Vladimir Klein pro Audio 404 (https://www.440.audio/)
2025, představeno veřejnosti 10/7/2025
A to je hajzlíková mísa? Nebo gramofon? Nebo co?
Já teda tipovala kávovar, ale odkaz praví, že gramofon.
Náhodou, mně se to líbí. Vzhledem k tomu, že hudbu nikdy neposlouchám, dokonce ani z autorádia na cestách, nevyužila bych to ani zadarmo. Ale být bohatým příznivcem hudby i užitého umění, určitě by mě to zaujalo.
Ten těžký skleněný podvozek bude významě přispívat k utlumení vnějších nežádoucích kmitů. Jen by nemusel být zrovna růžový.
Nechápeš (ani já) umění (barbare)!
No, na výtvarné umění jsou fakt různé názory.
Pokud se ovšem budem držet slova uměti, a od toho odvozovat umění, Vladimir fakt umí
Vezme kus optické skla a otesá ho majzlíkem.
Pravidelně, do tvaru co chtěl.
To nedá každý, to se učíš léta.
Co je v tomhle oboru "optické sklo"? Já za to jako astronom, ovšem ultra amatérský, považuju sklo s určitými žádanými optickými vlastnostmi ;-) Čili jasně daný index lomu, samozřejmě absolutní materiálová čistota, průhlednost, tepelná roztažnost a další a další...
Přesně tohle.
Sklo ze kterého se vyrábí optické přístroje
Dokonalé,bez kazů a bublinek.
Vladimir použil francouzské sklo, František Vízner zase z Jeny
.tohle je taky "optika"
Ten konkávní objekt je od Víznera? Jak je to veliké? Moc se mi to líbí.
Oba
https://youtu.be/0cLlEeTbHyg?feature=shared
Kecám, to sklo bylo naše, ne francouzské.
Z nějaké zkrachovalé sklárny v Novém Boru, jméno jsem hned jak jsem ho uslyšel úspěšně zapomenul
Mělo to mít barvu sakury, protože to jed do Ósaky.
Na fotech zájemců o sklo jsem četl, že by pro tohle zase vraždili.
Inu každý má jiné gusto.
No vraždit by s tím šlo asi dobře... Ale pro to? Jedině kdyby mi to nutili :)
Že je to gramofon, je z fotek jasné, a to jsem nemusela ještě ani otevřít článek :-)
Že je to velmi zajímavý gramofon je taky jasné. Mít prostor, kam to stylově zapadne, určitě je to luxusní věcička co ten prostor zkrášlí.
Moc pěkný, zajímavý design a perfektní řemeslo. Pokud to dokáže kvalitně přehrávat, což asi umí, tak se to na tu výstavu v Ósace určitě hodí.
mám li být upřimný, jedná se o vítězství designu nad funkcí.
-gramofon vysoký cca 25-30cm. Pokud nebude na speciálním nízkém stolku nasazování jehly bude nešikovné
-tvar který bude chytat prach a vzhledem k štípanému povrchu se nedá rozumně vyčistit.
Ano, od umělce který UMÍ. Ale taky by měl myslet na použitelnost svého umění.
-a nakonec... řemínek+ motor. Tesla zvládla přímý náhon u MC600Q v druhé polovině 80. let.
probůh socíková Tesla!
Jedna z definic umění je právě to, že to není použitelné, natož k něčemu užitečnému :-)
Ale ne, je odvětví, kterému se říkalo "užité umění" dnes tedy spíše "design".
Výtvarník navrhuje věci tak aby byly funkční, ale i hezké,nebo alespoň zajímavé. A máme spoustu příkladů, kdy se to povedlo.
Problém ovšem je, třeba při návrhu skleniček, že už není v podstatě co nového vymyslet, všechno už tu bylo, často v mnoha podobách, hoši a děvčata to nemají jednoduché.
A pak, v posledních dvaceti letech vzniklo prapodivné odvětví, kterému se říká "umělecký design", taková slepá větev, kde se tvůrci pokouší udělat něco nového, co tu ještě nebylo, jak říkal Vízner "ty kopulující vysavače" já fakt nemusím. Nevím jak v jiných oborech, le ve sklářství naprosto zvrhle dominuje tzv. "Konceptuàlní umění" kde autor "podává svoji výpověď" a většinou je to hnusné, a o sklo nejde jako to okecat.
Nikdo to nechce,nikdo to nekupuje, ale odborné poroty to tlačí.
Podařilo se mě přesvědčit Marka Veselého co pořádá soutěž pro mladé sklářské výtvarníky, aby kromě "odborné poroty" dal šanci se vyslovit i veřejnosti a byla vyhlašována i cena diváka či publika. Dělám si naději, že to úchylné směřování odborných porot diváci přebijí svým smyslem pro krásu.
Ale třeba ne, třeba můj pohled je zasraralý a nemoderní, uvidíme
díky za "hlas publika"
Nevím zda Mona Lisa byla ve své době taky jen těžko pochopitelnou výpovědí umělce.... ale byla pristupnějsí.
v 80. letech máma nosila z práce casopis "umění a remesla"- mela ho vzdy na tyden- a sklarske veci tam byly hodne zajimave. Sedly mi objekty z vrstveneho "tabuloveho" skla... a foukané plastiky vcetne fotek z hutě. (Ale absolutne nemám tusení cí to lamelové sklo bylo)
pardon, pisu bez diakritiky...
Jo, mám to naskanované, ta Umění a řemesla, a vlastně skoro všechno o skle, aso 2500 dokumentů a pořád přibejvají.
Z tabulového skla dělá dnes nejlépe asi pan Tomáš Hlavička.
http://www.glass-line.cz/portfolio/tomas-hlavicka/
Srandovní je že Hlavička je zetěm sklářského výtvarníka Hlavy :-)
Tak nevím, má to být, že tvůj pohled je zasraný, nebo zastaralý?
No, v tomto případě umělec, pan Vladimir Klein, měl na celkový design té věci zanedbatelný vliv.
Prostě ta firma dělá takovéhle gramofony, a někoho napadlo že by ten podstavec mohl být ze skla.
Tvar byl dán, vybroušen, a Vladimir to prostě jen svým nezaměnitelným způsobem oštípal.
Práce na zakázku podle přání zàkazníka
Vzpomněl jsem si hlavně na Jindru a jeho pradávnou mostní zkušenost:
https://zdopravy.cz/nejdelsi-visuty-most-na...
Z řek jsou potoky, z potoků potůčky, z potůčků čůrky, z čůrků loužičky ...
Pokud volíš strany, které zpochybňují Green deal, tak pláčeš na špatném hrobě.
Něco by na tom mohlo být:
https://energozrouti.cz/clanek/nizsi-znecisteni...
https://www.svet2000.cz/snizeni-znecisteni...
Aha, takže už jsme přešli ze zpochybňování oteplování klimatu na zpochybňování toho velice ale velice idiotsky vymyšleného, a ještě strašněji prováděného, Green Dealu??? :-(
Hezky to vedete, pomatenci :-/ Až budeme mít elektriku na příděl, a to ještě jen v určité hodiny, samozřejmě ale za nekřesťanské peníze, tak si stěžujte... Třeba na lampárně :-/
O těch dalších, k životu ale potřebných, věcí radši pomlčím. Všechno bude drahé jak prase a my si tady pořád budeme chrochtat, že se vlastně nic neděje :-(
Jako bych zde před cca dvěma dny nedával příspěvek pro ty, kteří strany prosazující zničující Green Deal volí. Tak ještě jednou. Jsou to oficiálně kandidující Zelení v koalici s Piráty a jejich názoroví souputníci https://nerust.cz/ a https://re-set.cz/ (a mnozí další)...
Bohužel si s tímhle smočili snad úplně všichni...
Když se s tím teprve strašilo, pak pomalu začalo zavádět, až do dnešních dnů, tak to v klidu postupně odhlasovala většina z nich :-(
Já bych pomalu ale jistě začal zpochybňovat Leyenovou a tu pomatenou suitu kolem ní... Zajímalo by mně, v čím zájmu vlastně pracujou. Když vidím, co za různé sviňárny padá z jejich hlav, tak mám velké pochyby jestli vůbec v zájmu EU a jejích obyvatel :-(
Pak tu ale neplačte, že je sucho, horko a že se mění klima. Nestěžujte si na přistěhovalce ze Sahelu a z míst, kde se přestává dát žít. Neplačte, že tihle chudáci mění Evropu k obrazu svému. Nestěžujte si na neúrodu, drahé potraviny, vyschlé řeky. Tohle všechno měníte za levnou energii.
Brahmo, klima se mění odjakživa. Představ si, jak by vyváděli klimaalarmisté když končila minulá doba ledová a ten krásný ledovec u Liberce nám zmizel. Nepamatuješ Římský klub, který před pár desítkami let hrozil celému světu umrznutím???
Snažit se udělat z dynamického systému statický je broskvovina na entou. Už pět miliard let platí, že kdo se nepřizpůsobí, tak vyhyne a je nahrazen schopnějším. Skoro to vypadá, že v příštích pár miliardách let to nebude jinak. U absolventa jaderné fyziky mě tento pohled na věc připadá... zvláštní. Fakt si myslíš, že nás spasí emisní povolenky následované "návratem do jeskyní"?
Nemám vůbec nic proti nějakým POSTUPNÝM a ROZUMNÝM opatřením... Štve mně ale, když vymýšlí pořád nějaké kokotiny, zakazujou kde co, a jediným viditelným výsledkem je akorát tak růst cen VŠEHO, a to v násobcích původních hodnot :-((( Takováhle "revoluce" se má dělat postupně podle technických (no někdy i fyzikálních) možností aktuální doby! A ne, že si z prstu vycucají nějaké magické datum, do kterého tu najednou má být klimatický ráj :-/ A všichni se klidně poserte, technologie na to sice ještě nemáme, ale to datum prostě platí, i kdybysme se kvůli tomu měli vrátit do jeskyní :-(((
Havně, že Evropa má snad momentálně asi 6% podíl na celosvětových emisích... My to tady fakt vytrhneme, když na to ostatní zvysoka :-/
A to mají v poslední době ještě nápady platit těm nejzaostalejším/nejznečišťujícím státům nějaké "výpalné" za to, že taky přejdou na eko hospodářství či co :-(((( Si snad dělají pr**l??? Z nás budou pořád tahat peníze a budou je posílat do nějaké pr**le, kde se to samozřejmě rozkrade a na "eko věci" půjde minimum, pokud vůbec něco :-(((
"Tihle chudáci" mění Evropu k obrazu svému, protože tu všude vládnou debilové, kteří prostě neumí jasně říct "jste tady hosté, tak se podle toho budete chovat a DODRŽOVAT NAŠE PRAVIDLA!!! My jsme tady doma a vám se přizpůsobovat fakt nebudeme! Nelíbí? Tak táhni!!!"
Pak ale neplačte, že je vám horko a vysychá studna a řeka.
Píšu to už naposled, my tady v Evropě na to máme minimální vliv! A tím, že se s tím tady bude ještě víc nesmyslně spěchat, se vůbec nic nezmění :-/ Leda tak ekonomická situace obyvatel, samozřejmě k horšímu :-(
Obvyklý argument- když může soused bez postihu netřídit odpad a vše házet do směsnéhu, dělat si na svém pozemku co se mu zlíbí bez postihu, proš bych měl něco jiného dělat já? Až bude mít každý stát hranice i na ovzduší a bude závislý od jeho čistoty, bude se k němu chovat jinak- jednoduše řečeno co si zasviníš v tom budeš i žít!!! Jenže to je utopie- lacinou pracovní sílu o prostředky např. Číny využívají známé (nejen) evropské firmy kvůli nákladům a zisku a potom se vyhazuje na oči že Čína je největším znečišťovatelem (nejen)ovzduší. Halt zisk je nad nějaké znečišťování, jen když se neděje doma!!! Nás učí, že správný turista si z lesa odnese co do něj přinesl a mezitím profíci horolezci zasírají odpadem Himaláje a zdůvodňují to ,že když za výstup platí ať se za ty prachy ostatní starají o jejich odpad... Opravdu pěkný příklad působení peněz. Pak se nedivme, že pohodlnost odsouvá problémy "do budoucna"- - hlavně že JÁ jsem nezávislý na dopravě. proč bych třídil odpad když za něj platím apod.
Bla bla bla... Nikdy jsem nepsal, že se s tím tady nemá nic dělat! Celou dobu jen nadávám na to, že se to tady láme přes koleno až moc velkou silou. A to tak, že se tím likviduje místní průmysl, dokonce tím trpí i zemědělství a na to navázaný potravinářský průmysl. A výsledkem je hlavně růst cen všeho.
Ty další krávoviny jako zákaz jaderných elektráren je už vysloveně sabotáž celé EU. Kde chtějí tu energii brát, když na to nebude počasí??? Elektrika se pořád nedá rozumně skladovat na horší časy, jak asi víš. A nic na tom nezmění ani to, to že se nějaká pomatená komise EU třeba rozhodne, že od příštího roku to už musí jít :-(((
On někdo zakázal jaderné elektrárny? Třeba na rozšíření Dukovan nám EU poskytuje výhodnou půjčku.
Původní výmysl Green Dealu ale byl i ten jejich zákaz resp. ukončení jejich provozu do: ... A my na ně měli výjimku. Teď se doba trochu změnila, to přiznávám. Když to ale EU už tolik nevadí, dokonce to podporuje, tak zase z děr vylézají choré zelené mozky a už do toho zase tepou :-(((
Ani to není pravda. Třeba Francii nikdo nenutil a nedonutí zavírat jaderné elektrárny. Německo je zavíralo svým rozhodnutím. My jsme je vždy chtěli a chceme je i rozšiřovat. Opět nás nikdo nenutil ja uzavírat. Šíříš tu jen své domněnky.
Nemusíš je direktivně zavírat, stačí znehodnotit jejich produkci.
Jestli se pamatuju dobře, byl veliký boj o to, jestli bude jaderný elektrika zaklasifikovaná jako ta "povolená zelená" nebo jestli spadne někam do kategorie "nepodporovaný, zlý, hnusný zdroj, zrušit ASAP"
Ale to nešlo o produkci, ale o tu půjčku pro rozvoj od EU na výstavbu dalších dvou bloků v Dukovanech. Jak chceš znehodnotit produkt elektřinu z jaderné elektrárny a podporovat jí z větrné elektrárny? Ta krabička s cívkou, která zastaví elektřinu z Temelína, totiž nefunguje :D
Ale funguje, a jak! Zrovna naše devadesátiletá sousedka si ji nemůže vynachválit. Sám hejtman ji nedávno vycenil. Pořídila si ji začátkem devadesátek od Jihočeských matek.
třeba tak že jí zatížíš ekodaní?
Elektrika je elektrika, na tom se nejspíš shodneme, ale pokud zdroj A může dodávat jen tak, zatímco zdroj B musí za každou dodanou jendotku zaplatit "pokutu" tři banány, jeden z těch zdrojů má život lehčí a na trhu konkurenční výhodu, nemyslíš?
...máš pravdu- nejdříve se soustředí na e- auta jako jedinou možnost pohonu místo klasického motoru (přitom pamatuji doby kdy skončily vynálezy např. pohonu vozidel na setrvačník + e- motor (max rychl. 150km/hod, dojezd 160km + na baterii 60km, s rekuperací a "natočením" setrvačníku za necelých 10min ze zásuvky) v trezorech ropných společností, nebo dvojtakt z Austrálie úspornější než čtyřtakt a s méně škodlivinami... Teď je "jediná možnost" e- pohon s dlouhou dobou nabíjení, drahými bateriemi a "ekologická výroba" násobně vyššího množství elektřiny, což je utopie. Jen obstarání drahých kovů pro výrobu baterií zničí živ. prostředí a není taky neomezené- hlavně že někdo na tom zase vydělá. Lidská lenost a pohodlnost je neomezená- což se o dostupnosti čehokoliv z přírodního bohatství říci nedá....
Ještě jsi zapomněl auto na klíček, kterým úspěšně jezdil Krteček. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak bychom na ten setrvačník už dávno jezdili. Zkus se zamyslet nad množstvím energie, kterou na pohon toho auta potřebuješ a nečti jen reklamní šplechty novinářů.
U velkého setrvačníku by byl hodně zajímavý gyroskopický efekt v zatáčkách... ;-)
Stačila by dvě kola místo čtyř. Možná pouze jedno.
se setrvačníkem tuším krátce experimentovali v F1, že by sis do něj uložil energii před zatáčkou a pak ho využil k akceleraci za ní.
Kvůli gyroskopu právě poměrně záhy zjistili že velký průměr ne-e, takže spíš váleček než kotouč, ale jako celek se to nakonec stejně neujalo - hmotnost setrvačníku a přidružené technologie prostě nestála za to a spolehlivost byla taky mizerná.
....nezapomněl jsem na nic- zajímal jsem se o toto téma v mládí a byl to oficiální test prototypu vynálezu v 60-70-tých letech ve Světě motorů, zrovna tak to o dvojtaktu. Nevím bližší podrobnosti, ale nebyla to žádná kachna, byly vyřešeny i vibrace, jen nebyly peníze pro vývoj (pro nezájem). Taky pro nezájem skončil i motor Wankel- muselo by se přejít na úplně jiný systém výroby motoru a tehdy to pro nezájem vzdali i Japonci s výmluvou na těsnící plochy pístů- přitom šlo také o úspornější, výkonnější a méně zplodin produkující motor.Nevíš nic o tom, jak funguje konkurenční boj a proto si myslíš to, co píšeš!
Konkrétně Wankel osazovala Mazda do modelu RX-8 ještě poměrně nedávno a zaslechl jsem, že po kratší přestávce to zase obnovuje.
Nicméně je to v provozu problémovější než klasický písťák, právě kvůli těsnění a asymetrickému prohřívání bloku a z toho plynoucímu kroucení vlivem tepla.
Jak telefonují hluchoněmí. Potkávám je dost často, kousek ode mne mají děti základní a střední školu. Ale včera poprve v orlických horách, kde jsem se byl projet, tak u Kačenčina šenku jsem se potkal s párem na výšlapu. Dávali pivo a bezvadně si "pokecali" po telefonu s někým dalším.
Kromě toho čemu jsem z hovoru nerozuměl, tak ten chlapík krásně vysvětloval kde jsou, co dělají, jak to tam je bezva a že pivo je dobré a správně vychlazené :-)
Chytré telefony jsou pro lidi s tímhle postižením naprosté požehnání.
Copak si nikdy neviděl telefonovat Arabici?
Ta má telefon i jako zápisník a píše rychleji, než stíhá slyšící mluvit :o)))
Neviděl, já jsme se s ní nepotkal.
Tihle nepsali, prostě jen videohovor, jinak bych ani nemohl vědět o čem je řeč :-)
Elektroauto Volkswagen ID.3 Pro a Pro S má výkon 150 kW. Pokud si předplatíte větší výkon za 16,50 liber měsíčně (asi 470 korun), získáte 170 kW, tedy asi o 13 % více.
https://www.root.cz/zpravicky/volkswagen-chce...
A v příští verzi bude za měsíční poplatek to, že s volantem bude možno otáčet i doleva. :)
Příplatek za větší kapacitu baterie a tedy i větší dojezd už je několik let, tak proč ne i větší výkon a třeba i každý měsíc jinak.
Pryč jsou doby kdy když někdo chtěl větší výkon, tak to chtělo týden práce dobrého mechanika a ladiče :-)
Tady je o tom mnohem víc informací https://vtm.zive.cz/clanky/auto-jako-netflix...
Dobrá sviňárna je taky tohle: "Vtipné je, že o zvýšení výkonu běžného auta v Británii musíte informovat pojišťovnu, protože s větším výkonem teoreticky roste rychlost a tedy i riziko havárie. Jenže pro Volkswagen ID.3 to neplatí, ten už je u pojišťoven vedený s plným výkonem 228 koní."
Jj, zahlédl jsem to už někde jinde... Docela riskujou. Pár takových přiblblých nápadů už měly i jiné automobilky, a docela s tím pohořely, prý...
Zastávám názor, že JAKÉKOLI předplatné u takovéhoto software (tzv. software lock, kdy ten který krám umí úplně všechny funkce už od začátku, jenom je to softwarově zablokované) je MOR :-/ Všichni tihle vykukové by nejradši jenom permanentně kasírovali prachy, celkem i za nic, a lidi by si měli připlácet i za kdysi úplně standardní věci. Túúúdle :-( Nějaký bonus v podobě cloudu v ceně mně absolutně nezajímá :-/
Sice tě to nemusí zajímat, ale cesta je prošláplá a pokud se to neomezí legislativně, tak některé tvoje příští auto už to bude mít. Výrobci nejdřív dali možnost zákazníkům si auto nakonfigurovat podle svých preferencí a teď zjišťují, že z hlediska logistiky je to náročné na výrobu, že levnější je dát tam všechno a pak to jen softwarově omezit. A když to lze udělat formou pravidelných plateb, tím líp (pro výrobce). Stejně jsou lidé zvyklí měsíčně platit elektřinu, vodu, internet, mobil, ..., tak k tomu ještě přihodí vyhřívané sedačky a palubní entertainment.
Třeba u placené televize to je úplně stejné hromadu let a nikdo nikdo nenamítá a s úsměvem platí za 100, 500 nebo 1000 programů. můžou to průběžně měnit. Obdobné to je u mobilních datových služeb, máš zaplacené 2 GB, což mnoha lidem bohatě stačí, ale pak si na měsíc dovolené prřiplatí třeba další 2 giga. Určitě bych našel víc příkladů. Tak proč ne u auta. Je to jen o preferencích, proč platit zas něco co nepotřebuju celý rok a pak najednou na pár dní se větší výkon hodí, tak proč nemít možnost si na měsíc zaplatit větší výkon nebo dojezd.
Protože ten hardware, který s časem odchází, máš namontovány a tím pádem je jeho cena zaplacena, i když ho nechceš.
Jeho údržba padá na tebe, dost možná i když ho nepoužíváš (jednotka vyhodí "chybu", na palubce vyskočí kontrolka a hurá do servisu - kontrolováno minimálně na každém STK).
Až budeme v bodě, kdy auta vlastní automobilka a já si ho jen půjčují jak taxík, budiž.
Dokud je ale auto moje, tak ne, děkuju...
a třeba mobil bude mít za měsíční poplatek výrobci 5G?
On je umí a za poplatek je můžeš využít, co si zaplatíš to dostaneš. Je celkem jedno komu se za to platí, jestli přímo výrobci nebo nějakému dodavateli. U Aut to taky neřeší přímo výrobce, ale nějaká jeho servisní - obchodní a smluvní firma. Auto se také nekupuje od výrobce.
U služeb jako takových to chápu. Kriplit takhle ale funkčnost nějakého vehiklu, který to už z výroby normálně umí, je už podle mně dost za hranou... Ty díly, případně softwarové "pluginy" tam také musí být už z fabriky dodané. Jenom se prostě za poplatek odblokují... Fuj!
Co standardního, ale potřebného k životu, si budeme předplácet příště??? :-(((
Pro výrobce to je jednodušší a levnější než dřív. Dnes vyrobí jedno provedení a díky elektronice a počitačům můžou prodávat třeba pět různých modelů podle toho co si kdo zaplatí. Myslím, že se s tím budeme potkávat stále častěji.
Nefungují snad podobným způsobem už mnoho let mnohé aplikace a SW, kdy po zaplacení nějaké částky umožní přístup do plné vezre? také určitě nevyvíjí víc verzí.
Samozřejmě, že pro výrobce je to výhodnější... Z obou důvodů. Jak to pak ale bude třeba se servisem nějakého toho udělátka, které tam sice mám, ale nepoužívám ho, protože jsem za jeho aktivaci nezaplatil? Ten krám klidně může časem házet nějakou chybu v diagnostice, já s tím jak debil budu jezdit do servisu a nakonec platit i za jeho opravu, i když je mi to tam k h**u??? To snad je nějak právně ošetřené, doufám :-/
Můžeš se soudit s výrobcem :D
Zlobíš se sice věrohodně, ale je ti to houby platné. Auta jsou už dávno počítače s periferními obvody a prostředky pro ježdění. Třeba Tesla už nemá ani mechanicky spojený volant s koly. Točením volantu dáváš počítači najevo, že bys chtěl změnit kurs a on to buď provede, nebo také ne. Když je to počítač, tak má i počítačové móresy.
Pevně doufám, že se tenhle systém neujme.
ElektronikY v autě je rozhodně nadbytek, ale řídit kola a šlapat na brzdy bych rád i nadále sám, děkuju pěkně...
Jenže trend je úplně opačný, lidé se chtějí nechat vozit roboty a chtějí abych toho automatika udělala co nejvíc. To je také důvod, že se malá, lehká a "levná" auta nevyrábí.
Problém bude rozhodně složitější, protože ty elektrické jednokolky, surikata-koloběžky a různá další hebla se prodávají jak o život.
Protože to jede samo a nemusíš se nijak namáhat? U kol je to totéž, vedle motoru kdy se jezdec nemusí ani trochu namáhat i automatické řazení.
Není to složité. Snaha o co nejbezpečnější auto, lidé chtějí jezdit rychle a bezpečně za všech okolností, nemuset sledovat provoz, nenamáhat se při parkování, řazení, rozjíždění do kopce, couvání atd, atd.
Bezpečné za všech okolností, nemuset sledovat provoz... Jo, to mi zní přesně jako archetyp vlastností těch hebel :-)
Tyhle stroječky se prodávají navzdory tomu že jdou naprosto proti proudu vývoje aut (snad s výjimkou toho elektro pohonu).
Jednoduché pidiauto bez serepetiček dneska nekoupíš, takže argumentovat tím že lidí kupují elektronikou nadívané stodoly, protože je chtějí, není fér argument ani trochu.
Mě se to taky nelíbí, ale je to tak. Malá, jednoduchá mechanická auta bez elektroniky jsou neprodejná. A těch pár lidí co by něco takového koupilo, by se zase nedoplatilo, tak by to zase nekoupilo. Stačí si vzpomenout třeba jen na elektricky ovládaná okna, jak se to objevilo u běžných aut, tak švihadla nikdo nechtěl. Dnes bez couvacího a rozjezdového asistenta je auto neprodejné. Každý chce adaptabilní tempomat, automatické převodovky dnes vyhrávají. Tak to prostě je.
Pokud bude možnost volby a nikdo to nebude kupovat, budeš mít pravdu.
Pokud si ale vybrat nelze, není tvůj argument platný.
Pamatuju, jak VW group zrušilo možnost nakonfigurovat si Fabii v kombíku s "koulí" a nejslabším možným motorem 1.2 HTP, protože to byla Děsná Sračka, ale Češi to kupovali jak o život...
Tak jsi asi tu dobu možnosti volby už propásl ;-) Lidi to průběžně přestávali kupovat, tak to automobilky v jednom momentě přestali vyrábět...
Taky se mi ale tohle vnucování "trendů" úplně všem vůbec nelíbí :-( Namátkou ty infotainmenty včetně rádia... Člověk na to musí pořád čučet, když to chce ovládat :-/ Zlaté knoflíky a tlačítka, to se fakt dalo štelovat za jízdy v pohodě poslepu. Prostě se to nahmátlo a bylo... Co asi tak člověk dneska nahmátne na těch pitomých dotykových obrazovkách??? Maximálně tak jednolitou placatou plochu :-(
To je trend, který přišel z mobilů. Místo spousty mechanických tlačítek se kamkoliv prskne velký dotykový displej.
Jestli to lidi opravdu chtějí, je otázka, faktem je, že je to mnohem LEVNĚJŠÍ, než kvalitní tlačítka a designerům se to líbí.
Navíc, když jsem pozoroval kamarádku, jak po každém nastartování hledá hluboko v grafickém menu vypnutí start-stop, jsem přesvědčen, že výrobce už vůbec nezajímá, co by chtěl zákazník... ;-)
Děkuju ti náčelníku, že si se mě zastal :-)
Ale je ti to stejně platné, jak mrtvému kabát. Proti trendu není obrany.
Ostatně, co máš za jízdy něco mačkat po hmatu, když už brzy tě od toho volantu odstaví robot a následně i zákon. Pak už budeš mít na mačkání spoustu času.
Zaujalo mě, že poslední Jaké to bylo 157 je zařazeno v NEcyklo, když dříve bylo v nějakém tom cyklo. To se tam o kole nesmí psát?
Úžasný rozbor možností Green dealu z pohledu přírodních zákonů. Bohožel to vychází nikoliv skepticky, ale doslova tragicky. Poslechněte si to.
https://m.youtube.com/watch?v=0FsSKz3904g
Nehaž perly sviním.
Průměrný člověk vychovaný bolševikem má jiné estetické ideály.
Já jsem účastník silničního provozu a kdo je víc :( https://www.youtube.com/watch?v=DOx-lyfu6pY
Sranda je, že naprostá většina cyklistů má řidičák a alespoň občas jedou autem. Je zajímavé, že když řidič auta přesedne na kolo, tak se často mění způsob jízdy, chování a dodržování alespoň základních pravidel.
A nemůže to být spíše tak, že se někteří řídí stále stejným pravidlem bez ohledu na dopravní prostředek?
Něco jako "teď jedu já a ostatní se pos...."
Mně příjde, že spousta motoristů má katastrofální neznalosti dopravních předpisů, až se občas divím, že se nehod neděje mnohem více.
Namátkou spousta se bude do krve hádat o to, že když jedou křižovatkou po hlavní silnici, tak nemají důvod blikat, ať hlavní odbočuje doleva nebo doprava...
Nejvíc problémů mají řidiči s cyklistou na přechodu, proto zásadně před přechodem sesedám, pokud jede auto, dávám mu znamení, že fakt chci přecházet, aby stihlo zastavit, a teprve potom přecházím, pěšky.
Určitě mají radost a jsou spokojení. Ne, nedělám to schválně, dělám to proto, že si to takto zjevně řidiči přejí. Mě osobně by vůbec nevadilo po přechodu 3x rychleji na kole projet, ale prostě nechci prudit. Na druhou stranu nic nevyčítám cyklistům, když jedou na zelenou po přechodu pro chodce, případně před přechodem zpomalí/zastaví, rozhlédnou se a přejedou, aniž by kohokoliv omezili či ohrozili. Ono to totiž zakázáno není.
A od kdy? Že by mi něco uniklo?
Nikdy nebylo. To je jen taková fáma.
Jasně, pokud ve městě jde po přechodu na zelenou dav lidí a do nich vletí cyklista, tak tohle samozřejmě "zakázáno" je. Ale pouhé přejetí silnice v místě, kde je přechod, ne.
Nevím jak kde, ale v Pardubicích se po přechodu jezdí, sesedani je zdržování provozu a řídící musí zbytečně moc brzdit a nemají to rádi. Samozřejmě se cyklista nesmí bezhlavě vrhat dovozovky před auto. Musí to by s rozvahou, ale svižně. Řídící jednoznačně dávají cyklistum přednost. V Hradci to už tak vždycky není, ale často ano, to už je nutný jasný kontakt cyklista - řidič a pak není problém. Navic mnoho přechodů je společných i pro cyklisty.
V Praze mi policajt velice důrazně vysvětloval, že přes přechod pro chodce se jezdit na kole nesmí. Jinak je to řidiči tolerované a i přejíždějícímu cyklistovi dávají přednost jako chodci. Ovšem musí jet rychlostí chodce a nesmí je překvapovat. Sám jsem zažil, jako řidič auta, jednoho takového blbečka, co se mi nečekaně objevil s kolem na přechodu, ač jsem se dobře podíval, jestli nechce někdo na přechod vstupovat. Zabrzdil jsem to, ale bylo to hodně nepříjemně překvapující. Na základě té zkušenosti dobře rozumím, proč je to přejíždění přechodů nepovolené, i když ten policajt argumentoval ohrožením a utiskováním chodců.
Sám se na přejezd přechodu vydávám až po očním kontaktu s řidičem a jasným potvrzením, že mne pouští.
"Řidiči si to tak přejí", krásně napsáno!
Ano, další z motoristických mýtů předávaných z jednoho točvolanta na druhého je, že po přechodu se jezdit nesmí. Nikdy a vůbec! Proto se cítí v právu, když na cyklistu, který kolo přes přechod nevede, zuřivě troubí...
Většinou jim tuhle logiku nabořím už poznámkou, že přes přechody pro chodce jezdí tisíce aut denně a nikomu to divné nepříjde. Obvyklá reakce je, že kolmo na přechod se to nepočítá a že je to jasné, takže to nemusí být nikde napsáno a podobně... :-)
Z mého pohledu jediný validní argument je, že se nesmí jezdit po chodníku. Jenže ten u přechodu vůbec být nemusí. Navíc neexistuje jasná definice, co je a není chodník, takže pokud na přechod ústí smýšená cyklostezka, není tam obrubník a lze plynule vjet na silnici, chodníkem bych to určitě nenazval.
Opačný výklad by vedl k absurdním situacím, kdy by cyklista u většiny nájezdů na cyklostezku musel zastavit ještě na silnici, sesednout, dotlačit kolo za značku a teprve pak se znovu rozjet. Což by byla pitomost...
Takže po přechodu se samozřejmě jezdit může libovolným vozidlem. Ovšem jde o vozidlo vjíždějící na silnici z místa ležícího mimo ní, takže musí dávat přednost úplně všem. Chodce by na přechodu měla auta nechat přejít, cyklistu nemusí. To je ten jediný rozdíl.
Nojo, Brno :-)
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/cyklostezka...
https://zpravy.aktualne.cz/datavize/cykliste...
Co se taky dá potkat na cestě :-/
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-pres-polni...
Ručně vyrobené a cenově přátelské sklenice na víno. Objednal jsem typ S.
https://www.petrvydra.cz/p/2057/historicke-sklo...
PS1: Mimochodem je to čtvrt metru vysoké... si představ.
PS2: Uvidíme se nad ránem.