reklama

Bubnové brzdy

Kvůli stavbě ležaté tříkolky potřebuji zjistit něco o jiných brzdách než ráfkových (přední kola nemají vidlice). Ve světě se na nich používají bubnové brzdy v náboji, ale jak se zdá, u nás nejsou k sehnání. Když se na ně zeptám v obchodě, koukají na mě jako na cvoka, co že to po nich chcu. Zajímalo by mě jejich srovnání (výhody a nevýhody) s jinými druhy brzd a taky kde by se to dalo sehnat. Vyznáte se v tom někdo?

[ Zpět ]
Datum: 04.02.2004
Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
  • Re: Bubnové brzdy

         

    Mají trochu menší účinnost než véčka.Téměř žádná údržba.
    Na Kladně u Shimana je mají na objednávku.Dokonce si můžeš vybrat mezi závitem nebo kazetou.Ale jsou zadníTo znamená osička je na obě strany.Budeš mít ve předu jedno nebo dvě kola?Máš plánek na tu tříkolku?????

    [ Zpět ]
    Datum: 12.02.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bubnové brzdy

           

      Plánek momentálně vzniká. Inspirovali jsme se tříkolkou Thunderbolt MkI, jejíž plány zveřejnil její tvůrce Rickey Horwitz. Jsou na http://www.ihpva.org/com/PracticalInnovations/. Nakonec si z ní vezmeme "jenom" geometrii podvozku (rozvor, rozchod, Ackermanova kompenzace). Postavíme ji z polystyrenu, dřeva a laminátu, s řízením buldozerového typu. Zrovna včera jsem celý den počítal umístění těch řídítek tak, aby při zatáčce s malým poloměrem nepotkala ruka na vniříní straně vnitřní přední kolo. Je to tadpole, tedy vpředu dvě řízená a vzadu jedno hnané kolo. Jsou daleko stabilnější než deltové tříkolky a taky rychlejší. Nevýhodou je komplikovanější konstrukce a geometrie řízení složitá jako u auta, ale na druhou stranu stačí pohonný systém shodný s kolem. Dopředu dáme mechanické kotoučovky na jednostranné náboje vastní konstrukce (otec zná člověka, který je umí vyrobit) a dozadu jednu véčkovou parkovací. Shimano dělá z bubnovek akorát to svoje děsný Nexave, který se dává na náboj z boku. Tím to úplně strácí většinu výhod, včetně adaptovatelnosti na jednostranné zavěšení předních kol. Vhodné náboje s brzdou uvnítř zřejmě dělají Sturmey Archer a Sachs, ale to se u nás vůbec neprodává, takže by to nakonec bylo dražší než to, jak to uděláme my. Jestli to bude jezdit, můžu ty konečné plány a nějaké fotky poslat. Teď se chystám stavět ověřovací model 1:5.

      P.S. Vzorem nám je tříkola Predator. Je na adrese http://www.twobushdesigns.com/predator%20trike... Ta je z karbonu, s tím zatím neumíme.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.02.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Letní putování na kole

Hledám: Letní putování na kole
25.02.2020
Ahoj, chtěl bych najít cyklistu, popřípadě skupinku, která by chtěla vyjet někdy v létě (červen až zaří - 5-15 dní…

Hledám: Cyklo-senioři z Plzně-doplnění na týdenní pobyt

23.02.2020
Skupina cyklo-mladších seniorů z Plzně, hledá 2-4 muže z plzeňska pro doplnění týdenního pobytu od poloviny…

Hledám: Cyklistky z Kladna

23.02.2020
Najdou se v Kladně holky přes padesát, které dávají přednost jízdě na kole před jízdou autem a mají chuť si občas…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

199 cyklistů (12 přihlášených)

Západní Evropou s dětmi - část 5. - Route des Grandes Alpes

To se prostě ráno vzbudíte, po snídani sbalíte stany a vyjedete si nějaké dvoutisícové sedlo... :-) Jmenuje…
Peggy | 26.02.2020

Dámská zdraví z PoSázaví aneb jaké jsou cesty podél Sázavy

Dámská 2019 se nesla pod heslem "Pramen zdraví z PoSázaví" a Posázaví jsme si užily opravdu dost. Jely jsme…
radka | 14.02.2020

Západní Evropou s dětmi - část 4. - Alpami pod Mont Blanc

Oberalppass (2046 m n. m.) tak tam končí naše cesta podél Rýna. Nebude to žádné dlouhé psaní, asi tak jako…
Peggy | 14.02.2020