reklama

Slinicni plaste 23x630

Sypu si popel na hlavu, ze kdyz jsem nedavno nechal prepletat zadni kolo (nedalo se centrovat na vysku a porad praskaly draty), ze jsem nenechal preplest i predni a to na rafky 622 a nechal si tam sve puvodni 630, ktere mam uz alespon 25 let :-(.

Do ted jsem mel totiz pekne hladke silnicni plaste 25x630 (takove "skorogalusky"), ale uz zacinaji byt nebezpecne zpuchrele a na zadnim kole se zacinaji velkym tlakem delat boule, takze jsem se vcera ptal na nove a to radeji 23x630 (doufam, ze by se vesly a duse mam uzke, jinak bych samozrejme koupil i duse), ale mely jen nejake osklive a prislo mi ze take uz trochu zpuchrele rubeny 25x630 se vzorkem (coz ja nechci a chci hladke, aby mely co nejmensi valivy odpor na silnicich, ktere jezdim prevazne)

Jak jsem ted googloval, tak to vypada "dost neslavne" ;-( a daji se prosim sehnat nejake pekne silnicni 23(25)x630 bez vzorku, nebo mi nezbyde, nez nechat preplest na 622, coz se mi zrovna moc nechce ? :-( Dekuju ...

[ Zpět ]
Datum: 18.04.2007
Autor: VladaS
  • Re: Slinicni plaste 23x630

         

    Jestli jsem to dobře pochopil, tak pokud neseženeš hladké gumy v rozměru 630, budeš přeplítat na 622. Ty původní jsou už minimálně 25 let staré! Co takhle zauvažovat nad možností poslat prehistorická kola na smetiště dějin a koupit si nová? I když přepleteš, co ti vlastně zbude? Jen 25 let stará nába. To se přece nevyplatí! Nehledě na to, jak asi vypadají dráhy ložisek! A jak musí po 25 letech vypadat brzdné plochy - nemáš strach, že se ti ráfek probrousí a kolo, třeba při rychlé jízdě s kopce, zbortí?

    Osobně bych taková kola vyhodil a koupil nová - vždyť to dnes stojí jen pár kaček, tak proč šetřit a riskovat své zdraví.

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2007
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Slinicni plaste 23x630

           

      Bohuzel jak jsem se dival, tak zatim jsou vsude jen ty nehezke rubeny (se vzorkem) a jeste 32x630 a ja bych misto tech 25x630 radeji 23x630, coz vypada, ze asi neexistuje, i kdyz nevim, jestli na tech "kvalitnich" silnicich nebude 23 drncat o hodne vic, nez 25 :-(

      Kdysi jsem si ty 25x630 vypletal sam (ze na ne mely ty pekne uzke "skorogalusky"), ale asi 15 let jsem ted na kole nejezdil a chytlo mne to zas az vloni na jare (mne je 40 a memu kolu bude pristi rok 50 ;-)...).
      Plaste uz jsou stare urcite pres 20 nebo 25 let, ale misty uz jsou uplne hladke (mely puvodne vzorek jen takove slaboucke prouzky), delaji boule a jsou dost zpuchrele kolem rafku (pumpuju na silnici dost natvrdo...) a kdyz jsem napodzim pichl, tak jsem zjistil, ze uz se klem toho rafku i nehezky droli, takze i kdyz jeste drzi, tak mam obavy, abych si nekde z kopce nekoledoval o poradny maler, zvlast kdyz jezdim bez prilby (prilbu tady ale rozebirat nechci) ;-( ...

      V zadnim kole mi vloni porad praskaly draty a neslo centrovat na vysku, tak jsem se nastval a dal to odbornikum.
      Dobre jsem udelal, ze udajne byl rafek "do vrtule" (proto draty praskaly a neslo poradne centrovat), ale mrzi mne, ze mne tedy rovnou neupozornili, ze tech 630 je dnes asi dost nestandardnich a neni na ne zadny vyber v plastich a ze jsem na to prisel az ted :-(.

      Jinak zadni rafek mam rok a s Favorit brzdami "Special" (take nejsou original, ale 20let jim uz asi bude) se nebojim, ze by se rafky az tak probrousily :-)
      Naby mam jeste na motylky a vyhovuji mi, i kdyz ta predni asi uz bude mit trochu vyjete misky a konusy (dlouho jsem ji nerozebiral, ale toci se dobre)

      Samotny vyplet byl celkem levny a vedet to, tak jsem rovnou nechal preplest obe kola na tech 622 :-( ...
      (stejne mam nad temi 630 v mokru hodne natesno blatniky).
      Je to ram z Favorita. Rad bych neco lehciho, ale nejak se mi nelibi konstrukce dnesnich ramu (mam na tom pridelanych hodne veci, ktere by nepasovaly) a do noveho kola se mi tedy moc nechce, ze jsem na tohle zkratka zvykly.
      Navic mi pri vypletani dali dozadu 7-mi kazetu (protoze mam porad prehazovacku z Favorita s upravenym voditkem pro trekove prevody a vic by asi nepobrala) a ted budu mit dilema, jestli by nebyla lepsi i "vicekazeta" s lepsi prehazkou, ale mam tam odlonska i novy restez a kliky (bohuzel mi moc nevyhovuji skoky po 3 zubech na te kazete), takze menit uplne vse se mi na starem kole nechce a budu "trpet", pokud se budou menit jen rafky ;-( ...

      [ Zpět ]
      Datum: 18.04.2007
      Autor: VladaS
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Slinicni plaste 23x630

             

        Jo a jeste jak jsem se dival na rafky, tak v nich mam take docela "gulas" :-(.

        Na ty derave slinice by to urcite chtelo nejake ty "dvojite", ale neni to moc tezke ?
        Me strare kolo je uz tak tezke a mam na nem plno kramu,
        (svetlo, nahradni zdroj k GPS, brasnicky, kde vozim veci na delsi vylety apod.) takze kazda vaha minus je dobra a neni to i o setrvacnosti tech rafku ?
        Jake jsou dnes nejlepsio a ne moc drahe na stare silnicni kolo, aby na to sly yzke plaste s malym valivym odporem a neco to vydrzelo na tech deravych silnicich ?

        [ Zpět ]
        Datum: 18.04.2007
        Autor: VladaS
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Slinicni plaste 23x630

             

        Nejlevnější bude určitě nechat si přeplést i to druhé kolo a shánět dál vhodné pláště. Já bych ale přece jen uvažoval o celých nových kolech. Nemám představu v této cenové kategorii, ale myslím si, že to bude stát jen pár korun. Časem stejně dojde na výměnu té náby s (možná) už vymletými miskami... i na ten 20 let starý ráfek Favorit.

        Pak píšeš, že by to chtělo i lehčí rám, ale nevyhovuje ti konstrukce dnešních rámů - no, nejsou už (většinou) pájené do mufen ale vařené, ale to by snad tolik vadit nemuselo. A pokud by sis pořídil rám trekingový, tak má geometrii velmi podobnou té favoriťácké a příliš by sis asi zvykat nemusel. Taky se na tyto rámy dá pověsit spousta věcí, což ty asi potřebuješ. Dál ti na starém kole nevyhovuje řazení a uvažuješ nad "vícekazetou" a lepší přehazovačkou - to s sebou ponese ale i výměnu řazení, takže další peníze navíc.

        Pokud si sečtu všechny plusy a mínusy tak mi vychází tři varianty.
        1: nechat vše při starém a sehnat pouze vhodné pláště - trochu problém
        2: přeplést kola na 622 - výběr plášťů bude jednodušší
        3: koupit nové, třeba trekingové kolo a mít zase na spoustu let pokoj a pohodovou jízdu. Trekingy v kvalitě starého favorita se dají koupit opravdu velmi levně.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.04.2007
        Autor: ckp13
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Slinicni plaste 23x630

               

          Uvazuju nad variantou 2 (nechat preplest obe kola na 622), protoze prepleteni zadniho bylo kupodivu pomerne levne, ale jeste jsem si rikal, jestli by nevyslo levneji koupit zapletena kola (a tahle nechat jako nahradni) a prehodit jen kazetu a jak se divam ty levnejsi na ceny cca 3500 az 6000Kc tak to nejspis levneji nez to prepleteni neprijde a zas nevim jak je to s kvalitou tech nejlevnejsich zapletenych, protoze na tohle kolo nemaji cenu kola draha, ale zas bych rad at neco vydrzi a moc nevazi :-(...

          Ted mam ale jeste vetsi dilema, jestli se do toho pustit, kdyz zatim ta stara kola jezdi, nebo cekat, az si nekde rozbiju cumak, anebo prinejlepsim budu tlacit domu treba 40km, pokud praskly plast nepujde provizorne "vycpat na dojeti" ;-( ...

          Mno zatim asi jeste nejaky ten mesic omrknu jestli nekde na ty "rozumne" 630 jeste nenarazim (kdyz na tehle zatim jezdim rok bez problemu, i kdyz moc bezpecne uz nevypadaji) a pokud ne, tak to radeji necham preplest na ty 622, nez si neco "vykoleduju" ;-) ...

          [ Zpět ]
          Datum: 18.04.2007
          Autor: VladaS
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

377 cyklistů (11 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024