reklama

Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní pos

Neprováděl jste někdo pokusy s různými řidítky a jejich výškou ?
Jedno kolo na víkendové projížďky pod stan mám cross country, kde mám sedlo ve výšce 103 a řidítka 113. Není to stroj na downhill ani enduro, vyloženě cestovní stroj a hodně se jezdí i v lese a odpor vzduchu neřeším.
Dal jsem tak sqlab rukojeti a vnitřní rohy, což znatelně pomohlo oproti normálním kulatým gripům.
O víkendu jsem si půjčil zahnutá řidítka zvýšená ještě o 7 cm a nemůžu si pomoci, ale jízda mi připadá mnohem pohodlnější při rovnějším posezu.
Přitom ale všichni píšou, že narovnaný posez není dobrý, atd. atd.
Jak to sami vidíte ?

A ještě jeden dotaz ohledně gripů. Jsou rozplácnuté sqlab s nějak znatelně lepší, nebo v dnešní době stačí koupit nějaké čínské za 300,- a vyjde to na stejno ?
Mám SQlab 710 a k tomu vnitřní rohy.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.04.2024
Autor: kty
  • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

         

    Při elektrické podpoře nevidím se vzpřímeným posezem problém, je to pohodlnější, máš lepší rozhled a neničíš krční páteř.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.04.2024
    Autor: ondrap
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

           

      a bez elektriky ?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.04.2024
      Autor: kty
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

             

        Bez elektriky čím budeš níž, tím budeš mít menší odpor vzduchu a pojedeš rychleji. Na zvednutou hlavu si svaly zvyknou a přestanou bolet. Nelze vozit kšilt na přilbě, neviděl bys dopředu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.04.2024
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

               

          Ani ne tak níž, jako že při shrbené pozici se zmenší čelní plocha a tím klesne odpor protivětru. Při rychlostech nad 20km/h už je to znát a pár km/h se přikrčením ve sjezdu dá získat. Pod 20 km/h prakticky nepoznáš rozdíl při změně posezu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.04.2024
          Autor: ondrap
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

                 

            To závisí na výkonu. Než jsem se naučil pořádně odrážet na koloběžce, tak jsem na ní rád jezdil v závěsu za synem na bruslích. I v 16km/h to bylo znát.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.04.2024
            Autor: Brahma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

                 

            odpor vzduchu vůbec neřeším, spíš jde o to, jestli při jízdě v sedě nenastane dřív únava, nebo naopak
            dva dne jsem to zkoušel a jelo se mi líp, ale třeba to byl subjektivní pocit

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.04.2024
            Autor: kty
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

         

    Pokud si myslíš, že SQLab a nějaká čína vyjde na stejno, tak si kup nějakou čínu za pár korun.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.05.2024
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

           

      Další přízpěvek o ničem. Nechápu proč někteří mají nutkání odpovídat, přestože neví nic konkrétního.

      Takže znova pro méně chápavé, ptal jsem se v čem je lepší, ne že to chci kupovat. Kdybych to chtěl mermomocí koupit tak to koupím a neptám se tady.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.05.2024
      Autor: kty
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

             

        Co je na tom nejasného a co bys asi tak chtěl vysvětlovat? Pokud nevíš jaký je rozdíl mezi skutečně vědecky ověřeným a testovaným špičkovým ergonometrickým provedení a nějakou čínou a musíš se na to ptát, tak nejspíš nemáš šanci to poznat a zjistit, tak proto bude pro tebe lepší si koupit nějakou čínu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.05.2024
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

             

        A jaký je rozdíl mezi adidaskama koupenýma v ofiko obchodě a vijetnamců víš?!?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.05.2024
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

               

          Zajímalo mě něco konkrétního, protože takovéhlé obecné odpovědi jsou celkem na nic.
          Zkoušel jsem u obchodu něco od force za 300 a hned na to sq lab za tisíc a moc rozdílné mi to nepřišlo.
          Takže jestli poradíte něco konkrétního tak sem s tím.

          Zrovna adidasly v poslední době docela pohoršili, jako ostatní značky, anebo se žluťáci zlepšili.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.05.2024
          Autor: kty
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

                 

            Když nezkusíš tak nepoznáš.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.05.2024
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

         

    Jedna věc je, co se o posezu píše, druhá o tom, co je zrovna tobě pohodlné, jakou máš stavbu těla a zda a jaká máš zdravotní omezení (hlavně v oblasti bederky, kyčlí, krku, ramen).
    Prioritní je mít správnou velikost kola vůči své postavě. A pak je potřeba vyladit posez.
    Neplatí nic univerzálního, každý si to musí vyřešit podle sebe.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.05.2024
    Autor: radka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

           

      S přibývajícím věkem řeším více pohodlí než odpory.
      Nejdříve jsem koupil polohovací představec, když se mi zdálo, že jeho rozsah nestačí, tak přibyla řídítka "vlaštovky".
      Na sloupek 1 1/8" jsou k sehnání prodlužovací nástavce.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.05.2024
      Autor: vysočina
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

         

    Co jsem tak za život vyzkoušel, vzpřímený posez mi připadá po všech stránkách pohodlnější než předkloněný. Nebolí z něj zápěstí ani krk, je lepší rozhled, je snadnější sundat ruku z řidítek, rozkrok trpí o něco míň. Drncání do páteře schytáváš úplně stejně, ale v terénu stejně stojíš na šlapkách, tak je to jedno. Jediná nevýhoda je, že při protivětru ten vzpřímený trup dost brzdí, ale nic ti nebrání se na chvíli předklonit.

    Nevím, kdo jsou ti "všichni", co píšou, že narovnaný posez není dobrý, ani co tím přesně myslí a za jakých okolností to platí. Pozor, že ve hře je i spousta dalších parametrů: předozadní poloha šlapáku vůči sedlu, předozadní poloha řidítek, délka klik, poloha těžiště, možnost přehmátnout na jiný úchop atd.. To všechno ovlivňuje sílu, výkon, výdrž, pohodlí, ovladatelnost, schopnost přenášet težiště a další věci.

    Ergonomické gripy při opravdu vzpřímeném posezu víceméně nepotřebuješ, protože ruce nenesou skoro žádnou váhu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.05.2024
    Autor: NightRider
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

           

      Dokonce jsou tací, co tvrdí že za řidítka spíš visíš než že by ses opíral.
      Já bych zůstal u toho že není dobrý na všechno, ale pokud jde o cestovní pohodlí, rozhodně u mě vyhrábá nad shrbeným posezem silničních i horských kol...

      https://www.youtube.com/watch?v=aESqrP3hfi8

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.05.2024
      Autor: Sodoma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výška řidítek, naklonění, sqlab gripya vnitřní rohy cestovní

         

    v současnosti mám řidítka asi 10cm nad sedlem, takže zkusím hodit sjezdové vlaštovky co mají zvednutí 9cm a svoje cestovní kolo, když to ničemu nevadí. Sice jsem úplně zdravý, ale když sedí člověk 7 hodina několik dní za sebou na kole tak mě nebaví pořád se hrbit.
    Plácačky na konci gripů mi přijdou pohodlnější i při vzpřímenějším posazu. Nebo se mi to tak alespoň zdá.

    Na silnici by ta zahnutá jako v tom videu určitě pomohly pohodlí, ale s tím by se nedalo jezdit po lese.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.05.2024
    Autor: kty
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

319 cyklistů (14 přihlášených)

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | včera

Centrální stezkou od západu na východ_3

Úterý 23. červenceKdyž pominu stále trvající vedra, začal dnešek příjemně. Ráno jsme měly poměrně brzy…
Aar | 02.10.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024