Nazdar,
dá se přidělat kazeta i na druhou stranu kola?
Zní to možná jako blbost, ale chtěl bych si tam (levá strana) přidat pomocný motorek, který bude pomocí:
a/klínového řemenu a volnoběžné kladky(lepší)
nebo
b/ozubení(1r. vpředu)+řetěz+kazeta(max 3r. vzadu)
pohánět dle potřeby kolo(vypínač on-off).
Ještě jsem to nerozdělával, tak se radši prvně zeptám,aby to nebyla zbytečná ztráta času,pokud to nepůjde.
Díky za odpovědi.
Nedá.
Lze tam po úpravě namontovat volnoběžku.
mohu poprosit o nejkou další fotku?
toto je dobrý peklostroj.
Tady u tohoto výrobku https://e-darky.eu/dvoutaktni-motory-na-kolo... se vlevo přidělává jedno ozubené kolo - rozeta na náboj.
Cpát tam normální kazetu je nesmysl.
Na netu je plno pohonů na přestavbu jízdního kola na motorové. Fascinující, že přesto někoho napadne vymýšlet naprostou blbost.
Máš tam nějaký fotky pro inspiraci a ta rozeta a její uchycení se dá koupit samostatně jako náhradní díl.
Rozeta se dá koupit. Je namontována na nasazovací volnoběžkce, která je upravená, aby se dala nasadit opačně. Stejně tak jsem musel upravit levou stranu náboje. Byly to poměrně složité úpravy, ale nyní je rozeta s volnoběžkou nasazena na náboji a zajištěna segerovkou.
Dá se to upravit i použitím šroubovací volnoběžky s levým závitem, která se běžně používá na babetě. Původně jsem to měl se závitem, ale při občasné výměně drátu výpletu se závit na hliníkovém náboji opotřeboval.
Bavíme se o tam samým? U toho čínskýho krámu co jsem odkazoval je ta rozeta prostě přišroubovaná.
Né, nebavíme.
Na zadním upraveném náboji je v právo originální ořech s kazetou. Vlevo, kde byla původně příruba s 6 dírama pro brzdový kotouč, byla provedena úprava pro nasazovací volnoběžku. Je to pouze moje konstrukce, na které mám najeto bez jediného problému tisíce km.
Díky všem za názory a tipy.
Je sice pravda, že se dají sehnat různé sady na přestavbu,ale právě tohle nechci.
Jde o to, aby to jen lehce dopomohlo (třeba při protivětru, do kopce).
Moje představy jsou takové:
1/Žádný velký a těžký motor
2/V žádném případě Li-ion baterie.
3/Jednoduchá konstrukce
4/Max 12V
5/Musí být zachován styl klasického kola
Že bych po přidání kazety vlevo musel jezdil pozpátku-v tom problém nevidím-Kazeta se dá zrdcadlově otočit.
Mám doma ještě starší šroubovací-dala by se použít.
Musel by se ale udělat prvně nástavec/přiruba-ale to taky není problém + sehnat delší osa kola.
Za normální jízdy(jen šlapání) by to akorát stále "cvrčelo".
Ta rozeta z motokola je taky řešení.
Papji:
myslíš tohle?:
https://www.motojelinek.cz/Volnobezka-18z...
Napadlo mě ještě jedno řešení(podle mne ideální):
Gumové kolečko, napojené přímo nebo s převodem na motor(asi bude stačit typ 775), které by bylo přitlačováno pružinou zvrchu na plášť.
Stejným způsobem jak dynamo zboku.Po zapnutí motoru by se přitlačilo k plášti a roztáčelo by kolo,
po vypnutí motoru by se jednoduše odsunulo a kolo by fungovalo klasickým způsobem(šlapohyb).
Guma na gumu=dobrá přilnavost a měkký start.
Možností, jak na to, je asi hodně - co hlava to nápad. Nejlepší je mít na rasování nějaký druhý kolo a experimentovat.
Kazeta zrcadlově otočit nelze, změní se tím směr tahu a volniběhu.
Ano, měl jsem na mysli tuto volnoběžku s levým závitem . Pozor, důležitý je ten levý závit, kvůli směru tahu a volnoběhu. Už jsem se setkal s tím že měl prodejce snahu mi vnutit tvůj názor o zrcadlovém otočení. Když jsem mu řekl, ať si to vyzkouší a dá mí vědět, jak dopadl, už se neozval.
Pohon třecím válečkem najdeš zde: https://www.motokola.cz/HONDA-nastavby-a...
Šroubovací kolečko by se mu šroubovalo ve špatném směru a při jízdě by se mělo tendenci povolit, je to samodotahující se. Kazeta by se dala přeskládat, ale nevím, zda by se dal nějak přeskládat cvrček v ořechu a jak je to s uchycením ořechu, jestli by se při obráceném směru nepovoloval. Ale obecně platí, že vždycky všechno nějak jde :-) Koneckonců, i to šroubovací kolečko se dá rozebrat a zase složit, když na to přijde...
Nemáš pravdu, volnoběžka s LEVÝM závitem se tahem řetězu dotahuje.
Ano, pokud by použil s pravým závitem tak to je přesně ta situace o které jsem psal, že nelze. Přeskládat kazetu je stejný nesmysl, jako ji dávat vlevo. Ořech otočit nelze a přeskládat už vůbec ne.
Existují pouze tři možnosti:
Pevné spojení s nábojem, jak to dělají Číňané. Ovšem tam se používá rozeta.
Úprava náboje a volnoběžky tak, aby se dala použít vlevo.
Vyrobit kompletní náboj pro použití kazety vpravo a volnoběžky vlevo.
Chceš to lehký, ale nechceš liion a vymýšlíš druhý náhon zadního kola?
Jak zrcadlově otočit? Jak si představuješ, že to nacpeš do rámu, když bude kazeta na obou stranách? To ti přijde jako jednoduchá konstrukce?
Přítlačný dodatkový pohon taky existuje, při troše hledání najdeš několik takových hotových produktů, většinou je cena za to neadekvátní.
Nejjednodušší řešení je přední nábojový motor.
již od roku cca 1900 se dělají oboustranné zadní náboje, ty však pro tebe nebudou použitelné, protože se počítá s tím, že se zadní kolo vyndá a točí na druhý pastorek, čímž se změní převod, tedy se používá vždy ten pastorek, co je na pravé straně.
Tímto tě tedy jen varuju před přílišným jásáním, kdybys to objevil :)
https://www.retrocyklo.cz/-naboje-zadni/2793...
Jestli to má být opravdu lehoučké a jenom decentně pomáhat, tak bych nechal motůrek spíš tahat za návratovou větev existujícího řetězu, zhruba jako tady:
http://recumbents.com/wisil/tetz/E-AssistMetric...
(na klasickém kole by se asi musel oželet přesmykač)
Jestli to má být trochu silnější, tak by se dal dát na levou kliku převodník a ten pohánět pomocným řetězem od motoru. Nebo na to vyhradit jeden z převodníků napravo. Volnoběžka by pak stačila na hřídeli motoru. Jednorychlostní volnoběžné pastorky nasaditelné na hřídel používá např. Katanga na čtyřkolce Pony4, takže vím, že existují. Ale lepší než takové bastlení by bylo dát tam běžný středový motor. Taky jsem někde četl o minimotůrku, který se schová do sedlové trubky, ale podrobnosti už si nepamatuju.
Pomocný řetěz od zadního kola je asi nejkomplikovanější z možných řešení. Buď musíš vyrobit adaptér z držáku na brzdový kotouč na volnoběžku (a oželet ten kotouč), nebo mít volnoběžku až u motoru (a mít rotující řetěz napevno spojený se zadním kolem, což je bezpečnostní riziko a zdroj odporu). Místo toho by bylo lepší použít normální nábojový motor s volnoběžkou; je jedno, jestli vzadu nebo vepředu.
Pohon třecím válečkem na plášti taky není zrovna ideál. Technicky jednoduchý, ale s mizernou účinností (u spalováku nevadí, ale s 12V elektrikou rozdíl poznáš) a vysokou spotřebou plášťů. Existuje alternativní možnost:
https://www.velogical-engineering.com...
Taky moc nechápu, proč ne Li-ion. Všechny ostatní druhy baterií jsou při stejné kapacitě a výkonu větší a těžší.
Ale držím palce, takovéhle kutění mě baví. Určitě se pak pochlub, jak to dopadlo.