reklama

brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

Ahoj,
prosím o radu, chci si kupovat krosa. Budu ho využívat zejména na cestování na těžko a chystám letos Krétu, Tenerife, nebo Alpy-tzn.jde mi zejména o dlouhé sjezdy.
O jakých brzdách bych měl přemýšlet.Pro dlouhé sjezdy se hodí spíše kotouče, ale někde jsem četl, že ty zase nedělají dobře výše zvednutým krosovým vidlicím. Navíc pro letecký transport, je nutné kotouče sundat což je prý u hydralických brzd poněkud obtížnější (zkušenost nejmenovaného prodavače). Máte s tím někdo zkušenost, kterou by jste mi toto tvrzení vyvrátili---Na druhou stranu přece kvůli tomu nedám přednost V brakes, když mi po u nichž mi při nepřetržitém brždění při 20 min. sjezdu upadnou prsty resp. ruce. Co tedy dělat, jsou kompromisem mechanické kotoučovky, případně že ano tak kterou značku resp. typ by jste mi doporučili (nebot jsem tu někde v diskusy četl, že to co se montuje běžně na krosy, jsou většinou problémové záležitosti). Upřednostňoval bych hydrauliku......co tedy dělat.Díky.

[ Zpět ]
Datum: 10.03.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (chozzé ([email protected]))
  • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

         

    Kdo řikal, že je potřeba pro leteckej transport sundavat kotouče? To slyšim teda poprve.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.03.2007
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

           

      sorry, možná jsem se špatně vyjádřil: spíše než kotouč jsem zřejmě myslel demontáž předního kola. S brzdami kotoučového typu nemám žádnou zkušenost, takže si ani nedovedu představit co tím ten prodavač mohl myslet. prostě a jednoduše tvrdil something o tom, že pro transport nedoporučuje, protože je s nimi více práce při demontáži kola pro uložení do přeparvního vaku.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.03.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (chozzé ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

             

        Kecal, kolo proste normalne sundas, jenom do trmene brzdy vsunes mezi brzdovy desticky takovou sichrplacku, aby nevyjely pistky, kdyby se takhle bez kotouce mezi nima nahodou zmackla brzdova paka. To je jedinej rozdil.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.03.2007
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

               

          Pro predstavu, brzda samotna tim dal zustane pripevnena na vidlici nebo na ramu, brzdovy kotouc je prisroubovanej napevno naopak k naboji kazdyho kola.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.03.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

                 

            OK rozumím díky,nemohl tím myslet třeba nějake riziko spojené s možností úniku kapaliny.taky jsem na něj chvíly koukal jak blázen, ale jak říkám odborníkem by měl býti on, tak proč mu nevěřit.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.03.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (chozzé ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

                   

              Demontazi kol riziko uniku brzdovky nehrozi. Netusim, co mel tvuj prodejce na mysli, nebo ceho se potreboval v obchode prednostne zbavit :o) Mozna ze je potreba davat pri transportu trochu vic pozor snad jenom na to, aby se nahodou neohnul kotouc, ale to uz by muselo kolo dostat takovou prdu, ze by to uz asi odnesl i vyplet. Vim, co ohne kotouc :o( ale vydrzi hodne. Stejne tak se da v nouzi a v divocine i relativne dobre porovnat. Cyklisti bezne prepravuji kola s hydraulikama letecky, neni duvod, proc by ne.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.03.2007
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

                     

                Dobrá, díky moooc. Problém s transportem tedy odpadá. jsem opět o kousek blíže ke koupi hydrauliky. Máš resp. máte někdo konkrétní zkušenost s použitím hydrauliky u krosu. Myslím tím, problémy s vidlicí, jiné nevhodnosti. prostě něco, čímž byste nahlodaly moje pevné rozhodnutí pro koupi. za ktitické odpovědi zástánců z řad klasiků "tzn.véčkařů" budu vděčen

                [ Zpět ]
                Datum: 10.03.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (chozzé ([email protected]))
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                   

              Myslím, že tuším, co tím měl onen "prodavač" na mysli. Jde o to, že u většiny hydraulik se můžeš rovnou odporoučet do servisu, pokud sundáš kolo a potom nechtěně zavadíš o brzdovou páčku. Tím se destičky zaaretují na de facto nulovou tloušťku kotouče a kolo s kotoučem už zpátky nenandáš, dokud se to v servisu neseřídí zpět a především neodvzdušní.
              Jinak ale nejde o žádný problém. Prostě sundáš kolo a mezi destičky vrazíš takovou placku (většinou plastovou), která tomuto zabrání.
              Navíc, pro leteckou přepravu není třeba sundavat kolo, pokud ho přepravuješ v krabici k tomu určené.
              Ad hydraulické kotoučovky a crossová vidlice. Toto by skutečně mohl být problém, pokud bys tam měl hodně slabou vidlici a přitom hodně výkonné kotoučovky, a spolu se šiřšími plášti to třeba na suchém asfaltu často "zahamtnul". To může časem přivodit slušný vakl.
              Teď se do mě možná zase Vašek pustí, ale osobně bych u crosse v tvém případě (jinak stačí véčka, ale pro opravdu zběsilé kopce to může být problém) bych šel do nečeho se slušným výkonem, ale přitom malým průměrem kotouče. Takový 200+ mm kotouč by ti asi dokázal kolo v případě prudkého zabrždění i poškodit, ale třeba Sh XT s průměrem 160mm kotouče by mohlo být rozumnou variantou. Počítej ale s možností potíží díky občas neuvěřitelně úzkým crossovým vidlím, už jsem viděl i takové, do kterých 140mm kotouč (a to je málo) pasoval jen tak tak.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.03.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                     

                S tou vidlicí máš pravdu, ta to dlouho nepřežije když bude jezdit navíc na těžko.
                Ale ten kotouč to vůbec nezachrání. Jednak pokud dá nějaký slušný brzdy, tak prostě zmáčkne páku více prsty a stejně tu velkou brzdnou sílu dá (i když nějaký menší rozdíl tu být může), ale hlavně ježdění natěžko + 20km sjezd + 160mm kotouč = téměř jistotu, že ty brzdy uvaří.
                Se 160-kami kotouči jsem viděl už dost případu uvařených brzd u kamarádů, kteří mají kolem 90-95kg, ale jezdí jedině na lehko.

                Takže pokud tam nebude mít nejajkou pevnější vidlici, tak se možná kotoučům raději vyhnout úplně.
                A vidlice se sehnat dá, třeba Reba se dělá pro 29-ky kola, takže i na crosse ji může hodit. Akorát pak ta cena.
                Možná jak už tu také někdo psal by bylo úplně nejlepší rovnou pořídit bike a ne cross.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.03.2007
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                       

                  A pak bych tedy volil bike + dobré hydry + pořádnou tuhou vidlici + 200mm kotouč dopředu a dozadu 180mm.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.03.2007
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                     

                Nevim, proc bych se do tebe mel poustet, kdyz nemam proc :o) S mensi tuhosti vidlice u krosa je to znama a 100x opakovana vec, hydraulika a zvlast s vetsim kotoucem u ni muze byt problem kvuli drivejsimu vznikani vuli. Navic neni vetsi kotouc u krose vubec potreba, diky uzsimu plasti nez u MTB by se stejne ta vetsi brzdna sila ani neprenesla, spis dojde k zablokovani kola.
                Ad placka a riziko vysunuti pistku- uz jsem to zminil o nejaky prispevek pred tebou, tak proc to opakovat.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.03.2007
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

             

        dobrá upřesnuji tedy:
        Ap.wakan disc- vidlice: SR NCX-E-RL
        , brzdy:Shimano Deore LX disc 585

        Ap.wakan-vidlice: SR NCX-E-RL, brzdy: Avid Single Digit 5

        Nevím, nevím avidům mooc nevěřím, a hlavně na kolo v takovéhle osazení bych se představoval aspon LX

        [ Zpět ]
        Datum: 10.03.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (chozzé)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

           

      Mozna myslel, ze je potreba sundat kola. Neni nic jednodussiho, sundavaji se stejne jak u vecek,ne? :o)

      [ Zpět ]
      Datum: 10.03.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

             

        Ach tak. Je to jak píšete kucí, asi pude o to zatlačení na brzdovou páku a následný pakec. Já jen pro chozéého, že airtransport by neměl být kritériem při výběru mezi brzdama a véčkama. ;-)))))

        [ Zpět ]
        Datum: 10.03.2007
        Autor: Zakarr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

             

        Právě, že to není stejné jako u V-ček, ale dokonce mnohem jednodušší. U V-ček v každém případě je nutné vyháknout a zaháknout brzdo, to by nebyl ale ještě nějak zásadní rozdíl.
        Já ale měl u V-ček často problém s širšími plášti, že se hrozně špatně vyndavalo kolo i po vyháknutí brzdy a u pár plášťů dokonce bez vypuštění kola nešlo vůbec.
        Na crossu ale tenhle problém nebude.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.03.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

         

    Ja bych zustal u vecek. Hlavne kvuli jednoduchosti funkce a (relativne) nejdostupnejsich ND pro pripad poruchy mimo "civilizaci". Kdyz jsou dobre serizene, brzdi dobre. Jel jsem s veckama i 30 - 40 km furt z kopce (prevyseni -cca 1800 m) a ruce mne nebolely. Pravda, kolo nebylo nalozene takze se muselo brzdit podtatne mene, ale presto, hlavne vzhledem k vyse uvedenemu bych zustal u serizenych vecek s kvalitnimi spalky.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.03.2007
    Autor: mgt
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Véčka

         

    Ještě se zeptám, když chceš jezdit převážně na těžko, jak moc na těžko, pokud chceš vozit všechno na kole k přežití v divočině, doporučoval bych ti spíš horáka, a kor když chceš brzdit plně naložené kolo, to výplet dostává dost na prdel, mě jednou v kopci u zadního kola vypraskalo 7 drátů, kupodivu když jsem šlapal nahoru.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.03.2007
    Autor: jipík
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

           

      Sice je to trochu offtopic, ale nedá mi to ... Na těžko se dá jezdit prakticky na libovolném kole, já třeba jezdím na zcela obyčejné silničce s ocelovým rámem. Špice podle mé zkušenosti praskají, když máš na kole měkký ráfek, což je případ snad všech kupovaných crossů a podobných kol. Dát na kolo pořádný dvouvrstvý kalíškovaný ráfek a není problém! Opět osobní zkušenost, naložené kolo = kolo, které má hmotnost kolem 60 kg, výplet v pohodě vydržel asi 20 000 km (přibližně půlka natěžko), pak začaly špice praskat častěji asi prostě věkem. Ale platí to teda pro jízdu na silnici. Boční náraz do ráfku (díra, obrubník, ...) ten výplet nese i s pevnými ráfky dost těžko, takže v terénu by asi praskaly více (ale nevím, jestli někdo jezdí s podobným tankem v terénu :-)
      A co se týká brzd ... opět osobní zkušenost z cest natěžko ... při dlouhých sjezdech po silici s naloženým kolem je IMO nejlepší strategie brzdit prudce a málo často. Rychlost kolem 60 až 70 km/h už se drží "sama" a i se silničními brzdami se dá v případě potřeby rychle dobrzdit. S véčky by to mělo být mnohem lepší. Brousit ráfek permanentním přibrzďováním na 40 km/h je pro ráfek i špalíky vražedné, protože během chvíle je oboje rozžhavené. Naopak jednou za čas pořádně zmáčknout brzdu ráfek tolik nezahřeje, protože většinu brzdění po čas sjezdu dělá odpor vzduchu. Opět, platí na silnici, tj. když jsou takové rychlosti bezpečné, ne v terénu.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.03.2007
      Autor: Marble
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

             

        Tady to bylo v reklamaci vyřízeno dráty byli od výrobce přetaženy a praskaly v niplech, ale kdybych nejezdil na těžko tak by se to projevilo až po záruce, jedno je jistý, že když kolo pořádně naložíš tak pěkně plače a to jde slyšet.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.03.2007
        Autor: jipík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

         

    Uz o tom mluvil Matyx. Problem asi bude s tuhosti vidlice. Zkusenost s tim nemam, ale uz me pred tim taky par prodavacu varovalo - krosy na to proste nejsou staveny. Na druhou stranu, ty si to jdes teprve koupit, pak by sis ho mozna mohl nechat "usit na miru" a slo by to nejak skloubit dohromady. S tim ti tu urcite nekdo poradi. Zalezi, kolik do toho budes chtit dat.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.03.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr#)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

           

      Předem děkuji za veškeré odpovědi.Stojím před koupí kola (nikoli předělávkou), a rozhoduju se konkrétně mezi dvěma modely Apache Wakan disc, který je vzhledem k hydraulickým brzdám o 5táců dražší než wakan. tak jsem se spíš rozhodoval, jestli to nebude zbytečná nebo dokonce do budoucna zatěžkávající investice. Na těžko rozumím, věci na týden max.10 dní, nic objemného a těžkého. Hydrauliku my v krámu na požádání vymění za mechaniku i V brake. proto jsem chtěl rozvinout tuhle diskusy, abych nekupoval nějakého zajíce v klobouku

      [ Zpět ]
      Datum: 10.03.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (chozzé)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

             

        Typ kola jsi měl napsat hned do úvodu a ještě lépěji přímo link.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.03.2007
        Autor: jipík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

               

          dobrá upřesnuji tedy:
          Ap.wakan disc- vidlice: SR NCX-E-RL
          , brzdy:Shimano Deore LX disc 585

          Ap.wakan-vidlice: SR NCX-E-RL, brzdy: Avid Single Digit

          Nevím, nevím avidům mooc nevěřím, a hlavně na kolo v takovéhle osazení bych se představoval aspon LX

          [ Zpět ]
          Datum: 10.03.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (chozzé)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                 

            Koukal jsem na ně, a asi takhle:
            - Těch Avidů bych se nebál, jsou to opravdu velmi dobrá véčka !!
            - V obou případech bych měl strach o vidlici. Oboje jsou klasické crossové vidle s nízkou torzní tuhostí, z toho bych měl obavy i sám bez nákladu (vážím k metráku).

            Skutečně, na podobné "expediční" výlety bych šel raději do biku, jsou stavěné na mnohem horší podmínky a víc vydrží, včetně vidlice. Za stejnou cenu, jakou chceš investovat do toho crosse, můžeš mít třeba Blackhawk D a to je už je slušný bike.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.03.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                   

              no tak myslím, že to vyřeším asi tím způsobem, že koupím nějakou lepší vidlici např. Rock Shock Tora nebo Reba používanou běžně u 29´´ a nechám to s těma hydrama nebo půjdu do lepších Véček tzn. aspon Avidi 7

              [ Zpět ]
              Datum: 11.03.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (chozze)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                     

                přesně tak ... nech to s těma hydrama a budeš maximálně spokojen

                [ Zpět ]
                Datum: 11.03.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                       

                  rozhodl jsem se tedy pro alternativu Wakan disk + výměna Santůra za tvrdší vidlici (vím, že nabídka vidlice na crossy resp. mtb 29´´ je omezená) proto přijímám veškeré tipy na koupi dobré-levné vidlice---jestli nějaké existují. Prozatím připadají v úvahu vidlice Rock Shock, kterými sedlají své 29´´ superior nebo Gary Fischer.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.03.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (chozéé)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                         

                    Pokud uvazujes o te Rebe na 29" kolo- a uz jsme to to tu nekde taky kdesi probirali, at tvoje nadseni nezbrzdi ten fakt, ze ta vidle bude stat neco pres polovinu celyho kola, co mas v planu koupit.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.03.2007
                    Autor: vasek
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                           

                      Myslíš, že by nestačila třeba ROCK SHOX TORA 29IN 318 SOLO AIR, kterou je osedlanej Superior XP 29 disk---ta stojí něco kolem 7500, popř. jsem ještě někde našel MARZOCCHI TXC ECC, ta stojí něco kolem 10 000. V případě, že mi odečtou cenu Suntour, která se pohybuje něco kolem 4tis, může být příplatek pouze kolem 4 tis---což se rovná přibližně sleva kterou na to dostanu. Otázkou je jen jestli tyhle dvě výše zmíněnné vidlice přinesou ten efekt o kterej mi jde, to znamená budou si s hydrami společně zpívat, nikoli se vzájemně překřikovat. Koukal jsem např. že ty Rock Schok sedlají i Apache Hawk nebo některé Meridy v cenové kategorii 30 tis.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.03.2007
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (chozéé)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                             

                        Nebudu ti radit o necem, o cem toho moc nevim, vidlicim v tehle kategorii (kdyz vynechame tu Rebu) nerozumim skoro vubec. Kazdopadne vidlice na 29" MTB budou mnohem tuzsi nez jejich krosove ci trekove protejsky uz z principu, takze by pouziti napr. 160 mm kotouce nemelo delat problemy.
                        Druha vec je ta, ze ti prodejce pri vymene vidlice urcite neodecte celou castku rovnajici se cene originalni vidlice, ale jenom jeji cast. Zeptej se primo v konkretnim obchode na podminky a cenu jeji vymeny.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.03.2007
                        Autor: vasek
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                               

                          OK díky. Ted jsem se koukal na předešlé diskuse ohledně 29´´ a našel na nich odkaz na tvůj web. Co mě zaujmulo, byl ten tvůj horák, který se přehozením pár komenentů mění v nechutnej silniční "speciál". Tímto přistupuji k druhé části diskuse. O krosu resp, konkrétně kole Apache Wakan uvažuji z toho důvodu, že potřebuju v podstatě jedno kolo na cestování na těžko po silnici i v terénu a zároveň na amatérské silniční i X terrové triatlony.Prostě potřebuju být rychlý a zároveń potřebuju kolo který něco snese a v při vyjíždce ze silnice se mi někde na Tenerife nerozpadne. Této potřebě dle mého názoru Wakan plnohodnotně vyhovuje, má širší stavbu, to znamená, že lze osedlat jako MTB, zároven jde z něj udělat blesk na silnici. po shlédnutí tvých stránek ovšem přichází na řadiu druhá alternativa tzn. koupit MTB a sedlat ho občas jako silnici. V mém případě bych ovšem potřeboval přehazovat pouze pláště nikoli i kotouče, ráfky atd. jak jsi to dělal ty. Otázka tedy z ní jestli dát přednost Wakanu nebo přemýšlet o MTB.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 11.03.2007
                          Autor: Neregistrovaný uživatel (chozze)
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                                 

                            No ja jsem prehazoval celou sadu kol, takze 2 kola komplet i s diskama + devitkovym pastorkem, ale se silnicnim odstupnovanim (Ultegra 11-23 zubu), kvuli snizenym jizdnim odporum s tema 28" kolama a uzkymi 23 mm plasti. Do naprosty vetsiny MTB ramu se 28" kola vejdou, ale jenom s uzkymi plasti, davat do toho nejaky univerzalnejsi plaste na krose asi nepujde, neprojdou vidlici a zadni stavbou. Pokud chces resit univerzalni pouziti kola jen tou vymenou plastu, asi pro tebe bude vhodnejsi ten Trek, ale kolo pro rychlou jizdu po silnici a zaroven pro bezproblemovy a rychly pruchod terenem proste neexistuje.
                            Podle me jsi klasickej adept na nakup dvou kol :o).
                            Ja jsem uz dal tu sadu 28" kol zene a poridil si "klasickou" ziletku, kvuli treninku i na silnici s kolegy v klubu. Bike, kros nebo trek- i kdyz s 28" koly a silnicnimi plasti- diky sve geometrii, neaerodynamickemu posezu jezdce a hmotnosti kola nebude nikdy na silnici rovnocennym souperem silnicnimu kolu.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 11.03.2007
                            Autor: vasek
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                                   

                              Tvůj názor beru v potaz---nicméně mé peněžence se do toho nějak nechce. Je mi jasný, že úsporných opatření sedláním lepší vidlice na Wakana nedosáhnu ale nakonec budu mít kvalitního hybrida do každého terénu,kterej zvládne obstojně terén i nějaké to měření sil na silnici. V cenové relaci 30tis. Kvalitní silnici i bika nekoupím. Stanovil jsem si tedy priority: přežít na expedicích bez újmy.Nějaká ta ztrátička se dá přeci mezi amatérskými triatlonisty dohnat v běhu :).

                              [ Zpět ]
                              Datum: 11.03.2007
                              Autor: Neregistrovaný uživatel (chozze)
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                             

                        Ta Tora bude v pohodě, tu tam klidně hoď. Asi nejlepší volba s těch cenově dostupnějších.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 11.03.2007
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

                               

                          *z těch

                          [ Zpět ]
                          Datum: 11.03.2007
                          Autor: Mlok
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

         

    Na těžkou jízdu jsou asi nejlepší mechanický kotoučovky od Avidu. Jsou snadno seřiditelný. Náhradní lanko na rozdíl od odvzdušňovací sady seženeš všude. Problém je že kotouče provokují a přitahují zloděje. Já se vždycky snažím aby mé turistické kolo, i když funguje jak hodinky vypadalo jako vrak.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.03.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: brzdy na krosa - hydraulika, mechanika nebo Vé

           

      Dobra taktika :o) Ja mam odpozorovany, ze vetsina lidi naopak jezdi na vracich, co se snazi tvarit jako kvalitni kola :o))) Hlavne to nejak vysvetlit zlodejum...

      [ Zpět ]
      Datum: 10.03.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

378 cyklistů (22 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024