reklama

Kotoučové X čelisťové brzdy

Ahoj,Chtěl jsem poradit s tím co zvolit.chci si koupit kolo a váhám jestli zvolit verzi s kotoučovkama,nebo norm.brzdama. Kotoučové brzdy- HAYES MX-2XC mechanical disc brake rotor R6 versus Obyč.brzdy TEKTRO linear pull brake.Co mám zvolit,které jsou lepší,kvalitnější

[ Zpět ]
Datum: 05.09.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Beda)
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Obecně i konkrétně se to tu řeší dost často. Zkus kouknout do historie. Třeba http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3226 nebo i jiné. Já osobně bych šel jedině do hydrauliky, ale záleží na každém (hmotnost, styl jízdy, kdy a kde jezdíš, ...).

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2006
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Hydry - lepší údržba, déle vydrží obložení, ruce nebolí od brždění a brzdný efekt skvělý.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      To same rikam ja o svych "V" :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 05.09.2006
      Autor: mgt
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      A yeste nekdy dodam "o pul kila lehci" .

      [ Zpět ]
      Datum: 05.09.2006
      Autor: mgt
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

             

        Jo, to je fakt, hydry přihodí 2,5 kg na váhu jen to hvízdne :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 05.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

               

          Tak to chceporadnej tuning:-) To kotouce vic direk, do samotne brzdy taky a jezdit s polovicnima destickama:-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 05.09.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (neprihlasenej Michal*)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

               

          Fakt? Moje hydrauliky vazi min nez vecka Shimano XT(Magura Marta).

          [ Zpět ]
          Datum: 05.09.2006
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                 

            Ne ze by me to tema nejak moc trapilo, ale tohle tvrzeni zajimave bylo, tak jsem chvili hledal a nasel tohle:
            Magura Marta:
            predni: 208 g
            zadni: 229 g (vcetne pak)
            kotouc bez sroubu: 107 g
            cena cca 18 000,-

            Sh XT:
            predni: 228 g
            zadni: 228 g
            paky: 161 g(par)
            cena cca 3200,-

            Ale podivejmez se na Deore:
            predni: 210 g
            zadni: to iste
            paky: 170 g (par)
            cena cca 1100,-

            Zajimave.

            [ Zpět ]
            Datum: 05.09.2006
            Autor: mgt
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                   

              Jen pro upřesnění ... váhy Deore a Magury jsou kotouče, Sh XT jsou véčka ? Jestli ano, tak to myslím mluví za vše.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.09.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                     

                Jo, kdyby Deore hydry vazily tak malo, tak by z hlediska vahy nebylo co resit :) Deore + XT= vecka, Marty= kotouce

                [ Zpět ]
                Datum: 05.09.2006
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  ano, je to tak jak rika Vasek

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.09.2006
                  Autor: mgt
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                   

              Zajimave jen do te doby, kdy k tem veckum pricteme jeste lanka, bowdeny, koliky do vidlice a do zadni stavby. Tohle jsou taky soucasti brzd, ale k brzdam se nedodavaji a do vahy se nepocitaji, zatimco u hyder se uvadi komplet vaha vc. naplne.
              Nepsal jsem to proto, ze bych chtel nekoho ohromit, jake lehke a drahe brzdy mam, ale spis ze jsem se divil, ze nekdo muze napsat, o kolik vic to vazi nez vecka. Nejsem ani gramhonic, ani az takovy marnotratnik :) ty brzdy mam z e-bay a cca za polovinu tebou uvadene castky, puvodni M. Louise putovaly na bike me zeny.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.09.2006
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                     

                To je pravda, tyto nezanedbatelne polozky nikdo vetsinou neuvadi. Nicmene uz v tom prvnim porovnani - Marty x XT - by to mozna chtelo zmenit na - Marta X nejake lepsii Avidy, protoze Marta patri mezi kotoucovkami IMO k tomu lepsimu. Pak by to opet bylo o necem jinem.
                No a ad ta cena, jestli jsi je tam koupil za cca polovinu mnou uvadene castky, pak se da s temer jistotou rici, ze i dalsi veci tam budou o polovinu levnejsi. Tak jako tak, ty Marty budou stat porad zhruba sestkrat tolik co XT vecka.
                Ale kazdemu co jeho jest, oba systemy maji sve pro a proti, dukazem budiz, ze i spicka pouziva oba systemy.
                PS: A dalsim tematem na pekny flame by mohlo byt, kterych je vic :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 06.09.2006
                Autor: mgt
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  Zdaleka ne vsechno (a nebo ne porad) na netu vyjde na polovinu toho, co v obchode, skoda. Vecka pouziva i spicka, ale vetsinou jenom lehci vahy (nebo zeny) a spis jen do sucha. Jde opravdu jenom o tu hmotnost, kdyz mistr sveta muze za sucha pouzit vecka, ktera vazi treba jen o 100g. min, nekdy to udela. Ale jinak hydry bezpecne prevazuji, rozdil je ve funkci. A do me :)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.09.2006
                  Autor: vasek
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

               

          Ja snad blbě vidim. Než jsem pořídil hydry měl jsem SH LX 04. Před výměnou jsem vše přesně zvážil : řadící a brzdové páky+véčka včetně špalíků+lanka s bovdeny+náby+čepy na véčka z rámu a vidlice včetně šroubů. Totéž jsem udělal s naplněnou kotoučovou sadou. Váhu jsem použil Mettler Toledo což je přená váha za 50000 kč s přesností 0,001 gramu (firemní). Výsledek mě samotného překvapil, rozdíl byl pouhých 179 gramů !!! Jestli někdo pozná na svém kole 20 deka rozdíl, tak je buď génius nebo lhář.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.09.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrun)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                 

            Pokud to kolo nemuzes nadzvednout, tak nepoznas mozna ani kilo nebo dve. Ale fyziku osidit nelze. Zrejme proto se vyrobci kol snazi delat sva nejlepsi (nejdrazsi) kola co nejlehci.

            [ Zpět ]
            Datum: 06.09.2006
            Autor: mgt
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                   

              Moje kolo váží 11 kg. Pokud neuzvedneš 11 kg měl by ses nad sebou vážně zamyslet.

              [ Zpět ]
              Datum: 06.09.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrun)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                     

                To jsi nepochopil. Ja to myslel tak, ze pokud nemas moznost to kolo zkusit nadzvednout, tak mozna nepoznas ani kdyby byl mezi dvemi stroji rozdil dve kila. A zamyslet nad sebou se fuckt nehodlam, neosvedcilo se mi to :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 06.09.2006
                Autor: mgt
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  Tak sorry

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.09.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrun)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                         

                    Nic se nestalo, v pohode.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.09.2006
                    Autor: mgt
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                 

            Jj, trošku jsem s tou váhou ulítla - to byla váha včetně nové vidlice a nosiče :o)))
            Já si to uvědomila hned jak jsem to odklikla :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 11.10.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Udržba?Mam hydry hayes a vyloženě zbožnuji když po par sjezdech musim štelovat desky a pačky.Za den minimalne jednou.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (ervin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

             

        nevim co mas presne za typ ja mam HFX 9 a spokojenost nejvetsi

        [ Zpět ]
        Datum: 06.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Hayes)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Mechanicky kotoucovky nebrat!!!! Kdyz uz, tak si priplat za hydrauliku. Vlastni zkusenost!

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2006
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Volil bych už jedině hydry.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (hawk)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Presne tak, kdyz uz, tak hydraulicke.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.09.2006
      Autor: mgt
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Není nad koncert škrtajících kotoučů při bikemaratonu

      [ Zpět ]
      Datum: 05.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Šlojíř)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

             

        Dokud jsem jezdil maratony na véčkách, škrtaly po každém projetí větší louží. Po projetí bahnem to byl při brždění hotovej koncert, o zmršenejch ráfcích ani nemluvím. Taky je super když se ti ucpou blátem, nebo v zimě sněhem tak že neotočíš kolem.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrun)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    mechanický nebrat ( leda, že by tě bavilo je neustále seřizovat), zlatý Véčka!

    [ Zpět ]
    Datum: 05.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (fífa)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      a platinovy hydry !!!!

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Hayes)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Ahoj, kazdy Ti tady doporuci to, co vozi na svem kole...Malokdo Ti rekne, ze ma na svem kole neco spatneho. Kdo ma kotouce, radi kotouce a kdo vecka, tak vecka. Ja bych se ridil tim, jak jezdis, jakym terenem, za jakeho pocasi, kolik vazis...Pokud jsi rekreacni cyklista a jezdis cross country, do kotoucu bych nesel. Podle me je nevyuzijes a zbytecne budes platit vyssi cenu, narocnejsi a drahy servis a hmotnost navic...Kup si kvalitni a rikam KVALITNI vecka a za usetrene penize si porid lepsi vidli. Tu ocenis urcite vic, nez podle me zbytecne kotouce...

    [ Zpět ]
    Datum: 06.09.2006
    Autor: Flyon
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      S timhle se neda nez souhlasit. Ale jenom jsem si nejak nevsiml, ze by nekdo vyrazne protezoval ten ktery system. (A propos, tvrzeni, ze je neco super jen z toho titulu, ze to sam mam, jsem taky nikdy nechapal). Jenom bylo receno, ze nez mechanicke kotouce, tak to radeji hydrauliky. A + odkazy do historie na tohle davno a mockrat probirane tema (kde se x-krat tvrdi to stejne, co rikas ty, ze pokud to nevyuzije, tak rozhodne radeji kvalitni vecka). A hodne nasich kecu okolo :), to vis, my nejenom radi diskutujeme, ale radi si i popovidame :)))

      [ Zpět ]
      Datum: 06.09.2006
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

             

        No já teda vysloveně protěžuju kotoučové hydry :o)))
        Ale je fakt, že je to z vlastní zkušenosti. Neservisuju si kolo a ani to nehodlám dělat a s véčkama jsem měla věčně problémy - buď brzdily moc, nebo nebrzdily vůbec nebo nešli vycentrovat a přibržďoval jeden špalek a vrcholem bylo, když jsem špalky v dešti při průjedzu terénem totálně rozmydlila. A to zcela pomíjím fakt, že jsem po dlouhých sjezdech měla ruce křečovité.
        Kotouče sice občas "brousí pilu", když se tam dostane nějaké svinstvo, ale jinak si hydry nemůžu vynachválit.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      myslim ,ze kotouče nejsou zbytecnost je to o kkmfortu brzdeni nekdo si rad priplati treba jako ja nedavno jsme jel s kamoskou vostrejsi teren po silnym desti a ty zvuky co vychazeli z pod spalku bych nikomu nepral slyset brrrr

      [ Zpět ]
      Datum: 07.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Hayes)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Oboje je slabý odvar brzd.Když jsem řešil co na kolo za brzdy,tak jsem.si musel ujasnit kde s tím kolem hodlám jezdit a co je to za typ kola.Na horáka už jedině kotouče,a když jsem zase řešil jestli mechanický nebo hydraulický-tak hydraulický,ale pozor,ne jednopístek(např.HAYES sole...),ale dvoupístek-HAYES MX9(např.).Véčka si mohou dovolit lehčí lidi+ty co se vyhýbají terénu,nebo nezpevněným komunikacím.A i ty véčka by měli mít lepší špalky,aby za to stáli.Když jsem vjel s véčkama na lesní cestu a občas se tam vyskytl písek,tak to naštve,když se dostane do gumy špalku,proto ty kotouče,nejsem jen silniční jezdec a poškozený ráfek mě už nerozhodí.Kotouče=univerzálnost.Váhu neřeším,já to uvezu.Aby jsi nebyl z mechanických kotoučů zklamán,to je to oč tu běží.Nejlépe si je u někoho vyzkoušet,ale ne přímo v obchodě na novém kole,tam nejsou destičky "zaběhlé".P.S.-ty TEKTRY jsou fakt nic moc.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.09.2006
    Autor: jasan
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Diskuze není moc stará a vypadá, že brzo nebude moc na výběr. Kotouče začínají být standard. Pro mne nemají smysl a nechci je, ... . Rád bych celopéro XC, crosscountry. Prodejci kotouče chválí a vnucují, naopak lidi co na kolech opravdu jezdí jsou praktičtější a zrovna nadšení z nich nejsou. Na endurech a sjezdových speciálech je to jasný, ale na ostatních kolech bych chtěl mít možnost výběru ...

    [ Zpět ]
    Datum: 10.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (RD)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Kotouce ti muzou zachranit zivot. Zvlast kdyz si poridis XC fulla. To se pak casto nechas unest a s normalnima Veckama nemusis lecco ubrzdit (vlastni zkusenost s brzdenim na crossu s V a xc fullem s hayesama9). Jednou jsem dokonce diky hydraulikam nesrazila male dite, ktere mi tam vbehlo (predni kolo zastavilo 3cm od jeho hlavy).

      Zavodnici jsou vetsinou gramazisti a i ten maly rozdil je pro ne velka vyhra. S fullem budes mit 13-14kg tak jako tak.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

             

        Wewe, prosím, jsou to HFX 9? Zřejmě asi ano. Mám zálusk na Kellyse Definite, ten by měl být na Hayesech HFX 9. Tak mě zajímají zkušenosti;-).

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

               

          Jj, model XC.
          Brzdi krasne, ale maji i nejake vady. Trosku je popisu v bodech...

          - muze ti zacit skrtat kotouc, coz je obcas dost na nervy
          - kotouc zacne skrtat, kdyz sjedes velky sjezd a hodne brzdis.. po par set metrech kapalina vychladne a skrtani zmizi
          - kdyz se ti tam dostane nejaka necistota a ty zabrzdis, muze to chvili nebrzdit a vydavat "zvuk drceneho kaminku".. staci popustit a znovu stisknout
          - kdyz se tam dostane voda, muzou piskat.. ale treba predni mi to nedela, jen zadni a to jeste jen novy kotouc.. takze je to taky zalezitost konkretniho kusu
          - brzda se autoreguluje, nemusis to tedy casem serizovat jako u mechanickych
          - brzda hrozne trpi v zime.. sul se dostane do pistu a zanasi to.. pak se brzda nevraci a brzdi porad.. technik to nakonec musel vybrousit
          - pri sve vaze 80+ nedostanu 6" predni kotouc do blokace.. jedine kdybych odhledcila zadek.. predpokladam, ze vetsi prumer uz me pres riditka dokaze prehodit :)
          - kdyz mas osmicku rafku, nema to zadny vliv na kotouc
          - original kotouc od hayesu stoji asi 1200.. neoriginal pak okolo 400
          - brzdna sila se s Veckama Deore na mem crossu neda srovnat, Vcka jsem musela po skoro kazde jizde stelovat, osmicka vadila (delala jsem je dost casto), utrhnuti zavitu pri stelovani se mi parkrat taky povedlo a perko od brzdy se jednou mesicne muselo natahovat, protoze se nevracelo jak melo.. proste hydry jsou v porovnani s tim naprosto bezudrzbove.

          To je tak zhruba vse.. :)

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2006
          Autor: wewerka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                 

            Díky moc za info. Co se týká provozu v zimě, tak to by se asi nekonalo, to by se zazimovalo a jezdilo na starým krossu:-)
            To co popisuješ se solí, automatickým vymezováním vůle, pískáním, atd. je v podstatě totéž co u kotoučovek u auta. Po zimě zralý na generálku, coby automechanik si ještě kapku něco pamatuju:-))
            Sice jsou takový názory, jakože kotouče a ještě hydry na kross jsou vcelku zbytečný, že na kross bohatě stačí kvalitní véčka, ale zas na druhou stranu je fakt, že účinnost je asi někde úplně jinde. A ten Definite je na těch HFX9 XC, čili přesně ty samý, tak proč je tam nenechat, žejo:-)
            Ještě bych se zeptal na životnost kotoučů, jak vypadají Tvoje po těch asi 11 000 km, co máš najeto? Nebo už jsou měněný?

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                   

              Brzdim hlavne zadni a zadni kotouc je uz jednou meneny. Vzadu uz jsou asi 3. nebo mozna 4. desticky. Vepredu mam porad original kotouc i desticky.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                     

                Hm, zaujímavé. To asi na předek fakt moc nebrzdíš, když destičky přežily už troje zadní.
                Můžeš nám ještě sím objasnit, jak je to s tím krokem páky? Dá se to nějak seřizovat nebo je to prostě daný konstrukcí brzdy?

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  Á, tak vidím, že si byla rychlejší o kousek níž:-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                   

              Jeste drobnost. U hydraulik na crossu bych se trosku bala praskani a namahani dratu v kole. Taky bych volila nejakou spolehlivou vidlici (minimalne silnejsi sloupky).
              Je fakt, ze tam u vas na rovince se mtb moc nevyuzije. Mozna ale treba takovy Vecka LX s paralelogramem by na cross taky nemusely byt spatne.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                     

                Dík za připomínku. Co tady koukám na tech. specifikaci toho Definita, je tam u vidlice doslova tohle: RST Vogue TnL (Turn & Lock) 60mm, coil + MCU / hydraulic Lockout.
                Jak moc by byla spolehlivá, to by se uvidělo časem:-). Sílu sloupků nepíšou, prevíti:-)

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  http://www.rst.com.tw/product/pd2007/vogue.htm

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: wewerka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                         

                    Dík, seš prostě poklad:-) Já teď nějak nestíhám, za chvilu valim dom, prohlídnu to v pátek při noční.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.10.2006
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                         

                    I kdyz to mozna nebude ona. Prijde mi, ze v tom maji trosku zmatek :)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.10.2006
                    Autor: wewerka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                           

                      Jak říkám, prostuduju v pátek. Ale kdyby ses v pelíšku nudila, můžeš to prozkoumat hlouběji, když musíš být o těch antibiotikách a ležet;-)))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.10.2006
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                           

                      Není to ona - já jsem ji našel, heč :o)...myslim to v dobrem - i když tě (vás) neznám - kdyžtak sorry

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.10.2006
                      Autor: Pepe
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                             

                        Jo, ten tvuj link je na tu spravnou vidlici.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.10.2006
                        Autor: wewerka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  Není to ono?
                  http://www.rst.com.tw/product/pd2007/vogue...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: Pepe
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                 

            O.K., skvělý elaborát !

            Něco podobného bych na tu svoji hajtru také chtěl... Ale jediná věc, která mi nevyhovuje, je, že se nedá nastavit délka kroku páky... Tyto Hayesy to, předpokládám, neumí. Jsem totiž zvyklý na krátký krok...

            No, zase se dá v pohodě brzdit jen jedním prstem, asi si budu muset ujasnit priority ;-)))

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                   

              Nojo, wewerka je moc šikovná technik, já věděl, na koho se obrátit:-)
              A teď mi dochází, že i já mám radši brzdy poněkud "jedovatější" , aby brzdilly už na lehký dotyk.
              Tak jakpak to je, wewe, dá se to nějak poladit?? I když si myslím, že pokud je ta soustava dobře naplněná a odvzdušněná, tak by ten krok neměl být nikterak velký. Ale to je laický názor, zkušeností s tím nět.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                     

                Když jsem se naposledy svezl na wewerčině Koníkovi, tak to pro mne bylo dost navolno. Třeba to ale má schválně...

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  Hm, tak to já zatim neučinil, ale rád bych se taky svez...:-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                       

                  Steluje se to malinkym imbusem na pacce. Protoze predni nezablokuju, tak tam mam kratky chod a zadni mam delsi chod. Pri nahlem brzdeni tak jde zadni do blokace trosku pozdeji. Kdybych se bala blokace predniho kola, asi bych to mela nastavene obracene.
                  Jinak bych pri vyberu zkusila nejake ty Avidy, ty jsou pry jedovky urcite :) Nebo pak vetsi kotouc.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.10.2006
                  Autor: wewerka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                         

                    Hmmm, Ti pěkně děkuju ;-))) Myslel jsem, že to HFX-9 neumí a proto je nemusím kupovat, že mi v tom případě stačí o hodně levnější M525 ;-) Kolik mi na ně přidáš...? ;-)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.10.2006
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                           

                      Prestan na par dni bafat ty svoje tabakovy trubicky a hned mas pulku brzdy zaplacenou :) Jedna brzda stoji jen 3200 ne? To prece neni tak moc.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.10.2006
                      Autor: wewerka
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                             

                        Jsem čekal kdy se to tady objeví ;-))) To bych nesměl bafat několik měsíců... A to si z psychologického hlediska nemohu dovolit ;-))) Víš jak bych byl celou tu dobu nervozní...? To si nepřej zažít ;-)))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.10.2006
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                             

                        Nesmis mi holt priste tak nahravat :)) Tak holt kazdy mesic jednu brzdu :) Ale jinak Hayes9 IMO nepatri mezi nejakou svetovou spicku. Spis je to takovy prumer a slysim na ne i stiznosti. Hlavne teda ohledne teceni, ale mne osobne se to nikdy nestalo.
                        Zkus mozna i ty Avidy. Reference maji relativne dobre.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.10.2006
                        Autor: wewerka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                             

                        Nooo, tolik teda neprohulím, abych si za měsíční abstinenci mohl koupit brzdu za +3000...;-)

                        Myslíš Juicy 5 ? A co to koštuje, nemám teď vůbec přehled...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.10.2006
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                             

                        Presny typ ani cenu ti nereknu. Kdybych se po tom zacla pidit, asi bych je musela koupit a to se mi nechce :)))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.10.2006
                        Autor: wewerka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                         

                    sem trochu zmatenej protože např. u hydraulik lx se dá imbusem "v páce" štelovat vzdálenost páky od gripu, ale délka kroku zůstává stejná. na páce u hayesu se dá štelovat délka kroku???

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.10.2006
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (...vette)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                         

                    jak o tom ted přemejšlim tak by to šlo ale na regulaci vzdálenost páky od gripu by musel bejt další štelováček... tak je to možná na avidech7 ale nikdy sem je naživo neviděl a tak nevim:-/

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.10.2006
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (...vette)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                 

            muzes mi prosim te posat funkci autoregulace u HFX 9 jak pises?

            [ Zpět ]
            Datum: 16.10.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Janek)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Že nechceš kotouče, to je tvoje volba.
      Ale říct, že pro tebe nemají smysl, kdž chceš fulla nebo crosscountry, to mi teda přijde naprosto nelogický.
      Co ti přijde na Véčkách praktičtější?!? A kdo jsou to "lidi, kteří na kolech opravdu jezdí"?!?
      Já sice najedu za rok něco kolem 3tis. a považuji se za průměrného cyklistu, ale mám hydry 2 roky a nemůžu si je vynachválit. Brzdný efekt, servis, seřízení, námaha na ruce - vše absolutně nesrovnatelné s Véčkama.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Celopéro s V-čkama, to si opravdu nedovedu představit...

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Jde o to, k čemu kolo bude. Když to vezmu podle značek, vybral sis jednu z nejlepších (Hayes) a jednu z nejobyčejnějších (Tektro). Já bych místo Hayese volil Avid a místo Tektra Shimano LX (ne XT s paralelogramem!!! — jsou měkčí a zbytečně náročnější na údržbu; XT jsou tuhé a nemusíš se o ně moc starat).
    Nejnamáhanější částí kola při brzdění je spodní část „krku” vidlice - ve spodním hlavovém ložisku. V případě ráfkových brzd je namáhání vidlice menší, protože vzdálenost upevňovací osy vrzdy od horní části „brýlí” vidlice je kratší. Vzhledem k ose kola (čím větší průměr, tím lépe) je brzdící plocha (až na ráfku) dále, takže stačí vyvinout menší sílu pro stejný účinek. Tady není řeč o síle rukou, ale o nutném přítlaku brzdy. Ráfková brzda má nevýhodu v tom, že opotřebovává ráfek (může vést až k jeho zborcení), při házení ráfku může docházek k jeho zachytávání o brzdové špalíky a při brzdění je cítit škubání. Za mrholení, deště a sněhu zpravidla dochází k velmi rychlému opotřebování (zvláště levných) gumových špalíků. Při dlouhém silném brzdění při jízdě s kopce může dojít až k tak silnému zahřátí ráfku, že dojde defektu duše (vlastní zkušenost: v okamžiku jsem jel po ráfku předního kola). Výhodou je o něco až řádově nižší cena proti koutoučovým brzdám.
    Kotoučová brzda má brzdicí plochu až 3× tak daleko (podle konstrukce vidlice a průměru brzdového kotouče) od spodního hlavového ložiska. V tomto poměru více je pak z tohoto důvodu více namáhána přední vidlice jak v této části, tak v kluzné části (teleskopy), takže je vhodná kvalitnější vidlice než pro ráfkové brzdy. Protože se brzdí na kratší páce (menší průměr brzdového kotouče než ráfku), v tomto poměru musí být vyšší brzdná síla pro stejný účinek brzd (= zpomalení). Aby při brzdění nedocházelo k velké námaze rukou, dělají se buď zvláštní konstrukce mechanických brzd (kuličkový přenos síly u AVIDu) nebo se využívá hydraulického posílení. Výhodou je, že poškození ráfku neovlivňují brzdy. Za deště jsem zjistil u všech tří mechanických kotoučovek ( Formula, Suntour, teď Avid), které jsem měl, stejnou nebo dokonce vyšší účinnost, než za sucha. Při dlouhém sjezdu a současném silném brzdění může především u méně kvalitních kotoučů a destiček dojít k přehřátí, zvlnění kotouče, případně ke snížení účinnosti brzdění. S tímto nemám zkušenosti: stejnou horu, jako s ráfkovými LX jsem s kotoučovkami zatím nesjížděl.
    Výhodou mechanických kotoučovek proti hydraulickým jsou menší nároky na údržbu, zpravidla nižší cena. Při prodloužení nebo dokonce přetržení lanka stačí výměna a jednoduché seřízení délky lanka a může se pokračovat v jízdě. Nevýhodou je, že k přítlaku dochází jen jednostranně, vnější destičkou, která vychyluje kotouč směrem k vnitřní destičce a přitlačuje jej na ni. Do jaké míry jde spíše o „kosmetickou vadu”, nemohu posoudit. S poruchami hydraulik nemám zkušenosti.

    Na kole mám mechanické Avidy. V testech (tuším Velo) snesly srovnání i s velmi dobrými hydraulikami věhlasních značek. Zvolil jsem je především proto, že jsou spolehlivé, jednoduché na údržbu a cena je přiměřená. Vpředu mám kotouč 180 mm (Shimano Center Lock), vzadu originál Avid 160 mm. Celé kolo jsem skládal sám. Kdybych se rozhodoval u hotového kupovaného kola (trek), vzadu bych asi nechal „véčka” — pokud možno Shimano LX, dopředu totéž, co mám teď, tedy Avid 180 mm. Ta 180ka je pro jistotu, protože kolo je speciál pro dálkovou cykloturistiku „natěžko”. Jinak úplně stačí původních 160 mm.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.10.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel ((Bin)Ladin)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Přes délku svého příspěvku ještě doplňuji u ráfkových brzd, že u nich dochází k zadření kamínků či duralu z ráfků do gumových špalíku a při vrzdění pak ke snížení účinku brzd a zvýšenému odírání ráfků.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel ((Bin)Ladin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

           

      Nojo, ale chci vidět vidlici na trekovi, která přežije 180mm kotouč... Ta půjde asi brzy do háje...

      [ Zpět ]
      Datum: 10.10.2006
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

             

        Záleží na kvalitě vidlice, na celkové váze kola s cyklistou, na rychlosti a na velikosti zpomalení (síle brzdění).
        Jistě, možnost rasantnějšího brzdění je lákavá, byť zrovna není potřebná. Jesliže ale vím, že s plně naloženým kolem budu někdy potřebovat spolehlivě zastavit a spočítám si, že 18/16=1,125, vychází mně rozdíl 12,5%. Další vývody z tohoto nechávám na P.T. čtenáři.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.10.2006
        Autor: Bin-Laďin
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

               

          Přesně to jsem měl na mysli... Jen jsem to psal z důvodu, že i některé "obyčejné" vidlice na MTB s tím mívají problémy, prostě dost brzy chytnou vakl... A to jsou stavěny na trochu jiné zacházení než na trekovi... Na 180mm se u MTB doporučuje minimálně 30mm nohy vidlice, a to, podle mne, asi žádná treková nemá... Většinou zase mívají nízký zdvih, takže by to mohly jakžtakž přežít, tady si už ale nejsem jistý.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.10.2006
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                 

            Kazdy vyrobce by mel spravne uvadet maximalni prumer brzdoveho kotouce, co se da pouzivat na danou vidlici, zkus se nekam mrknout nebo vyrobce primo kontaktovat. V pripade vzniku vaklu tak neprijdes treba o zaruku, jestli je ta vidle teda novejsi a mohl bys ji vymenit.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.10.2006
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                   

              Mně to říkat nemusíš, já mám MTB a 160mm mech. kotouče ;-) A na 100mm Axela s 28.6mm nohama je to taktak. Ikdyž mi to občas přijde, že při některých manévrech se mu to asi už moc nelíbí...;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 10.10.2006
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

                     

                Tak promin za nespravne razeni :o) Jo jo, Manitou s 28 mm se dobre vlni :o( Zlatej RockShox s 32 mm prumeru

                [ Zpět ]
                Datum: 10.10.2006
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kotoučové X čelisťové brzdy

         

    Neoslní tě ani jedny,ale o stupeň lepší jsou hayesy.Mechanický kotouče jsou spíš na předvádění se,protože kvalitní véčka zabrzdí líp,ale to mám namysli např.avidy.Každopádně na horský kolo už jenom kotouče.Není jiná rozumná volba.Na ty tektry zapomeň,lepší imitaci brzd neznám.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.10.2006
    Autor: jasan
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

345 cyklistů (1 přihlášený)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024