reklama

Furt se v tom motam - vyber kola

Myslim, ze prodejci kol by meli neco platit mistnim diskuterum. Clovek zacne uvazovat o novem kole za 15 tisic a po precteni zdejsich diskusi se dostane na castku cca 25-30 tis. a jeste ma pocit, ze kupuje neco na "vikendove turisticke projizdky" :-) Aktualne se rozhoduji mezi temata dvema koly:
http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?id=977...

http://www.bradsky.cz/index.php?main_page...

Vybava me prijde podobna, GT je takove "znamejsi", Ravo je lehci: Nedokazu presne rict, ktery je muj favorit, takze prosim o pomoc :-)))

[ Zpět ]
Datum: 09.05.2007
Autor: Roman-C
  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

         

    Cenove jsou obe kola prakticky totozna - sezenu je za stejne penize. Problem je ten, ze GT v Brne neni problem sehnat...zato Ravo clovek v kamenne prodejne aby pohledal. Kupovat kolo bez predchoziho "osahani" ale riskovat neminim...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2007
    Autor: Roman-C
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

         

    Ale aspoň z jedný strany je to 4ever.:-)

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2007
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

         

    Z těch dvou odkazů určitě GT, hlavně kvůli vidlici. Ale taky nevidím nikde žádné Ravo.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2007
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

           

      Jsem z toho tak zblblej, ze chci napsat 4ever a napisu Ravo :-) Samozrejme tam nepatri zadny Ravo, ale 4ever, takze se omlouvam za zmatky. Takze vidle je lepsi u GT, jo?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: Roman-C
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Jo a o hodně. Pružinový Recon je jedna z nejlepších vidlic, kterou můžeš na pohodový ježdění pořídit.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

         

    Osobně bych doporučil spíše GT. Nejen proto, že ho jezdím :o))
    Jestli chceš důvody, tak:
    1) Vidlice, přesně jak píše Mlok, Recon je ve své třídě pro tento účel zatím nepřekonaný (resp. kromě Epicona).
    2) Středové složení .. Hollowtech II vs. Truvativ s vnějšími ložisky je myslím bez debat a hlas jde pro Truvativ
    3) Pedály. Tady už se názory různí, ale většina lidí co kdy osedlala šlehače (CrankBros) už se na SPD vrátit nechce, na druhou stranu jsou šlehače o dost dražší. Ale snad právě proto další bod pro GT.

    Takže to zatím máme 3:0 :o))

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

           

      Jo a ještě bych dodal .. pokud se rozhodneš pro to GT a vážíš víc jak nějakých 70kg, tak si určitě sežeň kousek, který bude mít vepředu 200mm kotouč. Dávali je tam u pozdějších kousků a ty LXa jsou trošku línější, takže já jsem třeba tenhle větší kotouč vepředu při své váze (+- 90kg) velmi ocenil.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Aktualne mam nejakych 78kg, tak nevim zda uz spadam do te kategorie velkych kotoucu :-) Ale poptam se...diky za cenne rady.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: Roman-C
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

           

      A jsem v haji, umlatili jste me argumentama a celkem nekompromisne. :-) Cekal jsem nejakou bitvu zastancu GT a 4everu a ono prd vlebnosti... Jsou jeste nejake vyhody GTecka? :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: Roman-C
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Zadne extra vyrazne. Spis drobne nevyhody. Sedlo stoji za prd (alespon teda vetsina lidi na nej nema zadnici :o)), a plaste jsou tam sice naprosto ultimatni do terenu, ale na asfaltu se na nich ustves, pokud pojedes za kymkoliv stejne vykonnym ale na rychlejsich plastich. To je asi tak vsechno. Krome toho snad jeste rada, a to nesundavat ty vlastovky, nebo tam dat hodne siroke rovne (kdyz uz bys musel), protoze ty dualy (jsou ale na obou kolech) maji strasne nesikovne reseny vyusteni hadicek, ktere zabere zbytek riditek tak, ze tam nedas nic se sirsi objimkou.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

           

      Jenze na tomhle kole je solo air a nikoliv recon 351...

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Taky se divím, že si toho nikdo nevšiml... Že by zaříkávací formulka "Recon" splnila svůj matoucí účel ? ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

               

          Právě nevím čeho nevšimnout, v okdazu je pružinová verze 327, i když RS na svojich webových stránkách má verzi 327 jen solo air (ale těch verzích v prodeji zvlášť s koly je o dost více než tam mají).
          Samozřejmě netuším, kdo kde ve skutečnosti s jakou verzí to kolo prodává.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.05.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                 

            O.K., to jsem naopak zazmatkoval já... Omlouvám se...

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Já vycházel z odkazu, který dal a který chtěl hodnotit. Tam je pružinový U-turn (i když je to verze 327, tak je to pružina U-Turn - jakmile je to U-Turn verze s regulací 85-130 tak to vždy musí být pružinová verze). Pokud jinde dávají solo Air verze, tak je to samozřejmě horší, ale pořád lepší než ta druhá vidlice.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.05.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

               

          A konkrétně je to tahle vidle:
          http://eshop.bikezone.cz/index.php?switch...
          Jediný její nedostatek je, že nemá motion control, což mě by vůbec nevadilo, někomu možná ano.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.05.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                 

            Nema Motion control coz znamena, ze nema vubec lockout. To by mi teda vadilo a DOST.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                   

              Lockout je jen pro chrty :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 10.05.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                     

                To je hovadina.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.05.2007
                Autor: wewerka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                       

                  Já to myslel ve srandě, ale když už reaguješ vážně, k čemu je ten lockout pro nechrcení tak potřebný?
                  Já to mám jasné u sebe, pro mě jeteď naprosto k ničemu (loni jsem ho ještě sem tam ojediněle použil, teď už vůbec a to ani na 140mm Talase nastaveného na větší sag, aby pěkně žehlil).
                  Ale zajímalo by mě, proč bez něj ostatní nemůžete být.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.05.2007
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Teď jsem to pro jistotu pořádně prolezl na internetu, a skutečně .... bohužel všechny zbývající GT Avalanche Pro, model 06, co jsou v doprodeji mají z mě neznámého důvodu vildici buďto Recon 327 nebo Recon 351, ale obojí pouze ve vzduché, nikoliv pružinové verzi. Nechápu, původně se prodávali právě a jen s 351 s pružinou.
        Takže to pro zakladatele tohoto vlákna bohužel znamená, v případě zájmu o GT, si najít kamenný krám a koupit to zároveň s výměnou vidle.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.05.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

               

          A na jakých konkrétně odkazech? Protože třeba na tom, co dával dole Petrun je také pružinová verze (sice opět 327, ale pružinový).

          [ Zpět ]
          Datum: 10.05.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                 

            Dovolim si jeste skromny dotaz - jak poznam, ze je dana vidlice pruzinova?

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: Roman-C
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                   

              Pokud má U-turn 85-130mm, tak je pružinový.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.05.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                 

            Tak jsem to znovu prolezl. A je v tom fakt čurbes. V zásadě jsou 4 verze těch vidlic, 327 a 351, každá v pružinové (85-130mm) a vzduchové verzi (implicitně 100mm).
            No a na těch Avalanche Pro jsem našel od každého typu alespoň jeden, s tím že v 95% převažuje 327 s pružinou (alespoň to předpokládám, protože na fotkách je černý Recon, tzn. pružina, navíc tam občas uvádí i ten stavitelný zdvih, což je jasná identifikace). Co mě ale opravdu naštvalo je, že původně se toto kolo prodávalo pouze s 351 v pružině, což je právě ta vidle, do které má rozhodně smysl jít pro turistický all-mountain. Od jisté doby se tam ale vyskytuje výhradně 327, nebo ještě 07 verze 351 vzduchovky. A nejvíc mě nakrklo, že právě na bikecentru (což je přesměrování z gtbicycles.cz, což bych tedy počítal za směrodatný zdroj informací o těchto kolech) uvádí že Recon 327 má lock-out, což vlastně není pravda ... chjo, je v tom čurbes. Rada zní ... vzít GT Avalanche Pro 06 z doprodeje, ale nechat si tam dát Recon 351 pružinu a bude spokojenost :o))

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                   

              Na co ten lockout všichni potřebujete, že by vám nestačila pružinová 327 verze. Teda pokud neberu v potaz těch pár gramů rozdílu mezi 327 a 351.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.05.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                     

                Recon je houpava zehlicka :) pri vyjezdu ji rozhoupes raz dva... ale LockOut pouzivam stejne jen na silnici

                [ Zpět ]
                Datum: 10.05.2007
                Autor: pb
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                       

                  Já jsem na pružinovém Reconu jel, já vím jak chodí. Talas 07 je při mojem nastavení ještě o chlup houpavější vidlice než Recon na 130mm (a pokud je Recon na menším zdvihu, tak už není houpavý skoro vůbec) a přesto lock nepoužívám vůbec.
                  V sedle nerozhoupu ani Talase (na 140mm + přes 25% sag), ani Recon, pokud někdo ano, tak s prominutím neumí dobře šlapat do kruhu.
                  Ze sedla ano, tam i kdyby ses snažil sebevíc, tak Recon i Talas rozhoupeš (Talas klidně při akutním velkém záběru v terénu, když se např. nestihne včas přehodit na lehčí a musí se opravdu zabrat, tak propruží jen tím záběrem klidně i o 5cm), ale pokud tu ze sedla v terénu, tak rozhodně v tu chvíli není žádoucí, aby vidlice byla zamčená a na silnici téměř nejezdím a když už ano, tak nechodím moc ze sedla.

                  A pokud někdo chce jezdit hlavně po silnici, tak nepotřebuje bike, natož bike s pružinovým Reconem.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.05.2007
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                         

                    Tak já ti to teda řeknu .... máš pravdu, já osobně lockout oceňuji mimo jiné díky tomu, že neumím úplně správně šlapat do kruhu :o)) .... a také jezdím hodně po silnicích nebo zpevněných cestách (tak cca. 60-70% km, hodně z toho zpětně díky Nákoláckým výletům), ale na silnici obecně lock nepoužívám, tam jen sešroubuju zdvih na 85mm a v tu chvíli Recon vážně vůbec nehoupe, dokonce i ze sedla jen minimálně, ale přitom stále zvládá částečně žehlit nerovnosti. Lock používám více méně jen při výjezdu z lesa na silnici, když je to spojnice na dalších pár set metrů, popř. i kilometrů, než zase sjedu do lesa. V terénu ho mám skoro pořád mezi 120-130mm, a to je pak na silnici dost znát, zvláště díky tomu že právě nešlapu úplně do kruhu (mám to spíš do "elipsy" :o)) ...
                    Takže v tomto máš pravdu, bez lockoutu bych se obešel, ale co osobně používám velmi často je možnost vidli jen "přitvrdit" částečným přivřením, to používám i v terénu takřka neustále, a otevírám jí před sjezdy ..... je to možná dané posezem, mám hodně váhu dopředu na řidítka a při jízde terénem po rovince na 130mm má vidle tendenci se mírně "bořit" a už jsem jednou takhle málem zakufroval přes rodla, neumím ještě dostatečně rychle měnit těžiště ... ve sjezdu to naopak otevírám, protože tam jsem většinou v zásedu a naopak potřebuji na předku maximální "žehlení" .....

                    Takže ano, v mém případě máš pravdu, motion-control (potažmo lock-out) osobně preferuji právě z důvody mých nevalných jezdeckých kvalit, kde tyto vlastnosti vidlice (a dalších komponentů mého "ne-zrovna-nejlevnějšího", které by někdo označil za snobství vzhledem k najetým km ročně) jsou vlastně náhražkou za špatného jezdce. Ale i takoví jako jsem já jsou mezi námi a právě pro nás se takové vychytávky dělají, zatímco praví bikeři jako jsi ty nad tím jen ohrnují nos :o)))))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.05.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                           

                      On je tu ještě jeden rozdíl. Já jezdím už jen na fullech a tam se stejně zadní stavba pohupuje o malinko víc než vidlice, takže pokud se vidlice při šlapání o pár mm pohne vůbec nevnímám.
                      Přivřenou (tedy přetlumenou vidli), to už bych nemoh vůbec, to je ještě horší než lock - pořád to není tvrdý a současně to nefunguje :-)
                      To pro tebe nečekané chození do většího zdvihu, to je prostě vlastnost všech vidlic s vyšším zdvihem a čím větší zdvih, tím je to výraznější.
                      Vysokozdvihová kola se proto dělají s jinou geometrií, řídítka je třeba mít výše a k tomu kratší představec. Pak není žádný problém.
                      Na druhou stranu pak do výjezdů to chce snižování zdvihu na vidlici.

                      Jinak po rovině bych zdvih snižovat nemoh, to bych měl divnou geometrii kola + sedlo hrozně dolu (ale to je zase dané kolem a jeho geometrií, tvoje kolo bude určitě v pohodě i kolem 100mm zdvihu).

                      Pro zajímavost, jak máš vysoko řídítka (třeba v místě středu gripů) oproti sedlu a jak máš dlouhý představec?
                      Přijde mi to, jako bys měl moc krátké kolo s moc dlouhým představcem.

                      A techniku šlapání taky zase nemám nějakou zázračnou, jen to co mě donutily naučit se válce, když jsem na nich jezdil.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.05.2007
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                             

                        Tady máš fotky, snad ti pomohou odhalit kde je problém, já osobně už se v tom ztrácím.
                        http://www.bike-forum.cz/forum/fotky/nase_biky...
                        Jinak mi přijde, že jsem si nezvolil správnou velikost rámu, bral jsem to pocitově hodně podle předchozích zkušeností (silnička, cross), takže jsem asi prohloupil a koupil 19,5ku místo cca. 18ky, co mi pak vyšla ze základních údajů o rámu tohohle GT. Jenže to nepočítám fakt, že mám hodně dlouhé ruce a nohy, a docela krátký trup, navíc poměrně zvláštní stavbu pánve. No, není to jednoduchý, až budu kupovat fulla, tak rozhodně budu podstatně déle laborovat a zkoušet.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.05.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                               

                          Vypadá v pohodě, řídítka máš dost vysoko, když jsou fotky navíc na nižším zdvihu vidlice. Takže řídítky moc nízko to určitě není.
                          Přestavec je spíš delší, ale nepoznám z fotky přesně.
                          Pokud to na tebe není teď moc dlouhý, tak jsi vzal rozhodně dobrou velikost. Pokud bys měl 18-ku, tak by vše bylo ještě horší a pokud to teď není o hodně delší než potřebuješ, tak s menším rámem by to bylo strašně krátký.
                          Pokud to teď máš už dlouhý dost, tak dej kratší představec a bude to super.
                          Navíc sedlo máš hodně vzadu, to je dost divný pokud máš tedy hodně váhy na řídítkách. Z fotek bych řekl, že ji tam budeš mít spíš méně i když něco udělá ten delší představec.

                          Si to můžeš jednoduše doma zvážit. Dej váhu pod přední kolo (pod zadní cokoliv ať jsou obě kola stejně vysoko), sedni si na kolo a zvaž. Totéž pak pro zadní kolo. A zpočítej kolik % je na předním a kolik na zadním. Pak se dobře pozná, jak to máš rozložené.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 10.05.2007
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                                 

                            To s tou váhou schválně zkusím, díky ;o)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 10.05.2007
                            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                       

                  Presne. Lockout na Rebe ale pouzivam i v terenu pri vyjezdech. Mit poplock i na Reconu, tak ho taky pouzivam porad, takhle jen na rovince.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.05.2007
                  Autor: wewerka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                         

                    Když ti vadí při výjezdech houpání i na Rebě a to ještě máš ne U-turn progresivní verzi a na menším zdvihu (teda pokud si nedávala zvyšovat zdvih na 115mm), která se už nehoupe vůbec, tak to je ale už fakt extrém.

                    Tohle je přesně přístup závodníků a chrtů :-)

                    Samozřejmě když ti to tak vyhovuje, tak proč ne.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.05.2007
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

           

      1/ vidlice se asi vysvetlila, jestli jde vazne o Solo Air, neni to az takova slava
      2/ Hollowtech II. vs. Truvativ- proc by jeden ze systemu mel byt horsi nebo lepsi, kdyz zminujes loziska vne ramu??? Vzdyt tenhle princip je u obou stredovych slozeni stejny.
      3/ Ano, nazory se ruzni :o) To je nejaky duvod pro jedno nebo pro druhe? :o)

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Ad 1) ... a safra, to jsem nečekal, že to tam přehodí, původně v tom popisu byla pružina s u-turnem a lock-outem a tak jsem to i vloni kupoval .. ale je pravda, že už jsem se s něčím velmi podobným potýkal nedávno, slibuju že příště budu koukat pozorně ...
        Ad 2) teď svůj příspěvek nevidím, tak nevím jestli jsem to tam psal, jestli ne tak se omlouvám .. jde jen o základ na recenzích uživatelů různě po internetových diskuzích a jedné zmínce od servismana, ve smyslu že na HTII se našlo hodně moc stížností co se výdrže, respektive brzkého vaklu našlo ... možná záleží na váze a použití, ale vzhledem k váze pisatele dotazu bych se toho lehce obával ... jestli se mýlím, rád se nechám poučit a zkušenost předám dál, aneb "babo raď" :o))
        3) no dobře, tak to upřesním ... názory se různí především díky pořizovací ceně ... takže když vynecháme cenu (protože ta už je v "základu"), tak vezmeme kilo hezky mazlavého bahýnka a plácneme ho na ty pedály ... a kdo dřív spolehlivě zacvakne ... a pak ještě 10x opakovat ..... jasně, u SPD můžeš argumentovat více než dvěma polohami nastavení tuhosti vypnutí, ale pak zase u šlehačů lze protiřečit snadným nacvaknutím díky pouhému "dupnutí shora" ... takže názory se různí, ale když vynecháš pořizovací cenu a připočteš váhu a (ne)potřebu servisu, tak budou mít šlehače navrch :o))))

        [ Zpět ]
        Datum: 10.05.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

               

          Matyxy Matyxy... Resit SPD vs Slehace kor zpusobem, jakym je resis ty je blbost. Jezdil sem lonskou sezonu shimanacky SPD 520 a letos sem presedlal na slehace, takze mam trochu s cim porovnavat...

          rikat jako vyhodu ze u slehacu jen slapnes z vrchu a zacvaknes mi prijde trochu mimo. U SPD to funguje uplne stejne. Pokud se chces bavit o lepsim nacvakavani u toho ci onoho systemu, tak spis bych poukazal na to, ze slehac nema jen dve strany jako SPD, ale 4. Tudiz nacvaknuti se da resit tak, ze polozis spicku boty na slehac a soupnes s ni dopredu... slehac se preklopi a zacvakne... to je snad jediny podstatny rozdil oproti SPD...

          SPD vic poloh na vycvaknuti? Pletes si polohu a vypinaci moment... Slehace poskytuji moznost vypnuti ve dvou polohach (15° a 20° jestli se nepletu), ale vzdy se stejnou silou. SPD umoznuji nastavit silu, kterou botu vycvaknes, ale bota se vzdy vycvakava ve stejnem uhlu. V tomhle smeru se da tezko hodnotit SPD vs slehace. Nekomu sila slehacu vyhovovat nemusi, ja sem s ni naprosto spokojenej... drzi pri tahu nahoru a lehce se daji vycvaknout... takovej "pomer" sil sem na SPD nemohl ani nastavit...

          a ad nacvaknuti pri bahne... hele co to bahno dat i na boty, nebo chces rict, ze boty od bahna nebudou? Loni sem na SPD jezdil totalnima srackama a nebyl problem je kdykoliv nacvaknout, myslim ze v tohmle smeru ani jeden system nezaostava... jedinej problem co sem s SPD mel bylo kdyz sem na kufru mel vrstvu asfaltu, ale to by nerozdejchal ani slehac :)

          a klidne bych je stridal, tak velky rozdil v tom nevidim :)

          [ Zpět ]
          Datum: 10.05.2007
          Autor: pb
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                 

            jj, názory se různí :o))

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

               

          1/ nevime teda nikdo, co tam bude za vidli :o)
          2/ loziska vne ramu maji oba systemy, to neni argument. Drtiva vetsina lidi jezdi na Shimano HT II. a ne s Truvativem, takze srovnani v neprospech Shimana je logicky. O loziscich u Truvativu nevim, ze by byly horsi nebo naopak lepsi nez u Sh., prevodniky jsou na tom podobne. Jestli mas neco konkretnejsiho nez modni averzi vuci Shimanu, sem s tim :o)
          3/ Vec zvyku, vsechno ti vysvetlil "pb". U slehacu me laka snad jenom nizsi vaha (u vyssich modelu) nez u mych 540-tek, ale tech par gramu za nehorazne vyssi cenu + nekompatibilita s druhym kolem a tretrama mi za to nestoji. Navic problemy s lozisky a osou, kdyz resime to, co se kde vyklada (slehace ma par lidi u nas v tymu, tak vim, o cem je rec).

          [ Zpět ]
          Datum: 10.05.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

         

    Tahle cena se zdá být přijatelnější :
    http://www.mojekolo.cz/index.php?goto=detail...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

           

      jojo, to vypada velmi jedle :-) diky....

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: Roman-C
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

           

      Ty vogo, maji hezký akce : http://www.mojekolo.cz/index.php?goto=detail...

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

             

        Ale jde jen o ty hadříky, náplň musíš mít vlastní...

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: stan-pilot
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

               

          Co je v domě není pro mně :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.05.2007
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

                 

            :- )

            [ Zpět ]
            Datum: 09.05.2007
            Autor: stan-pilot
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Furt se v tom motam - vyber kola

         

    To GT je pěknější, jinak kvalitativně rozdíl nepoznáš

    [ Zpět ]
    Datum: 10.05.2007
    Autor: yaris
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

338 cyklistů (9 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024