reklama

Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

Ciao,

dnes jsem na Azubu naistaloval 10-51 SLX kazetu a nový řetěz XT 12s. K tomu přehazovačka a páčky prostě celý set.

Potřebuji cca 320 oček, takže tři řetězy. Snýtoval jsem řetěz, zkontroloval a vyrazil. Po 15km jsem ho urval:( Doufám, že v místě mého nýtování a ne někde jinde. Po opravě asi 2km a znovu rupnul. Tak jsem to musel zkrátit o ten jeden článek a znovu snýtoval. Zatím je to v pořádku, ale nevěřím tomu.

A z toho pramení má otázka. V Manuálu Shimana se nemluví nic o tom, že by se musely používat jen ty spojky. Je řeč i o nýtování, takže jsem asi neudělal chybu. Kontroloval jsem délku podle čepu podle ostatních článků a vypadalo to vše správně. Nicméně se rozpojil. V životě jsem to nezažil ale taky jsem neměl 12s řetěz. Možná jsme udělal něco špatně?

Je lepší a bezpečnější používat ty origo rychlospojky nebo běžně nýtovat?

Co si o tom myslíte?

Děkuji

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.07.2023
Autor: Mrosconi
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Shimano 12sp řetězy se nenýtují ,a proto se k nim nedodávají odlamovací nýty jako pro 9-11sp. Takže spojky. Čím jsi to nýtoval, u nových řetězů jsou spojky. Stávajícím použitým nýtem to nemůže držet.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2023
    Autor: 51326
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Upřímně, od té doby, co byly vynalezeny spojky, nenýtuju; se spojkami jsem nikdy neměl problém. Takže za mne nevidím jediný důvod, proč nepoužívat spojky.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2023
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Já se na to díval tak, že přiměřený počet je jedna spojka na řetěz. Dávat tam tři spojky, by mi přišlo divný. Jenže já mám na lehokole osmičkový řetěz a s nýtováním jsem nikdy neměl problém.

      U tenčích řetězů bych se nýtování docela bál...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2023
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        Já mám tak tři řetězy, spojený klasicky spojkama, nerozebírám je. K tomu jeden rozebírací článek.
        Za 10kkm naprosto bez problémů (a vytahanej už je fest).
        Tuším devítkovej řetěz to je.

        A jinak myslim že se těch spojek bojíš zbytečně :-D

        https://www.youtube.com/watch?v=m1y95ztSY5U

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 20.07.2023
        Autor: Sodoma
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Používám spojky i na 9sp řetězech, 12sp se pokud vím nenýtuje. U Shimana řetězy co se nýtují, tak je na to speciální pin pro nýtování, pin co se vytlačil při rozpojování řetězu se nepoužívá.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2023
    Autor: xtonda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Na osmičkovém řetěze jsem vždy nýtoval a naprosto spolehlivě. Na devítkovém se mi to pravidelně roznýtovávalo. Proto nyní na devítkovém řetězu používám spojky. Z toho odvozuji, že na ještě tenčích řetězech bude ještě více problémů.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.07.2023
    Autor: Brahma
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Hezký den,

    děkuji všem za odpovědi. Takže jasná moje chyba. Nějak se mi břídilo mít tři spojky, tak jsem si myslel, že to udělám po staru (nikdy nebyly problémy), ale asi je to jiná technologie, takže ten čep má málo "masa" na to aby statečně držel. Ono i to roznýtování šlo poměrně těžko a naopak spojování bylo jako do másla. Takže je to jasné. Nemají se nýtovat.
    Mám ty spojky i kus řetězu, tak teď budu asi čekat kdy to zase rupne a dám tam spojku.

    To mně fakt netrklo. Vždy jsem nýtoval a nikdy neměl problém. Spojky se mi líbí, jen asi bude třeba dokoupit nějaké spešl kleště. Nikdy jsem to nedělal.

    Díky a fajn den

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.07.2023
    Autor: Mrosconi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Kleště jsou príma. Nová, neochozená spojka se občas dá bez nich špatně zavřít. S kleštěma je to v pohodě.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2023
      Autor: Brahma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        Co ti brání zatáhnout za brzdu a šlápnout na pedál?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.07.2023
        Autor: Sodoma
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

               

          No, když to tam nechce vlézt, tak ta nekoordinovaná síla může způsobit roztržení té spojky. Netroufám si na to. S kleštěma to mám pod kontrolou. Někde na cestě by mi asi nic jiného nezbylo, než to tam narvat tím pedálem, ale doma to raději dělám jinak.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.07.2023
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

               

          Zabrzdím zadní, škubnutí za kliku a je to! Rozebírání jedině provázek, kleště nepoužívám.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.07.2023
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            Stačí :-)

            Já rozebírám jenom rukama...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.07.2023
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                   

              Devítka jde rukama, ostatní už moc ne.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.07.2023
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Jaké zase "spešl kleště"??

           

      > "Spojky se mi líbí, jen asi bude třeba dokoupit nějaké spešl kleště."

      Jaké zase "spešl kleště"?? Musel jsem se podívat na internet, co to je za bazmek. Nenapadlo by mě něco takového zkoumat či shánět. Je to zbytečný krám do baráku.
      Spojky montuji a demontuji kombinačkami. Které beztak vozím v nářadí na kole, nejsa gramařem. Čelisti kleští musí být pěkně ostré, neožužlané.

      Fokty jsou vystřižené z videa z výletu na Klínovec. Kdy si pod kopcem dávám větší pastorek. Prostě normálka přehazuji, se nediv :-)

      "Základní délku" řetězu používám X článků + 1 spojku. Kolik je X momentálně nevím, neboť jsem ztratil zápisníček; aby do toho husa kopla. Tento základní_řetěz™ pasuje k pastorku 14 zubů. Ten je určený na dlouhé sjezdy, nebo na rovinaté třeboňsko.

      Standardně používám pastorek 18 zubů. K tomu pasuje základní_řetěz™ + jeden článek + spojka. Tedy dvě spojky na sestavě celkem. To mi vyhovuje na 99 % jízd, včetně stoupání z Plzně přes Strašice na brdský vrchol Tok.

      Na Klínovec jsem cestou za Ostrovem nasazoval pastorek 24 zuby. Přeci nebudu kmitat na lehký převod už z Karlových Varů, no ni? Pastorek 24 je na extrémní stoupání. Pasuje k němu základní_řetěz™ + 3 články + spojka. Tedy dvě spojky na sestavě celkem.

      > "Spojky se mi líbí, jen asi bude třeba dokoupit nějaké spešl kleště."
      Teda promiň, že se do toho ještě montuji. Stavíš si supr dupr extra speciál kolo a přitom nevyměníš spojku řetězu bez "spešl kleští"??

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.07.2023
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
      • Re: Jaké zase "spešl kleště"??

             

        Možná by nebylo od věci aktualizovat představu o spojkách :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.07.2023
        Autor: Sodoma
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jaké zase "spešl kleště"??

             

        :) :)
        hele moderní řetězový spojky jsou tyhle :)
        https://www.global-sport.cz/spojka-sram...
        Jinak mě těší, že se našel další vyznavač klasické změny převodů :) Já to na starokolech používám taky :) Ale tedy výrazně vymakanější a pohodlnější, měním převodník (rozpojím řetěz, vyšroubuju šlapku, povolím 5 šroubů, sundám převodník, dám jiný, utáhnu 5 šroubů našroubuju šlapku (přes ní převodník nesundám) a buď z řetězu vyndám , nebo přidám prodlužovací kus a spojím

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.07.2023
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jaké zase "spešl kleště"??

             

        ...proč ne, taký řešení, jen ne pro mně.

        Kdyby šlo o mně, tak zvolím nejjednodušší systém a kdyby NuVinci mělo větší rozsah a trochu lepší účinnost, tak spolu s řemenem je to ideální komplet. Na počítači si nastavím rozsah kadencí pro klidnou jízdu a pro sport nebo nějaké těžké terény a to je jediné co musím ovládat. Zbytek udělá počítač.
        Hlavně nula řetězů, nul kladek a něčeho co se dá rychle zašpinit nebo utrhnout. Pak už jedině FreeDrive, ale to jsme řešili minule a ještě dlouho to nebude tak "sexy" jak se tváří výrobci.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.07.2023
        Autor: Mrosconi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jaké zase "spešl kleště"??

             

        > hele moderní řetězový spojky jsou tyhle
        hele aha to jsem netušil
        Čili jsem předřečníka nesprávně podezříval, že to s kleštěmi neumí.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.07.2023
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Spíše než "nějaké spešl kleště" na spojku řetězu bych asi užil kleště na ségrovky na výměnu pojistného kroužku u pastorku. U toho někdy zažívám horké vztekací chvíle.

      No a nebo se prostě musím naučit ten správný grif, no.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.07.2023
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        Uprav si starý šroubovák viz obrázek. Nacpeš ho do výřezu, zapáčíš a kroužek vyskočí. Při nasazování obdobně.. je nasazenej a vyndanej během vteřinky.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.07.2023
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Já používám Sram řetězy a už jsem nýtování před lety opustil, prostě použiju přiložené spojky. Nikdy nijak to neudělalo problém.

    Off-topic dotaz: když sis na Azubu dal 1x12, kterou stranu rozsahu převodů oželels? Rozhodl ses vydupat všechny kopce rychle, nebo z kopce dolů nešlapat? Nebo od každého trochu?
    Ptám se proto, že stávající rozsah převodů mám 646% a používám ho celý, omezit se na 510% bych se rozhodně nechtěl. Nicméně pro budoucí kola mě k tomu ilumináti cykloprůmyslu zkoušejí donutit, řazení 3x něco se rozhodli do budoucna nevyrábět. Někteří už na 1x něco na lehokolech jezdí, tak mě zajímá, co na svém lehokole nedělají, z věcí co já ano, že jim to funguje.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.07.2023
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Tato otázka je naprosto na místě. Nemám sice leho, ale obecně základem je co jezdíš. Je jistě rozdíl pokud se jen tak na lehko projíždíš, nebo jedeš někam na těžko. Na dálkovém speciálu mám 2x10, kola 26", převodníky 22/36 a kazetu 11-36. Protože když to naložím, tak stejně více jak 30 km/hod nemám potřebu jet, a to co jsem ještě schopen vyšlapat je při 5 km/hod limitní. Dva tácy jsem volil hlavně pro to, že jsem schopen v nějaké kritické situaci to shodit jediným stiskem na malý převodník a nepřecvakávat zoufale přes tři pastorky. Při velkém převodníku tím pádem využívám téměř celý rozsah pastorků.
      No na jiném kole mám rovněž 10 systém, ale 42/32/24, kde se ta 42 hodí. Někdy se docela bavím, jak právě uživatelé systému 1x12 , byt na 29" se snaží zoufale točit, protože tam mají převodník 32 a tedy nestíhají.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2023
      Autor: kotek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        Já mám 2x10 na MTB a zatímco nejlehčí převod mi tam stačí, tak po asfaltu s kopce pravidelně postrádám těžké převody. Když jsem byl vloni bez lehokola, vzal jsem z nouze to horské kolo na triatlon v Litomyšli a bylo fakt dost depresivní, když mi silničky ujížděli, protože jsem už nedokázal nohama točit rychleji... :-(

        Pro lehokolo mi připadá 3x8 jako minimum (s kazetou 11-34). V okolí jsou kopce, kde i nejlehčí převod chce dost síly a je to na hraně mých možností, přitom stejný kopec v opačném směru pro rychlosti nad 60 bych si o zoubek nebo dva větší převodeník představit uměl...

        Jak chce někdo jezdit lehokolo s 1x12 si prostě představit neumím.

        Jestli má fakt 3převodníkové řazení skončit, možná by stálo za úvahu pořídit si díly do zásoby a nečekat až je budu potřebovat?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2023
        Autor: Jrr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

               

          To záleží jak moc musíš (chceš) závodit. Mám 1xRohlik a nemám pocit, že bych potřeboval víc. Ano, některé místní stoupáky s nákladem JSOU trochu náročné a ano, kdybych měl závodit tak z kopců prodělávám, protože v 60 už se jen vozím, ale z čistě turisticko-doprácedojížděcího hlediska je 526% dostatečných...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2023
          Autor: Sodoma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            Jestli jsem to spočítal dobře, tak teď mám 570%.
            A představa, že bych se musel vzdát byť jediného převodu, by se mi nelíbila. Respektive nemít nejlehčí by znamenalo lehokolo někde tlačit, zatímco přijít o nejtěžší by "jen" snížilo rychlost, od které už nemá šlapání žádný efekt.

            Pokud by si člověk řekl, že víc než 30 jezdit nebude a s kopců se poveze jen gravitací, pak těch převodů samozřejmě stačí méně. Použití motoru zase umožní jezdit strmé kopce bez potřeby lehkých převodů, ale pokrokem bych to asi nenazval. :-/

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2023
            Autor: Jrr
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                   

              Vždyť to píšu...

              Pravidelně se u řeky na stezce bavím pohledem na takysportovce, co rotujou třicetizubou placku proti desítkovýmu pastorku, zatímco je předjíždějí rodinky na ReKolech :-)

              On ten systém má svoje výhody, je to prostě jen o tom jestli je doceníš. Nezávodníci se těch rychlých převodu vzdají poměrně snadno (například)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2023
              Autor: Sodoma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                     

                Mě baví, když sportsmeni se systémem 1*12 mají problém se mnou coby dědkem na starým singlespeedu... viděj na rovině snadnou kořist, dají do rychla a kmitají.. když si jich nevšimnu a kochám se, tak mě i dojedou. Pak přijde kopeček... já furt s tím jedním převodem, u nich začne práskat přehazka, protože nejsou zvyklí tahat silou stehen... když je kopec přiměřený, tak je v něm předjedu. Z kopce zase zapráskaj přehazkou aby mě dojeli.. neuvědomujou si, že s těma balónama mají větší odpor pneumatik než já s falcákama... když jsem škodolibej a mám náladu a nic mě nebolí, s těmi nemožnými převody, co na tom mají, je na rovince nechám za sebou. Ty obrovský placky na stoupání na Grosglockner jim jsou tady v Polabí, Kolínsku a Pojizeří naprd a vepředu místo pily tácek pod pivo....

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 21.07.2023
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        Můj problém je, že postavit si nové lehokolo sobě na míru (dělám si je sám) je taková investice hlavně času, že podřídit se kapitánům cykoprůmyslu tím, že budu mí jedno kolo na hladké cesty, jedno kolo na štěrkové cesty, jedno kolo na dálkové cesty... to prostě nefunguje.
        Na tom stejném kole jezdím do práce i někam daleko.
        Při normální cestě z práce mě stačí prostřední talíř, nejstrmější kousek polňačky vyjedu na velký pastorek, v mírných klesáních to na malý pastorek roztočím na 32 pohodlně, 37km/h relativně krátkodobě. Když cestou z práce jedu oklikou se projet a užívám si rychlou jízdu, velký talíř tam jde několikrát a bez něj by mi občas chyběly převody.
        Na 100km jízdu na lehko svižně mimo hory bych se pořád obešel bez malého talíře, stejně jako do práce a zpět.
        Na víc jak 100km nebo ve velkých kopcích už malý talíř použiju na prudší kopce. A pokud to není vyloženě vytrvalostní ultra dlouhá jízda, chci možnost lehce přišlápnout z kopce a jet rychleji nebo si to rozjet před krátkým protikopcem trochu víc. Takže plný rozsah převodů je využitý.
        Mám 3x9, vpředu 22-34-46 a vzadu 11-34. Kdybych zkusil třeba 2x10, vzdám se malého talíře a tohle kolo bude teď jen na poměrně rovinatý terén, nebo se vzdám velkého talíře a bude mě to pít krev v každém klesání mimo ultra dlouhé jízdy. Nebo posunu rozsah na něco mezi, ukrojím z každého konce kousek, a bude mě to pít krev při každé cestě co práce a z práce, protože na těch 19km budu 10x řadit vpředu i vzadu, když na jednom talíři došel rozsah, místo abych jel jak teď všechno na jeden. Ať to vezmu jak chci, bude to horší než 3x9 nebo 3x10.
        Převody 1x něco to už je úplně tragédie. Když to zpřevoduju tak, abych vydrápal na dlouhé cestě ten samý kopec co teď, nemám nejtěžší převod skoro ani na cestovní rychlost na krátkých jízdách. Z kopce se nebude šlapat nikdy nijak. Pro univerzální kolo, hlavně lehokolo, je to prostě blbost.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2023
        Autor: Jirka
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

               

          Defaultně jezdím velkou pilu, prostřední tác je na delší stoupání a nejmenší převodník je redukce pro největší krpály. Na svém současném lehu využívám pravidelně všechny kromě dvou úplně nejtěžších na velkou pilu a dvou úplně nejlehčích na nejmenší převodník. Uvažoval jsem i o gravelových klikách s převodníky 46-30, ale nejrychlejší převody by mi asi chyběly a ten skok mezi převodníky je tedy brutální.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.07.2023
          Autor: Aviatik
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Tak má to své klady i zápory. Já měl v originálu Doere 1x10 + pohon E610 s38z a kazetou 11-34. Rozsah tragicky a vyjet těžší kopec nemožné. Prostě turistická sada. Měl jsem díly z rozebraného prototypu mé tříkolky, tak jsem to tam šoupl. Takže mám 38/10-51. Je to rozhodně lepší, ale jasně, něco chybí.
      Vyzkoušel jsem si jezdit s Pinionem P1.18 i Rohloffem a upřímně, do budoucna chci jen Pinion E1.12, což je kombinace motoru a převodovky. Rozsah bude dostačující. Kdyby ještě přidat dvoustupňový náboj s nějakou redukcí, bylo by to ideální, ale to bych chtěl moc. 1 talíře mají své výhody. Na 3-tácu se ti pár převodů dubluje takže mají pravdu ti, co preferuji jeden talíř, ale fakt je, že rozsah ramínka přehazovačky je omezený, takže větší rozsah to už asi nepobere.

      Já jdu jinou cestou a to CarbonDrive, tedy řemenu. Bez napínáků, bez kladek, bez mazání, snad bez problémů. Navíc mi vychází ideální řetězová linka. Mám dva řemeny. 46/22z primární od motoru na střed zadní stavby a 22/22z na náboj Rohloff.

      Když jsem včera měnil ten řetěz na mém Azubu X, tak jsem byl zděšený, jaký odpor má při lehčích převodech. To ani náhodou nemůže mít účinnost nad 90%, jako se chlubí celý "řetězový gang". No uvidíme.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2023
      Autor: Mrosconi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        S motorem to jít může, zejména s legálním. Rychlosti nad cca 27 km/h tě stejně nemusí zajímat a s rozsahem 510% omezeným do téhle rychlosti už se vyjít dá.
        Jak jsi změřil odpor řetězu na lehkém převodu? A na jak uspořádaném kole?
        Třeba na mém kole má řetěz rukou na klikách citelně větší odpor při točení klikama dozadu než dopředu. A čím lehčí převod, tím větší je to rozdíl. Když se podívám na kladku v tahové (horní straně) a PA trubku prohnutou obloukem nad přední kolo v dolní větvi řetězu, je to jasné. Při točení klikama dopředu, jako za jízdy, má horní strana dva přímé úseky, jeden nekrytý a jeden v rovné trubkce, která na napnutém řetězu leží jen svou vahou. Spodní strana jede zahnutou trubkou, do které ho zepředu "krmí" převodník a vzadu ho odebírá přehazka. Odpor té spodní strany je v tu chvíli poměrně malý, řetěz v ní skoro jen leží vlastní vahou. Tah řetězu horní strany poberou ložiska kladky. Když začnu klikama točit dozadu, tak spodní stranu šponuju proti napínáku přehazky a tenhle tah řetěz tlačí proti stěně trubky na vnitřní straně jejího ohybu, plus váha řatězu tam furt zůstala. Na horní straně se řetěz prověsí, ale furt se točí kladka na ložiskách, a tentokrát leží řetěz svou vahou ocelový řetěz na vnitřku trubky, místo aby lehká plastová trubka ležela svou menší vahou na napnutém řetězu. Když to posčítám, tak pár odporů je v obou situacích stejných, některé jsou v té druhé citelně vyšší, a čím větší silou řetěz šponuje přehazka, tím horší to je. Takže když zařadím velký pastorek, jde s tím dozadu rukou točit citelně hůř než dopředu.
        Na řemeny jsem se párkrát díval, ale když chci solidní rozsah převodů, musím přidat převodovku a pořád ještě ten rozsah nebude tak velký a skoky mezi převody budou velké. Účinnosti se násobí, takže když obětuju pár procent v předovoce, pár na každém řemenu ze dvou, mám výchozí čistý stav nejspíš jako starý špinavý řetěz obalený bordelem. S motorem nevadí, bez něj to nechci.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2023
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

               

          Co se týká odporů, tak to jsem neměřil, ale pokud najdu měřič, který si někdo půjčil, tak budu umět spočítat přesný odpor. Nicméně v porovnání se stejnou sadou na běžném kole jeto citelně větší odpor. Tak je jasné, že je to 3x delší řetěz a dvě kladky navíc.
          Já jsem ty trubky na svém Azub X vyhodil. Musel jsem. Asi po měsíci provozu jsem vjel do bahna a už nevyjel. Musel jsem na místě rozřezat část dolní trubky a vyčistit, jinak bych nedojel domu. jak jsem to čistil, tak jsem nakonec tu horní demontoval úplně a jezdil jen s dolní, která byla zkrácená na minimum a zaoblené náběhy. Jak velkou roli hraje samotná trubička (čistá) si netroufám říct, ale nebude to tolik. Větší vliv má velké křížení řetězy na krátkém zadním ramenu. Nevím proč tam kluci od Azubu nedali tu axiálně posuvnou kladku, která by krásně to křížení minimalizovala. Mám to tak na svém modelu. Obě kladky se axiálně posouvají. Ale i tak chci zrušit řetězy a všechny ty kladky a řešit to jen řemeny a Rohloffem. Obzvlášť po tom, co jsem se dnes dozvěděl od distributora Shimana jsem nějak ztratil o tuto značku zájem. Rasisti!
          ještě k té trubičce... zdá se mi, že když jsem vyhodil tu horní a dolní nahradil větším průměrem PU trubky s zaoblnením většího rádiusu a umístil do průměrného středu dráhy řetězu, že je to trochu lehčí, ale to nebude ten zásadní problém. prostě ten řetěz je dlouhý a nejde rovně:/
          510% je pro mně dostatečné. Líbí se mi PinionP1.18, ale chci elektro a nechci hubmotor. Takže jedině nábojové řazení. Nejvíce se mi zamlouvá Rohloff pro FATbike. Jak to bude fungovat, uvidíme časem. Ještě zvažuji. Mimochodem ty systémy mají menší rozestupu než libovolné řetězové. Takže je to spíše naopak.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 21.07.2023
          Autor: Mrosconi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            A co tak zásadního ses dozvěděl od distributora Shimana?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 21.07.2023
            Autor: xtonda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                   

              Že jsou pěkní rasisti! Shimano neuznává vícestopé vozidla za jízdní kolo a proto nemůžu na něj koupit třeba pohon EP8. Na jednostopá ano! Politika jak pojď na mně z boku. Prostě těžká diskriminace trike a quadu. Už aby byl ten E1.12 od Pinionu. Pak už od Shimano nic nepotřebuji. Na pohon EP8 jsem čekám rok a půl. Ale OK, beru. Byl obrovský bum, k tomu ten kovid...

              "My last point, Shimano supports bicycles, not tricycles."

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 21.07.2023
              Autor: Mrosconi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                     

                Pokud to lze koupit jako samostatný díl, koho zajímá, kam si to namontuješ?
                Před lety jsem viděl staré cyklo kazety a řetězy zužitkované na grilu k otáčení prasete a nemyslím, že by se ptali Shimana na názor...

                Nebo tobě standardní verze na tříkolku nepasuje a chceš po nich nějakou speciální úpravu? To bych nezájem chápal... :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.07.2023
                Autor: Jrr
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                       

                  To právě nejde. Bosch, Brose, Yamaha, Panasonic i Shimano, prostě všichni kromě Bafang a OLi mají stejnou politiku. Všichni nechtějí prodávat malým výrobcům. Pro ně se za "výrobce" považuje jen velká továrna.
                  Bosch byl asi nejvíce arogantní. Shimano po dlouhé diskuzi uznalo, že mi můžou dodávat motory na mé tříkolky. Teď po roce a půl tohle?! Prostě jeden řekne tohle, druhý zase něco jiného.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.07.2023
                  Autor: Mrosconi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                       

                  Jenže motor krom Bafangu nekoupíš ne eshopu aby sis to sám poskládal, tipuju výrobce to prodá jen a základě kontraktu, kde může mít výrobce snahu nějak diktovat použití a omezovat s kým se vůbec bude bavit. Každopádně jsou i cargo elektrokola často i vícestopá, nějak to jít musí

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.07.2023
                  Autor: xtonda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                     

                Nějak to asi jde
                https://www.hpvelotechnik.com/en/recumbent...
                https://www.icetrikes.co/e-assist

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.07.2023
                Autor: xtonda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                       

                  Asi to musím udělat stejně. Ve stylu... Jasně, jde to na normální kola! Ale montují to na tříkolky.
                  Spíše si myslím, že se někdo špatně vyspal a po mých 15 urgencích o jakoukoliv odpověď na mé dotazy mi zacitoval "regulamin". Prostě fakjůůů:(

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.07.2023
                  Autor: Mrosconi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                         

                    A nebo se podíval co o sobě prezentuješ na netu a došel k závěru, že s takovým pokusnictvím se firma nechce spojovat, neb dbá o svou profesionální pověst.
                    Nebo si vybírají komu to dodají, protože mají úzkej průchod na produkci a holt to nemůže dostat každej.

                    Možností je habaděj...

                    Představ si, že když chtěli Aston Martin do prvního Bonda, automobilka jim řekla ať si ho koupěj...
                    O pár filmů později se autmobilky předhánějí v tom kolik zaplatí aby tam bylo jejich auto. Svět je nespravedlivé místo :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 23.07.2023
                    Autor: Sodoma
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                           

                      jojo, to je pochopitelné.

                      Kdysi jsem si udělal prdel s jednoho tendru na katalog spodního prádla. Poslal jsem tam nabídku jako Marian Mrózek a rovněž jako Mario Mrosconi. A světe div se, vyhrál jsem. Tedy mé italsky znějící jméno. Čech prohrál na plné čáře. Ital byl jasný vítěz. Takže mně vážně nic nepřekvapí.

                      Ale aby byla sranda, tak mám se Shimanem již dva roky smlouvu jako "výrobce kol" a běžně mi zboží dodávají. Bavíme se zejména o pohonech, protože se zbytkem není problém. Jde jen o to "elektro".

                      Tomu už ale nerozumím.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 23.07.2023
                      Autor: Mrosconi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                           

                      Šlo mi ale o něco jiného. Konkrétně o to, že nepodporují tříkolky. Mají to prý ve svých stanovách. Nevím, až tak jsem je nestudoval, ale je to dokument ala 13 svazková encyklopedie, takže bych se nedivil.
                      Pokud to tak je, jsou pro mně rasisti. To ať se na mně nikdo nezlobí, ale diskriminace více než jednostopých cyklistů je prostě rasismu. V kontextu tohoto, dnes nadmíru užívaného slova, samozřejmě:)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 23.07.2023
                      Autor: Mrosconi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                             

                        U kol platí nějaká ochrana či úmluva proti diskriminaci podle rasy či pohlaví? Nemají pokud vím vůbec žádná práva, ba ani ochranu před špatným zacházením, či týráním. Ani žádná z existujících církví kolům nepřikládá duši, či její ekvivalent. Rozumím tvému rozhořčení, ale vztahuješ na věci práva a termíny pro živé tvory. Ale děláš to se zanícením :)

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 23.07.2023
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                               

                          Třeba moje kolo má duše hned dvě. Nemyslím, že by to nějaký farář chtěl popřít?

                          A za diskriminaci lehokol bych primárně trestal UCI, ITU, ČTA a další zločinecké organizace, které omezení rozměrů pro závodní kola od UCI opsaly... :-(

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 24.07.2023
                          Autor: Jrr
                          Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                 

                            Ale oni ty jezdicí lenošky nijak nediskriminují, jen říkají, že to není kolo.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 30.07.2023
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                            • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                   

                              Ne, oni říkají, že takové vozidlo nesplňuje jejich pravidla a proto nesmí závodit.

                              Když bys s lehokolem zkusil vyrazit třeba na Czechman nebo podobný závod, kde pravidla berou opravdu vážně, pravděpodobně bys neprošel kontrolou při vstupu do depa (obvykle tam prudí i za chybějící špunt v řidítkách nebo povolený řemínek přilby) a nestartoval bys nebo by tě diskvalifikovali v průběhu závodu.

                              Tvůj výrok by šel parafráxovat, že nediskriminuješ černochy, jen tvrdíš, že to nejsou lidé... a zatímco tohle by byla jasná diskriminace na základě rasy, tak u lehokolistů jde o diskriminaci vyznání...

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 31.07.2023
                              Autor: Jrr
                              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                              • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                     

                                Jsi snad úplně natvrdlý... každá technická disciplína má svá technická pravidla. V oštěpu musíš použít předepsaný oštěp sportovní, římské pilum si můžeš tak akorát vystavit, přestože je to též oštěp, v F1 také nemůžou startovat motokáry a s monopostem F1 tě na rallye nepustí....
                                Pokud chceš závodit na pojízdném gauči, protlač si novou technickou disciplínu respektive kategorii, pravidla atd...

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 31.07.2023
                                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                              • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                     

                                UCI je cyklistická asociace, je to soukromá organizace a ona si určuje co je podle nich kolo. A lehokola nebo koloběžky prostě neberou.

                                Prostě si najdi závody pořádané lehokolovou asociací nebo někým komu to nevadí.
                                http://recumbents.com/wrra/
                                To je jako bys šel do soutěže ve fleretu s katanou, na squashový zápas s tenisovou raketou nebo do závodu motogp ve formuli :-)

                                Srovnávat to s rasou nebo vyznáním je naprostý blábol.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 31.07.2023
                                Autor: xtonda
                                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                     

                                Problém je v tom, že lehokolo a zábradlí jsou naprosto nekompatibilní, ač mají stejný pohon. Těch problémů při společném závodě je tolik, že je jednodušší ten méně frekventovaný prostředek potlačit. To se také stalo.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 31.07.2023
                                Autor: Brahma
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                                • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                       

                                  Ale nené, desítky odzávoděných triatlonů mi potvrzuje, že s kompatibilitou lehokola vůbec není problém.

                                  U velkých silničních závodů ala Tour, kde je obrovský peleton, spurtuje se do cíle a při sebemenší chybičce spadne půlka startovního pole, bych ti ty argumenty nebral, ale u triatlonu, kde je cyklistika prostřední disciplínou, rozestupy se vytvoří už plaváním a na kole jedou všichni poměrně rozumně, protože rozhoduje až běh, jsou pády poměrně vyjímečné.

                                  Navíc delší triatlony bývají v režimu zakázané jízdy v háku, což znamená, že od cyklisty před sebou musíš mít odstup minimálně 10m nebo ho musíš během 25s předjet, přičemž vůbec nesmíš vjet do jeho zóny (to mimo jiné znamená boční odstup min 1.5m). Za takových podmínek jsou úvahy, že by lehokolo někoho ohrozilo už naprostou fikcí... ;-)

                                  Já už mám naštěstí v okolí dostatek menších závodů, kde vím, že pořadatelé s lehokolem problémy nemají, takže se oficiálními pravidly ČTA už trápit nemusím. Kdysi mě štvalo, že nemůžu někde zkusit 1/2 ironman, teď už bych na to ani fyzicky neměl a převažující vzdálenosti v okolí cca 0.5-20-5 jsou tak akorát. :-)

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 31.07.2023
                                  Autor: Jrr
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                         

                                    Triatlon je cyklistický závod jen z jedné třetiny a ke všemu je to hodně zvláštní závod. Takže ten vynechejme. V ostatních cyklistických závodech má lehokolo dramatickou výhodu menšího odporu vzduchu a nevýhodu neefektivního šlapání. Je to prostě něco úplně jiného. Potřebuje to závody lehokol a neplést se do závodů kol. Na rovné hladké trati vyhraje ve společném závodě lehokolo. V kopcích vyhraje zábradlí.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 31.07.2023
                                    Autor: Brahma
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                                    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                           

                                      Co je na lehokolovém šlapání neefektivního?
                                      Jako souhlasim že jsou zpravidla výrazně těžší, takže v kopci zoufale ztrácí, ale ...

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 31.07.2023
                                      Autor: Sodoma
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                             

                                        Nevím, ale všichni píšete, že do kopce to není ono.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 31.07.2023
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                               

                                          Moje tříkolka bude mít i s těma krámama co už tak nějak standardně vozím s sebou ke 30kg. To je asi tak dvojnásobek kola, který se považuje za těžký mezi MTB jezdci.
                                          Vezmeme-li v potaz, že jezdím spíš silniční aplikace, s mírným přesahem do gravelu, kolikrát těžší mám stroj než běžný silniční polykač kilometrů? Pravděpodobně víc než 3x, řekl bych.

                                          To se prostě na stoupavosti podepíše i kdybys jinak porážel Sagana každý ráno před snídaní...

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 31.07.2023
                                          Autor: Sodoma
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                               

                                          Píše to i Jrr, který na tom závodí a jistě nejede závod s plnou polní.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 01.08.2023
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                           

                                      Jenže pokud pomineme sporty, jako třeba ten hod oštěpem, kde máš sportovní náčiní striktně předepsáno a skoro nic v rámci pravidel na tom nejde vylepšit, u většiny závodů má výběr vybavení do značné míry v rukou závodník - běžecké boty, jízdní kolo, plavky, buzola, raketa, lyže...

                                      A většinou taky platí, že za víc peněz dostaneš víc muziky, takže rovnost podmínek je stejně dávno iluzí. Na vítězství outsidera lepší vybavení nestačí, ale o pár míst tě posune... a pokud chceš konkurovat nejlepším, pak se bez špičkového vybavení neobejdeš.

                                      Na druhou stranu právě tohle je motivací pro inovace, hledání lepších materiálů, tvarů, postupů, strategie... což je pokrok, ze kterého s odstupem mohou těžit všichni.

                                      Čím volnější jsou pravidla, tím větší prostor pro inovace. Ono by se rychle ukázalo, co funguje a co je k ničemu (případně za jakých okolností). Proč bych třeba zakazoval jezdit závody do vrchu na downhill kole? Nebezpečné to není a jestli se někdo chce zbytečně dřít, proč ne?

                                      Proto mi připadá absurdní zakonzervovat tvar závodního kola, když se pak všichni snaží ladit každý detail a pohybují se na hraně pravidel ve snaze ušetřit ještě nějaké watty za obrovské peníze.
                                      Pravděpodobně by šlo udělat mnohem lepší závodní kolo (a vůbec by to nemuselo být lehokolo), ale nejde to, nesplnilo by pravidla a tak se svět o spoustě zajímavých nápadů ani nedozví...

                                      Je jasné, že závodní kolo nemůže mít motor (to už by byla jiná disciplína), mělo by mít omezené rozměry a hmotnost kvůli mostrům jako pojizdný pivní bar, ale fixovat pozici sedla a pedálů je prostě špatně...

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 31.07.2023
                                      Autor: Jrr
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                             

                                        Já myslím, že by Pogačar na lenošce vypadal blbě. Také v časovce na Planinu krásných dívek by musel přesedat z lenošky na silničku.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 31.07.2023
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                             

                                        To co píšeš funguje pěkně v "dřevních dobách" libovolné disciplíny. Po bouřlivém počátečním vývoji se obvykle usadí něco co "funguje nejlépe" a s vývojem je konec. Styl přeskoku ve skoku do výšky například.
                                        Nebo se dostaneš do situace, kdy se vyvíjejí hypermateriály a kdovíco, což se pak uměle pravidlama ořezává, aby se F1 mohl účastnit i někdo jinej, než Ferrari a Mercedes. Taky tuším mají uměle ořezanou výdrž pneumatik, aby bylo na těch závodech napínavé alespoň to, jak to někomu v boxech upadne a ztratí tím 2/3 vteřiny a posere celý závod.
                                        Plavky taky nejsou dobrý příklad, protože jejich celotělová varianta je zakázaná, neb už někdo vynaleznul materiál, co má menší odpor v okolní vodě než holá kůže...
                                        Ono to pravidlové zakazování z jistého úhlu pohledu dává smysl. F1 dostaly zakázaný turba ze stejnýho důvodu, jako maj cyklisti minimální hmotnost kola: aby se ti trotlové ve snaze vyhrát za každou cenu nepozabíjeli.

                                        Na stranu druhou, souhlasím, že i to málo co o UCI pravidlech vím je fakt úlet. Víte třeba že regulujou i jak vysoko můžou ponožky koukat z bot?

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 31.07.2023
                                        Autor: Sodoma
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                                             

                                        Tyhle technické disciplíny nejsou jenom o fyzické zdatnosti, ale i o technické vynalézavosti. Je proto smutné, když například UCI konzervuje pravidla, nebo (jako v případě hodinovky) dokonce ruší staré rekordy.

                                        Trochu jako lyžaři, kteří svého času jezdili slalom na rovných prkýnkách, zatímco rekreanti měli carvingové lyže ...

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 02.08.2023
                                        Autor: Aviatik
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                         

                    A s kým ses bavil? ono na fungování Paul Lange ČR jsou stížnosti tak nějak všeobecně.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 23.07.2023
                    Autor: xtonda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                           

                      No, raději se k tomu nebudu vyjadřovat. Ale co už, je jak je a nikde jinde oficiálně pohon nekoupím. S Boschem nebo Brose to není o moc lepší. Absolutně v pohodě jsou u Pinionu a tak čekám až bude dostupný jejích E1.12 a kašlu na celé Shimano i Bosch.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 01.08.2023
                      Autor: Mrosconi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            Větší skoky než Rohloff má konkrétně moje kazeta 11-34 9sp. jen na nejmenších dvou pastorcích. Z 8 na 9 je cca 18%, ze 7 na 8 15%, Rohloff má 14% pokud paměť slouží, zbytek kazety má menší skoky.
            Díval jsem se někdy na nějakou monstrózní kazetu s velkým rozsahem pro 1x systémy a ta opravdu měla větší skoky než Rohloff na hodně převodech, přestože měla o chlup menší celkový rozsah. Takže záleží, co myslíš kazetou. Když mám 3x9 co mám teď, na každém talíři dělím rozsah 309% do devíti převodů, talířem přesunuju těch 309% o kus výš nebo níž. Takže běžná akcelerace z místa na cestovní rychlost se děje celá na skocích menších než má Rohloff. Mám vyzkoušený i Rohloff, několikrát jsem měl půjčené něco s ním. Na tříkolce se středovým Shimano motorem to byl extra opruz, ta prodleva než motor přestane táhnout po tom co já jsem přestal, aby Rohloff přeřadil, ta mi lezla na nervy hodně. Holt jsem zvyklý řadit okamžitě bez úplného povolení tahu, tak si toho asi všímám víc.

            Řetězové trubky jsou vždycky přidaný odpor, ale jsou gigantické rozdíly jak moc. I mezi novými a starými s dodrápaným a špinavým vnitřkem je citelný rozdíl. Ale ještě větší rozdíl je v různých provedeních na kolech. Trubka co jen kryje řetěz rovně a sama je taky rovná má zlomek odopru oproti trubce zahnuté jedním koncem o 30° oproti druhému, ve které je řetěz ještě nějakou silou šponovaný. Vždycky to bude nějaký kompromis jak moc podřídíš design kola snadnému vedení řetězu, kolik špinavého oblečení je pro tebe OK atd. Většina lidí obětuje nějaké jednotky wattů tomu, aby neměli všechno špinavé od řetězu. Na kole co šetří desítky wattů na odporu vzduchu to většina z nás snese a nevidíme v trubkách nějaké šílené zlo. Každému bude vyhovovat jiný kompromis. Nemám problém věřit, že odstraněním nějakých trubek sis nějaké kolo pro sebe vylepšil, přiblížilo se kompromisu, který lépe sedí tobě.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.07.2023
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                   

              Jiří, jak jsem napsal. Je to podle mně trochu, ale doslova trochu menší odpor, ale není to nic zásadního, co by stálo za řeč. Navíc jsem to musel udělat, protože jsem si trubky zničil. Každopádně čím větší pastorek zařazený, tím je odpor vyšší. Zda je to jen křížením řetězu nebo tam jsou další faktory nebudu pátrat, jen cítím, že je to o poznání těžší než u běžného kola.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.07.2023
              Autor: Mrosconi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        (sešli jsme se dva se stejným dotazem)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2023
        Autor: NightRider
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Hajzli kapitalistický! ;-)

         

    > "Že jsou pěkní rasisti! Prostě těžká diskriminace trike a quadu."

    Hajzli kapitalistický!
    Všem SOUKROMÝM výrobcům by se mělo zákonem přikázat, že MUSÍ vyrobit a dodat, cokoli si každý jednotlivý zákazník vymyslí!
    A napařit jim na to termíny a hlavně SANKCE!

    ;-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2023
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Hajzli kapitalistický! ;-)

           

      > "Konkrétně o to, že nepodporují tříkolky. Mají to prý ve svých stanovách.
      Pokud to tak je, jsou pro mně rasisti. To ať se na mně nikdo nezlobí, ale diskriminace více než jednostopých cyklistů je prostě rasismu."

      Úplně se třesu, aby po mě někdy někdo Tvého kalibru nechtěl šikmou střechu. Páč ty já nepodporuji. Provádím jen ploché. Mám to tak ve svých stanovách! Které sepíši, až bude jednou všechna práce hotová ;-)
      To by mě někdo takový jistě hned vláčel tiskem, že jsem prostě rasista. Páč diskriminace jiných než plochých střech je prostě rasismus.

      :-(

      Mimochodem, až postavíš to fantastické lehokolo, a potom tu tříkoku, uděláš také skládací tandem? Ne?? Rasisto!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2023
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Hajzli kapitalistický! ;-)

             

        Možná by sis mohl přečíst celý příspěvek, abys pochopil kontext. Nejen slovo "rasista"!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2023
        Autor: Mrosconi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Hajzli kapitalistický! ;-)

             

        Ne, to není jako že neděláš šikmé střechy, to je jako by Apple prodával iPhone jen modrookým blonďákům.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2023
        Autor: xtonda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Hajzli kapitalistický! ;-)

             

        Ale ty pro vyloučení šikmé střechy máš padný osobní důvod, který každý člověk chápe. Prostě by ses na šikmé střeše posral, což po tobě nikdo nemůže žádat. Důvody firmy Shimano neznáme.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2023
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Hajzli kapitalistický! ;-)

               

          nejsou schopni při tomto použití zaručit příslušnou proklamovanou trvanlivost? (třeba.. mě napadá)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2023
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Hajzli kapitalistický! ;-)

             

        Nějak jsem se ztratil. Kde je náš, typický český, sarkastický humor?

        Vás nepřekvapila tato věta? Shimano nepovažuje tříkolku za jízdní kolo a tudíž ho nepodporuje...

        Buď mně chtěl obchoďák setřít, což bych pochopil, nebo to vážně tak mají stanoveno. Já to hledat nebudu. Ale pokud to tak je, tak je já budu považovat za firmu, která diskriminuje dobrou 1/10 cyklistů, kteří by jinak možná jezdili.
        Je to můj názor a samozřejmě s ním nemusíte souhlasit.

        Jinak zkušenosti s Paul-Lange mám poměrně nedobré. Až na pána strakoše jsou velmi nekomunikativní. Jako na jediného distributora Shimana bych čekal daleko víc. Porovnám-li přístup lidí od Pinionu, Rohloffu nebo OLi, je to sakra rozdíl. No škoda.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.07.2023
        Autor: Mrosconi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    V mém případě obojí. "Primární" převod nýtuji. Mohl bych tam užít i spojku sarého typu. Druhý vzadu jsem léta nýtoval, dnes dávám rychlospojku, protože ta "stará" by na kazetě dělala pěknou paseku :-).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2023
    Autor: drak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Nejsem jsi jistý- ale myslím že pro 12 sp řetěz by měl být speciální (čti jiný) nýtovač.

    moje dotazy:
    -je/ není nýtovač pro 12 sp shodný s ostatními?
    -pokud je odlišný, použil jsi správný?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.07.2023
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      mám dvě různé nýtovačky a obě fungují. Roznýtování šlo poměrně těžko, což mi mělo docvaknout, že se s tím asi nepočítá. Jenže nedocvaklo.
      Ten plíšek je i tenčí, takže se dalo předpokládá, že to nebude dobře držet po opětovném nýtování.
      Příště bud chytřejší.

      Každopádně použijte přiložené spojky a raději nenýtujte:)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.07.2023
      Autor: Mrosconi
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        díky, možná jsi někoho zachránil od podobného průšvihu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.07.2023
        Autor: cibi
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    hele, podívej se, zda v místech nýtování (spojení řetězů) nejsou na článcích prasklinky. ("sluníčko"- rozbíhají se od čepu) Setkal jsme se se serií řetězů co byly překalené.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.07.2023
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Kouknu, ale to byla vyloženě moje chyba. Neměl jsem t nýtovat ale spojovat těmi spojkami. Po skutku jsem to hledal v manuálu a ano, o 12s řetězech se tam nic v souvislostí s možností běžného nýtování nemluví, takže vyloženě moje chyba.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.07.2023
      Autor: Mrosconi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    Tak jsem si jen tak z nudy vymyslel, že vypucuju řetěz.
    Nasypal jsem ho do PETky a v patřičném nálevu zuřivě štěrchal až do zblbnutí.
    Opakovat pro lepší výsledky.

    Po rituálním rozpárání PETky jsem ke svému překvapení zjistil, že se mi rozeskákaly všecky ty nerozebírací spojky a že řetěz, ač čistý, lze spojovat a rozpojovat naprosto bez odporu.
    Vytasil jsem posuvné měřítko a jen tak ze sportu: kolik měří na kontrolní rozteči ten váš?
    Já mám 132,7 :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.07.2023
    Autor: Sodoma
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Podle poučky je limit pro výměnu řetězu 132,8 mm, takže jsi ještě v toleranci.

      Šupléra ale měří ošoupání čepů plus dvakrát ošoupání válečků, které ale ničemu nevadí. Nedávno jsem pořídil měrku, která tlačí na oba válečky ze stejné strany a tím pádem stav válečků ignoruje a měří opravdu jenom čepy. Na řetězu dříve vyřazeném šuplérovou metodou nezapadla ani na první zub. Takže sleduju další řetěz, porovnávám to a čekám, kde nakonec skončí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.07.2023
      Autor: NightRider
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        Ono nejenže šuplera měří ošoupání válečků a pinů, které není důležité, ale on ten vnější i vnitřní průměr válečku a průměr pinu není definován, takže při měření šuplerou může být optimální hodnota pro výměnu řetězu jiná.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.07.2023
        Autor: xtonda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Vtipné je, že jak jsem si to začal číst, hned se mi vybavil zážitek z posledního koupání řetězu, kdy už jsem chtěl nasazený vypraný řetěz spojit spojkou a koukám, že v krajním článku jaksi chybí váleček... a měl jsem radost, když jsem ho našel vypadlý v hadře, protože zbytek petky byl mezitím vyhozen...

      No a po dočtení vidím, může být hůř... :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.07.2023
      Autor: Jrr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        ...a proto chci řemen!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.07.2023
        Autor: Mrosconi
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

               

          Chtít je zadarmo.

          Doporučuju problematiku nastudovat. Pravděpodobně zjistíš, že ani řemen není univerzální všelék a má svá úskalí a nevýhody.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.07.2023
          Autor: Sodoma
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            Problematiku? Co to je ta problematika, to je věda o problémech? A kde se vyučuje?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.07.2023
            Autor: Pepíček
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            Jel jsem na tom a je to paráda. Tiché a bezúdržbové. Bahno tomu nevadí, protože ten vodící "disk" uprostřed řemenice krásně vytlačuje binec z řemenice. Žádné ušpiněné nohavice a servis je omezený na opláchnutí vodou. Takže za mně paráda.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.07.2023
            Autor: Mrosconi
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    K tomu jestli se dvanáctkové řetězy nýtují nebo spojkují: já osobně je nepoužívám, skončil jsem na desítce a víc už ne!, nicméně teď v sobotu jsem držel na krámě nýtovačku na dvanáctky. Takže to asi jde nýtovat.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.07.2023
    Autor: Airline
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      To je nesmyslný závěr. Řetěz je obvykle potřeba i zkrátit roznýtováním a k tomu slouží nýtovačka.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2023
      Autor: xtonda
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Koukal jsem na Kupkolo a u každého nýtovadla uvádějí na který řetěz to je. Například:
      TB-3355 pro 8,9 a 10 rychlostní řetěz
      Nýtovač řetězu FORCE Work 6..11 rychlostní řetěz
      Topeak Super Chain Tool 8..12
      Topeak Link 11 až vše až do 12
      Evidentně s vhodnou nýtovačkou se to nýtovat dá.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2023
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        A evidentně dopadneš jako zakladatel vlákna. Ten si na rozdíl od tebe uvědomil, že o nýtovačku vůbec nejde. U tebe je to ale marný.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.07.2023
        Autor: 51326
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      A co teprve 13 rychlostí, např Campagnolo Ekar. :-)
      https://www.kolokram.cz/retez-campagnolo-ekar...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2023
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

         

    To vážně ještě někdo řetězy nýtuje?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.08.2023
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Jo. Třeba já. Osmičky, devítky a desítky. Nýty tedy kvůli tomu nekupuji, musí mít v sobě ten "povystrčený" nýt v posledním článku.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.08.2023
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

             

        Tos mi nasadil brouka do hlavy. :-) Mně ještě nenapadlo nýty rozlišovat. Teda poprvé to nýtuju tím, co tam je vystrčenej na konci nového řetězu, ale pokud potřebuji roznýtovat, třeba kvůli přesmykači, a znovu snýtovat, tak vůbec neřeším, kde to rozdělám. Bych ani ten původní spojovací nýt nenašla. A navíc mám pocit, že zrovna ten černej tam jde pěkně blbě...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.08.2023
        Autor: bara2
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

               

          Ono se většinou píše, že by se nemělo opakovaně roznýtovávat ve stejném místě, takže hledat ten původní spojovací nýt by nemusela být výhoda.

          K některým řetězům se prodávaly samostatné spojovací nýty, byly trochu delší než normální, nevím, nikdy jsem nezkoušel.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.08.2023
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            To se běžně prodává
            https://www.global-sport.cz/vysledky...
            Podle návodů Shimano se ke snýtování má použít právě tento nýt. Jak je vidět nýtuje se u Shimana a Campy. Shimano v retail balení řetězů má v řetězu už nastrčený připravený nýt. Shimano začalo dělat spojky u 11r i když lze i nýtovat a u 12r už jsou jen spojky, nicméně vtipné je, že u Shimano 12r podle návodu je spojka na jedno použití, tedy na jedno spojení, pokud se rozpojí, má se použít nová spojka. Jiní výrobci jako Sram, KMC, Sunrace mají spojky už od 8r i méně a často jsou rovnou v balení řetězu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.08.2023
            Autor: xtonda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                   

              Jo, k osmičkovému Shimano řetězu zřejmě Shimano spojka ani koupit nešla a když jsem vzal jinou spojku (tuším KMC), zacvaknutí šlo hodně ztuha a rozpojit skoro nemožné... :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.08.2023
              Autor: Jrr
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                 

            Mě před lety učil nýtovat pán přímo v cykloservisu. Měl řetěz HG71 na cívce v "metráži", tak prostě odpočítal potřebný počet článků a roznýtoval. Kladl mi na srdce, že musím ten nýtek na jedné straně nechat držet, aby se to jednoduše zas dalo zanýtovat :-) Osobně si taky myslím, že dvakrát nýtovat stejný nýt nebude dobré a věřím, že když volím namátkou, tak je pravděpodobnost 1:114, že bych se trefila na ten už nýtovanej. S tím se dá žít. Pokud si z té doby vzpomínám na diskuzi přímo na tomto webu, tak jsme se nakonec tak nějak shodli, že to vlastně není nýt, ale nalisovaný spoj, protože se konce nijak nerozklepávají, jen se to tam prostě tou "nýtovačkou" natlačí. Takže dvakrát stejný nýt do stejné díry určitě nebude tak pevné, jak když to tam napěchuješ jen jednou.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.08.2023
            Autor: bara2
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

                   

              Koukám, že téma stále žije. Osobně si myslím, že o nýtování vůbec nejde a je to spíše "lisování", ale to jen BTW:)
              Je to stejné jako s arašídy. Spousta lidí je bere za ořechy.

              Nicméně včera mi to opět duplo, tak snad to byl ten můj "nýtovaný" a už jen poslední. Raději ale dokoupím spojky.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.08.2023
              Autor: Mrosconi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Řetězy - nýtovat nebo spojky ?

           

      Já už ne, ale s radostí jsem našel příčinu toho, proč mi to na 9 selhává.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.08.2023
      Autor: Brahma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

287 cyklistů (14 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | včera

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024