reklama

Azub lowracer

Dobry den, asi je to spise dotaz na nejake inzertni weby, ale nevite jestli by se dal nekde sehnat Azub lowracer ?
Kdysi ho urcite delali, mozna tak 5-10 let z5 . Pak se po nem slehla zem, asi byl maly zajem, jinak si to neumim vysvetli, skoda.
Sotva na netu jsme nasel ,ze vazne existoval a foto, azub-optima-baron.
Dekuji.
Mirek

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 24.08.2022
Autor: Judson
  • Re: Azub lowracer

         

    Azub tohle opravdu KDYSI nabízel. Nejsem si ale jistý, čí to vlastně byl produkt, chápal jsem to tak, že rámy asi někde koupili. Zaslechl jsem, že zájem byl téměř nulový.

    V oficiální nabídce to rozhodně nemají a určitě to nemá ani jejich půjčovna, protože jsem z nich teď loudil půjčit náhradní lehokolo pro závod, tak nakonec si vlastně ani nebylo co půjčit.

    Z celé nabídky lehokol si Azub zřejmě nechal jen Six, Mini a Max (26/700). Low cost řadu (Ibex, Apus, Bufo, Eco) už zrušili.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.08.2022
    Autor: Jrr
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub lowracer

         

    Pokud vím, tak to nikdy nevyráběli, není to jejich kolo. Ale matně si vzpomínám, že možná kdysi někde skoupili několik vyrobených rámů, co někde zbyly někomu ve skladu (možná po ukončení projektu ze strany původního výrobce (Optima) - nevím, jen spekuluju) a nabízeli to ve "výprodeji" osazené součástkama. Ale vzpomínám si opravdu jen matně, možná to bylo úplně jinak :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.08.2022
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub lowracer

           

      jinak, to kolo se jmenuje Optima Baron a pod tímto názvem lze najít vyhledávačem více info (včetně inzerátů)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.08.2022
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub lowracer

         

    Měl jsem tu rámovou sadu 20/26", ale nikdy jsem to nesložil.
    Můj bratr Nink měl taky jednu, a poté co jsem jeho složený stroj podrobil svému výkonu, usoudil jsem že přední nastavitelný kulatý boom nemohu používat, protože se mi protáčel a hrozilo že při větším stáhnutí budou praskat svary kolem šroubů.
    Tento fakt, absence přední vidle pro tlustší gumu, a horší přenos výkonu, mne od stavby odradily a nakonec se sada vrátila oklikou zpět k lidem okolo Azubu.

    Při jízdě to byl typický Baron se všemi plusy i minusy, (horší přenos výkonu a absence předního pružení), osobně jsem měl vždy lepší pocit z neodpružených FWD strojů.

    Jinak tyhle sady byly, podle informací které se ke mně donesly, vyráběné na stejné lince jako azub rámy, ale designer byl holanďan který byl původně v Optimě.
    Sady byly myslím celkem 3, pevný lowracer 20/26", pevný 20/20" (nejsem si jistý) a odpružený 20/20" s gumovým silentblokem u zadní kyvky - něco ala M5, ale vše v hliníku.
    Ten pán prý stihl zadat výrobu na první kusy, a umřel.
    Víc by asi věděli v Azubu.

    Ty rámy byly vyrobeny jednoduchým a účinným způsobem, myslím že třeba Challenge měl některé modely mnohem víc "advanced".

    Aerodynamika je důležitá, a stroje které umí na rovince dlouhodobě 40km/h jsou fajn.
    Ale pokud musím pořád brzdit kvůli nerovnostem a dírám, tak se výhoda neuplatňuje, a mnohdy to může být docela nebezpečné - chrániče na lokty jsou takový startovací bod...

    ;)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2022
    Autor: single
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub lowracer

           

      O tom silent blokem tlumeném 26-20 nebo jak jsem uvažoval, nakonec jsem měl teda koupi Mini, za které jsem rád. Vypadalo to pěkně a někteří mi stihli nabídnout udělání nosiče dozadu :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.08.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub lowracer

           

      Síla není výkon ;-)

      Jednou jsem na tom jel K24 a moc pěkný zážitek to nebyl. Přitom to mělo přední vidlu s jakýmsi odpružením.
      Později i na Sixce jsem tam najel víc...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.08.2022
      Autor: Radek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub lowracer

             

        Možná měla velký rake a nulovala závlek, takže bylo kolo nestabilní v rychlostech.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.08.2022
        Autor: single
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub lowracer

               

          To ne, jízdní vlastnosti mělo parádní a jak to řezalo zatáčky, na to nezapomenu.
          Ale dělaly mi zle nerovnosti, pak mě všechno brnělo a bolelo a kvůli únavě jsem kus prospal.
          Nebylo asi ideálně nastavené a nebyl jsem na to zvyklý. K tomu tahle poloha, v šíleném horku na tom člověk ležel jak na pekáči a náporové chlazení tedy nic moc.
          Půjčil mi ho tenkrát Jirka.
          Od té doby, co mám Oceláč Mk.3, tak už po ničem nižším netoužím, závodní ambice nemám. Tohle mi přijde pro svůj účel ideální. Denně padesátku s průměrem 30 a kolik toho uveze, dokonalé :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.08.2022
          Autor: Radek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub lowracer

                 

            Radku,

            Naprosto s tebou souhlasím ohledně Oceláče, skoro všechny kompromisy jsou u toho kola ohnuty ve výhody.
            Jediné co si pamatuju, že odezva na rychlé zatočení, tedy myšku, vždy malinko zkroutila hlavní rámovou trubku, takže přední kolo se překážce vyhlo, ale zadní nenásledovalo, a jelo spíše rovně.
            Ale myslím že to je funkce hmoty na zadním kole, takže čím víc naloženo, tím víc to bude dělat.
            Bráchovi jsem tehdy řekl, že bych to bral s tužší trubkou, v krutu, i v ohybu (směr Mk.1), za cenu lepší odezvy, a menšího pasivního pružení - zkoušel jsem tehdy Jirkův stroj, a ten s ním byl co si pamatuju velmi spokojený na svou hmotnost.

            K tomu lowraceru - snažím se číst mezi řádky, a chápu pouze to s čím mám zkušenost.
            Vychází mi z toho, že lowracer byl osazen odpruženou vidlicí, která měnila úhel hlavy i sezení, takže jsi v tom asi hodně ležel - v takovém případě bývá zalomený krk, a buďto odchází krční páteř a přichází únava a ztráta kontroly, nebo musíš mít headrest, který nesleduje hrboly neodpruženého zadku kola, ale ani tak to nemusí nic vyřešit.
            Do toho to horko, vůbec se ti nedivím, ale myslím že kdybys to jel na neodpružené variantě, se silentbloky pod sedlem s normálním úhlem pro tebe, tak bys to dával paradoxně lépe.
            Ten lowracer, s originál úzkou přední vidlicí, nemá chybu v geometrii.

            Každý ten úhel máme jinde, já třeba mohu jezdit 25 stupňů.
            Kolem 28 už víc sedím než ležím a musím mít fakt dobře vyřešenou absenci přední hrany sedla - proto všechny holandské stroje z minulé dekády jsou pro mne víc utrpením - nevím co je k tomu vedlo.

            Myslím že u lehokola, a speciálně u lowraceru, musí člověk vědět proč jej chce, a buďto má štestí na dobré nastavení od výrobce, nebo se o to musí sám postarat úpravami mezi testovacími jízdami na 100km+.
            Jedině potom je velká pravděpodobnost že dá 300, nebo 600km na jeden zátah, s velkým potěšením a bez jakékoli bolesti.
            A hlavně efektivně, a třeba i v noci, nebo v dešti.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.08.2022
            Autor: single
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Azub lowracer

                   

              To kolo si pamatuju, vpředu byla RST vidle s odpruženým krkem. Malinko zvedala čumák kola, na závleku se to myslím neprojevovalo měřitelně. Možná proto, že rozvor toho kola je velký, možná na to myslel konstruktér vidle určené jako náhrada za pevnou. Krom toho to mělo superman řídítka, na Radkovo přání spíš široká a rukojeti hodně dole a vzadu, připomínalo to skoro polohu rukou na spodním řízení. Jízdní vlastnosti mi připadaly super, jako by to kolo četlo člověku myšlenky a samo od sebe jelo přesně kam chceš. Nicméně na rychlých gumách byly špatné povrchy od zadního kola hodně cítit a na to Radek nebyl zvyklý vůbec, natož na 24h. Bylo to zvláštní, jakoby ti přední vidla zamaskovala jakou ranu na tebe zadní kolo chystá. Takové divně nepříjemné.
              Můj lowracer má úhel sedla 24° a bez opěrky spodku hlavy se mě na tom nechce jet vyloženě dlouho. Nicmně s drobným přídavkem bulprenu na horním okraji sedla, o který se opře vršek krku a sebere to část váhy hlavy jsem s tím kdysi jel 400km za necelých 27h a problém to nebyl. Nicméně nejvíc mi vyhovuje můj Mk.3 se sedlem 28°. Na tom můžu jet furt. Nicméně zezačátku jsem na něm objevil, že při dlouhé jízdě přece jen něco mezi rameny a krkem není úplně ono a vyřešloto se to prodloužením řídítek dozadu o 2cm. Sedačka beze změny, ale vršku zad se ulevilo. Nově šlo víc uvolnit ramena, otevřít hrudník a zřejmě ulevit něčemu spojenému s krkem a hlavou. Tohle má fakt každý člověk jinak a narozdíl od žiletek, u kterých se dokonce uživí specialisti co ti vyladí posaz, u lehokol je proměnných více a ve větším rozsahu a ucelenou sadu zkušeností co si pohlídat myslím ještě nikdo ani nezkusil dát dohromady. Radkovi se mohlo na tehdejší K24 nastřádat na tom lowraceru několik takových drobností dohromady. Věcí co nemohl objevit za tak krátkou dobu. A výsledek byl nedostatek pohodlí pro takový výkon, na jaký byl zvyklý z Azubu.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.08.2022
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Azub lowracer

                     

                na tom kole s RTS vidlou s odpruženým krkem jsem jel asi 4x K24, jen jsem tam neměl UDK řízení. Na doprém povrchu to bylo perfektní kolo (na K24 perfektní povrch nebyl). Radka si na K24 pomatuju, jak na to nadával...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.08.2022
                Autor: romantic
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Azub lowracer

                       

                  Subjektivně mi připadá, že na lehokole je potřeba odpružit spíše zadní než přední kolo, sedačka umí dávat pěkné herdy do zad.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 31.08.2022
                  Autor: Aviatik
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Azub lowracer

                         

                    Ano ano, s lehkostí svých bývalých 110kg jsem na ECU nadskakoval jak kamzík na výmolech :-D

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 31.08.2022
                    Autor: Arnošt905
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub lowracer

           

      "Aerodynamika je důležitá, a stroje které umí na rovince dlouhodobě 40km/h jsou fajn.
      Ale pokud musím pořád brzdit kvůli nerovnostem a dírám, tak se výhoda neuplatňuje, a mnohdy to může být docela nebezpečné"

      100% souhlas.

      Příměr ve světě klasické cyklistiky: "Je rychlejší MTB nebo silnička?" Odpověď: "Jak kde." Ve světě lehokol je těch možností a variant mnohem více a vždy záleží na tom, co kdo preferuje. Aerodynamika se většinou naplno využije jen ve větších rychlostech (pokud není silný protivítr) a je často vykoupena určitou nemotorností stroje (která často zabraňuje těch vyšších rychlostí vůbec dosáhnout). Třeba velomobilem na dlouhých rovných úsecích všechny předjíždím, ale jakmile přijdou výmoly, obrubníky, 90° zatáčky, štěrk a podobná zpestření, všichni předjíždí mě. Pak si člověk musí uvážit, v jakém poměru jsou jaké podmínky na jeho preferovnaých trasách. A taky pro běžné (nezávodní) ježdění nemusí být rychlost tím hlavním parametrem, je tu i pohodlí, kolik to uveze a jak snadno se to nakládá, jak složité je to dostat z domu, jak dobře je z toho vidět a vůbec takový nějaký "dobrý pocit" z toho:-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2022
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub lowracer

         

    Jak tu už zaznělo byla to limitovaná série co Azubu spadla do klína náhodou stylem "mě to tu zavazí, udělejte z toho kola ať to nemusím hodit do šrotu". Nebyl to jejich design, nehodí se to do jejich linie že na Azub kole se snadno naučí jezdit začátečník co s lehokole ještě nejezdil, nebo do jejich linie že Azub kolo se nerovností nebojí. Rozprodaly se kusy co byly a je po nich. Jeden mám doma, od úrazu nohy jsem na něm nejel, ale tohle léto jsem po něm furt pošilhával a vzdát se ho nehodlám. Příští rok snad bude čas poopravit a upgradovat a zas na něm jezdit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2022
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub lowracer

           

      Jirko, pamatuješ si, že existoval uhlíkový lowracer s ocelovou přední vidlicí, předek i zadek odpružený?

      Myslím to vyrobil Nink a zadní kyvka neměla čep, ale lamelu ze skelného laminátu.
      Pamatuju si že zadní kyvka byla prostorově mega tuhý a těžký kus kompozitu, a přední vidlice měla poměrně měkkou odezvu na těžší lidi, a snad jen palcový závitový krk...
      Ale jinak to bylo hodně pohodlné svezení.

      Myslím to koupil tvůj otec, nebo mne klame paměť?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.08.2022
      Autor: single
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub lowracer

             

        Neklame, má ho on. Tu vidli taky pamatuješ myslím správně, dělal jsem mu kdysi 200mm dlouhý představec, aby se nekopal do řídítek, a myslím to na straně vidle bylo na 1".

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.08.2022
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub lowracer

               

          Bylo by super kdybys našel čas a chtělo se ti hodit sem pár fotek těchto lowracerů (tvůj s tailboxem, otcův uhlíkový).
          Myslím že to jsou v dnešním světě skoro větší rarity, než když se vyrobily.
          A možná by to byla dobrá inspirace.
          ;)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.08.2022
          Autor: single
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub lowracer

                 

            Můžu se pokusit to někdy vyndat každé z té kůlny, ve které to parkuje. Tatínkův je myslím v příležitostném provozu, můj nemmá kliky a coroplastový tailbox asi nebude v nejlepší kondici. Už to nejelo pět let.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.08.2022
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub lowracer

         

    Tak nakonec vím o jednom tom rámu (plus boom, vidle, řídítka) na ten lowracer co by mohl být na prodej. Možná i sestavené kolo by šlo domluvit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.08.2022
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Azub lowracer

         

    Ak by to niekoho zaujímalo, minule som sa dostal k tomuto.
    http://aurilion.de/earthglider.htm

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2022
    Autor: palot
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub lowracer

           

      Eartglider, to je ještě víc k dokonalosti dotažený Kreuzotter.
      Za cenu 25kg.

      A co znamená “dostal”?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.08.2022
      Autor: single
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub lowracer

             

        Našiel som na internete a pre mňa hodne zaujímavé stránky.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.08.2022
        Autor: palot
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub lowracer

               

          Jj, chápu.

          Kdyby to uměl v uhlíku a za tuhle cenu, minus 10kg, tak by to byla paráda.

          Takhle je to taky super, ale v porovnání s velomobilem (např. ojetý DF), vychází asi lépe ten velomobil - je asi i bezpečnější.

          Na jednostopém lehokole je zajímavá jeho kompaktnost a skladnost, což tohle už trochu postrádá.
          Dokážu si představit lehký lowracer, že jej pověsím třeba i ve vlaku.
          Ale máme každý jiné nároky a život mění podmínky, tak si každý stroj najde svého kupce.
          A nakonec rozhoduje počet najetých km - když se to sejde, že člověk může každý den dát 50-100km, a přináší mu to potěšení a zároveň zvedá (udržuje) kondici.
          Myslím, ne každé kolo tohle umí univerzálně.
          A paradoxně to může být pro někoho silnička, skládačka, nebo elektrokolo, záleží na okolnostech a fázi lidského života - aspoň já to tak mám.

          Teď zrovna taky řeším celoodpružený lowracer, a sehnat se něco dá, ale vím že to bude takový kompromis na pohodlnou jízdu do 100km denně, abych nemusel sedět na uprightu.

          Závodní ambice už nemám, a možná to co koupím bude na mně malé, a nakonec to budu chtít prodat dál...

          BTW, kdyby někdo chtěl M5, ocel, 22/22" (451 - možno repasnout na 20/20 - i se tak originál dělal s širšimi plášti, za cenu jiné přední vidle) tak jej klidně prodám za pakatel. Má to zadní kyvku s gumovým silentblokem a přední palcovou vidlici se závitem. Brzdy ráfkové a sedlo laminát M.
          Fotka je z roku 2016, když jsem obě lehokola "uspával", jsou už zabalené ve strečce, a v Žehličce je vložené rezervní sedlo.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 31.08.2022
          Autor: single
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádka na MTB

24.01.2023
Ahoj, hledám kamarádku na kolo, více po případném psaní. Děkuju za odpověď. ????

Hledám: Rád bych se seznámil s milou cyklistkou.

Hledám: Rád bych se seznámil s milou cyklistkou.
23.01.2023
Ahoj, jsem rozvedený, mám rád cyklistiku, italskou kuchyni, kafe ale i trochu klidu někde v lese. Své rodinné…

Hledám: Cyklistka na cesty na kole i životem

Hledám: Cyklistka na cesty na kole i životem
22.01.2023
Ahoj, rád bych našel spolujezdkyni pro společné výlety na kole. Jezdím pohodovým tempem po méně frekventovaných…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

131 cyklistů (5 přihlášených)

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil.…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z…
Kristina | 07.09.2022