reklama

Ulomená přehazovačka

Když jsem jela na výlet s kolem, v půli cesty se mi stala nemilá věc. Při objíždění padlého stromu se mi dostal do přehazovačky klacek a nejdřív to asi 100 m špatně řadilo, a pak při pokusu vyšlapat prudší kopec se mi urvala přehazovačka úplně, řětěz se nerozpojil. Takže jsem tlačila asi 15 km. Koukala jsem na přehazovačku a i když nejsem odborník, vypadá to, že se urvala z rámu kola. Je to Sram, 9 převodů. Před asi čtvrt rokem jsem byla v servisu kvůli špatnému řazení a bylo to způsobeno podobným problémem - větví, která se mi dostala do řazení, seřídili mi to, i když nechali celkem ojetou kazetu a od té doby to neřadilo zcela přesně, ale dalo se s tím jezdit, takže jsem myslela, že to nějak odjezdím a pak nechám vyměnit kazetu, ale nyní se přehazovačka úplně odlomila. Zas taková rána nebyla slyšet, jen se mi tam při objíždění padlého stromu v lese dostala větev zhruba 10 cm průměr, vyndala jsem ji a jela na tom asi 100 metrů, jak jsem už psala. Nevěděla jsem, že stačí tak málo, aby se kolo takto poničilo. Někde jsem slyšela, že kvůli odlomení přehazky to může být snad i na výměnu rámu? To by pak nemělo asi cenu s tím chodit na opravu. Typ kola je Rock Machine Tsunami, tuším že rok výroby 2009, ale to nevím přesně. Jinak to je podle mně do terénu docela dobré kolo, sportovnější, ale vždy mě dovezlo, i když teď nemám kondici a jezdím dost pomalu... co byste radili?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 26.12.2023
Autor: jezdec
  • Re: Ulomená přehazovačka

         

    10cm průměru je dobrej "klacek"...
    Byla by užitečná fotka, ale rychlý dotaz na internet se tváří, že to kolo má výměnný držák přehazovačky - vraž to do servisu.
    Možná bych ale zvolil jiný než posledně - pokud ti to "seřídili" ale řadilo to pořád mizerně, s největší pravděpodobností byl ten držák ohnutej a měli ho vyměnit.

    Pokud je to komplet s rámem v jednom kuse (starší či levný kola) tak máš dvě alternativy: svařovat nebo vyměnit jako celek.