reklama

Pokec o vidlicích

Zdarec,
možná už to tady bylo, zajímá mě pár věcí ohledně vidlic:
1) co to je pevná osa na vidli a jak se to jako používá, na to musí být nějaký spešl náboj se širokým průchodem?
2) vide RS Recon Race - má to ochranu proti poškození při zamknutí, automatické proražení?? Mělo by se to menovat Floodgate, ale nenašel sem to ani u Reby která by to mít měla. Z těch jejich stránek se mi to nepodařilo vyčíst...
3) jak funguje karbonová vidle?? Nikdy sem to neměl v rukách, ale nevěřím tomu že to pruží, v terénu to musí být o ruce, je to spíš na cesty ne?
Dikec a mějte se

[ Zpět ]
Datum: 27.03.2009
Autor: Egesi
  • Re: Pokec o vidlicích

         

    1) Pevná osa má jiné uchycení ve vidlici než klasická (i když některé systémy jsou klasickému rychloupínáku poměrně podobné) + má větší průměr = výrazně větší tuhost, vhodné zvláště do těžší terénu a pro těžší jezdce a pro větší zdvihy
    Je nutný jak speciální náboj, tak musí být ta vidlice už konstruovaná s pevnou osou. Některé vidlice se dnes dělají v obou variantách.
    2) Všechny RS, které majít motion control se nezamykají natvrdo. Pomocí floodgate nastavuješ sílu potřebnou k otevření vidlice, tedy vždy je chráněná proti proražení. Dále je ale také třeba počítat s tím, že ani zamčená RS s motion control není zcela bez pohybu, ale cca 1cm se klidně bude pořád pohybovat.
    3) Karbonová vidlice je oproti odpružené samozřejmě hrozná vyklepávka, ale třeba oproti hliníkové je znatelně pohodlnější. Především dokáže pohlcovat drobné vibrace a pak také ne tak málo pruží v předozadním směru (klidně i 3cm v místě náboje předozadně se dokáže prohnout). Ale liší se to i mezi jednotlivými vidlicemi, i carbonová vidlice může být cílěně konstruována, aby byla především tuhá a pak pohodlná nebude.
    Na celopevňáku mám Pells XF2 long a ta predozadně pruží dost a ty drobné vibrace celkem pobírá. S odpruženou se to samozřejmě nedá vůbec srovnávat (zvlášť když na obou fullech mám 14cm zdvihu vidlici).
    A jezdit se na té pevné karbonové dá cokoliv, jen záleží na tom jaký si masochista. Já si sem tam dám i trošku těžší techničtější terén na celopevňáku, je to super na trénování techniky jízdy. Tam kde na fullu jen proletím, tak najednou ten sjezd s pevnou vidlicí je docela těžký a je třeba hodně se věnovat technice jízdy. Na delší vyjížďky v rozbitém terénu je to ale čirý masochismus, od toho mám fulla.
    Na druhou stranu na asfaltu a na pěkných cestách to s pevnou vidlicí opravdu letí a hlavně i ze sedla. A také se dostaneš na super váhu, pevná vidlice je oproti odpružené téměř 1kg dolu.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.03.2009
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pokec o vidlicích

           

      Ještě doplním, že při jízdě ze sedla na pěkném povrchu je rozdíl pevná carbonová x RS vidlice zamčená pořád docela rozdíl s tím, že ta pevná v tomto konkrétním případě jede znatelně lépe.
      V sedle je to pak skoro fuk, tam mně se výrazněji nepohupuje ani otevřená vidlice na fullu.

      [ Zpět ]
      Datum: 27.03.2009
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pokec o vidlicích

             

        Tak a je to,už nemám o čem psát.

        [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2009
        Autor: keťo
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pokec o vidlicích

               

          Heh : ), to teda jo, mám rád Mlokovy příspěvky, jsou věcné a obsažné, a většinou není vubec co dodat : )
          Já teda akorát dodám k zamykání, že na RS Recon Race sem nějak nenašel nastavení floodgate, buď je to pod plasovým čepečkem na zamykacím kroužku nebo se to šteluje nějak vevnitř, jaksi se chlapci neobtěžovali to napsat do manuálu, není tam o tom vlastně ani zmínka proto sem se ptal, člověk ani neví co ta věc dělá, drahý to je jak sviňa a... nic no : )
          Jo a taky pro informaci, když se nechá taková vidlice dýl stát vzhůru nohama (dýl než pár minut), trvá pak pár minut po obrácení než se všechno vyrovná, do té doby vidlice nezamyká (to mě málem stálo nervy).

          [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2009
          Autor: Egesi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pokec o vidlicích

                 

            No měl jsem R7 SPV a tam se ta odemykací automatika nastavovala tlakem vzduchu,teď mám FOX 100 RL a tam je to nastavené od výrobce napevno,možnost nastavení je až u verze RLC takže jsem Floodgate nikdy neřešil,tak neporadím.

            [ Zpět ]
            Datum: 28.03.2009
            Autor: keťo
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pokec o vidlicích

                 

            Tak letošní Recon Race ani 351 nemá floodgate nastavovatelný ani interně (Reba ho přitom má nastavitelný i v nejnižší SL verzi, která ho má nastavitelný interně imbusem, což je schované pod krytkou na korunce). U 351 to mají i napsané, že má fixed floodgate.
            Netuším, jestli to tak je i pro všechny ročníky Reconů, navíc u RS jsou často k vidění i kombinace, které se montují na kola a které standardně v nabídce nejsou (jako třeba Reba Race s u-turnem).

            [ Zpět ]
            Datum: 28.03.2009
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

342 cyklistů (11 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024