reklama

Bolavá záda - co doporučit při koupi kola

Na mém současném kole mi po delší době (řádově 5-10 hodin jízdy) často bolí záda, konkrétně horní části lopatek. Chtěl bych si koupit nové trekingové kolo (cca 10-20 tisíc Kč). Na co byste mi doporučili abych si dal při nákupu pozor? Pomohlaby odpružená sedlovka? Aneb jak si vybrat kolo, aby mne záda ani po celodenní jízdě nebolela? Předem díky za odpovědi.

[ Zpět ]
Datum: 17.01.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (PavelM)
  • Re: Bolavá záda - co doporučit při koupi kola

         

    Nejsem odborník, ale laicky a z vlastní zkušenosti bych při Tvých problémech do odpružené sedlovky nešla. Myslím, že by spíše pomohla změna posedu - více vzpřímená, což u trekových kol je. Mám pocit, že odpružená sedlovka je vhodná spíše při problémech s bederní páteří.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.01.2008
    Autor: Burajda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Bolavá záda - co doporučit při koupi kola

         

    Tak takový problémy jsem měl taky a časem se doba než záda začala bolet zkracovala. Koupil jsem celopéro , ale nebylo to moc platné. Tak jsem šel do lehokola a to je pohoda. Jedu bez problémů třeba 12 hodin. Naopak když mě z práce bolí záda sednu na kolo na 4 hodinky a je po bolesti.Sedlovka ti asi nepomůže.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.01.2008
    Autor: Jerguš
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Bolavá záda - co doporučit při koupi kola

         

    Pro eliminaci bolesti v bederní části zad a max. efektivitu šlapání je třeba : správná výška sedla a správné předo/zadní umístění sedla vůči klikám.
    http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/vymena-sedla...

    Pro eliminaci bolesti horní části zad, ramen a lopatek pak správná délka rámu popř. představce, výška a šířka řidítek