postavený stan a začíná pršet. Na recepci chtějí za dobití baterky 1,5 €. Teplá voda na žeton - 4 minuty. U kempu je restaurace, točené pivo za 3 €, mají i lahvové Krušovice - je vidět, že se blížím domů. Když přijdu ke stanu, tak vedle staví stan ten samý cyklista, co byl i v Prödelu. Dáváme řeč a je to Polák, který jede do Drážďan, kde bydlí a pracuje. Chvíli povídáme, ohřeji eintopf k večeři a jde se spát.

14. 8. 2014 9. den 125 km
Kemp Pretzsch - Domnitzsch - Torgau - Veßnig - Belgern - Außig - Strehla - Riesa - Meißen - Coswig (kemp „Am Badesee Coswig-Kötitz" 9,4 € )

V noci celkem dost pršelo, ale ráno je jasno. Vstávám ve čtvrt na sedm, vařím snídani a čekám, až stan trochu oschne. Odjíždím až po deváté směr Torgau. Asi 2 km po silnici a potom klasicky mezi kukuřicí po asfaltu a betonu. Torgau minu po břehu a jedu do Belgernu. Ve Veßnigu přijíždím k cyklistickému kostelu. Uvnitř je mapa a špendlíky označují odkud dorazli jednotliví návštěvníci. Označkuji Litoměřice (zatím jsem jediný) a jedu dál. V Belgernu od přívozu vyjedu do kopce na historické náměstí. V potravinách koupím jogurt a mléko, na náměstí končí nějaké trhy a u pekařky stihnu koupit ještě vynikající koblihy. Svítí sluníčko a v klidu se na lavičce najím. 

Pokračuji dál a najednou projíždím vesničkou Außig - rázem jsem skoro doma v Ústí nad Labem. Projíždím univerzitní město Riesa. Ve městě je celá řada kulturních a technických památek, přímo u cyklostezky je část zábavního univerzitního parku - zvukovody. Kolem Labe pokračuji do Míšně. Labe je zde velmi podobné tomu co známe od nás. Kolem 17 hodiny jsem v Míšni. Procházím historické centrum. Nedaleko je Lidl, kde nakoupím jídlo a jedu asi 10 km do Coswigu, kde je přímo u cyklostezky velký kemp. Součástí kempu je i městský bazén. V kempu je do 20 hodin otevřená restaurace, tak rychle pivo (2,60 €). Stihnu ještě ohřát párky k večeři a začíná pršet. Zalézám do stanu a čeká mě poslední noc.

15. 8. 2014 10. den 85 km
Coswig - Niederwartha - Dresden - Heidenau - Pirna - Königstein (přívoz) - Bad Schandau - Schmilka - Hřensko

Ráno je jasno, vstávám v půl sedmé, sbalím stan a v 7,45 vyrážím směr Drážďany. Krátká zastávka v historickém centru u Zwingeru, ale všude je plno lidí, protože o víkendu probíhají v Drážďanech slavnosti. Přesunuji se do Pirny a v kavárně si vychutnávám kafe a opět výborné koblihy. Svítí sluníčko a jsem již skoro doma. Po desáté hodině přejíždím do Königsteinu, cestou fotím skalní most Bastei, městečko i pevnost již znám, tak jedu přívozem na pravou stranu Labe a směřuji do ČR. 

Hranice překračuji v pravé poledne. V Hřensku se přižene bouřka a půl hodiny leje jako z konve. Když trochu přestane, jedu do Děčína, ale po 2 km leje znovu. Končím v penzionu u silnice a čekám na manželku se synem, kteří pro mě přijedou autem. Měli jsme se setkat v Děčíně.

Celkem najeto: 1 102 km

Jízdenka: Ústí - Hamburg 952 Kč (34 €)
Místenka: 84 Kč
Jízdenka kolo: 280 Kč (10 €)
Rezervace kolo: 84 Kč
Servisní poplatek ČD: 50 Kč
Doprava vlakem celkem: 1 450 Kč

Náklady celkem (bez dopravy vlakem): 205 €
Z toho cena za kempy 84 €

Používané mapy:
Offline mapa Hamburgu v mobilu
Orientační mapky v příručce Elberadweg handbuch 2014 http://www.labska-stezka.com/index.php?id=41&L=3
Automapa Německa 1:750 000

Fotogalerie

14.02.2015 vložil/a: honza_lt
karma článku: 5.82
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

Tip na letošní dovolenou
 (CK Mamut tour)

Lechtalské Alpy

Německo, Rakousko
26.06.2024 - 5 dní
cyklistický
Autobusem
12 300 Kč
 (CK Cyklotur)

Tyrolsko-bavorské pomezí na kole

Německo, Rakousko
29.06.2024 - 6 dní
cyklistický
Autobusem
13 880 Kč
 (CK Mamut tour)

Jižní Tyrolsko – Dolomity na kole

Itálie, Německo
02.07.2024 - 6 dní
cyklistický
Autobusem
17 800 Kč

Nejčtenější blogy:

PR

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

219 cyklistů (10 přihlášených)

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024

Východní Balkán - 8. část - Rumunsko, Maďarsko - ZÁVĚR

Po probuzení v Transylvánii, nedaleko města Reghin, jsme si na snídani opět dojeli do první vesnice. Oproti…
Peggy | 15.12.2023

7. část - Do Rumunska!

Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena…
Peggy | 01.12.2023