reklama

Test mini GPS PGO3

GPS PG03 s desetikorunou
GPS PG03 s desetikorunou
Foto: Autor

Hledal jsem nějaký tachometr, krokoměr, nebo nějaký přístroj, který změří co nejpřesněji ujetou, uraženou vzdálenost. Hledal jsem na internetu jakýsi levnější přístroj, ne moc složitý. Většinou se na mě vyrojilo velké množství přijímačů, které umí zakreslit trasu do mapy, což jsem nepožadoval. Pak jsem narazil na jednoduchou mini GPS, která je víceméně základnější. Počítá cestovní rychlost, (možno navolit míle nebo km/h) uraženou vzdálenost, zobrazuje nadmořskou výšku, aktuální polohu v souřadnicích GPS, dokonce jsem ocenil jakousi navigaci k místu, dle souřadnic, které lze využít jako pomoc při hře geocaching, nebo když se ztratíte v lese a potřebujete najít výchozí místo, kde jste nechali auto. Jednal jsem s obchodem, co vše tato hračka umí, jak dlouho vydrží, zkrátka dotázal jsem se na vše, co mě zajímalo. Rozhodl jsem se ji zakoupit, a měsíc před dovolenou aktivně testoval. U své polovičky jsem se sice po dobu testování setkával s námitkami a poznámkami, které nebyly lichotivé, nicméně na dovolené ocenila přístroj stejně jako já. Přístroj je označen jako Mini GPS PG03. Velmi mile mě překvapila nízká hmotnost, relativně hezké zpracování, ale hlavně výdrž baterie. Málokdy se stane, že deklarovaná výdrž baterie se shoduje s realitou. Zde výrobce udává až 10 hodin, které jsem sice nedosáhl, ale 9 hodin na jedno nabití jsem měl takřka vždy. Popravdě, kdo vydrží jít v kuse více, jak 9 hodin, že? Takže dle mého, je výdrž baterie dostačující. Další, co mě příjemně překvapilo u takhle základního modelu, byl fakt, že je mini GPS schopna fungovat a počítat i při nabíjení. Zklamáním bylo trochu to, že pokud uděláte zastávku, nelze měření přerušit bez ztráty měření, které probíhalo do té doby. Počet km se automaticky nuluje, pokud jakkoli přerušíte měření. (vypnutím přístroje nebo jen deaktivací počítání, při zastavení na jakkoli dlouhou dobu určitě ne).

Testoval jsem tuto hračku opravdu jak jsem uměl, a myslím, že dostávala zátěžovou zkoušku, jakou v běžném provozu nedostává. Ve městě, tedy přesněji řečeno v zastavěné oblasti, má občas GPS s „chycením" signálu a tak není měření uražené vzdálenosti a rychlosti až tak přesné, druhý problém občas vznikne s náběhem přístroje, rovněž v zastavěné oblasti. (tedy, on naběhne rychle, ale než najde signál) Ve městě, konkrétně v Praze jsem testoval přístroj pěšky, ve třech typech automobilu a na jízdním kole. Nejmenší odchylka od naměřených údajů s autem byla ve voze Škoda Octavia a Fabia, kde se rozdíl pohyboval max. do 2 km na 100 km ujeté vzdálenosti, ve VW Transporter se odchylka rovnala 3,6 km na 100 km, tedy když GPS ukazovala rovných 100 km, vozidla měla o tento rozdíl víc. Na jízdním kole se rozdíl dopočítaný na 100 km pohyboval kolem 4,5 km na 100 km s odchylkou doufám, že dobře nastaveného tachometru Sigma. Pěšky dokonce 6 km na 100 km, přičemž měření probíhalo dle google plánovače tras a dopočítáno na tuto vzdálenost. V otevřeném terénu se přesnost víc než přiblížila skutečnosti. Testoval jsem na jízdním kole, kde se můj tachometr nepohodl s GPS o pouhé 3 km na 100 km, opět mě mini GPS ošidila o 3 poctivě najeté kilometry, pěšky mě na tůře 25 km ošidila o necelý kilometr, což bych ji asi rovněž odpustil... Měřená rychlost byla více než přesná, a to hlavně při rychlejším pohybu, tedy v autě nebo na jízdním kole, pro cestu pěšky byla spíše orientační, kdy v mém případě kolísala mezi 7-9 km/h. (Ano, moje přítelkyně mi stále hubuje, že nechodím, ale běhám, no mám prostě dlouhé nohy.)

Nadmořskou výškou, kterou jsem testoval dle turistických map hlavně v Praze, cestou do Hradce Králové a na Ústecko – Orlicku jsem byl mile potěšen. Oproti mapám se GPS lišila max. +- 2 metry, což je velmi přijatelný údaj. Na některých místech byla ale naprosto přesná.

Nakonec jsem se pokusil hrát s kamarádem hru geocaching, která mě až tak moc nebavila, ale co bych v rámci testu neudělal..... Musím říct, že jsem byl překvapen tím, jak nám tato malá, ale schopná věcička napomohla při hledání takzvaných „kešů" na které nás navedla přibližná „navigace", mohu-li tak pomocnou šipku označit. Jednoduše zadáte souřadnice do jedné ze 16 pamětí a pak už jdete podle šipky, která je přesnější v otevřeném terénu než v zastavěné oblasti měst. Co neukáže šipka, dohledáte podle souřadnic.

O přesném čase nemusím asi moc mluvit, není totiž co měřit, automaticky se totiž seřídí při načtení polohy... Celkově sečteno – podtrženo, za cenu, za kterou jsem přístroj koupil, je to pomocník velmi dobrý. Display je velmi čitelný, výdrž baterie víc než dobrá, přesnost měření je, řekl bych hodně slušná, protože co si budeme říkat, pokud jdeme na túru, nějaký kilometr nás asi moc nezajímá, když uvážíme odchylku max. 1 km na tůru měřící 25 km. Jediné, co bych tomuto přístroji asi vytkl je fakt, že nelze přerušit měření bez ztráty naměřených dat a to, že v hustěji zastavěné oblasti je náběh signálu pomalý a dochází k občasnému výpadku signálu. Zpracování, do ruky příjemný materiál i tvar bych ale ocenil pozitivně. Sám za sebe bych přístroj určitě doporučil.

Fotogalerie

19.10.2013 vložil/a: Cyklohlidka
karma článku: 2.99
Líbil se vám článek? Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé Hodnotit mohou jen přihlášení uživatelé  [+]
Texty uveřejněné v sekci Blogy obsahují osobní názory autorů a nevyjadřují stanovisko redakce. Zveřejňování příspěvků v této sekci se řídí následujícími pravidly.

PR

Cyklistické legendy a hazard: Příběhy slavných cyklistů a jejich vášně pro hazard

 (shutterstock.com licence NATALIS)
Cyklistika je sport plný hrdinství, vytrvalosti a odhodlání. Je to sport, který oslavuje sílu lidského ducha a schopnost překonávat překážky. Ale za lesklou fasádou profesionální cyklistiky se skrývá i temnější stránka: vášeň pro hazard.

Cascara aneb čaj z kávových třešní: Proč si ho dopřávat co nejčastěji?

 (kofishop.cz)
Myslíte si, že už jste ze světa kávy ochutnali všechno? Pak jste možná zapomněli na cascaru – pochoutku s dlouhou tradicí, která ale zatím stále stojí tak trochu ve stínu tradiční kávy. O co se vlastně jedná a proč byste měli cascaru pustit i do svého šálku?

Nová značka skládacích kol v ČR – Montague kola (nejen) amerických výsadkářů

Skládací kola Montague (Citybikes)
Skládací kola si již dávno našla cestu k zákazníkům. Není divu. Jsou praktická a zásadně rozšiřují možnosti rekreační a městské cyklistiky. Díky lehkosti a skladnosti jsou používána při cestách vlakem, autobusem, letadlem, karavanem, osobním autem a dokonce i ultra-light letadlem či vrtulníkem.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

358 cyklistů (11 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024