Ahojky
Po tom, co jsem nedávno někde zašantročil starou pumpičku jsem si objednal novou.
Vybral jsem tuhle https://www.kupkolo.cz/hustilka-beto-cld-026... a naprosté zklamání! Kdybych nebyl líný, poslal bych ji zpátky... ale co, necelé dvě stovky... teď bych hlavně potřeboval poradit pumpičku, se kterou budu spokojenější.
Ač je tahle pumpička větší než předchozí, pumpuje se mi s ní mnohem hůř. Možnost přepínání mezi velkým objemem, kdy chodí oba písty a malým, kdy je velký píst uzamčený, se zdálo jako dobrý nápad, ale není...
Zkusil jsem dofouknout zadní kolo, kde bylo cca 490 kPa. Po půlhodinovém boji s touhle pumpičkou jsem skončil na 480 kPa. Při nasazování pumpičky spousta vzduchu utekla a následovalo zjištění, že pro tenhle tlak se ani jeden režim nehodí. Velký píst už vyžaduje větší sílu než dokážu proti ventilku rukou udržet, zatímco malý píst fouká tak malý objem vzduchu, že bych kolo pumpoval věčně...
A to ještě celou snahu sabotoval fakt, že sebemenší náklon pumpičky vůči ventilku (čemuž se při pumpování těžko zabrání) doprovázelo zasyčení, takže chvílemi šlo víc vzduchu ven než dovnitř...
Neříkám, že by se tím kolo nedalo nouzově na minimální tlak nafouknout, ale bylo by to utrpení. Předchozí pumpička byla mnohem lepší.
Takže otázka jakou pumpičku tedy vybrat? Základní požadavek je autoventilek, schopnost reálně nafouknout kolo aspoň na 550 kPa a nejlépe držák kompatibilní s rámovou trubkou Ibexu (průměr 6 cm). Neřeším gramy, klíčová je funkčnost a spolehlivost.
"Předchozí pumpička byla mnohem lepší."
A to kdybys měl socialistickou nebo dokonce předválečnou, to bys koukal, jak pumpují skoro samy ..!
Docela dlouho jsem vozil pumpičku, co původně byla v rámu favoritu (byť možná nebyla originál) a bylo super, že šla opřít o zem, přišlápnout nohou a k ventilku vedla hadička...
Na Ibexu jsem ji na začátku vozil přigumičkovanou k rámové trubce pod nosičem, ale s novým rámem, který má nosič připevněný jinak, už se tam nehodila, tak jsem začal vozit malou pumpičku od Meridy. Jenže jsem ji musel pořád přehazovat mezi Ibexem a horským kolem, tak jsem si řekl, že až (když) ji ještě najdu, tak ji nechám pro MTB (kde má držák pod košíkem) a pro Ibex koupím novou...
Takže srovnání je míněno oproti malé plastové pumpičce, která byla lehčí a o několik centimetrů kratší než tohle BETO, přesto použitelnější.
Ještě to vyfotím, ale základ je ve šlaušku, aby byl a pokud nejsi líný pumpovat, tak tu 11Barovou na písty tlumičů. Díky šlaušku neřešíš náklon, ale jen to debilní nekonečné nepohodlné pumpování. Ale docela vážně uvažuju o té xiomi elektrickém kompresorku na 8Bar nějak za 1800Kč loni.
S pumpičkama na auto ventilky mám docela blbou zkušenost, žádná dlouho nevydržela a foukat nad 400 byl už boj.
Já na všechna tři kola používám pumpičku Airbone na galuskový a maximální spokojenost, mám je dlouho, stále perfektní, nafouká rychle i horáka a dá se s ní docela dobře natlačit do těch 600, ale to nedělám, na treku i na silničce stačí na dojetí míň a doma doladím dílenskou s měřákem.
Pumpičky Airbone jsou poněkud dražšší, ale vím, že hodně spolehlivý a vydrží. Pochvalují si je i silničáři, co foukají vyšší tlaky a není ani problém nafouknout větší objem na horákovi.
Teď koukám do nabídky pumpiček Airbone, že už tam uvádějí, že přímo k pumpičce dodávají redukci a že by měla jít na auto autoventilek.
Vozím na treku přes 6let tuto https://www.cykloshop.sk/hustilka-aap-cross-2... , na autoventil nasadím redukci(AV/DV) a napumpuji lehce. Zatím jsem ji za tu dobu použil celkem 3x(po defektu)- je větší, tlakuje dostatečně a rychle, má hlavici universal a dá se opřít o zem, upevnit páskami se dá kdekoliv, nebo črouby pod košík- spokojenost(doma foukám a kontroluji tlak dílenskou s manometrem). Pláště mám jedny Schwalbe Land Cruiser a Continental travel contact
Osobně vozím, používám a mohu doporučit tuhle
https://www.lidl.cz/p/crivit-podsedlova-taska-s...
Díky šlaušku si při pupování nevypustíš gumu ani neulomíš ventilek.
Budík ti rámcově řekne co máš nafoukáno.
Vejde se do kapsy v Azubí sedačce (pokud bys nechtěl používat ten držák s integrovaným pojistným sucháčem).
V případě potřeby se nechá koncovka šlauchu otočit na cykloventilek nebo snad i galusku, ale to nemám vyzkoušený, bo mám autoventilky.
Velký píst se nechá pootočením bajonetu zaaretovat a foukat jen malým, nebo foukáš oběma. Spolehlivost aretace nemůžu potvrdit, nikdy jsem to nepoužil.
Pravidelně používám na dofukování koloběžky, protože se do tech 12" koleček velkou pumpou nedostanu. Nafoukat 5 atmosfér není problém ani žádné zvláštní utrpení.
"Problém" jsem měl jednou, když jsem píchl zadní kolo 24x2,35 a to trvalo nafouknout věky. Ale byl to holt balon a ta pumpička je relativně prcek
Za ty 2 stovky je pumpička nebo i nářadí a brašna?
Před lety jsem víceméně náhodou bez většího vybírání koupil Author Dual Jet, páč jsem chtěl hustilku, která dofoukne veloventilek i autoventilek. Ukázalo se to jako báječná volba. Používám zatím asi 8 let. S hustilkou jsem velmi spokojený. Až tak, že jsem si dokonce koupil druhou, abych měl na každé kolo jednu a nemusel ji přehazovat :-)
Přepínání mezi dvěma výstupy na ventilky funguje pomocí otočení ventilkové "paty" hustilky okolo podélné osy hustilky. Nasadíš na ventilek příslušný výstup a otočíš tělem hustilky. Tím se zároveň přiňafne výstup hustilky na ventilek (zamkne, přilne, přicucne). Drží to a nic nefuní okolo. Při huštění ještě přidržuji rukou proti ventilku, ale to spíš jen proto, abych neměl pocit, že s ventilem příliš cukám.
Funguje to.
Je teleskopická, ale já používám výhradně jeden píst, kdy ten druhý je zajištěný aretací. Jsem totiž pohodlný vytahovat druhý díl a dělat dlouhé šťouchy.
Z prázdné (nové či lepené) duše nafoukám do plna za 200 krátkých šťouchů. A to jak tlustou pneu na skládačce, tak užší pneu na Favoritu. Tlak - palcometricky jako šutr; řešit na kole jakési psy považuji za úchylnost.
https://cz.author.eu/doplnky-kola/hustilky...
Rozhodně si ji musíš koupit! Když v krámě řekneš heslo Favorit1970, dostanu provizi asi 2 haléře!
;-)
Někdejší přítelkyně měla hustilku s upínáním páčkou. To nikdy nefungovalo, věčně to funělo okolo, a do malých kol třeba na odrážedle se ta páčka ani nevešla mezi dráty. Páčku nebrat.
Já mám tohle
https://www.kupkolo.cz/hustilka-author-cross...
Ať už vybereš pumpičku jakoukoliv, tak pamatuj, že by měla mít špunty na utěsnění všech svých otvorů. Při vození na rámu kola do toho leze prach a bez utěsnění to brzy přestane fungovat. Všechny mé pumpičky bez špuntů výborně fungovaly na stole po vyčištění a namazání. Ale při zásahu v terénu to bylo vždy fiasko. Netěsnily, propouštěly vzduch.
Což je obrovská výhoda pumpičky Airbone, která je malá a tak se nemusí vozit na kole, ale snadno se vejde do jakékoliv brašničky. Néjen, že se nezanese nečistotami, ale ani nikoho nedráždí když je kolo někde odložené. Přes to, že je malá tak ta pumpička je překvapivě krásně výkonná a dnes už je i na autoventil.
Vozím klasickou od favorita, ale, stejně jako zámek, ji zpravidla nepoužívám.
Tu a tam zajedu k benzínové a není důvod ke stížnostem.
Pumpa na benzince je nouzovka, kompresor ti nedá víc než tuším 4 atm. Na horáka stačí, ale na treka to je už málo.
Proboha kolik vážíš nebo co vozíš za náklad, že ti je na treka 4 bar málo?
Tak třeba pro plášť Schwalbe marathon racer je 400 kPa povolené minimum a není důvod, proč bys ho nemohl použít na trek.
4 je nouzovka na opatrné na cvaknutí na nějaké díře, vážím normálně a foukám taky normálně, zadní 6, přední 5,5 Když jedu blátivější a klouzavější cestu tak uberu o půl.
Tak to máš blbý. Pro mě je nouzovka ruční pumpička, protože budíkem z auta 600 kPa nezměřím.
Benzínky v Pardubicích to zvládají s velikou rezervou a mají přesné budíky.
Jenom doplním. Nouzovka je to i nadále, ale právě jsem našel tohle:
https://www.alza.cz/auto/compass-pneumeric...
Trochu retro, ale nemusíš měnit baterii a nejspíš ti to vydrží dél než moderní plastové hračky. :-)
Já si teda koupil tlakoměr pro kolo, s tímhle už pár let spokojeně kontroluju tlak u galuskových (MTB) i autoventilků (Ibex).
https://www.kupkolo.cz/manometr-schwalbe-airmax...
Ten vypadá dobře.
Ale obecně, na horáka naprosto zbytečné, tam je potřeba mít dobrý odhad jaký tlak podle povrchu je zrovna nejvhodnější a na to stačí palec. Na treka mám doma dílenskou s manometrem a venku na cestě po defektu nafoukám tak nějak "nadoraz" co se mi bude chtít a vím, že víc jak 5,5 to nikdy není a na silničce to je velmi podobné, jen pumpičkou zkusím do menšího objemu dát stejný počet šťouchů, ale to jsem zatím ještě nemusel řešit :-)
Tobě možná na MTB stačí palec, já bych bez manometru tlak netrefil ani řádově. :-)
Pokaždé je povrch jiný, pomíjím asfalt. Jednou je víc nebo míň blátivý, travnatý, klouzavý, víc či míň písečný, prašný, kamenitý, štěrkový, klouzavé kořeny a kameny nebo suché. Na to moc tlakoměr nepomůže a je to víc o citu a odhadu co a jak chci jet.
Za mě jedině Zefal ...FC01. Teleskopická, oboustranný nástavec, se šlauškem. Používám ji léta. Dokonce, když jsem ji jednou zapomněl doma, tak jsem narychlo koupil asi tu Beto, ta šla hned do šmelcu a hned jsem objednal tu samou Zefal. Na kolik to nafoukne, nevím, ale mám 2,6" duše a jde to.
To si budeš muset najít benzinku s lepším kompresorem. Přednedávnem jsem foukal na 4,5 a řekl bych, že to mělo ještě na víc (vzduch šel z nějakého natlakovaného zásobníku, manometr létal někam k 6)
Používám tuhle, akorát že na ní mám napsáno KLS a ne Force:
https://www.koloshop.cz/mini-pumpy/FORCE...
Jednu mám asi 7 let, druhou o něco míň. Písty i manžeta na ventilku těsní spolehlivě, nikdy jsem s ní neměl žádný problém. Vozím ji v brašně, těm plastovým držáčkům moc nevěřím. Aretovací velký píst nemá a nevím, jestli by zvládla 5 barů. 4 dá určitě.
Nevím, jestli jsem ti tímhle nějak pomohl...
https://hustilky.heureka.cz/pro-t-gs-41/#prehled/
V roce 2012 jsem si u AZUB kupoval pětku. A pan Hebeda mi doporučil pneumatiky s ochranou proti průrazu značky Schvalbe. Nebyly zrovna nejlevnější, ale souhlasil jsem. A nikdy neřešil pumpičky, nebylo to potřeba.
Ač ta ochrana plášťů proti defektům opravdu celkem funguje, nic není úplně 100%. Schwalbe marathon racer Evo mi zatím prorazil, co si vzpomínám nějaký připíňák, ostrý špačatý úlomek plastu a jednou nějaký kus tvrdého drátku.
I když pumpičku potřebuju v průměru třeba jednou za 10 tisíc km, přesto ji POTŘEBUJU.
Dlouho jsem vozila tu úplně nejobyčejnější se šlauškem, dala se upnout do háčků na rámu Favoritky. Jak postupně odlehčuju, tak jsem ji nahradila pumpičkou AIRBONE, na kterou tu právem pějí chválu. Fakt je dobrá.
Mám jednak tuto větší, co je POUZE na galuskový ventilek a vozím ji v držáku, který s ní prodávají. Nic se ucpávat nemusí, ten držák je udělaný tak, že je krytka na otvor už součástí držáku. Pumpuji v pohodě i větší tlak, doma jen přeměřím, ale zpravidla ani nemusí dopumpovat (dávám 7 atm). Ty ale potřebuješ pumpovat autoventilek, takže pro tebe to nebude, ale kdybys někdy přešel na galuskový...:
https://www.cyklonemcik.cz/zbozi/mini-pumpicka...
Na webu jsem našla i větší, co snad jde i na autoventilek, s tou zkušenost nemám. Ale asi bude stejně dobrá, jak ta co mám. Jak je to s tím autoventilkem nevím, píšou, že jo:
https://www.kolokram.cz/pumpa-airbone-zt-505...
Mám ještě MINI, ta je na autoventilek a prodávají ji včetně redukce na galuskový. Vejde se do podsedlové kapsy a vozím ji na silničce. Pumpuje stejně dobře, jak ta větší, akorát musíš víckrát zmáčknout. Včera jsem s tím schválně zkusila napumpovat už hodně prázdnou krosku s plášti 32mm, sedla jsem si k tomu na židličku a šlo to pěkně, řekněme 200 lehkých šťouchů :-):
https://www.kolokram.cz/pumpa-airbone-zt-712...
Ale mají víc pumpiček Airbone, určitě by sis vybral. Fakt to pumpuje pěkně a je to dobře udělané.
Díky, když už jsi tu druhá s kladným vztahem ke značce Airbone, to by určitě stálo za prozkoumání.
Ta v druhém odkazu (ZT-505) se mi opravdu celkem líbí - rozumné rozměry, cena přijatelná a zřejmě existuje i v zelené barvě... :-)
Jakým způsobem se prosím nasazuje ta varianta na autoventilek? To se na něj našroubuje nebo jen nějak narazí? Neuteče polovina vzduchu dřív než to začne těsnit?
Taky me není úplně jasný jejich držák, má poněkud netypický tvar. Myslíš, že je reálně připevnit to na Ibexu pod nosič na 6cm trubku analogicky k té beto?
Z 505 nemám zkušenost a nevím, jak řeší dva druhy ventilků.
Tohle je ta MINI 712. Má hlavici se závitem na autovetilek (ta moje větší z prvního odkazu má hlavici se závitem pro galuskový ventilek).
Odšroubuju čepičku, našroubuju pumpičku, levou rukou se přidržím za dráty a pravou tahám pístek.
U Němčíka mají tu MINI aji zelenou. Já bych šla do ní. Ta 505 má tělo nějak dělené, u těch, co mám já, je tělo v jednom kuse a celé to funguje jako píst.
https://www.cyklonemcik.cz/zbozi/mini-pumpicka...
Já mám taky pláště s nepropichem. Mám pocit, že vlastně nedefektím, ale asi občas jo, protože jsem zjara píchla (zatím letos jedenkrát a mám najeto skoro 7 tisíc), ale při výměně pláště jsem si všimla, že už na pláštích (rezervním i tom píchlém) je po třech záplatách :-) Ono se to prostě občas stane a pumpičku potřebuješ. Nedovedu si představit, že budu někde šmatlat kilometry vedle kola s prázdnou duší. Nemluvě o tom, že zničím plášť a odrbu ráfek. Vozit pumpičku a náhraní duši (s lepením pro případ dalšího defektu) považuji za samozřejmost.
Pumpičkáři mají povinnost vozit pumpičku už ve šťítě.
Samozřejmě, že mělo být:
...při výměně DUŠE jsem si všimla, že už na DUŠÍCH (rezervní i té píchlé) je po třech záplatách :-)
Pláště jsem zatím ještě nelepila. Duši vozím náhradní, venku jen vyměním a lepím až doma. Musím to zaklepat, ale venku jsem ještě lepit nemusela, dvakrát jsem nepíchla. Ale přesto to lepení s sebou vozím. I tak už jsem nervózní, když už nemám rezervu...
Dovolím si otevřít tohle starší téma. Po pár pokusech s malou lehkou pumpičkou s jednodílným pístem jsem si před časem koupil teleskopickou, asi nějaký Zéfal nebo Force. Vozím to v lehokolovém batohu, takže žádný velký bord*l do toho neleze. Přehození mezi DV a AV se dělá vyšroubováním krytky a přehozením takové gumy uvnitř. Co lepšího si přát?
Až na to, že jsem ji dneska potřeboval, a zjistil jsem, že ani po čtvrt hodině usilovného snažení nejsem schopen nafoukat zadní kolo (26x2", jestli si dobře pamatuju) tak, aby se na tom dalo bez obav jet. Pumpa bez hadičky je fakt opruz, člověk se nadře dvakrát, a ještě má obavu, jestli neurve ventilek. Nakonec jsem velmi pomalu a opatrně dojel k benzince a na dvě tři stisknutí tlačítka to nafoukal na těch 4.5 barů.
Takže - jakou doporučíte pumpičku s hadičkou, na autoventil, a aby se na délku vešla do Ortlieb Recumbent Backpacku (tak max 35 cm)?
Nebo používáte někdo nějaký kompresůrek nebo ty CO2 bombičky?
Používám bombičky s pěnou - ty ale stačí jen na malinké dirky a stejně je pak potřeba dofouknout.
Používám i malý cestovní kompresor - ten je OK. Vyhovuje mi. Není to ale nic pro gramážisty :o)))
Snad mě nikdo nebude obviňovat z relamy, ale mám tenhle https://www.alza.cz/auto/xiaomi-portable...
A není to jak u aut, že když použiješ tu pěnu, tak pak je ta guma jen na dojetí, a musí se časem zahodit a vyměnit?
Já nemám problém sundat plášť a lepit, já mám problém pak nafoukat na rozumný tlak.
Já vozím tuhle
https://www.lidl.cz/p/crivit-multifunkcni...
Už jsem s ní nafoukal haldu kol a pořád vypadá že ještě nějaký pátek vydrží.
Dvojitý píst, šlauch, manometr abych měl ty přední gumy alespoň zhruba stejně, dá se přehodit na galuskáč nebo AV přešroubováním koncovky. Na konci má gumovou nálepku, takže se dá při pumpování i opřít o zem a možnost překlopil rukojeď kolmo k pístu taky není vůbec k zahození.
Bombiček bych se bál, už několikrát se mi stalo, že jsem po zalepení díry zjistil, že jsem ji buď zalepil blbě, nebo že nebyla jediná (jako když mi onehdy bouchla guma a tedy duše a jak si to keclo na ráfek, na dalším místě jsem duši cvaknul ráfkem)
POkud nemáš bombiček zásobu, po prvním pokusu jsi v loji...
26x2 nicméně budeš chvilku pumpovat, ale to asi každou minipumpou...
No a ta bombička je jednorázová? Jakože když to jednou použiješ, tak už to nejde nějak zavřít? Pokud jo, tak to je fakt nahouby. Ano, mám stejnou zkušenost - někdy nezalepíš napoprvé dobře.
Nikdy jsem nezkoušel, takže mám info jen z doslechu a jůtůp, takže to ber s rezervou:
bombička je +-to samé, co komunista používal na sifon. Koupíš, v momentě využití našroubuješ do udělátka, tím prorazíš "ventil" a tlačítkem na udělátku nafoukáš na patřičný tlak. Nekvalitní udělátka dokáží neustát expanzi toho plynu a zamrznou či se jinak trvale poškodí; mimochodem bacha na ruku a omrzliny.
Udělátko každopádně tlak bombičky dlouhodobě neudrží, takže i když to nevyužiješ celé a necháš namontované, zanedlouho samovolně ujde, o vyšroubování nemůže být řeč, ventil bombičky je narážecí.
Někde jsem i pochytil že ten plyn uvnitř (nejspíš CO2 z logiky původního užití) pneu dlouhodobě neudrží a relativně rychle to utíká/ztrácí tlak.
Považuju to za dobrý řešení na triatlon nebo orienťák, kde potřebuješ první díru rychle zaflikovat a dojet do cíle, druhý defekt už tě definitivně podrazil na slušném výsledku a nemá cenu ho řešit a ztráta tlaku v průbehu druhého dne není zajímavá už vůbec.
Pro turistu-dálkaře (v pátek odpo vyrážím, do neděle večer se snad vrátím) mi to přijde jako nevhodné řešení.
Díky. Bombičky teda nechci.
Přečetl jsem si diskusi, zatím se rozhoduju mezi
Max1 Touring EVO https://www.max1.cz/p/hustilka-max1-touring-evo (215 g, koncovka s excentrem, manometr, špunt)
Author Cross Lite https://cz.author.eu/hustilka-aap-cross-lite... (150 g, šroubovací koncovka, nemá špunt)
Ještě je ten Lidl, ale prodává se to v sadě s nářadím a nedohledal jsem parametry.
Author Cross Composite https://cz.author.eu/hustilka-aap-cross... (140 g, koncovka s excentrem, špunt, plastová)
Asi vyhraje šroubovací koncovka a špunt si vytisknu.
Roky vozím tuhle od Authora jako expediční https://cz.author.eu/hustilka-aap-cross-2... a jsem spokojený.
Na gravelu vozím https://www.koloshop.cz/SKS-Injex-Lite-Zoom... Trošku větší, ale fouká se s ní pěkně, a dá se přepínat velký objem/ velký tlak.
Souhlas- mám stejnou(jen stříbrnou) už deset let, používám na dofouknutí+ při výměně pláště(defekt jsem neměl přes 5 let při nájezdu 3- 5000km/rok po cestách necestách) a jsem spokojen. Fouká klasické/auto i galuskové docela rychle...
nedodržuji požadavek délky....
do dneška používám pumpu Favorit special.
Odpovídá cca https://www.sks-germany.com/produkte/vx/ ale má zaoblený konec do ruky, což je docela výhoda.
má však problém s příliš tvrdými pružinami autoventilků. Galuskové ventilky v pohodě, jen je třeba umět tu pumpu držet.
Jo, takovou jsem měl na Favoritovi. Ale fakt jsem byl rád, když jsem ji vyměnil za standardní se šloučkem (jak to vyslovujete? prostě s hadičkou). Akorát holt nebyla tak dobře přizpůsobená tomu rámu.
Ne, tohle fakt nechci. Ale dík za reakci.
Po počátečních pokusech s pumpičkama, co se jen nasazují na ventilek, a zničeném ventilku, jsem taky přešla na klasickou pumpičku s hadičkou. S přechodem na silniční kolo mi přišla klasická pumpička moc velká a na doporučení zde na fóru jsem si koupila krásnou pumpičku AirBone.
https://www.kupkolo.cz/hustilka-airbone-xl-zt...
a po spokojenosti i menší model, co se vejde do podsedlovky:
https://www.kupkolo.cz/hustilka-minipumpa...
S tou větší není problém napumpovat trekové pneu 35mm šíře, s tou malou jsem zatím pumpovala jen silniční pneu max 25mm. Funguje to perfektně, neničí to ventilek a pumpuje se s tím lehce. Prstama se opřu o výplet a pumpuju. Jsem s těmato pumpičkama spokojená, jednoduché, funkční, skladné. Hlavice se na ventilek našroubuje a nehrozí poškození ventilku.
Já mám Author Cross Lite
https://www.global-sport.cz/hustilka-author-aap...
Klasická hustilka se šlahounem a možností normálně ji postavit na zem a přišlápnout nohou v malém provedení. Alternativní verze
https://www.global-sport.cz/hustilka-author-aap...[1]
Já mám už leta letoucí tuhle
https://www.koloshop.cz/Lezyne-Micro-Floor...
tehdy jsem ji děsně shnáněl, dneska je normálně v nabídkách. Asi bych si dneska koupil spíš tu HVG, ale tenkrát jsem neměl na výběr.
Všechy ostatní pumpičky okolo mě neměly šlaufek a nedaly se opřít o zem, krom tedy staré z favorita a já měl problém udržet pumpičku a foukat, takže to často končilo podhuštěním.
Mít místo, tak ji vozím také.
Originálně má uchyt pod košík na lahev, ale vozím ji normálně v ortliebce spolu se spacákem & spol. Když jezdím okolo komína, tak teď mám nově malinkou Lezyne, ale taky se šlafukem. Zatím jsem ji, ťuk, ťuk, nepotřeboval.
Teď tak koukám na GCN "co koupit cyklistovi k vánocům" a krom pumpičky a bombičky máš dneska ještě možnost pidikompresůrku.
Bude to takovej mezikus mezi bombičky a pumpičky - u foukání se nenadřeš, ale můžeš neúspěšnými pokusy vymlátit baterku, která se zas na druhou stranu dá řešit powerbankou či (následným) dobitím kdesi u zásuvky.
To je ovšem řešení tak pro Jindru.
Letos jsem párkrát byl na kole s člověkem, který řešil kudy pojedeme a podle toho si upravoval huštění. Takovému by ten elektrický werk vyhovoval, navíc, když jezdíš jenom kolem komína, nemáš problém nabíjet.
Další stupeň bude úprava tlaku za jízdy... :-)
Hele chytil jsem že i s tím už se experimentovalo, tlaková nádobka na náboji ovládaná z řidítek...
Kvůli nějakému pověstnými úseku dláždění na TdF...
Až budu doma na pořádný netu, zkusím to to najít.
To už se provozuje na cyklistických závodech.
https://vtm.zive.cz/clanky/ventilky-na-kolo-za...
Nejspíš už neprovozuje. Otestovali to asi dva jezdci v roce 2023, ale letos už to myslím nezkoušel ani jeden. Konstruktéři kol a týmy jdou jinou cestou.
Ono taky pořizovat něco za takový ranec kvůli jednomu, nejvýš dvěma speciálním závodům kdy navíc to asi nemělo přesvědčivý přínos nebude nejspíš moc lákavé ani pro tak bohaté týmy co jezdí Roubaix.
Tak ono i při zanedbání šílené ceny pořád bude otázka přínosu možnosti tlak měnit ku váze navíc. Jindy se řeší každý gram a tohle nebude zanedbatelná (navíc rotující) hmota.
Uvádí, že 300 g, předpokládám, že pro obě kola, není to málo, ale protože je daná minimální hmotnost kola, tak by to asi nebyl až tak velký problém, pokud by změna tlaku byla nějakým větším přínosem pro výkon jezdce. No a jelikož je ticho po pěšině a žádné chlubení lepšími vlastnostmi kola, tak pro závody asi žádný přínos. Mnozí hobíci by si to asi pořídili pro pohodlnější průjezd po rozbitých cestách, ale přece jen 100 tisíc hned tak někdo nedá.
Ještě jsem přemýšlel, zda by stejného efektu nešlo docílit nějak jednodušeji - chemicky?
Když budeš hrkat s limonádou, tak se láhev pořádně natlakuje... bohužel je to přesný opak toho, co by na kole bylo potřeba (když to drncá, dávalo by smysl tlak snížit).
Jinak by to ale fungovalo hezky automaticky i bez čidel... :-)
To už tu kupodivu bylo a ne úplně nedávno: pumpička v náboji poháněná jízdou, hadička k ventilku a nějaká jednoduchá mechanická regulace podle aktuálního tlaku. Prakticky se to používalo pro erární kola v nějakých továrnách nebo co to bylo, kde všichni pořád potřebovali jezdit sem a tam a nikdo se nechtěl starat o neustálé dofukování. Teď už si jenom vzpomenout, kde jsem o tom četl...
Ale tenhle člověk to nejspíš udělá doma velkou dílenskou pumpou a venku to už nechá. Ono nejprotivnější na tom jsou ty špinavé ruce od ráfku. Můžeš si vzít rukavice, ale i to je opruz. Měnit tlak kontinuelně za jízdy, to by bylo príma, ale je to další werk a váha navíc.
"další werk a váha navíc..."
To jsem si o teleskopické sedlovce spolu s ovládání tlumičů z řidítek myslel taky a uživatele si to našlo.