reklama

Pěna do duše.

Existuje něco podobného jako pro auta při píchnutí duše kdy se dá na dojetí použít pěna ve spreji?

[ Zpět ]
Datum: 02.04.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (Lanze)
  • Re: Pěna do duše.

         

    Ano, vozi se to bezne jako rychla prvni pomoc treba na zavodech. K dostani v cykloprodejnach.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.04.2009
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pěna do duše.

         

    Existuje také přípravek pro preventivní použití,ten naliješ do duše nebo UST pláště a při defektu se to samo zalepí,samozřejmě to funguje jen do díry 2 až 3 mm.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.04.2009
    Autor: keťo
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pěna do duše.

           

      Tufo tmel mi perfektně fungoval v bezdušových galuskách Tufo, ale v duších ať na silnic nebo na mtb z nějakého důvodu nefunguje.
      Pokud máte někdo vyzkoušený nějaký konkrétní výrobek na mtb duše, sem s ním!

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2009
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěna do duše.

             

        Ahoj, setkal jsem se s tím při nákupu duše, koupil jsem Bontrager, který to v sobě už měl, tak jsem nic neřešil. Jo a je to super - mě to asi funhuje :)

        Mimochodem jsem se ptal výrobce jak je to s mícháním různých značek těch náplní a jestli zde platí \\\"čím víc tím líp\\\". Prej ne, ten gel časem zrosolovatí a přestane fungovat. Pak je lepší dát tu duši třeba na mámino kolo...

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Tomáš_876554367598)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěna do duše.

               

          Záleží na tmelu a hlavně podmínkách, kde je to ježděné. Třeba NoTubes hrudkovatí především v zimě.
          Teď jsem právě kontroloval 6 plášťů na svojich třech kolech. Na všech jsem dával tmel před půl rokem a něco.
          A stav byl následující, 4 pláště na fullech ani náznak hrudek. Jeden plášť měl tmelu cca 1/2 co jsem tam dával, dva cca 1/4 a jeden ani stopy po tmelu. Ten úbytek byl daný tím, že se spotřeboval na zacelení defektů. Všechny tyhle pláště v zimě ježděné nebyly, jen párkrát kolem 5st.
          U posledních dvou, které byly v zimě ježděny trošku více, ale ne pořád nijak moc (moc v zimě nejezdím a v mrazu vůbec), tak tam v obou kolech tmelu bylo dost (tohle bylo na celopevňáku, na kterém jezdím hodně asfalt, takže zřejmě minimum defektů a tedi i minimální ztráty tmelu). Zadní v pohodě, žádné hrudky, ale přední byl s hodně hrudkami, tedy téměř zmizel tmel, který by byl ještě kapalný (a tedy funční).

          V duších tohle ale nijak zkontrolovat nemůžeš.

          A v pláštích samozřejmě platí, že čím víc tmelu tím lépe. Sice po delší době (a hlavně kdyby se jezdilo v mrazu) může udělat hrudky a je třeba pak dát tmel nový.
          Ale pokud se hrudky neudělají, tak více tmelu má dvě výhody. První je tak, že když je více defektů, tak málo tmelu dojde a pak ten další defekt nezacelý vůbec a pak druhá výhoda, když je hodně tmelu, tak je šance, že to zacelý i větší díru (dostane se tam při ucházení vzduchu více tmelu najednou). Oboje je v praxi ověřené.

          Každý si ale musí rozmyslet, kolik ho použije, více tmelu je jak dražší, tak narůstá váha.

          Třeba na stránkách NoFlats, kde je video jak jezdí po hřebíkách a všechno jim tmel zacelí, tak tohle je velmi zkreslující, protože aby to zvládlo tolik hřebíků, tak tam musí mít neskutečně hodně tmelu, můj odhad je, že klidně i výrazně přes 0,5l na plášť, což se v praxi samozřejmě nepoužije. Při rozumném množství typu 60-80ml na plášť to má u hřebíku (větší díra) šanci tak na 2-3 hřebíky max. a pak tmel dojde.

          A v duších máš spíš prostě štěstí, že máš málo defektů a když už tak typ defekt, který to ještě zacelý, protože v duších to prostě funguje mnohem hůře (spousta lidí to v duších přestala používat, protože jim to nezacelilo kolikrát ani díru po trnu, kterou tmel bez použití duší zacelý spolehlivě vždy).

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2009
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěna do duše.

             

        zkus tohle http://www.bikezone.cz/view.php?cisloclanku...

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2009
        Autor: keťo
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěna do duše.

               

          Dle majitelů, co to jezdili je to v dušších také nic moc, tam prostě ideálně nefunguje nic.

          Jinak samozřejmě NoFlats bezdušové řešení použité bez duší je plně srovnatelné s NoTubes a funguje dobře.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2009
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěna do duše.

             

        V duších tmely fungují velmi špatně (něco občas zacelí, ale oproti plášťům je to mnohem horší). Je k tomu mnoho důvodů jako třeba tenká stěna duše oproti plášti kterou tmel zaceluje špatně a při odvalování se duše proti plášti často mírně pohne (tím nemyslím, že by se hned musela duše nebo plášť protáčet v ráfku), dále defekty typu cvaknutí to stejně nezacelí.

        Prostě je lepší přejít na bezdušovou variantu, která přinese i spoustu další výhod jako menší valivý odpor, možnost foukat nižší tlaky, atd.

        Já s UST plášti + tmel zatím stále úspěšně prodlužuju svůj rekord bez defektu (tím myslím bez defektu, který bych musel na vyjížďce řešit, tmel už mi samozřejmě více defektů zalepil a v jednom případě jsem ztratil trošku tlak, ale nebylo to tolik, že bych musel dofouknout ještě na vyjížďce), už mám něco málo přes 1 rok.
        A to jsem za tu dobu jezdil nejnáročnější terény, co jsem kdy vůbec jezdil a s nejvíce ostrými šutry jako třeba 14 dní dovolená v Beskydech.

        A pro srovnání, třeba s NN/RR obyč dušovou verzí jsem měl za rok nějakých 12-15 defektů. S dušovými Albert/SS alpencross (oba velmi odolné) už to bylo mnohem lepší, ale také to nebylo zcela bez defektu (hlavně jedno proražení, kdy jsem zrušil i zcela ráfek, takže docela drahé).

        Navíc nejen že duše + tmel funguje mnohem hůře, ale je to také zcela nejtěžší řešení, jaké může být (tohle je už těžší i než plnohodnotné UST, s dušový plášť + NoTubes tam už nemá ani cenu srovnávat).

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2009
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěna do duše.

               

          Takže když píchnu a použiji tmel do duše ve spreji můžu potom ještě dojet cca 30 - 40 km?

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2009
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Martin Horský)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pěna do duše.

                 

            To záleží jestli zalepí danou díru. Pokud ano, tak je možné jezdit tak nejen 30-40km, pokud ne, tak nedojedeš ani 1km.

            A jak píšu, tak v duších to díru zacelí výrazně méně často než v pláštích bez použití duší.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2009
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pěna do duše.

         

    to si spis porid bezdusovy plaste a jeste usetris vahu

    [ Zpět ]
    Datum: 03.04.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pěna do duše.

           

      Přejít na bezdušové řešení je určitě mnohem lepší (jak jsem psal výše i z mnoha dalších důvodů), ale pokud se srovná dušové řešení bez tmelu x plnohodnotné UST řešení, tak váhu neušetří (pokud vozil těžké duše, tak bude +- nastejno, pokud nějaké trošku lehčí tak půjde s váhou lehce nahoru).

      Ušetří pár gramů jen při použití dušový plášť + bezdušová sada (a oproti opravdu lehké ultralight duši je to opět +- nastejno), ale zase tím bude mít obtížnější montáž a bude muset vybírat vhodné pláště se kterými to funguje.

      Pokud to není gramaření na závody, tak já jsem určitě pro plnohodnotné UST řešení, které je bez jakýchkoliv starostí + je i odolnější. Ale zase je tu zásadní nevýhoda a to, že musí pořídit UST ráfky (pokud už je nemá).

      [ Zpět ]
      Datum: 03.04.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pěna do duše.

             

        tomu nejak nerozumim.... pokud pouzijes bezdusovy plaste s tmelem oproti klasice tak rozhodne vahu usetris teda pokud si nekoupis tak tezkej UST plast kolik mel ten klasickej s dusi dohromady...
        ja vozim Schwalbe Noby Nic 2,5 UST

        [ Zpět ]
        Datum: 03.04.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (escobar)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěna do duše.

               

          Vozím konkrétně také NN/RR UST 2,25 (asi tam máš jen překlep 2,5 neexistují). Vážil jsem doma už hodně kusů, ale zatím jen do 2008 verzí, ty nové 2009 zatím ne.
          Pro ty 2009 verze mají váhy na stránkách Schwalbe nějaké podivné. Některé pláště šly vahou nahoru (UST všechny, ale třeba NN obyč verze také a ta o dost). Zatím dle zvážení prvních pár kusů UST RR 2,1 (ty nejezdím, ale pro ty mám info pro více kusů z reálu), tak opravdu došlo k mírnému nárůstu váhy pro UST verze, ale menšímu než uvádí na stránkách (váha pro 08 byla spíše lehce nahdodnocena, v reálu průměrně maly malinko více, pro 09 je to přesně naopak v reálu mají o malinko méně)

          A teďko k tomu váhy třeba pro RR (tam mám zvášeno nejvíce kusů jak pro dušové tak pro UST, proto jsem je vybral pro příklad), uvádím průměrné váhy, jednotlivé kusy dost kolísají a občas úlet klidně i o 60g:
          - dušová verze 2,25 RR průměrná váha někde kolem 530g (o pár gramů více než má být)
          - UST RR 2,25 průměrná váha kolem 660g
          - pro 09 se rozdíl o trošku zvětší, dušový je těžký stejně, UST o pár gramů více

          Rozdíl tedy 130g navíc pro UST plášť. K tomu dám 60g tmelu (někdo ho vozí třeba i ještě více) a jsme na 190g, což je váha těžké duše. Se 120g duší bude na tom lépe dušová varianta s duší (samozřejmě ta UST varianta bude mít tisíce výhod jako menší valivý odpor, možnost foukat menší tlaky, odolnější proti defektům a to myslím nejen díky tmelu ale i bez tmelu jsou odolnější, ale to už je jiná věc).

          NN UST 2,25 09 měly průměrně kolem 710g, dušové kolem 600g. Tady tedy je rozdíl nepatrně menší.

          Současně udávaná váha pro 2009 verzi NN dušových 2,25 je 695g, což je neskutečný nárůst (08 měl udáváno pod 600g) a skoro se mi zdá, že tohle musí být chyba, tolik nemohl přibrat i kdyby dělali lehké úpravy pro 09 verzi.
          UST pak má udáno 760g a tady dle vážení jiných UST verzí (2,1) je ověřeno, že lehký nárůst tam bude pro 09.

          Tedy i u celkem lehkých UST plášťů, tak s temelem dohromady to bude vždy těžší než s ultralight duší, kdežto pro bezdušovou variantu je to podobné (tam je to 60g tmel + NoTubes páska s ventilkem, která má těsně pod 60g a jsme na 120g, tedy na váze těžší ultralight duše).

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2009
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pěna do duše.

                 

            Tak váha 2009 NN 2,25 dušové verze je na stránkách Schwalbe jasný překlep, protože pro double defense verzi (taky dušové) zůstala váha na 660g jako pro 08, tedy dušové verze váží pořád stejně (asi jsou naprosto totožné s 08).
            Tedy tam měla být uvedena váha 575g (nebo 570g), teď z hlavy nevim.

            Takže reálný rozdíl mezi dušovou verzí a UST se pro 09 navýší někam na 150g. S tmelem to tedy bude už 210g a tedy i obyč neultraligh 150-180g duše na tom u dušové varianty bude lépe.

            Mně těch pár gramů nijak netrápí, ale jen pro přesnost, jak to reálně je.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2009
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pěna do duše.

                 

            Dnes mi shodou okoloností dorazily 3 kusy NN UST 2,25 09, domů jsem zatím přinesl jen jeden a ten jsem teď zvážil a má 716g. Tedy těch uvedených 760g bude asi docela nadhodnocené, uvidím, kolik budou vážit ty další dva kusy.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2009
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pěna do duše.

               

          Když použiješ obyč plášť s tmelem tak máš nejlehčí řešení,UST plášť a tmel je už těžší a váhová úspora vůči klasice menší někdy i žádná.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2009
          Autor: keťo
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

214 cyklistů (6 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024