Add zdvojení tažných lan na lanovce v 285.
Horolezci v lámavém terénu v horách lezou z důvodu bezpečnosti na dvojitém laně. Jedno se přesekne o hranu, druhé drží. Ale ty dvě lana jsou podstatně tenčí, než to jedno na pískovci či skalkách. To dvojité se rovnou kupuje jako dvojité a jen jeden pramen má nižší pevnost. Přesto i jen jako jednoduché by mělo pád udržet. Jen nemá takovou zásobu bezpečnosti. Přesto to dvojité lano je celkově mnohem těžší, než jednoduché.
Ano, dvě lana jsou sama o sobě bezpečnější, i když mají každé menší koeficient bezpečnosti, než jedno. Nikdy se nepřetrhnou obě naráz. Jaký koeficient se používá u lanovek nevím, ale lana výtahů mají unést tuším patnáctinásobek maximální hmotnosti kabiny.
Lelek: vyřazené bezpečnostní brzdy měla italská lanovka z roku 2021. Źe by to někdo zkusil znovu?
"Nikdy se nepřetrhnou obě naráz."
Veškerá bezpečnost je jenom o pravděpodobnosti. Třeba SIL4, co řešíme v práci, znamená jednu nebezpečnou poruchu za 10000 let, ale nikdo neříká, že to nebude zítra, navíc bude-li v provozu 10000 takových výrobků, pak už se jeden může nebezpěčně porouchat každý rok...
V případě horolezení se mohou obě lana přeseknout při pádu třeba o ostrou hranu skály, to není vyloučeno, statistiku, jak často se taková věc děje, neznám. Ale samozřejmě u jednoduchého lana je to riziko mohonásobně vyšší.
U highline (slackline vysoko nad zemí) se používá stejný princip - popruhy se vždy tahají dva. Jeden je hlavní, napnutý standardní silou, po kterém se chodí a potom je tam ještě záložní popruh napnutý mnohem méně připevněný ze spodu k hlavnímu popruhu.
Funguje to tak, že slackliner je jištěný přes odsedku ke kruhu, který prochází oběma popruhy. Pokud by se tedy hlavní popruh přetrhnul, pořád je tu záložní popruh, který se napne a měl by pád zastavit v bezpečné výšce nad zemí.
A proč to celé podrobně popisuji. No protože případ, že by prasknul hlavní popruh a vzápětí i záložní, se nedávno stal a je podrobně zdokumentován, protože obě zůčastněné osoby ten pád díky neuvěřitelnému štěstí přežily.
Dal bych odkaz, ale bylo to na facebooku a jako neregistrovaný se ke starším zprávám zjevně nedostanu.
U těch popruhů a horolezeckých lan do toho vstupuje ještě stáří toho popruhu, prošlé namáhání a sluneční záření, které je ničí. Není to levná záležitost a tak je každému líto "dobrý" popruh po roce vyřadit. Ocelová lana by mohla mít vyšší životnost.
Spíš bych řekl, že vždycky jde i o peníze a tak se samozřejmě vedou polemiky o skutečné životnosti a intervalu preventivní výměny...
Nakonec i mezi cyklisty se najdou tací, co po nějaké době mění preventivně přilbu nebo rám kola.
Zjistit zbývající pevnost u lana nebo popruhu lze poměrně přesně - na trhačce, jen je takové "měření" destruktivní. Skoro jak v tom vtipu, kdy policajt škrtá sirkama z krabičky a ty které fungovaly si dává stranou...
Ocelové lano určitě má delší životnost, ale mám pochybnosti, nakolik kontrola dokáže případné poškození včas odhalit...
Tak už jsem aspoň našel aspoň popis incidentu v angličtině, byť jsem určitě někde viděl i český rozbor...
https://data.slacklineinternational.org...
Tahle generace přežije vše https://dodiri.cz/2025/04/18/pozor-pada-baba-...
Společnosti Ekologie, která areál provozuje, v úterý sdělila, že samovznícení se na základě dosavadních zjištění jeví jako nepravděpodobné.
Nešlo podle ní o odpad určený k ukládání na skládku, nýbrž o vstupní surovinu pro výrobu recyklovaného produktu ...
Vzpomenete někdo 14.6. na dr. Aloise Alzheimera, který se v roce 1864 narodil ?
Opět nikdo, že ...
Jeje, to mi připomnělo aktuální historku...
Kamarádka hledá domov pro seniory pro maminku. I dostala v jedné instituci test na Alzheimera, ať si ho doma s maminkou udělá. Zkopírovala mi ho, zkusily jsme si ho udělat. (Ztratila jsem jeden bod. V normě jsou až dva, takže dobrý.)
No a o víkendu jsem měla na návštěvě moji maminku a ptala jsem se jí, zda si ho chce zkusit, chtěla... já hledala a hledala... a pak zamyšleně říkám "kam jsem sakra ten test na Alzheimera dala..."
Syn, který byl u toho taky, lehnul smíchy.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zlodeji-loni...
Probíhá u nás ve Výběžku "bitva" o překladiště odpadu. Tak teď na to téma vzniklo video.
https://youtu.be/rutDVAjkzqg?si=DeQkS0hinHMChwFs
Zajímavé na tom je, že si hoši, co si překladiště domluvili, mysleli, že jim to projde bez povšimnutí.
Je to v principu takový NIMBY problém, takže jsem zvědav jak to celé dopadne.
Nová politická strana. V článku zakladatel tvrdí, že není pro ty, co "budou chtít natahovat ruku ke státu s tím, že mají na něco nárok".
Ale chce zrušit poplatky ze veřejnoprávní média - tedy: státe plať je ty, my je chceme zadarmo!
"https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-do...
Napadá mě klasické:
Nikdo vám nemůže dát to, co my vám můžeme slíbit!
A myslím, že to platí pro všechny volební kampaně bez vyjímky... prostě průměrný volič to slyšet chce a že to (všechno dohromady) splnit nelze, nehraje roli.
To já jsem v DC na nádraží viděl několik reklam s AB a na všech bylo co bylo kdysi výborné (samozřejmě myšleno když byl premierem). Ale nikde nebylo řečeno, že to stejně výborné bude až se jím zase stane.
Výborná strategie. Už se těším až podle tohoto vzoru budu oblbovat slečny, že kdysi jsem byl štíhlý, vlasatý, etc. A ony mi přesně na to naletí, protože i tomu AB na to mnozí naletí.
Ještě by to chtělo zopakovat, jaké Covidové absurdity za vlády Babiš+Prymula taky platily...
Dodnes jsem jim neodpustil sport pouze v katastru vlastní obce bez ohledu na to, v jak maličké vesnici člověk bydlí... :-(
Copak sport. Ale jak z hodiny na hodinu zavřeli hranice, tak mnoho mých sousedů najednou nemohlo do práce.
Je třeba se zamyslet nad příčinou a účelem toho omezení. Příčina byla nezvladatelné šíření prudce infekční choroby způsobující velmi vážné onemocnění, které u starších osob běžně končilo smrtelně. Další nebezpečí bylo přehlcení nemocnic, které by pak nemohly poskytovat nutnou péči. Účelem bylo omezit vzájemný kontakt obyvatel a tím zastavit šíření choroby.
Z tohoto pohledu se mi jeví, že účel ty použité prostředky legitimizoval.
Díky tomu zavření ní umřelo 5 starších kamarádů z vojenské historie. Nebyli už nejzdravější, ale neustálé ježdění někam je udržovalo...
Když pak najednou museli čumět doma do zdi, bez kontaktů s okolím, na které byli zvyklí, prostě to zabalili ..
No to je s prominutím blábol. Nikdo nikioho nenutil sedět doma, naopak všem doporučovali aby chodili ven do přírody, jen bylo doporučeno se nějak víc nehoufovat a byly zakázané oficielní srazy, soutěže. Pokud někdo seděl vyděšený doma, byla to jen a pouze jeho volba. Já se v té době nacoural a hlavně najezdil venku skutečně hodně, protože bylo dost pěkné počasí. Díky tomu jsem se zase po letech mohl podívat třeba na Lysou horu, Radegast apod. Sjezdil jsem Orlické a Železné hory a jinde.
Nikdo nikdy neměl žádné námitky ani připomínky, že jsem někde jel.
A jestli někdo v té době zemřel, tak buď byl nemocný nebo prostě jen nadešel jeho čas.
Nemáš tak úplně pravdu. Doporučovalo se nejen "nehoufovat", ale vlastně vůbec nesetkávat. Do přírody sám, když s někým, tak jedině v respirátorech. Po deváté zas pro změnu jedině se psem. V domovech důchodců byly zakázány nejen návštěvy zvenku, ale dokonce i vzájemně na pokojích.
V okruhu mých známých takto pár seniorů, co zůstali fakticky zamčení ve vězení, zemřelo.
Neříkám, že to byli lidé plní síly, ale nebýt té nucené osamělosti, nejspíš tu o nějaký ten pátek déle byli.
ale prdlajs.. dědkové zůstali zavřený každej v jiný vesnici, když chtěli za hranice okresu, tak aby se plížili polma... navíc byli zvyklí prakticky každý víkend spolu někam vyrazit, a to nejen po ČR ale po celý Evropě....
Pro mě to byla divný doba, pendloval jsem mezi třema okresy - práce, trvalé bydliště, chalupa obsazena maminkou, měl jsem kupu tiskopisů, které jsem vyplňoval podle potřeby a nikdy problém, kontrola asi v 15-cti procentech. Test v práci vždy negativní, osobně si myslím že na tom byli nejhůř tzv. chřipkoví
každoroční pacienti, že kovid nebyl nepopírám, jipkových pacientů byly mraky a smrtelnost vyšší než při chřipce.
"Pokud někdo seděl vyděšený doma, byla to jen a pouze jeho volba."
Bylo poměrně dlouhé období, kdy to, co píšeš, bylo nelegální a každý zase neměl tolik drzosti, aby to všechno ignoroval... já se cítil provinile, už když jsem chtěl k rybníku, protože ležel v katastru jiné obce a teoreticky jsem za své bezohledné chování mohl dostat pokutu... :-/
Máš pravdu, choval jsem se podle své hlavy. O weekendu jsme s manželkou a synem jezdili na Brdy a objevovali trampské osady. Bylo to nádherné. Zaparkovali jsme auto na kraji vesnice a zmizeli na neznačených pěšinkách v lese. Celý den jsme nikoho nepotkali.
Jinak ježdění na kole po Praze bylo naprosto nádherné. Žádná auta, žádní turisté co otravují ve středu města. Jezdil jsem na kole přes Karlův most a nikdo mne nezdržoval a neotravoval. Jsme Češi a v Česku, tak se podle toho chovejme.
Tak nelegální to asi v nějakých krátkých časových úsecích bylo, ale nějak extra velký problém to nebyl.
Co je ovšem jádro pudla - že to bylo samozřejmě průchozí pro lidi, co považují za fajn náplň volného času jezdit si sám na kole po kraji.
To nijak nekritizuju, je to bezva koníček, ovšem nic pro toho, kdo byl zvyklý se pravidelně scházet (sjíždět) s přáteli a ke spokojenému životu potřeboval hlavně společenské kontakty. Výhled, jak si může v klidu zajet na Lysou Horu, mu to nějak neřeší.
Počkej. To bych bral kdyby zároveň platilo, že lidé z Dejvic nesmí do Bubenče. Protože tomu tak nebylo, tak to považuji za zlovůli vůči pohraničí. Jaký byl rozdíl mezi zmiňovanými pražskými čtvrtěmi a třeba Varnsdorfem a GrossSchonau? Že v Praze se těch lidí potkávalo víc, takže proto tam byl vzájemný styk mezi čtvrtěmi povolený?
Třeba můj soused nesměl do práce i když téměř na tu fabriku vidí. Byli jste také v Praze takto odříznuti? Soustružit na home-office moc nejde.
Bohužel, zcela marná snaha o vysvětlování, neboť militantního fanatika nepřesvědčíš.
Brahma se za covidu opakovaně vyjadřoval, že tečkování všech je nutné nařídit povinně, brutálně vymáhat a netečkované zavírat do kriminálů.
A furt a furt i po letech bude tu svoji militantní a zoufale nechytrou zaslepenost strkat tu do tohoto tématu, tu do jiného.
Už jsem si tisíckrát řekl, že na něj nebudu reagovat, neboť fanatického Koniáše prostě nepřesvědčíš; je vědecky dokázáno, že to nejde.
Jenže - když těm jeho militantním slintům nebude nikdo oponovat, bude si nakonec ještě myslet, že je v právu.
Takže ne, Brahmo, účel ty použité prostředky NElegitimizoval a je třeba se zamyslet nad příčinou omezenosti prudce infekčních covidových fašounů.
Moc pěkný díl Historie.cs - podrobně se tam historici věnují vyvracení komouši vytvořených a dodnes komoušskými pohrobky šířených lží o "rozdělení světa v Jaltě", nebo o bombardování před koncem války.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10150778447...
Zrovna v Děčíně o bombardování Rudou armádou něco víte. To mě zajímá, jak se to u vás tradovalo? Já ze středních Čech jsem jen slýchával jak Američani bombardovali Škodovku když zjistili, že Československo se vydá společně se SSSR na cestu k míru a socialismu. Ale o bombardování Děčína (M. Boleslavi, Ždírce n. Doubravou, ...) jsem se dozvěděl až někdy na konci 80. let.
> Já ze středních Čech jsem jen slýchával jak Američani bombardovali Škodovku když zjistili, že Československo se vydá společně se SSSR na cestu k míru a socialismu.
No ale to už sis, doufám, sám uvedl na pravou míru, maje v současné době dostatek historických pramenů.
Plzeňská Škodovka byla po záboru Protektorátu tuším třetí největší zbrojovkou v Říši. Na konci války se tam vyráběly např. Hetzery, a to až do posledních dní války. Válka už byla pro fašouny v hajzlu, ale v Plzni furt a furt montovali stíhače tanků a posílali je na frontu, kde zabíjely spojence. Z mého pohledu naprosto legitimní cíl.
A pozor - Američané hlásili nálet na Plzeň v rádiu asi dvě hodiny předem. Chtěli tím ušetřit životy - i když to znamenalo, že obrana bude připravená a ztráty letců naopak vyšší!
Že cílem náletu bylo zničit budoucí Stalinovo území, to je velmi vychcaná a bohužel účinná lež Rusáků.
V podobném duchu se událo to nešťastné spojenecké bombardování Prahy. Nepříznivé orientační podmínky pro letce a při pohledu z výšky podoba Prahy a Drážďan, kam měli původně namířeno.
No a Rusák? 8. a 9. 5. bombardoval např. Mladou Boleslav a Mělník. Proč? Aby kolony poražených fašounů nemohly do západního zajetí! Chápeš to? 8. kapituloval fašoun západním spojencům, 9. kapituloval Ruáskům - a oni to 9. sypou na česká města. Že přitom zahynou čeští civilisté - nezájem.
Jo, to je Rusák.
Násilí a lži, lži a násilí.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci...
Mezi lesy za Plzní postavil fašoun dokonce maketu škodovácké továrny ze dřeva a plátna pro zmatení letců.
Jo, děly se věci.
Ale to už si dohledáš sám, jestli Tě to zajímá.
Já to dnes samozřejmě vím. ;)
Dneska jsem zúčastnil cykloakce okolo severních hranic šluknovského výběžku s cílem připomenout roli polské armády v bojích o Výběžek. Když jsem se sem nastěhoval, tak jsem sice zachytil, že tu je ulice 2. polské armády, ale vůbec nic mi to neříkalo, všude jsem jen slyšel o udatných rudoarmějcích. Teprve mnohem později jsem se dozvěděl o roli Poláků a s překvapením i o tom, že v Lobendavě se bojovalo ještě 9. května, wermacht tady měl za úkol držet ústupové trasy. K tomu se také váže historka o nevyhození železničního mostu ve Vilémově do vzduchu. Trochu kouzelné na tom je, že jsem od několika rodin slyšel, že právě jejich dědeček byl ten, kdo to vyjednal. :)
Za socíku se o tom asi vůbec nemluvilo.
Po revoluci jsem byl ve firmě sousedící s Východním nádražím, které bylo cílem bombardování a na halách byly ještě ocelový rámy oken prohnutý dovnitř od tlakové vlny. Říkalo se, "bombardování za války" a "ti mrtví v centru města byli stejně němci" ...
Že to byl ruský útok už po kapitulaci němců jsem se dověděl vlastně až v novém tisíciletí.
Ani rodiče o tom asi nic nevěděli a to tady měla máma příbuzný za kterými často jezdila, před válkou, během ní i těsně po, než její tetu (češku jejíž německý manžel padl na frontě) odsunuli.
To se jim to hoduje, když jim farníci cpou peníze. A já si ve svý prostotě myslel, že mají bílou a černou dýmovnici!:-)))
No.
A ty černé a bílé čoudy bez jakéhokoli DPF filtru grýndýlu nevadí?!?
Zatím nejpodrobnější mapa, co jsem na orientační běh viděl měla měřítko 1:4000.
Ve středu budeme mít v okolí závod, který se běží na mapě 1:850. :-)
https://posters.zsbcuo.cz/wod2025
https://oris.orientacnisporty.cz/files/9390...
Vzpomněl jsem si, jak jsem jednou dostal mapu 1:10000 a že podle ní mám někam v lese dojít. Jenže jak jsem celý život koukal jen do "pětadvacítek" či do "padesátek", tak jsem to místo přešel a marně hledal někde dál.
Jj, také jsem si zkusila jednou chodit po lese podle orienťácké mapy. Chvilku mi trvalo, než jsem si zvykla na to, že ten padlý strom v mapě mám na dohled a ty tři kopky sena opravdu na té louce za lesem stojí :o)))
Už máte pojištěnou domácnost!?
https://www.denik.cz/vesmir/jak-zanikne-vesmir...
Našel jsem pěkné srovnání dvouhodinového výkonu na horáku v klasice a na elektrokole. Je to docela zajímavé. Tedy Trailhunter je sportovec a flákání není jeho hobby. Nejezdí na elektrokole jen tak, že by se nechal bez šlapání tahat.
https://m.youtube.com/watch?v=bFBXfxs5x6I
Nic nového a překvapivého, jen potvrdil známé.
Neuděláte prosím někdo z toho videa souhrn na pár řádek? Raději pojedu několik hodin na kole, než koukat půl hodiny na video.
To jako že já koukat budu půl hodiny, pak ti budu půlhodiny dělat nějaký výpis jen proto, že tobě se dívat nechce i když tě to zajímá?
Tak to fakt ne. Když tě to zaujímá tak se podívej sám.
Trailhunter je skvělej.
Zrovna včera jsem si tohle video pouštěl, asi pod dojmem, jak mě v úterý v hnusným stoupání na Chlum oprali dva e-mlaďoši. Já tam vypouštěl duši a oni si vesele, bez zadýchání, povídali ... Zřejmě si jeli užít šotolinový sjezd na druhý straně.
Ještě mě od něj zaujal díl o vlivu nahuštění na jízdní odpory. Výsledek = žádný!
https://www.youtube.com/watch?v=iao2fv7G6xk
Mě docela překvapilo, jak jeho překvapilo, že v třetím úseku na nabouchaných gumách ho to shodilo a nebyl schopný to vyjet. Pro takové testování nevybral zrovna dobrý třetí úsek.
Na mě to působilo, že něco takového čekal.
Překvapením, tedy pro mě, byly ty hodnoty na tvrdém povrchu.
Taky jsem čekal rozdíl na asfaltu, ne velký, ale rozdíl ano. Na šotolině a hrubším povrchu měkčí guma pocitově líp a snadněji jede.
Jak já říkám, kdybych byl mladší, tak si koupím elektrickýho horáka abych mohl blbnout po lese. Protože mladší asi nebudu, zůstanu zatím u mého neelektrického gravela na cestování a e-skládačky na ježdění do práce.
Viděl jste někdy někdo takovýhle sedlo? =-O
Něco takového?
https://www.bikero.cz/all-wings-sedlo-evo3...
Jo to bude ono, dík za odkaz, doma podívám co to vlastně má umět :-)
Třeba na Temu vedou i tuhle magořinu :-) Nechceš? ;-) Má to i štelovatelnou (dopředu/dozadu + nahoru/dolů) tu opěrku ;-)
Nemaje zábradlí asi neocenim ani jedno, jen mě to zaujalo. V životě jsem to neviděl a to kolo i jezdec vypadali docela seriózně na úlety z Aliexpressu...
Silničkáři fakt nejsou normální...
https://vid.pr0gramm.com/2025/05/16...
Jezdil si na silničce? Je fakt, že na leháči se to něco podobného nejspíš nikdy nestane.
To není o nenormálnosti, ale stačí na chvíli uvolnit krk, sklopit lehce hlavu nebo na pár vteřin se podívat na budiky a je to hned. Je to dost podobné jako když to řidič dost často na dálnici napere do odstaveného auta.
Jestli se počítá favorit, tak jezdil. A teda nepamatuju, že bych to kdy takhle nahulil do statický překážky.
Zato od tý doby co jsem se vrátil k cyklistice prostřednictvím lehostroje, znovu a znovu se opakovaně setkávám s karbonovými silničkáři, kteří jsou v podstatě kopií řidičů BMW.
Že jsou lidi v autě schopný si hrát s mobilem a nekoukat na cestu ještě tak nějak chápu, v dnešních obývácích na kolech má člověk snadno pocit, že se ho okolní svět netýká, ale tak nějak jsem jistý čas očekával, že lidi co se ženou hlavou napřed proti překážkám budou na SEBE dávat trochu většího majzla...
když jsem se učil jezdit na kole zadéval jsem se na lampu a dokázal jsem ji trefit :-)
Jo a ještě kdysi jsem trefil lavičku, díval jsem se totiž jinam než před sebe.
zmršil jsem tehdy Favorití rám, již za 2 roky se mi ho podařilo koupit..
Teda ale ... nakouřit to zrovna do DeLoreanu, to je docela pech, to se nepovede každej den...:)
Jo, když někdo stojí kde nemá, tak si koleduje
Hledal jsem inspiraci, jak na Favorití rám umístit dva držáky na lahev. A protože z obrázků z diskusí vím, že to tak má červený Favorit uživatele bara2, projel jsem posledních několik témat "Jaké to bylo" a hledal fotky. Narazil jsem při tom na toho zeleného Favouše od kontejneru. Všimla sis, že má ohnutou vidlici? Ten se asi jako záložní počítat nedá :-(
Ale nenašel jsem obrázek druhé lahve zavěšené POD spodní rámovou trubkou. Tak to asi tak má někdo jiný...
Všiml sis, že ty blatníky jsou pro větší průměr kol?
Tady máš lepší fotkym na druhé je blatník odretušovaný. Vidlice je OK a rám má nový lak ;-)
V pořádku. Rám máš doma, kdežto já jen koukám na fotky. Čili respektuji Tvoje vysvětlení a jsem rád za odpověď.
;-)
Všiml jsem si, že vzpěry blatníku jsou dvakrát lomené. A děsně mi to vrtalo hlavou, jak to, že přitom nejsou krátké. Že také existují hliníkové blatníky většího průměru než na Favorita, to mě nějak nenapadlo.
Tak aspoň tuhle záhadu mám vysvětlenou.
:-)
Sú pôvodné, len vzpery sú takto upravené asi z 28-ičkových vzpier. Tiež so takto ohýbal vzpery na 20-ky blatníky.
Má takého Favorita z roku 80 v modrej metalíze doma.
Tento je podle čísla rámu z roku 66. je o dva roky mladší, jak Růženka (1964), tak jsem mu dala dobové nálepky. Zelená byla už přestřik, původně byl červený stejně jako Růženka, zbytky červené pod zelnou jsem na některých místech při odbarvování našla.
Ty blatníky jsou asi na ráfky 630, zadní jsem dala na nákupku se vzpěrama pro ráfky 622 a blatník se trochu kroutí, oblouk neodpovídá. Ale to je jedno, na nákupku to stačí a na ocelové rámy blatníky nepotřebuji, v mokru s Růženkou nejezdím.
To kolo je odúmrť, poslední majitel je znám. Pán jezdil aktivně až do sedmdesáti let, pak to patnáct let stálo ve stodole a dědici to po pánově smrti dovezli ke kontejnerům. Pochybuji, že to v posledních letech, co na tom jezdil, pán bouchl. Takže pokud vůbec někdy v minulosti s tím spadl, tak na tom potom normálně až do konce jezdil. Přišlo mi škoda to tam nechat, zastavuji se tam občas na řeč s obsluhou, což je taky starší pán a bývalý cyklista, co původního majitele znal a mohl mi poreferovat. Rám s použitelnými komponenty je uložen na půdě jako "poklad pro dědice" :-D Já na tom jezdit nebudu, ta štangla je prostě vysoko, to fakt není můj šálek kávy a takto fakt ne ;-)
Místa, kde se (prý) dobře žije
https://www.dumazahrada.cz/zajimavosti/nejlepsi...
https://www.denik.cz/cesi-v-cislech/kde-v-cesku...
Odkaz na placený článek, jako vážně?
Podle mě je na přesdržku už titulek "Kde v Česku bourají cyklisté nejčastěji?", který má naznačit, že si za to cyklisté mohou sami...
Přičemž hned pod to dají fotku rozbitého kola s popiskem "Sražený cyklista nehodu nepřežil."
No a o kus níž už jasně přiznávají "Za nehody přitom vždy mohli řidiči, kteří cyklistům nedali přednost."
Což je ale nesprávná formulace, protože řidiči tam jsou všici, správně měli napsat, že řidiči motorových vozidel nedali přednost řidičům nemotorových vozidel. Případně zkráceně, že motoristé nedali přednost cyklistům.
Nemyslím, že by schovaný zbytek článku za ty peníze stál...
Co se fotek týká, zejména na "Deník.XYZ". Nějak všichni přes design zpravodajských webů vymysleli, že k článku MUSÍ být fotka. U Deníků je často z nějaké té fotobanky vytažená blbá i když by se nabízelo zvednout se a sehnat fotku aktuální nebo alespoň přiměřenou. Jenže tak nějak tuším, že po všem tom katování kostů někde sedí jeden redaktor na okres, který si dělá řidiče, fotografa i editora v jedné osobě.
A tak se člověk dočte o nehodě na železničním koridoru někde mezi Ústím a Děčínem a ilustruje to fotka ze zarostlé jednokolejky.
A nejspíš bude ještě mnohem hůř, až posledního redaktora nahradí AI. Tam už návštěva terénu nebude připadat vůbec v úvahu, takže budou akorát sledovat ČTK + konkurenční weby a hned jak se někde objeví zpráva, AI jim z toho vyrobí nový článek...
Informační hodnota bude nulová, protože skutečné informace naředí frázemi, přidá obecná tvrzení související okrajově a okoření to chybami, fabulacemi a úplnými nesmysly. :-)
https://denikledec.cz/kde-v-cesku-bouraji...
Nic nového a neočekávaného se tam nedočteš.
Obecně pod pojmem "řidič" se rozumí řidič motorového vozidla. Ten kdo jede na kole je cyklista.
V článku a zprávách by vypadalo hodně blbě "řidič jízdního kola", moc lidí by nepochopilo co to znamená, proto prostě cyklista, kterému rozumí úplně každý.
Jasně, ale když chceš zkracovat, tak protikladem k cyklistovi je prostě MOTORISTA. Tomu snad taky rozumí každý? Oba to jsou řidiči, ale každý jiného druhu vozidla.
Když bych napsal "lidé versus ženy", bylo by to úplně stejně špatně!
Pak z toho vznikají šílenosti, jako ženská z Kooperativy, co si trvala na svém, že kolo není vozidlo, ale jenom VĚC. Asi to odpovídalo terminologii jejich zákona, ale já trval na označení podle silničního zákona, podle kterého se ta nehoda stala...
Výraz motoristé se také celkem často používá. Tady použili řidič, ale myslím, že všichni v víme o koho se jednalo.
Pro některé pojišťovny může být kolo jen věc, ona to totiž je věc ne každý to musí dál členit. Není to tak dávno co to tak bylo pro všechny. Když jsme u věcí tak v některých zákonech je i živé zvíře věc :-)
Jezdec na elektrokole je či není motorista?
Samozřejmě záleží, zda splňuje zákonné podmínky, aby se to vozidlo považovalo za jízdní kolo. Jízdní kolo je kupodivu nemotorovým vozidlem, i když motor má.
Ale stačí drobná změna v nastavení řídící jednotky a hned je z kola neschválená motorka... ;-)
Už naši soudruzi z Vietnamu říkali cyklista mopedista.
Krampola jsem slyšel vyslovit "cyklista babetista".
Vyzná se tu někdo prosím pořádně v tarifu PID? :-)
Chtěl bych zítra pokrýt vlak z Kolína do Světlé nad Sázavou pomocí 7 pásmové PID jízdenky za 70 Kč. Hledám, jestli v tom není nějaký háček, protože ekvivalent od ČD (flexi) stojí 132 Kč, což je dost rozdíl.
Podle mapky je Kolín v zóně 6 a Světlá nad Sázavou je poslední stanicí v zóně 12, takže potřebuji 7 pásem. Dočetl jsem se, že v kraji Vysočina nesmím použít PID pro vnitrokrajskou cestu, ale jelikož železnice hranici kraje (dokonce několikrát) překračuje, tohle by mělo být v pohodě ne?
Do Kolína pojedu klasicky na Iredo, zatímco pro kolo mi vychází nejlépe jízdenka ČD, protože z UO to bude přesně 150 km.
Je to v pohodě. Nemohl bys použít PID pro jízdu mezi dvěmi stanicemi v kraji Vysočina. Nemohl bys ji použít třeba mezi Leštinou a Světlou.
Kdybys chtěl mermomocí jet z Leštiny do Světlé na PID, tak musíš jet třeba do Golčova Jeníkova a zpět. :)
Naštěstí to nepotřebuju, ale zrovna ten Golčův Jeníkov zřejmě patří stejně jako Leština u Světlé do kraje Vysočina, takže je otázka, zda by ti zrovna tohle na PID prošlo? :-)
Vnitrokrajská cesta to sice není, protože je mezi nimi stanice Vlkaneč, která je ve středočeském kraji, ale jinak máš nástup a výstup v kraji Vysočina.
Možná by pak ještě záleželo, zda zvolíš vlak, který ve Vlkaneč staví nebo nestaví, ne? :-)
jo, Golčův Jeníkov by prošel. ony ty "hraniční" stanice se chovají všelijak. to jako na naší straně dojedu z Rumburka via DC až do Kralup na jízdenku ústeckého kraje, ale třeba ve směru na českou lípu dojedu z Rbk jen na nedalekou Jedlovou. ale kdybych jel z jedlové do Benešova/ pl a odtud bych na usteckou jizdenku do té Lípy dojel. to jen prostou úvahou nad mapou nevymyslíš. záleží totiž jak se mezi sebou domluví jednotlivá hejtmanství.
Zatím jsem se potýkal s tarifem IREDO, PID, IDS-JMK, ČD a Arriva.
Že má Ústecký kraj taky něco vlastního vím (DUK), ale nebyla motivaci to zkoumat a asi bych nenašel sílu číst podmínky dalšího systému. :-)
Každopádně divím se, že není nějaký web (aspoň já o něm nevím), který by ti pro vybrané spojení našel nejlevnější kombinaci jízdenek? Idos zřejmě ukazuje akorát cenu ČD, všechno ostatní si člověk musí dohledat samostatně.
Většinou mají sousední systémy nějaký překryv (například IREDO+PID mezi Kolínem a Přeloučí), přičemž zjistit, ve které stanici je nejvýhodnější přejít z jednoho systému na druhý už chvilku zabere...
A to ještě ČD mívaly různé akční a superakční jízdenky, kdy se kolikrát vyplatilo koupit jízdenku do vzdálenější stanice než člověk potřeboval (většinou velká města)... ale ještě tohle hledat, to by člověk nestihnul už nic jiného... :-/
Pro více krajů vlakem nejdřív použiji web ČD. Tam odkliknu vlaky nejvyšší třídy, aby mi zbyly jen obyč. rychlíky, které bývají zaintegrované do krajských systémů. Na detailech spojení je pak napsané, na které části trasy platí který krajský systém... Spojení vlakem tak už vím a pak teprve kombinuji ty krajové systémy. Při kombinaci více krajů mi pak nejčastěji pro kolo vychází nejlíp celodenní kolo od ČD. Výjimka bývá u IDSJmK, tady je kolo (plus ještě další člověk s kolem!) ve volných dnech v ceně celodenní jízdenky pro celý kraj.
Co se IDOSu týká, tam asi záleží jak se kraj snaží tam svůj tarif protlačit. Ústecký se snaží hodně, takže v IDOSu se, pokud to jen trochu jde, nabízí cena v DUK tarifu. Zkusil jsem teď RBK-Kralupy a skutečně mi to nabídlo celodenní síťovou pro DUK, což je nejlevnější.
V ČD aplikaci si to nějak na stejné trase vymýšlí. Když v tom spojení je nějaký BUS, tak to nabídne tu celodenní síťovku, ale když v tom čase to vyjde lépe vlakem, tak to nabídne mnohem dražší ČD jízdenku.
Já jsem se těm tarifům dřív hodně věnoval (ze zájmnu, ne jako profík), ale udělat na to třeba nějaký web, to je hrozná honička, protože tam je tolik míst, kde to není jasné. Pořád mám pověst toho, kdo to umí, tak se na mě obracejí účetní když někdo jede na služebku autem a chce proplatit alespoň veřejnou dopravu (autem se nesmí jezdit). Teď jsem zrovna hledal Rumburk - Tanvald. V odpovídajícím čase příjezdu do Tanvaldu to vychází na spoj via Mladá Boleslav. Ale kalkulátor IDOL (Liberecký kraj) jízdného nabídne cenu via Varnsdorf, což je samozřejmě a) levnější, b) blbě, protože tam nesedí délka platnosti jízdenky.
Takže tady pracovník získá.
Někdy je to obráceně, při cestě v rámci kraje to jsou prostě maximálně dvě stovky na cestu tam i zpátky a je jedno jestli z toho RBK jede do Ústí nebo třeba do Klášterce nad Ohří.
O víkendu jsem byl opět na závodě EpoSurvival a zážitky byly opět intenzivní... možná to někdy sepíšu, ještě nevím... :-)
Nicméně zaujalo mě, že pořadatelé po mnoha letech vyměnili sponzora. Býval to Hanah a týden před závodem si jako náhradu (nejspíš z nouze) našli JAECOO.
Kdyby to snad někdo nevěděl, je to výrobce prý terénních aut. Já jsem o té značce neslyšel, ale můj vztah k autům, škoda mluvit.
Jejich auto je už od pohledu vhodné do města, pokud člověku nevadí, že na přechodu rozjede školku, aniž by si toho všimnul... :-)
Tu jejich obludu se logicky snažili dostat na fotky různých disciplín. Odstavené tak nějakou dobu stálo i poblíž startu disciplíny v zatopeném lomu. Býval to Bolscross, potom Kulicross a letos se disciplína jmenovala JAECOO CROSS.
Během půlhodiny, co jsme tam byli to auto dvakrát začalo troubit a jednou se spustil alarm. Bez zjevné příčiny. Pořadatel říkal, že jim to trošku zlobí... :-)
Ve startovním balíčku jsme měli jako dárek od sponzora kompas. Hezký...
Ale co bývá nejdůležitější funkcí kompasu? Žeby určit sever? Proto na kompasech a buzolách je strana střelky ukazující na sever VÝRAZNĚ barevně odlišena. Firma JAECOO to ovšem vidí jinak, maličkého bílého puntíku si člověk všimne až při pohledu velmi zblízka.
Porovnávat dobu ustálení téhle hračky s orienťáckou buzolou nemá smysl, s tímhle by běhat nešlo.
Pokud je stejně kvalitně zpracované i to auto, jestli bylo první cenou pro vítěze závodu jeho zapůjčení na několik dní, vůbec mu to nezávidím... :-D
No jo sponzoring, jejich peníze jsou potřeba tak pořadatel musí občas skousnout co se nejspíš i jemu nelíbí. Číňani se snaží prosadit jak to jen jde a pro mnohé účastníky různých sportovních akcí může být takové auto docela lákavé, já bych určitě neodmítl možnost se svézt.
Do terénního auta to má dost daleko, řekněme crossover co projede po polní cestě, na víc už nemá.
Já bych jim ten terén právě reklamním fotkám navzdory moc nevěřil...
Mezi závodníky zazněla myšlenka, že je to fuk, hlavně když máme závod, což souhlasím, jen trochu bojím, aby to příště nepoznamenalo závod víc než jen kosmeticky... :-/
Najet do řeky se dá i š120...
Tahle fascinace terénem u lidí co v životě nevyjdou ani na polňačku je obecně dost děsivá a propagace takovýho stroje na akci kde se dá očekávat hojná účast cyklistů je asi na úrovni fotky papeže na titulní stránce Playboye...
Hele minimálně ten druhý obrázek je generován AI a o reálných schopnostech vozu nic neříká :) Vjel si někdy do bláta? Tak zázračně čistej nad "hladinou" nezůstaneš :)
Mě na tom obrázku hlavně trklo, že jim hladina vyšla zrovna přesně pod nápis Jaecoo na čumáku a celá ta vlna hnědé vody působí divně, nevidím důvod, proč by vedle dveří mělo být výrazně méně vody?
Jinak jasně, i kdyby ta fotka byla pravá, nedokazuje to nic. Při povodních byla občas pod vodou i celá parkoviště a o kvalitě utopených aut na fotkách to neříkalo nic... :-)
Ona tam mohla vyjít právě jen na tom snímku co se rozhodli publikovat. :-)
Při průjezdu vodou před sebou hrneš vodu jak buldozerem, čím rychleji jedeš, tím výrazněji, takže mít před čumákem vyšší "hladinu" je celkem normální.
Ovšem pak by voda měla kontinuálně obtékat bok auta, což tady teda moc nedělá :-)
Ty tvoje zážitky by už vydaly na knihu. A že by se to dobře četlo a zkušenosti by jistě mnozí uvítali... :o)))
Existuje kniha "Jak jsem běžel maraton" nebo tak nějak. Od autora, co píše Simpsny. Jednoho dne se rozhodl, že prostě začne běhat a uběhne maraton. Velmi inspirativní a navíc ftipné počtení o tom, co všechno souvisí s takovým rozhodnutím.
A ten maraton nakonec uběhnul.
Jaecoo, to bych fakt určitě chtěl :-)))
Pamatuju, že o Wartburku přezdívanému Helmut, jsme vždycky říkali, že má "vlivu módních trendů nepodléhající pontonovitou karoserii". Tihle číňani asi vsadili na totéž, to je hnusný ponton dneska, a bude úplně stejně hnusný i za deset let ...
O závodě EpoSurivaval včera byla reportáž na Čt sport, jak už jsem několikrát psal - pro mě nejúžasnější závod, za rok chci jet zase... :-)
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10000000061...
Proč píšou o daleké cizině https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-nemohouci... jako by to u nás bylo jiné, stejné nebo podobné chování v našich bankách, chceš změnu - dostav se na pobočku.
Záleží na tom o co jde a jak je nastavený účet v bance. Běžné změny a úpravy u dvou bank dělám doma od stolu u dost let.
Jestli neměla pořádně nastavenou identitu a mobilní bankovnictví, tak je jasné, že pro každou změnu musí osobně. To je každého věc jak má služby nastavené, článek úplně o ničem.
Není o ničem, je o chování bank, kdo nemá internet a má telefon pro seniory(tlačítkový) a ulehne je v prde.., ovšem když ptáčka lapají tak vlezou i do postele, dveřma vyhodíš, oknem se vrátí.
Četl jsem článek a podle toho banka potřebovala ověřit biometricku, protože její současný vzhled dávno neodpovídal tomu co měla banka uložené. Takže to asi těžko bylo o tlačítkovém telefonu, ale o chytrém. A pokud je někdo blb a udělá si ověření pro banku na ksicht a po další roky neaktualizuje údaje, tak to pak může takhle dopadnout.
Mnozí lidé se nenamáhají si pamatovat pár čísel a ověřovacích údajů. Navíc jsou mnozí takoví tuponi, že umožní přístup do účtu každému kdo si řekne, a pak naříkají tak prostě banky a zpřísňují podmínky přístupu do účtu, takže se ověření stále stupňuje. Kdysi stačil 4 číslený PIN, doba už dávno minulá.
netuším, jaké ta braziská banka měla požadavky na ověření přístupu, ale děti té paní jsou jaky pořádný trdla, když tohle včas neřešily.
Co vím tak ve všech našich bankách ti k přístupu k účtu bohatě stačí tlačítkový telefon. Ten je pro ověření údaje dokonce spolehlivější než chytrý, protože se do něj nikdo nevbourá.
Jsou účty, které senior obsluhoval pomocí poukázek na poště(bývalá poštovní b.) a k účtu byla karta pro výběr hotovosti z bankomatu, telefon používají jen pro hovory, ani sms apod, když ulehnou tak je vymalováno, jakákoliv změna pro obsluhu účtu - dostavte se na pobočku, dokonce těm zmrdům není stydno(obch.b.) seniora inkasovat za výběr z vlastního bankomatu. Ověřování na vzhled je blbost, nemoc změní vzhled za pár měsíců, jsou i vzhledem dvojníci, to nahrává jen podvodům. Jsou lidi které nechápu ani já, mám známého co má internet,mobil a pro důchod chodí na poštu, zboží si nechá posílat na dobírku a platí vše keš, má dokonce účet u čs a tam chodí každý měsíc zadávat příkazy pro platbu, není hloupý, ale jsou věci u kterých zamrzl v minulém století, platí mraky poplatků a kdyby ulehl tak je vymalováno, protože "dostavte se".
Jo, kdo se nechce alespoň trochu přizpůsobit novým věcem, tak potom prostě musí strpět mnohé těžkosti, komplikace a výrazně vyšší cenu za službu. Tak je to se vším. Velká většina lidí to zvládá a bude jich stále víc. Třeba teď stačilo výrazněji zpoplatnit výplatu důchodů a rázem se jich vyplácí o desítky tisíc míň v hotovosti a míň jich nesmyslně stepuje na poště :-)
zřejmě je to u kamionů normální, že od nehody odjedou, však proč taky ne, stejně dostane jen podmínku a to kdoví jestli.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-kamion-v...
Zastaví je akorát zvýšený železniční přejezd a i tam si pak stěžují na špatnou cestu a ještě žádaj odškodnění.
Napadlo mě to samé, nejspíš bude tvrdit, že si ničeho nevšimnul, odejde se symbolickou pokutou a nechá poškozené ať se soudí s jeho pojišťovnou...
:-(
Když byl zdrogovaný? To asi těžko, ten budce hodně rád když ho pustí za půl roku.
Tak na to bych si nevsadil..
Já v tomhle případě docela klidně, 6 měsíců je minimum a pochybuju, že bude mít tolik polehčujících okolností aby to srazil pod.
Jako 6 měsíců podmínku? To možná jo.
Ale aby ho zavřeli natvrdo, když ani nikoho nezabil, to si v ČR moc neumím představit.
Navíc zranil jenom lidi v autobuse, ti jsou ve společenském žebříčku jenom kousek nad cyklisty... :-/
6 měsíců minimum, podmínku dostane pak když ho pustí dřív.
Naštěstí nezabil, ale sestřelil plný autobus, kdyby zabil, má to na dost let.
Promiň, ale tvoje vyjádření (i některá nad tebou) působí tak třídně/kastovně ukřivděnecky. Vzpomněl jsem si na nedávné upálení bezdomovce nalitým, nebo zfetovaným magorem.
Představ si, dostal 13 let a to je bezdomovec na společenském žebříčku ještě o něco níž, než cyklista.
A nepříjde ti 13 let trochu málo?
Upálení bych hodnotil jako vraždu zvlášť trýznivým způsobem, protože kdyby tam nepatřilo upálení, tak co potom? Z mého lajckého pohledu za to měl dostat 15-20 let.
https://www.kurzy.cz/zakony/40-2009-trestni...
Asi se většina lidí shodne na tom, že tresty za podobné jednání by mělo začínat na 20 letech, ale maximum je 20, resp. 30 let, ale ty jsou pro mnohem horší případy než zabití mezi povaleči a opilci.
Nevím, nejsem v právu honěný ani neznám všechny detaily. Soudům +/- důvěřuju (a současně beru, že občas udělaj botu).
Moc mi není sympatický to, jak u nás každej ví a radí - lékařům, vědcům, soudcům, nebo fotbalovém trenérům, žejo. Takový to "všichni dělaj všechno blbě" a kdejakej Jouda z hornídolní by to dělal líp. Tím nemířím na tebe, ale třeba na svojí tchýni, dneska zas měla den ;-)
Vlastně už u toho úvodního příspěvku se mi vybavil nest s jeho "předpokladem" jak ten Ukrajinec dostane od pojišťovny novou audinu a od prezidenta medaili ...
Taky v jiném článku, včera nebo ještě dřív, psali, že si opravdu "ničeho nevšiml"... Že měl zato, že trefil nějaký bílý sloup... Ale samozřejmě jel bez zájmu dál :-/ Takovýmhle sebrat papíry na doživotí :-(
Sebrat papíry na doživotí takovéhle "řidiče" opravdu nezastaví před tím, sednout si zase za volant.
Bohužel jen 10 let, tak snad bude alespoň to.
... nejsou řidíči, policajti, vojáci, řemeslníci, doktoři - jak to ti "bolševici" dělali (když byli u vesla), že takové problémy neměli?
Kromě vojáků, kterých bylo silně nadbytek tak měli a ne nijak malý
No, bolševici možná problémy neměli. Ten, kdo chtěl sehnat třeba řemeslníka, už byl na tom hůř.
Že by cenzúúúra?!?
Že by právo na práci a hlavně POVINNOST PRACOVAT?!?
V Rudém právu byly zprávy do sloupku černá kronika vybírány opravdu pečlivě...
Moje máma měla na starosti nějaké dělníky typu kopáč výkopů. Když byly s nějakým Cikánem problémy, že nechodil do práce, tak nakonec dostal invalidní důchod. Protože kdyby měl "áčka", tak by to byl trestný čin a to soudruzi na okrese rozhodně nechtěli aby se jim zvýšila kriminalita.
Co se týká zdravotního personálu, ale vlastně i řemeslníků. Třeba u nás ve Výběžku by stačilo zavřít hranice. Ale myslím, že by se mi to nelíbilo.
Tak snad aspoň nebude jezdit s náklaďákem... Bez papírů ho snad nikdo nezaměstná...
Myslíš?
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/novotny...
Viděl jsem... U něj to ale bylo "jenom opomenutí" si o ty papíry zažádat. Prý...
I tak ale má další průšvih na krku ;-)
A on si snad ježděním, čímkoli, snad nevydělává...
Tak dělá starostu...
Ale on zjevně nemá žádné hranice. Prostě "Protekční spratek"...
A proto platí vysoké pokuty, je bez papírů a teď půjde do vězení?
Co je na tomhle protekčního?
Ano, platí vysoké pokuty. Uvedla jsem ho jako příklad s tím, že pro některé prostě zabavený řidičák vůbec nic neznamená.
Jo, teď půjde do vězení - na 3 měsíce. To je opravdu trest "jako Brno". Původně chtěl to soudní rozhodnutí napadnout, ale nakonec se rozhodl, že si teda "milostivě" půjde na ty 3 měsíce sednout.
"Protekční spratek" se mu říká už drahně dlouho. Snad už od jeho školních let. Mám dokonce pocit, že si to vymyslel on sám. Od útlého věku se prezentoval ve stylu "já jsem Novotný a kdo je víc".
Ale jako starostu si ho v Řeporyjích velmi pochvalují.
Tomu bych i věřil, že to o sobě začal říkat sám, to by k němu docela sedělo.
Že jezdí bez řidičáku je blbý, ale on to nijak nepopírá a taky za to docela dost platí.
Znám jiné a "větší" a mnohem důležitější osoby ve státě co s alkoholem bourali a kličkováním se vyhnuli (a ne jen jednou) jakémukoliv potrestání, přesto jeden kandidoval do senátu a co horší tak ho pak lidi opakovaně zvolili do senátu hodně vysokým procentem.
Jako starostu jim ho můžou závidět ve většině obcí. Třeba jeho nápad s levitujícími auty byl hodně dobrý. Jen kdyby se víc kontroloval při mluvení a jednání.
Ale to je právě zase o tom, že se chová jako
"Protekční spratek" :o)))
On si prostě dělá, co chce. A je mu fuk, kolik za to zaplatí.
Ale to jsme od sebranýho řidičáku odbočili dost daleko. Původně to byl jen příklad toho, že zabavit řidičák pro mnohé není vůbec žádným trestem.
Pro toho koho řidičák živí tak to jen dost tvrdý trest. Koho neživý to je trest pro jinak přijatelně slušné lidi co ojediněle škobrtli. Pro ty, kteří zákaz nepovažují za nějaký trest to je stupeň vyššímu trestu. Ale takhle to je se všemi tresty.
Kdo je živí, toho živý živí řidičák?
Kdyby někdo přehlédl, tak dnes:
Světový den jízdního kola se slaví každoročně 3. června. Tento den byl vybrán pro svůj význam pro společnost. Jedná se o den, kdy se uznává role jízdního kola pro zdravý životní styl, udržitelný rozvoj, budování fyzičky a také jako prevence různých onemocnění.
V jiné dny už to význam nemá a neuznává se role jízdního kola? Dost smutné.
No abys neprudil, třeba význam role maminky je celoroční, nejen v den matek, smutné ty tvoje pindy.
Dotaz považuješ za prudění?
Ty a další potřebuješ nápovědu a mít v kalendáři den jízdních kol a další dny včetně tebou zmíněného dne matek aby uznávali a ctili maminku a vzpomněli si na ni alespoň v ten jeden den? Dost ubohé a hloupé když to nedokážou v každý další den po celé roky. Pokud k tomu potřebují nápovědu, tak jak to označit? Jo aha pindy.
Jo a příští úterý je Den dršťkové polévky a tuto sobotu Den nealkoholické vinárny U Pavouka.
22. června je Mezinárodní den bez kalhotek. Už léta to mám poznamenáno v kalendáři :-)))
nač připomínka, většina chlapů je bez kalhotek celoročně?
Slipy za kalhotky považovat nelze a trenky už vůbec ne...
Teď je otázka, zda to není jen nepřesný překlad a nebylo míněno obecně spodní prádlo?
S tvojí logikou, když si holka vezme tanga, tak je bez kalhotek?
Tanga se snad jako kalhotky počítají, ne?
Otázka by byla, pokud by dotyčná vyrazila opačným směrem k pořádným bombarďákům, jak dlouhá nohavička se přestává jako kalhotky počítat?
No já nevím, když cibi postavil svou teorii na tom, že má splněno celoročně, protože slipy nepovažuje za kalhotky, přisla mi ta logika trochu děravá.
Já bych slipy považoval jen za pánskou verzi téhož = mají +/- srovnatelné pokrytí jako kalhotky, dámské prádlo obvykle muži nenosí...
Nicméně pokud bychom dámská tanga považovali za druh kalhotek, budou pánská tanga variantou trenýrek? :-)
Pak mě ještě napadá, že "být bez kalhotek" neříká nic o tom, zda je má na sobě, prý se totiž najdou i... ehm... sběratelé? ;-)
Každopádně podle googlu je asi cílem toho mezinárodního dne být naostro (bez prádla) nikoliv hledat hranici, co ještě jsou a nejsou kalhotky. :-)
Úžasná a přímo famózní jízda Ondřeje Cinka, dobře se dívalo na to jak mu to jede a jak překvapivě výborně to zvládl na blátě.
Čtu si o přepravě mostního dílu z Phy do Münsteru.
Fascinuje mě, že ho vezli z Phy do přístavu v Bratislavě (po Labi teď neodvezou dlouho nic), protože v zadání je, že musí na stavbu připlout lodí.
https://zdopravy.cz/misto-labe-po-dunaji-mostni...
A pak, vždycky mě fascinuje, že nakonec sebetěžší díl se položí na dřevěné trámy. To dřevo, to je prostě neuvěřitelný materiál.
Povezou to sem...
https://mapy.com/s/kanapudeco
(příp přepnout na fotomapu aby bylo vidět jeřáby)
Postaveno v 80. letech, pro nakládání reaktorových nádob VVER400 na lodě.... (zakázka pro Bulharsko)
Transport byl částečně po železnici, částečně silniční, odbočka z hlavní silnice do přístavu se pokaždé obkládala ocelovými plechy- nedokázali se tam vytočit.
AD dřevo... je prostě dokonalá kombinace nosnosti a pružnosti.
A za nepřekonatelnou cenu.
Přeprava takových oblud není jen tak, vzpomněl jsem na tři roky starý případ, kdy v Holandsku přivezli na lodi 250t těžký transformátor a poslední kilometr ho vezli po nějaké cestě zesílené ocelovými plechy a tam ho zvrhli do příkopu plného vody, protože se pod tím sesunul násep ...
Už před dost lety kolem našeho baráku po silnici 11 tahali z Vítkovic nadrozměry. Hodně velké a těžké kusy tahal FAUN a v kopcích vzadu připojovali jako tlačnou 141. Bylo to snad co deset dní a tehdy na silnice 11 nebyly žádné obchvaty a vše procházelo poctivě všemi vesnicemi a protože se počítalo s taháním nadrozměru k Labi, tak silnice, zatáčky a okolí byly na to uzpůsobeny. Přesto bylo hodně zajímaví vidět jak to protahují třeba přes Jablonné, Žamberk a pod. Jednou jsem měl štěstí na něco obzvlášť těžkého a viděl jsem jak při stoupání do Červenovodského sedla museli před Fauna přidat ještě jednu tažnou 141 a byl to pěkný zážitek vidět to spřežení protahovali serpentinami do sedla.
To muselo být opravdu už velmi dávno, když používali Tatru (Tatry) 141
To teda :-) Ono Fauny už se také hromadu let nepoužívají a po silnici 11 se nadrozměry už taky nevozí snad už třicet let. Tatry 141 se jako tahače využívaly dost dlouho
Ale byly to zajímavé vozy, vloni jsem se byl na ně podívat. Jako kluci jsme si přáli něco takového jednou řídit a když jsem pak byl na vojně a na chvilku si sedl do 111 a ujel s ní pár metrů, tak mě to hodně rychle přešlo :-))
ve Výběžku jedna stavební firma ještě hluboko v 90. letech používala autojeřáb na podvozku T111. ten šofér byl docela střízlík, ale v ramenou byl Bivoj.
Zrovna minulý týden jsem se byl podívat na křížovou cestu ve Velkém Šenově a tam je dokonce fotka toho jeřábu z doby kdy ji obnovovali. vzpomínám, že když tam s ním pracovali říkali, že s moderním jeřábem by to nešlo, protože všelijaka ta bezpečnostní čidla by tu manipulaci nedovolila.
Jako klukovi tak asi okolo sedmé třídy mi děsně vrtal hlavou ten kladkostroj v rameni autojeřábu. Vždyť je tam lano navinuté osminásobně. Takže při zvedání břemene s jednoduchým závěsem musí hydraulický válec tlačit osmkrát větší silou, než je tíha břemene?!
Dnes už mám pro to svoje vysvětlení.
Vhodný hydromotor asi nebyl ještě k dispozici.
A hydraulický válec zdvihu ramene působí na páce cca 1:4, musí tlačit výložník 4x větší silou, než je tíha břemene.
No a to ten válec kladkostroje také, je-li použit dvojitý závěs háku.
Takže úplně shodné hydraulické válce, levnější výroba i údržba.
Je to zajímavý příklad šikovného netradičního řešení.
- - -
Kdysi v nějaké časáku jsem četl, že původní motor Tatra 57 v nástavbě byl nahrazován Š 1203.
- - -
No a to zavěšování protizávaží, to je také technická lahůdka!
Do spodní části protizávaží za kabinou vjede výstupek otočné nástavby. Následně je protizávaží vyzvednuto a zajištěno PEVNÝM TÁHLEM k nástavbě. Zdvižení protizávaží se děje tak, že autojeřáb zdvihne rameno. Na horní části ramene jsou navařeny háky (háčky), do nichž jeřábník zaklesne lana (lanka) od protizávaží. Potom rameno jeřábu klesá, čímž dochází ke zdvihání protizávaží. Ve vhodném okamžiku se spojí pevná táhla. A pomocná lanka se uloží do bedny.
Bedna protizávaží má být vyplněna štěrkem, nikoli odpadky, lany a hranoly ;-)
Na krytu motoru nástavby vzadu jsou dvě gumové zástěrky s prořízlými děrami. Tam právě mají procházet ta táhla mezi protizávažím a nástavbou.
Fascinující!
https://g.denik.cz/1/5a/26-tatra-111-23_denik...
Je to zajímavá historie.
Zrovna předevčírem jsem se chvíli díval jak asi 100 tunový Hanyš dával nějaký stavební materál ze silnice kousek dál do boku a hlavně přes dráty vyššího napětí. Vyblbnuli se, ale bylo vidět, že umí.
Někdy se musí narychlo řešit i věci, které nikdo nečekal. Ve Vilémově u Šluknova měnili železniční most. Bylo to vymyšlené tak, že jednotlivé části staré konstrukce se po kolejích přivezou na zastávku Vilémov, zatímco nová konstrukce byla připravena na poli blíže mostu. No a ukázalo se, že starý most by pod trať křižující silnici projel, ale na podvozku se těsně nevešel. Takže se narychlo muselo dělat místo a skládat starý most jinam.
toto je pro mne novinka, autojeřáb na T148 už měl pevné protizávaží.
http://excaliburmoto.cz/editor/image/eshop...
Příhradových autojeřábů T148 s bednou na štěrk jezdilo - abych to napsal naprosto přesně - mraky.
Hledej obrázky "autojeřáb AB 063".
Hodně je používal pražský dopravní podnik a já se soukromě domnívám, že nějaký tam bude ještě ve službě.
https://seznam-autobusu.cz/vuz/64089
Mají na konci ramene na vršku laminátovou ochranu proti dotyku ramene s tramvajovou trolejí. Jako kluk jsem o tom četl ve Světě motorů jako o úžasné novince a vynálezu :-)
https://foto-busy.eu-central-1.linodeobjects...
Asi fakt stárnu... :-/
Řešil jsem nějaký triatlon, chtěl vědět trasu a jako odpověď jsem dostal od pořadatelů mail, že viz příloha.
No a tam jenom obrázek, ve kterým je QR kód s logem mapy.cz. Nic víc. Tak na to koukám a přemýšlím, co s tím asi tak mám dělat, když žádný z mých telefonů nemá ani foťák?
Nakonec jsem vyggoglil online dekodér, který mi obrázek na URL přeložil, ale jestli si odesílatel myslel, že mi ušetří čas, když místo 20 bytů s odkazem pošle 20KB obrázek, tak se dost spletl... :-)