reklama

Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

Tady jsou fotky současného stavu mého kola, kam už nemínim nic přidávat....zatím.

Kolo jako celek:
http://img251.echo.cx/img251/9771/mybike9zb.jpg

Přední světlo:
http://img64.echo.cx/img64/1875/front0ll.jpg
To dole nejsou luxeony, ale jenom bílé LED v parabolách z různých čínských baterek.

Přední světlo zezadu:
http://img64.echo.cx/img64/9453/frontback2iv.jpg
Nahoře je schované tlačítko houkačky. Ty černé šroubky jsou pro nastavení fokusu žárovky.

Zadní kombinace:
http://img64.echo.cx/img64/5371/taillight1sb.jpg
V krabičce (původně od Cateye) je 22 LED, které blikají na třetinový výkon střídavě ve dvou sekcích nebo svítí naplno všechny zároveň coby brzdové světlo (svítí jako auto).

Detail řízení:
http://img64.echo.cx/img64/3002/deck5pg.jpg
Na štangli je ovladač pro discman, na levém RevoShiftu je přepínač pro blinkry.

Pouzdro s akumulátory:
http://img64.echo.cx/img64/2858/battbox8eh.jpg
Je v něm i houkačka, přepínačem se dá nastavit 11 různých zvuků (bohužel ne za jízdy). Na krabičce nahoře s odrazkou je zásuvka pro sluchátka, discman je připojený z druhé strany.

Detail senzoru spínače brzdového světla:
http://img64.echo.cx/img64/4436/sensor7xb.jpg

Alternátor, který vše napájí (nebo spíš dobíjí akumulátory):
http://img64.echo.cx/img64/5137/hubdynamo5je.jpg

Pro zajímavost vnitřek předního světla:
http://img64.echo.cx/img64/9607/electronics0cv.jpg
Původně tam byla jen elektronika pro žárovku (uprostřed), potom se přidal usměrňovač pro nabíjení s omezovacím kondenzátorem (dole), nakonec blikač pro blinkry (nahoře, už radši SMD). Všechny LED a blinkry jsou na přední odejmuté části.

A teď už víte, proč mě baví jezdit v noci.

[ Zpět ]
Datum: 29.06.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
  • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

         

    Je to pěkný. Dobře dílensky zmáknutý.
    Mám podobně vybavený kolo, ale bohužel nemám fotky, protože nemám digitál a analogem se mi to fotit nechce.
    Mám pár dotazů:
    Jaký tam máš akumulátor? Kapacita? Můžeš dobíjet i ze sítě?
    Odkud jsi sehnal LED s reflektory?Mají nějakou optiku? Svítí 1 LED trochu obstojně. Kolik je spotřeba?

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (informator ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

           

      Dík za dotaz. Mám tam akumlátory NiCd celkem 6V 1,7Ah. Je tam i konektor pro dobíjení, používal jsem automatickou nabíječku, ale co mám dynamo v náboji, už to není potřeba. Dobíjení jde přepínat mezi 50 a 500mA, na odporu při otáčení je to poznat. Pokud jezdím dost dlouho bez světla, stačí 50mA a baterky se postupně taky dobijí a stálý malý proud jim nevadí. Při 500mA musím hlídat čas dobíjení. Jelikož spotřeba naplno je 800mA, doba svícení je asi 2h, při současném plném dobíjení 5,5h. Potom musím svítit jenom LED, než se to nabije.
      Když jsem to stavěl, luxeony nebyly tak běžné, tak jsou tam LED 3mm, které svítí samotné dost všesměrově, zalepené do reflektorů z malých baterek z různých těch levných "výprodejí" (dlouho jsem je sháněl), vypadá to efektněji než samotné větší LED s úzkým vyzařovacím úhlem. Jsou spojeny paralelně a napájeny zdrojem proudu 90mA.
      Ještě jsou tam žluté LED svítící do stran, schované v předních blinkrech. Byly tam už dřív, když tam ješt blinkry nebyly, ale jsou zalepené tak, že nešly odstranit. Tak jsem je tam nechal. Světlo samotného blinkru je daleko silnější. V každém je žárovka 6V 2,4W s malou baňkou za 5Kč (těžko sehnat) a nerezové zrcátko. Zatím se žádná neuvolnila, i když tomu dávám zabrat. LED by byly lepší, pokud by jich bylo hodně nebo nějaké hodně drahé (nutný široký úhel).

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

             

        V katalogu GME jsem našel oranžnovou difuzní ledku průměru 20mm s vyzařovacím úhlem 180°, provozní napětí 6,0V a 20mA dá svítivost 150mcd, což není moc. Stojí 35Kč. Pak je tam ještě autoledka, oranžová čirá, 10Kč, 1,95V, 70mA, 4000mlm, jen 60°. Daly by se dát tři do série a vhodně rozmístit...

        [ Zpět ]
        Datum: 30.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

         

    Smekám, němý úžas, jedním slovem - úchvatné, nemám slov, naprosto super.
    Z čeho jsou blinkry?...vypadají jak poziční světla na náklaďák?

    Ještě, že nejsem jedinej , kdo je takto postiženej.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (StandaT)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

           

      Blinkry jsou z oranžových Tic-Taců. Myslel jsem, že prostě půjdu a koupím je. Jaké bylo překvapení - krabičky odteď dělají z polypropylénu, který není dobrý fakt k ničemu než jako obal. Nevzdal jsem to a v několikátém obchodě jsem našel zásoby v krabičkách ze starého poctivého polystyrenu, ze kterého jsou obvykle všechny blinkry. Ten jde řezat a lepit jedna radost.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

             

        No supr, to by mě nenapadlo.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

         

    Vidím, Radku, že jseš hračička a hračičky musíme podporovat! Pěkně sis s tím vyhrál. Jak dlouho si s tím hraješ? Podle použitých součástek už dlouho. Uprostřed součástky z éry RVHP, dole něco porevolučního a nahoře současné SMD (kromě té zenerky, která ti zbyla, či co to tam je). Nebo máš takové šuplíkové zásoby? Koukám, že kromě hustilky a svazku imbusů sebou vozíš i multimetr a trafopáječku. To musí být zážitek, když se ti v noci uprostřed lesa uvolní spoj. Ten nosič vzadu se mi zdá nějaký nezatížený, plánuješ montáž šráků z trolejbusu? Promiň Radku, ale dovolím si jednu netaktní otázku. Jaká je vodotěsnost tvého výtvoru? No dobře, já vím, už mlčím. 8-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

           

      Takové dotazy se mi líbí. Je to postavené zhruba před rokem, kromě nových blinkrů. Šuplíkové zásoby z RVHP samozřejmě mám, postupně je s těžkým srdcem vyhazuju. Ta zenerka KZ140, to je dobrý postřeh, zrovna mi přišla pod ruku, tak jsem nesháněl SMD.
      Budeš se divit, ale nic se mi po 12000 km ještě neuvolnilo ani nerozpojilo, i když nejezdím zrovna turistickým způsobem. Spíš jsem musel už často po cestě lesem centrovat zadní ráfek. Zadní kolo má už svoje za sebou, na rok tam dám nové. U elektrických částí opravdu k žádné závadě ještě nedošlo. Samozřejmě, že průběžně dělám kontrolu.
      Stalo se mi ale u druhého kola, původně favorit, který je vybavený podobně, že se mi spálila pojistka poté, co se mi vybily baterky v discmanu a potmě jsem ho připojoval do 6V zásuvky pro dobíjení na kole. Nějak jsem udělal zkrat. Od té doby vozím náhradní pojistku.
      Co se týká vodotěsnosti, jezdím do práce denně, takže dobře odzkoušeno. Odhaduju to na IP44. Bylo vypozorováno, že není nutné hermetické utěsnění, protože dovnitř se voda prostě vždycky nějak dostane. Nejdůležitější jsou vhodně umístěné odkapové otvory, kterými případná kapka vody odteče a vlhkost vždy vyschne.
      Další dotazy zodpovím odpoledne, dneska už fakt musím pracovat :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 30.06.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

             

        Dík, tyhle zkušenosti s vodou se budou moc hodit.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

             

        Ty šroubové svorkovnice na předním světlometu IP44 rozhodně nemají. Tak IP20, řekl bych, ale nemáš tam nebezpečné dotykové napětí, takže to není třeba řešit. I když proč máš ten polypropylenový kondenzátor dimenzovaný na 100 V, he? 8-) Budu přemýšlet o filozofii vodovzdornosti metodou kapka preletí, veľa škody nenarobí.

        Takových součástek a ty tam nemáš automatické dobíjení akumulátorů? To je úroveň! 8-) Dělám si samozřejmě srandu, protože vím, že automatické dobíjení NiCd a NiMH je problematické. Co takhle olovo? Lépe se dělá automatika dobíjení a má menší samovybíjení. Nějaké to kilo navíc tě trápit nebude. Pokud ano, můžeš popřemýšlet o LiIon akupacku z notebooku ve výprodeji. 8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 30.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

               

          Pravda, ty svorkovnice mají IP00. Do žádné přímo neprší, sice by to uschlo, ale přítomnost vody by způsobila elektrolýzu. Dovnitř se ale nic nedostane.
          Ten kondenzátor je tam samozřejmě schválně. Je pro omezení nabíjecího proudu na 50mA, a to beze ztrát. Alternátor se totiž chová jako zdroj proudu 500mA a to překvapivě až do 20V, přestože má psaných obvyklých 6V 3W. Naprázdno dá ale klidně 50V ef., při dostatečné rychlosti. Jeho točivý odpor závisí na skutečném odevzdaném výkonu. Proto se kondenzátor zapojený ještě před diodový můstek jeví jako nevýhodnější. Když jsem tam zkoušel odpor, byla na něm ztráta 1W, která se projevila zvýšením točivého odporu (zkoušeno v laboratorních podmínkách, na kole bych to nepoznal). Pokud kondenzátor zkatuju, nabíjím plným proudem. A na 100V je tak akorát.
          Ještě k akumulátoru - dřív jsem měl ve stejné krabičce olovo 6V 1.3Ah a neosvědčil se. Při vybíjení 0.5A z něj můžu dostat sotva 400mAh, potom už napětí klesá a ničí se. Navíc periodický provoz těmto záložním akumulátorům nesvědčí. Nevydržel ani rok, zkoušel jsem jich i víc.
          Akumulátory, co používám teď, jsou kvalitní modelářské a hlavně - tvrdé!Žádné samovybíjení jsem nezpozoroval. Teda ještě jsem nenechal žádný přepólovat. Při poklesu na 5V žárovka sama zhasne. Jinak ten LiIon je dobrý nápad.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.06.2005
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                 

            Nevím, já bych řekl, že za deště ti ty svorkovnice zvlhnou. Ta zelená nahoře a ta šedá z boku pro alternátor určitě. Leda, že bys jezdil s cyklistickou pláštěnkou. Stopy koroze nevidím (to ještě nic neznamená), tak je to snad v pořádku. Ale proboha bezpečákům to do ruky nedávej. Oni by kolo venku za deště určitě prohlásili za prostředí nebezpečné, ne-li zvláště nebezpečné a tam platí maximální povolené dotykové napětí 24 V ~, resp. 12 V ~. Těch 50 V ~ naprázdno by se jim vůbec nelíbilo. Přiznej se, cos napsal na štítek za IP? Na fotce jsi to cudně zakryl tou černou dvoulinkou. 8-)))

            S olověnými akumulátory máš pravdu. Ty hermetické akumulátory, které se používají jako záložní zdroje, se při zatížení C/5 a větším chovají poněkud nemile. NiCD mají po této stránce mnohem vybranější chování, ale zase mají samovybíjení kolem 1/3 kapacity za měsíc. Ale pokud najezdíš 12000 km ročně, tak tě to nemůže moc vzrušovat. 8-) U LiIon článků je problém, že je neposkládáš na 6 V a netuším, jak se chovají v mrazu.

            S regulací proudu 50 mA kondenzátorem máš u mě velké plus.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.06.2005
            Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                   

              Nemyslím, že by nábojový alternátor z kola dokázal do impedance lidského těla nacpat nějaký nebezpečný proud nebo náboj, takže to považujme za ochranu omezením proudu a náboje, ne?

              [ Zpět ]
              Datum: 30.06.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                     

                Určitě to bude nějak zabezpečeno, protože jinak by se ze zkušebny ozývalo nesouhlasné mručení a nepustili by to na trh.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.07.2005
                Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                       

                  Je to zabezpečeno opravdu pěkně v návodu k dynamu. Píšou tam "nedotýkejte se za jízdy kontaktů, může dojít k úrazu elektrickým proudem". Připadalo mi to divné, ale k tomu dynamu totiž jde koupit samočinný fotospínač a pokud ve dne světlo nesvítí, tak tam to nebezpečné napětí fakt je. Elektronika v tom spínači asi bude napájená taky přes kondenzátor.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.07.2005
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Manuál

                         

                    Ten návod k dynamu je např. <a href="http://www.shimano.com.au/publish/content... target="_blank">tady</a>.

                    Píšou tam dokonce o extrémně vysokém napětí. K tomu "vážnému zranění" by mohlo dojít nejspíš tak, že bych se leknul, až bych spadl s kola.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.07.2005
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Manuál

                           

                      To by chtělo zprávu ze zkušebny. Uživatelský manuál není v tomto směru příliš směrodatný. Víš přece, že "nedotýkejte se za jízdy kontaktů, může dojít k úrazu elektrickým proudem" je standardní obrana vůči americkým právníkům a poznámka o extrémně vysokém napětí je standardní bububu vůči mamlasům se šroubovákem, kteří rozmlátí vše.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.07.2005
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (NočníMyšák)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                   

              Ty máš u mě taky pořádné plus za tu nadprůměrnou všímavost, fakt dobrý. Ten štítek tam byl už před tím, než přibyly svorkovnice na generátor a na blinkry. Hlavní svorkovnice je dole, ta tam není vidět.
              Ještě k akumulátorům - ty samé (Sanyo) mám na druhém kole, které používám převážně v zimě a celý rok je nedobíjím. Jsou stále v perfektním stavu, nemůžu si stěžovat.
              Je to ale škoda, že jsem neměl to dynamo už dřív. Mohl jsem udělat celý systém na 12V, to by v pohodě utáhlo (pokud bych to ušlapal).

              [ Zpět ]
              Datum: 30.06.2005
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Radek 1)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                 

            Poznámka k použití sériového kondenzátor: takto lze i zvýšit procházejicí proud. Záleži jen na kapacitě (při rezonanci s indukčností dynama je proud největší).
            PJ

            [ Zpět ]
            Datum: 15.11.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavel_J ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

             

        Já mám výplet zadního kola ze špic o průměru 2,3 mm a ani se to nehne. V červnu jsme jeli Albánii, kde je tedy málo asfaltu a samé šutry a ani nejmenší rozhození. A to je tam mám třetí sezonu.
        Jinak já mám na kole kapacitu zdrojů dimenzovanou podle spotřebičů a na 3 týdny bez elektrické zásuvky. Dobiju je síťovým zdrojem a o dovolené pak ze solarpanelu. Baterky mám olověné 6V/6,8 Ah.
        Potřeboval bych ale vylepšit přední LED světlo. To moje je ze tří LED doma vyrobené, spotřeba 60 mA, ale chce to optiku, úzký ale výkonný paprsek. Kolik stojí ty luxeony? Máte s nimi někdo zkušenosti? Mám sice ještě jedno žárovkové světlo, ale pokud chci šetřit energií, tak jsou ledky mnohem výhodnější.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.06.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (informator ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

               

          Pro přední světlo doporučuji ledky Z-POWER P4
          (podtyp U resp. V - pokud uz nemaji jeste neco lepsiho) vyrabi Seoul Semiconductor Company (SSC), dováží www.official.cz. Optika k dostání tamtéž.
          PJ

          [ Zpět ]
          Datum: 15.11.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavel_J ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

               

          Luxeony nebrat, v současné době jsou na trhu výkonnější vysoce svítivé ledky.
          Mrkni na http://www.cutter.com.au/proddetail.php?prod...

          Ja jsem zatim z nouze poridil hotove svetlo (Fenix L2D), sviti to na jednu Cree 7090 XR-E Q2 ledku jako zbesilé, téměř jako potkávačky auta. Testoval jsem v noci i v terénu a je to paráda.
          Plánuju ale koupit 4 tyto ledky a zapojit je do série. Celé to hodím na přilbu. To bude mít výkon téměř jako xenonové světlo auta.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.01.2008
          Autor: Kubajs
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                 

            To plánované světlo by mělo mít zhruba 1000 lumenů, což je extrémně hodně, když vezmu v potaz, že ten Fenix L2D má na plný výkon 180 lm a svítí to perfekntě. 2 fenixy budou výkonnější než halogenové potkávačky auta.
            Při včerejším testu Fenixu jsem naměřil dosvit zhruba 100m, při svícení na značky, které jsou dnes běžně z reflexního materiálu byl dosvit minimálně 400m

            [ Zpět ]
            Datum: 23.01.2008
            Autor: Kubajs
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

                 

            pardon, samozřejmě v těch autech nejsou žádná 'xenonová světla', ale HID výbojky...

            [ Zpět ]
            Datum: 23.01.2008
            Autor: Kubajs
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

         

    S takovýma fotkama opatrně, poslintal jsem si klávesnici a málem jsem puknul závistí:-).
    Napadla mě ta vodotěsnost, voda se mě už dostala i do té cateyeky, a to i když jsem ji neměl upravenou. Pak se furt samovolně přepínala,vypínala a zapínala.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

         

    a neni lepsi dat tam nimhy 2,5 Ah a neresit dobijeci prooud, myslim ze 0,3 amper prumerny tomu neuskodi

    ja to takhle provozuju delsi dobu na 1,3Ah a jsou porad v pohode 2-3 roky cca

    [ Zpět ]
    Datum: 18.10.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Morcak)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pojízdná elektrárna (fotky mého kola)

         

    No to je nářez,čekej žalobu od ČEZ pro nekalou konkurenci :-))

    [ Zpět ]
    Datum: 18.10.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Kertag ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

včera
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

273 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024