reklama

Full suspension do 30ti

Ahoj, ukradli mi stary HT, tak musim koupit novy a zamiloval jsem se do Fullu. Jen mam hodne omezeny finance (spis se bojim, ze je to skoda penez, kdyby to mel zas nekdo ukrast, zejo...)
No a nasel jsem v podstate dve varianty. Canyon Nerve XC 3.0 http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/profile... anebo Radon OLT T.O. http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Radon-QLT...
Ma nekdo nejaky zkusenosti s Radonem? O Canyonu jsem tu cetl jenom chvalu, ale o Radonu ani slovo. Osobne se mi libi vic osazenim i designem, ale trochu se bojim neznameho vyrobce ramu a ani tlumic DT Swiss nema stoprocentni recenze...
Diky

[ Zpět ]
Datum: 15.09.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (stehovak ([email protected]))
  • Re: Full suspension do 30ti

         

    Tak nejprve ke značce. Radon je v Německu už více let dobře zavedená značka, stejně jako Canyon a funguje na úplně stejném principu jako Canyon, tedy přímý prodej kol zákazníkům bez dalších mezičlánků, proto má podobně jako Canyon ceny jaké má.

    Radony jsou funčně téměř totéž jako u Cubu AMS verze.

    Toho DT tlumiče na Radonu bych se také vůbec nebál, ten je také ok.
    Osazení za ty prachy je lepší na Radonu, díky slevě je na tom lépe.

    Teď je ale zásadní otázka, co s tím kolem budeš jezdit a jakým stylem a jaký by byl ideální zdvih a jaký ideální průběh zadní stavby a co od toho očekáváš.

    Radon má lineárnější průběh, což znamená lepší využití zdvihu i bez skoků, což může být dobře i špatně. Pokud na tom nebudeš provozovat žádné větší skoky (dejme tomu nic většího než 20-30cm výšky), tak je to určitě dobře.
    Canyon je oproti tomu progresivnější. Ale hlavně má Canyon vyšší zdvih a i těch 15mm je znát a ne vůbec tak málo.

    Rok jsem jezdil Cuba AMS Pro, což je funčně právě totéž co ten Radon. Canyon XC jsem také projížděl, sice krátkodobě, ale víckrát (a to s Rebou na 100 i 115mm, tedy vždy to byla XC4 a vyšší, XC3 jsem nejel).

    Pokud to má být na závody nebo jsi vyloženě chrt, tak bych neváhal a vzal toho Radona.
    Pokud to má být na pohodové ježdění a výlety, tak bych si to ještě dobře rozmyslel a Radona bych nebral, ten zdvih je na to prostě málo a díky němu to žádná extra pohodlná žehlička není.
    Na pohodové výlety bych šel aspoň do 115-120 zdvihu.
    A osobně bych v takovém případě nevzal ani jedno z těch kol. U Canyonu bych počkal na 09 model a vzal pak XC4 s Rebou (budou určitě zase podobně osazené), i když je to přes limit (to bude takových cca 35tis.). 09 modely Canyonu XC budou mít 120mm zdvihu a Reba 09 půjde taky na 120mm. Podle mě takové zdvihové minimum pro pohodové ježdění.
    Nebo druhá varianta a to ještě lepší, vzal bych Radona, ale tohoto
    http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Radon...
    V té slevě je opravdu parádní. A na pohodové ježdění je to přesně akorát ten zdvih (i když se dá klidně ještě i o pár mm větší, ale tohle už je pohoda zvlášť díky tomu průběhu zadní stavby Radonu).
    Tohle je téměř to samé co Cube AMS 125, kterého jezdím už dva roky, takže vím úplně přesně jaké to kolo je. Sice ideální by byla ta o jedno vyšší verze s Talasem kvůli snižování zdvihu vidlice, ale to už by bylo přes limit hodně.
    Už takhle to je za cca 33,5tis. (včetně poštovného).

    Rozdíl jak pojede ten Radon s vyšším zdvihem oproti tomu nižšímu je velmi malý, samozřejmě nepatrně hůře ten vyšší zdvih jede, ale fakt ten rozdíl je minimální.
    Kdežto rozdíl v pohodlí a jak to žehlí je mezi těmi zdvihy obrovský (několik měsíců jsem jezdil ty Cuby AMS Pro a 125tku oba střídavě, takže opět ideální srovnání).

    Zpětně jsem pak litoval, že jsem u prvního fulla vzal jen těch 100mm u AMS Pro, to jsem mohl rovnou přeskočit. A podotýkám, že jezdím XC. Sice sem tam nějaký těžší sjezdík typu žlutá z Lysé k přehradě, ale jinak je to čistý XC a mám rád hodně i výjezdy. A ten zdvihový limit pro XC ježdění (ale samozřejmě myslím pohodové a ne závody) vidím až někde kolem 140mm (jako je právě třeba Cube Stereo, kterého teď také jezdím). Pořád taková kola ještě jedou slušně, že není žádný problém 100km výlet v terénu po kterém jsem pořád unavený méně než kdybych to jel na HT.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.09.2008
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Full suspension do 30ti

           

      Diky moc za vycerpavajici rady. Chrt rozhodne nejsem, takze zkusim presvedcit svoje svedomi a zainvestovat do toho Stage...ale neni pak uz za tyhle penize lepsi volba ten Canyon XC4? Je to jak rikas - jezdim na pohodove vylety, max kolem 120km, jinak denne do prace po Praze..takze na zavody nee, ale obcas mam skakavou a delam na tom jenom technicky kravinky. Takze mozna preferuju spis kratsi stavbu kola, pohodlnejsi posez. A dalsi vec - zabaleni, doruceni, postovne a pripadne vyrizovani reklamace jsou asi podobne u obou vyrobcu, tusi nekdo? Dik moc

      [ Zpět ]
      Datum: 16.09.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (stehovak ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Full suspension do 30ti

             

        Canyon XC4 09 model (tedy již se 120mm zdvihu) x Radon Stage 5 ve slevě, to už je složitější výběr.
        Bude tu rozdíl v následujících věcech:
        - Radon lineárnější průběh, jak už jsem psal, tím zdvih bude pocitově o malinko větší
        - Pro Radona určitě hraje vidlice, Reba bez u-turnu má horší průběh a je příliš progresivní, kdyba tam byla Reba s u-turnem, tak je to funčně úplně to samé jako RVL s u-turnem, jen se to bude lišit těmi 10mm zdvihu; z těhle dvou vidlic jsem rozhodně pro RVL
        - ty skoky na Radonu problém nebudou žádný pokud neskáčeš opravdu něco většího, těch 20-30cm výšky skoku (na placku) skáču taky a to je akorát hranice u AMS 125tky (tedy i u Radonu) toho, co to zvládne kvůli průběhu (tedy při rozumném sagu, kdy to dobře žehlí a funguje budeš při takovém skoku akorát téměř na dorazu, při větších skocích bys chodil po dorazech často a to není dobré; samozřejmě bys mohl přifoukat tlumič a pak bys po dorazech nechodil už ani při větších skocích jenže to pak při tomto průběhu způsobí příliš malý sag a špatně bude žehlit na počátku zdvihu, tedy není to na takové přefoukání vhodné)
        - při té slevě je ten Radon perfektní za ty prachy

        - geometrie: Radony jsou obecně krátká kola a zvlášť ve větších velikostech (od 20tky, tedy Lka u Canyonu) je to znát dost a tam je znatelně kratší než Canyon, geometrii musíš posoudit sám, to záleží na tvojich proporcích a preferencích a nejde říct, co je dobře a co špatně

        Já bych osobně volil rozhodně raději Radona, ale vím, že skoky mám akorát v rozumném limitu vhodném pro Radona a geometrii že by mi u Radonu sedla perfektně.

        Reklamace bude stejná u obou výrobců, u obou jim to budeš muset poslat. U Canyonu jsou u reklamací velmi vstřícní, u Radonu jsem to tolik nesledoval.
        Zabalení a doručení je stejné, přijde to v krabici téměř smontované (tedy jen vložíš kola a řídítka a maximálně seřídíš brzdy, protože při vložení kol jinak než byla nemusí sednout - to platí obecně pro každý kotoučovky) a během 30 minut je v pojízdném stavu.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.09.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Full suspension do 30ti

               

          Diky moc, asi jsi me rozhodl (protoze sam jsem se tedy opravdu rozhodnout neumel)...;o) kratka geometrie pri me velikosti 187, tj. 20ka ram je pro me dost dulezita, aby to kolo bylo dobre ovladatelne. A to osazeni u fulla je v tehle cene proste super. Napisu jak se na nem jezdi!

          [ Zpět ]
          Datum: 16.09.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (stehovak ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Full suspension do 30ti

                 

            Určitě napiš. Já měřím 186 a vážně uvažuju o Stage 6, ale ten krátký rám mě děsí, i když nějaký chrtí posed nepotřebuju, protože nechrtím. Zajímalo by mě, jak se na tom sedí a jaký je to pocit.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.09.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (IvošII)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full suspension do 30ti

                   

              Sedi se na tom malinko vzprimeneji, co vic cekas, ze se dozvis??? Nemysli si, ze pojem "kratsi ram" znamena nejaky ohromny rozdil. Ona vzprimena pozice ma sice svoje + i -, ale necekej, ze ti nekdo univerzalne napise, co to s nim dela, kazdy potrebuje ram jiny.

              [ Zpět ]
              Datum: 17.09.2008
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Full suspension do 30ti

                   

              vasek už to napsal, jen doplním, že 601mm délky u 20tky velikosti zas není zase až tak krátké. Tím neříkám, že sedne, neznám tvoje proporce, jen že to není u fullu s tímhle zdvihem zase nic extrémně krátkého. Jsou jiné delší fully, ale není tam takový rozdíl. Třeba Canyony jsou dlouhé, ale zrovna odpovídající Lko je delší jen o 9mm. Zásadnější rozdíl je pak u největší velikosti, kde už je to 19mm (o které je Canyon v XLku delší). A Canyon v XLku patří mezi hodně dlouhé rámy, jen málo fullů je takhle dlouhých v největší velikosti.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.09.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Full suspension do 30ti

                     

                Na 19,5" HT mám 625, ale zahnuté vlaštovky, takže ten rozdíl by u 20" Radona nemusel být až tak markantní. Jen jsem chtěl vědět, jaký rozdíl pozoruje stejně vysoký člověk, i když proporce můžem mít různé.

                [ Zpět ]
                Datum: 18.09.2008
                Autor: Neregistrovaný uživatel (IvošII)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Full suspension do 30ti

                       

                  rokrok mi podle navodu vychazi 89-90cm. Sedel jsem na 18ce AMS 125 a ta byla se 400 sedlovkou vytazenou na max jen tak tak. Na delsi vylet by to asi nebylo. HT jsem mel Meridu Miami 20.5, delku nevim, ale se 100mm predstavcem a rovnyma riditkama me to fakt vadilo, jak se hrbim. Dal sem tam hussefelt 60mm a vlastovky a bylo to trochu pohodlnejsi, po meste zadna slava ale na delsi trasy akorat. Dam vedet.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 18.09.2008
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (stehovak ([email protected]))
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Full suspension do 30ti

                         

                    Na tvojí výšku taky je 18tka u Cubu rozhodně malá. Mám 182cm + hodně krátké ruce a trup a 18tky u Cubu mi sedí jak ulité. Výškově jsou mi přesně akorát, nohy mám 84,5cm.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 18.09.2008
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

373 cyklistů (14 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024