reklama

Elektrifikace lehokola

Ahoj všichni.
Je ze mne kriploš, takže asi jiná cesta než elektrifikace prostě není, ale...

Azub to neudělá a nedoporučuje u mého kola (Apus), že na tu sílu ten ram stavěny není.
Kamarádi mají různou elektrifikaci na různých kolech i Azubech, tak mám tendenci to risknout i a motor do šlapání dát, ale...
Ale co Rohloff?
Síla se zvýší a nedokážu spočítat jak moc a jestli to bude v pohodě, i kdybych dal zpátky těch Rohloffem požadovaných 38 zubů (teď mám v předu 36, myslim)

Druhá varianta je dát motor do předního kola, ale...

Ve šlapání je to ekonomičtéjší z hlediska využití baterie.
V předbim kole je zas výhoda, že zabírají obě kola.
Atd. Atd.

Co máte vy a proč? (A jaký motor a baterii)
A jak vám to vyhovuje?

PS: potrebuji/chci aby to mělo praktické využit, tedy abych baterií musel nabít jednou za dva dny, tedy dojezd ke 200km, jinak na tom budu moci jezdit jen okolo baráku, protože hledat kemp každý večer a platit za něj, to prostě nechci.

Díky moc

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 12.07.2023
Autor: Jurimír
  • Re: Elektrifikace lehokola

         

    Zeptal bych se Jerguše. Jestli si dobře pamatuju jeho vyprávění (neručím za to, už je to spoustu let), tak tohohle azuba původně elektrifikovaného měl:
    https://nightrider.mzf.cz/galerie/SVCsleh_03.jpg
    Motor v předním kole, používal ho jenom občas na přípomoc do kopce, takže baterka vydržela dlouho. Nakonec zjistil, že ho používá tak málo, že se nevyplatí ho s sebou tahat.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.07.2023
    Autor: NightRider
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektrifikace lehokola

           

      Jinak Rohloff se středovým motorem není nic neobvyklého, viděl jsem jich několik a nikdo si nestěžoval, že by se mu rozpadl. S doporučenými poměry zubů je dimenzovaný na těžkého atleta skákajícího po pedálech, to asi nepřekročíš ani s motorem.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.07.2023
      Autor: NightRider
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektrifikace lehokola

         

    Dej do předního kola, v blátě a písku je to neskutečná výhoda, když máš náhon na obě kola. Stačí 250 W motorek a s 20 Ah baterkou najedeš spoustu km.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.07.2023
    Autor: Holfi
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Elektrifikace lehokola

           

      To asi jo, ale zas musíš furt to držet a prstem a asi nikdy nebudeš tak hospodárnomý s energií jakonelektronika...

      Máš na nějakém kole i v náboji?
      Já se na tom teď svezl u Míry a dost mne to nadchlo...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2023
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektrifikace lehokola

             

        Co držet prstem? Kdy máš PAS tak nemusíš.
        Ale když máš páčku, tak si přidáš jen když potřebuješ.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2023
        Autor: HonzaK
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Elektrifikace lehokola

             

        Jak píše HonzaK, držet nic nemusíš a páčku používám třeba pro rychlý rozjezd do křižovatky anebo právě v tom bahně nebo písku, když najednou potřebuješ přípomoc. Středový motory jsou určitě taky dobrý, ale na lehokolo mi přijde vhodnější motor v předním kole.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2023
        Autor: Holfi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektrifikace lehokola

         

    Rohloffa s elektrikou dohromady bych se nebál. Jednak to koupíš jako výchozí řešení na určitým typu kol, jednak když jsem ho kupoval já, načetl jsem co se dalo a největší "problém" kterému ta převodovka potenciálně čelí je právě podříznutý převodování na vstupu (malý tác, velký pastorek) a z toho plynoucí vysoké špičky zátěže když na těch pedálech skáče patřičný pořízek.
    Elektromotor ti právě tohle spíš vyhladí plus elektromotorový kola nebývají převodovaný právě na kadenční šlapání. :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2023
    Autor: Sodoma
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektrifikace lehokola

         

    Klidně Ti půjčím bafanga na trubce i s baterkou a můžeš to ověřit. Na Mini s rohlíkem vzadu úmplně v pohodě s metrákovým jezdcem.
    Můj elektrosen je tedy spíš pinion vepředu a náboják vzadu. Ale to je jiná písnička pro hádky. Stačí se ozvat.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2023
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektrifikace lehokola

           

      "Náboják" je lepší v předním kole, máš potom náhon na obě ;o)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.09.2023
      Autor: Holfi
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Elektrifikace lehokola

         

    Azub TiFly, mam tam bafang 1000W a vzadu Rohloff a v pohode, akurat som si dal ten odpojovac pri radeni. Mam to nabastlene na jednom lanku z rohlofu a funguje dobre

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.01.2024
    Autor: mozimy
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Elektrifikace lehokola

           

      Miro prosím Tě povol si SZ, teda alespoň pro někoho, protože pokud máš vepředu bafanga, tak máš asi i kvádrový "hliníkový" aku, který nějak musíš namontit na rámovou trubku nebo kam. Jako fotogalerie by nevadila :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 09.02.2024
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

200 cyklistů (10 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 2. část

2. část - Welcome to Kazachstán!   „Tahle země není pro starý!" všimnul si Luděk, když jsme seděli v bufetu…
Peggy | 28.04.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024