reklama

Pedalasistent Sachs Saxonette

Takže elektropohon akušroubovákem jsem zavrhl a našel jsem na www.elektromobil.wz.cz pedalasistent sachs saxonette. Je to el. motorová jednotka určená k zapletení do zadního kola o výkonu 300W na 24V. Pedalasistent funguje tak, že čím větší silou šlapu do pedálů, tím větší výkon motoru mi asistuje. Je to naprosto automatické zařízení, veškerá regulace a elektronika je uvnitř náboje, jen se připojí 24V. Volnoběžka je samozřejmostí. Cena 4 000 Kč. Momentálně si s panem Vegrem píšeme, zjišťuji další porobnosti. Úpravy pro můj účel, to znamená umístnění motoru na greenspeed za sedačku a připojení přímo na řetěz jsou podle pana Vegra více než reálné. Co vy na to, asi to bude lepší než ten akušroubovák, ne? :-) A jestli jste toho sachse někdo měl nebo máte, pište své postřehy a zkušenosti, děkuji.

[ Zpět ]
Datum: 29.03.2009
Autor: Juras
  • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

         

    Vypadá to daleko rozumněji než šroubovák, i cena je dobrá.
    Chápu to dobře, že je to zadní náboj? Dá se na to dát kazeta, nebo je to singl?

    [ Zpět ]
    Datum: 29.03.2009
    Autor: Suchoj
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

           

      Jo, zaplete se to do zadního kola, jestli se na to dá dát kazeta nevím, ale spíš si myslím že je to singl. Dáš si tam pro tebe nejvhodnější pastorek a řazení řešíš jen na třech převodnících (taky pro tebe nejvhodnějších) přesmykačem, nebo můžeš použít schlumpf. Já toto neřeším, nikam to zaplétat nebudu, jen musím vymyslet upevnění na rám mezi rohloffa a schlumpfa.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.03.2009
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

         

    Zrovna včera jsem se díval v obýváku na svého nového (no spíše trochu už jetého) GS GT3 a přemýšlel o elektromotorizaci a napadlo mě přesně to samé, co jsem tu dnes někde našel: zadní náboj na diskovou brzdu a místo ní dát na levou stranu patřičně upravený převodník (buď Shimano nebo 6 děr, to zatím nevím) a přes řetěz ho pohánět elektromotorkem s malým pastorkem. Motorek buď za sedačku, nebo nahoru na nosič. Možná by bylo dobré osově provrtat tu krátkou příčnou trubku co má GS jako zadní vidlici, dát tam poudro a do něj rameno na které umístit motorek. Ŕetězový převod pak vypnout napínákem mezi tím ramenem a sedačkou. Dalo by se to pak snadno složit, resp. rozebrat i bez nářadí. Druhá možnost je dát celou pohonou jednotku i s bateriemi na nosič, tam by to šlo také snadno jako celá jednotka demontovat. Rozhodně si myslím, že je třeba to předem detailně nakreslit a hlavně spočítat, dost se tím ušetří peněz a starostí. Chystám se na to. P.S. Mě by se nejvíc líbil vodíkový článek, ale to je utopie z finančního hlediska, obyčejná baterie postačí :o)

    [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

           

      Ten palivový článek na etanol plánuji tak za 10 let, snad už bude pro nás dostupnější. Takže zatím jsem zvolil olovo a to gelové baterie HAZE HZY 12V/44Ah určené pro invalidní vozíky, elektrolodě aj.. Potřebuji 24V, takže musím mít dvě, dohromady váží 27kg a takovou váhu nechci dávat na nosič. Proto jsem měřil prostor za sedačkou GS GTO, no a je tam místo přesně na ně, nikde nebude nic přečuhovat a těžiště bude hezky nízko jak má být(v17cm, š16,5cm, d20cm). Myslím že žádné lepší místo pro baterie na GS není. Právě proto bych si ještě být tebou rozmyslel dát elektromotor za sedačku, jak už jsem psal, tam je ideální místo pro baterie. No a pokud jezdíš na těžko z brašnami, připevňovat elektromotor na nosič asi taky nebude to pravé. Zřejmě máš na klikách tři převodníky, co tak jeden využít a elektromotor z volnoběžkou napojit na jeden z nich? Já to tak plánuji, ale jelikož mám schlumpfa, budu muset přikoupit převodník a delší šrouby. S tím sachsem to bude ještě oříšek, ale láká mě ta automatika a že už nemusím vymýšlet žádné regulátory, ovládání, jištění, prostě elektroniku které houbelec rozumím. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 30.03.2009
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

             

        Pokud budou ty baterie tak těžké (původně jsem uvažoval nějaké lehčí NiCd, ale vývoj jde dopředu a já v tom teď nemám přehled - LiPoL, LiFe a co já vím co se ještě dělá), tak bych je taky nikam nahoru nedával, to máš recht. Nakonec si ale myslím, že se tam při troše optimalizace vejdou za sedačku i s tím motorem. No uvidíme.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

               

          Tak jsem to měřil a jelikož máš menší kola, tak mi vyšel prostor v zadní vidlici mezi baterkama a brašnou na elektromotor o průměru 15cm a šíře 10cm, což si myslím že ti bude stačit a směle se do toho pusť. :-) Já toto řešení nemůžu udělat, jelikož mám rohloffa bez příruby na diskovou brzdu.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.03.2009
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

             

        Já bych tak za deset let chtěl použí místo baterie velkokapacitní kondenzátor. Natlučeš ho za pár vteřin a životnost až 1 000 000 cyklů . Zatím je ale poloviční výkon/kg proti olovu ale s nanovláknama to bude ono.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2009
        Autor: Jerguš
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

               

          Já bych tak za deset let byl spokojenej kdybysem to ušlapal sám.

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: HonzaK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                 

            máš bod! :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                 

            Možná že nanovlákna budou za 10 let i v plenkových kalhotkách a tím podstatně zvýší jejich účinnost. Budeme je totiž potřebovat víc než ty kola.

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Zden42
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                   

              hele pesimisto, venku je krásně, jsi mladej kluk, tak se usmívej a nalej si trochu optimismu do žil! :o)

              [ Zpět ]
              Datum: 31.03.2009
              Autor: Jurimír
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                     

                Ano, jsem mladý. Bohužel už jen duchem. Je to takové stádium - mládí v prdeli a do důchodu daleko. Ne že bych si stěžoval. Prostě na to nemyslím a bavím se dokud ještě můžu. Nicméně plenkové kalhotky někde v dáli číhají...:-)

                [ Zpět ]
                Datum: 31.03.2009
                Autor: Zden42
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                       

                  někde v dáli snad:o) Ale určitě se dá jezdit i s nima nabo si vyříznout otvor, jak radí Honza... :o)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 31.03.2009
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                     

                Hehe srandisti, tady mi potvrdili to, o čem už mluvím celou dobu, jsme už dávno v háji tak jako tak :-)))

                http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/163940...

                [ Zpět ]
                Datum: 31.03.2009
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                       

                  doteď jsem považoval za biologickej zlom třicítku. Ale je za mnou obojí, tak je to jedno. Vím, že už tto půjde v podstatě jendolů, ale záleží na tom, jakým tempem a jak dlouho....

                  [ Zpět ]
                  Datum: 31.03.2009
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                   

              Na lehátku se dá vyříznout díra pro nočník.

              [ Zpět ]
              Datum: 31.03.2009
              Autor: HonzaK
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                     

                Tobě to na tříkolce půjde, ale mě na lehu zavazí rám. Viděl bych to na vývod s pytlíkem.

                [ Zpět ]
                Datum: 31.03.2009
                Autor: Zden42
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

             

        Uff, 27kg jenom baterky... Jakou pak má výsledné vozidlo výhodu v porovnání třeba s Babettou, nebo s normálním kolem (či tříkolkou) bez motoru, baterek a ovládací elektroniky a případně mechaniky?

        [ Zpět ]
        Datum: 13.05.2009
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

               

          Elektriku už sem zavrhl, lepší bude ten 4-takt Honda s přítlačným válečkem na zadní kolo, suchá hmotnost něco přes 6 kg. Benzin je všude a po nalití můžu jet hned, žebrat někde o zásuvku a pak několik hodin čekat na dobití se mi opravdu nechce. Elektropohon je dobrý tak na dojíždění do práce, ne na dálkovou cykloturistiku.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.05.2009
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

         

    při jendý návštěvě Azubu tak dva roky zpátky jsem viděl černé mini, které Láďa zrovna dával dohromady. Sedlo položený hodně do lehu, aby to bylo fakt nízký a tuším, že vzadu převodovka (tuším rohloff) a v předu elektromotor. A myslím, že to byl ten Sachs. Ovládání to mělo na jakýsi grip, který byl přidělaný na řidítkách. No prostě to bylo postavený fakt na rychlost a je škoda, že to šlo někam do německa a tudíž si to nikdy nevyzkouším při jízdě....

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

           

      Ten sachs co myslím určitě ne, ten žádné ovládání nemá. Je plně automatický, čím dáváš větší sílu do pedálů, tím to do toho elektromotoru pouští více šťávy. Takže když chceš jet hodně rychle, hodíš těžký převod tak jako normálně, ale šlapeš poloviční silou. No a když chceš šetřit baterky, hodíš lehký převod a šmrdolíš, elektromotor přes volnoběžku stojí nebo sepne jen málo a to když prudce šlápneš. Pro sachs to vymysleli japonští panáčci ze sanyonu. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

             

        znamy (tiez aj "lehokolista") ma klasiku mercedes benz s elektropohonom, ovladane je to tiez silou slapania. funguje to ale tak, ze do +-15-20 km/h to pomaha takou silou ako sa slape, do +-25 polovicou a potom sa to uz vypne. je to mestsky bicykel, elektropohon sluzi hlavne na rozbeh.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: miso-BA
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

               

          Podle mě je to ten sachs a funguje mu tak proto, že na městském kole nemá větší rozsah převodů a nebo je v tom nějaké čidlo rychlosti, fakt nevím. Prosím zeptej se ho ať se na to lépe podívá, nemusí tam být napsáno sachs ale i sanyo, nebo made in Japan a ještě jestli je ta rychlost omezena elektronicky nebo malým rozsahem převodů. Pro mě je to tak či tak ideální záležitost, mít na lehotříkolce průměrnou rychlost 25 km/h v kopcovitém terénu je to oč mi běží. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pedalasistent Sachs Saxonette

                 

            tak som sa na tom konecne previezol. ma to motor sanyo a trojrychlostnu prevodovku v naboji. ma to cidlo rychlosti aj sily slapania. do 20km/h to zabera takou istou silou akou sa pedaluje, od 20 do 25 pomoc motora plynule klesa az na nulu a od 25km/h vyssie uz motor netaha. je to Mercedes-Benz Hybrid Bike - Maisto

            [ Zpět ]
            Datum: 13.05.2009
            Autor: miso-BA
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

312 cyklistů (4 přihlášení)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024