reklama

Převody u horského kola

Prosím mám dotaz.
Mám starší horské kolo, asi 23let, v té době bylo celkem dobré. Od výroby mělo trekový rozměr plášťů. Jezdím hodně po zpevněných cestách, ale vzhledem k tomu, že bydlíme u lesa, tak někdy i nějaká lesní cesta atd. Ale nejezdím nějak pravidelně, spíš chodím běhat.

Teď jsem se rozhodl pro nové kolo.
Líbí se horské kolo:
https://www.ctm.sk/bicykle/mtb/rambler-3-0-29...

A teď dotaz. Nové horské kolo mají jen dva, nebo jeden převod v předu. Většinou 26 a 36 zubů. (U jednokolka 30, 32, nebo 34 zubů)

Nebude mi ten třetí talíř 46 zubů pro rychlost chybět?
U mého kola (velikosti 26") mám převody 3x7. Po rovině jsem zvyklý řadit klidně 3x5.

Nebo bude pro mě lepší treking, s kterým se dá jet do lehké terénu, ale má tři talíře v předu? Např.
https://www.ctm.sk/bicykle/tour/stark-3-0/siva...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 05.02.2022
Autor: Mazec
  • Re: Převody u horského kola

         

    To musíš vědět ty, jak a kde jezdíš :-)

    Dneska je trend u horských kol řazení jen vzadu. Kazeta dost narostla, rozsahem bývají k 500%, maximum je tuším 12 rychlostí.

    Jestli to tvoje starší kolo ještě pořád jezdí, běž se projet (i když nevim jeslti zrovna TEĎ je vhodná srovnávací doba) ať víš, které rychlosti z té 3x7 sady skutečně používáš - spousta lidí s sebou hromadu z nich jen vozí, protože je tam dostali s kolem. Taky se ti nemálo z nich bude (prakticky) překrývat.
    Skutečně důležitý je ten rozsah - ze skutečně používaných kombinací vezmi nejrychlejší a nejkratší a spočítej kolikrát je nejdelší převod delší než nejkratší. Pokud se vejdeš do 1xNěco převodníku, bude ti stačit, pokud potřebuješ víc, nezbude ti než pořídit přesmykač, což v dnešním trendu může být problém koupit s kolem, o něco menší problém sestavit sám.

    V neposlední řadě pamatuj, že ty moderní megarozsahový kazety jsou samozřejmě dražší (jak moc je otázka kus od kusu), řetěz na ně je taky dražší atd. Ale zase je jednodušší řazení, údržba a tak, no...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.02.2022
    Autor: Sodoma
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Převody u horského kola

           

      Teď koukám že ten horák má 2xNěco.
      Jestli jsem to spočítal dobře, 579% rozsahu, což bych na horském kole považoval za vcelku dostatečné :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 05.02.2022
      Autor: Sodoma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Převody u horského kola

             

        No když jedu sám tak po rovině jedu klidně 3-5, 3-6, 3-7 už je opravdu jen z mírného kopce.
        S děckama by mě 2-5/6 asi stačilo.
        Ale třetí talíř je zhruba 46 zubů, proto se bojím že těch 36 bude málo, že po rovině na cyklostezce se našlapu a žena s trekingem author mi bude ujíždet.
        Každý mi říká že kvalitní kolo ???? aby něco vydrželo je nad 25tis. Ale tam začínají ty jednoplacky, to je děs.
        Jako řešením by byl ten treking ale to už je jiná kategorie...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.02.2022
        Autor: Mazec
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Převody u horského kola

               

          Klidně nech 3x7. Rozumné talíře jsou 44-32-22 proti sedmikolu 13-34. Cenově to vychází nejlíp, dá se to koupit, a pokud ti tři talíře nedělají problém, lepší rozsahy nezískáš aodstupňování je pro rekreační ježdění bohatě dostačující.
          Dá se použít i 2(3)x8, cenově opět přítulné a takové rozsahy na jednotalíři nepořídíš. Mám proti 8sp kazetě 11(12) až 34 zubů převodníky 38/22 a (44)/38/22.

          Řazení nepočítej přes kvalty 3-5, 3-6 ... Počítej to jako převodový poměr:
          počet zubů na převodníku : počet zubů na pastorku.
          Se dvěma a třema talířama docílíš při 6 až 8 pastorkách rozsahů 0,65 až 3,5. Tyto krajní hranice si prostě musíš otestovat, jak píše výše Sodoma. Sedni na kolo, vyjeď největší kopec, jakej si představuješ, že chceš jezdit. Pak jeď po silnici a projeď se, jak rychle se chceš po rovině na asfaltu přesunovat. S tím, co máš, asi budeš slabý v kopci, chce to malej převodník a víc zubů vzadu. Ale na asfaltě to zas chce rychlost, takže si zjisti i ten rychlej převod.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.02.2022
          Autor: bara2
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Převody u horského kola

                 

            Jsem celkem v kondici, nestává se mi že byc do kopce nevyjel.
            Na mém starém kole počty zubů neznám. Musel bych je teď jít spočítat :-)
            A ano mám pláště 26"...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.02.2022
            Autor: Mazec
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              K převodům vždy patří odpovídjící průměr kola.
              Pro větší kola jsou nižší převody. V zásadě je hlavní "ujetá vzdálenost na jednu otáčku kliky". Tohle si prostě musíš otestovat. Nejde jen o sílu, ale i o obvyklou kadenci, to jsou individuální veličiny a prostě každý si to musí empiricky zjistit sám pro sebe. Jak píše Sodoma, spousta lidí vláčí převody, které vůbec nevyužije, na druhé straně jim jiné chybí. Lidi jezdí to, s čím to koupili, a pak je to třeba nebaví nebo tlačí do kopce. Není nad to, si to otestovat a dát si na kolo optimální převody pro sebe.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.02.2022
              Autor: bara2
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Převody u horského kola

                   

              A jako promiň, usmívat se, že bys musel jít počítat zuby a uvádět že řadíš 3-5 ...
              Fakt běž spočítat ty zuby, hoď si do tabulky převodové poměry a běž testovat, to za tebe nikdo neudělá.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.02.2022
              Autor: bara2
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Převody u horského kola

               

          Napiš konkrétní počty zubů na převodnících a počty zubů největšího a nejmenšího pastorku na sedmikolečku. A taky rozměr plášťů, mělo by to být na nich napsáno, jestli to kolo je 26" měla by to být něco jako xx-559.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.02.2022
          Autor: xtonda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Převody u horského kola

                 

            Takže mám kliky 24/32/42 a v zadu mám 7sp. 11-28
            Jinak je to kolo 26", a na pláštích je napsáno 700x35. Od výrobce tam možná bylo 700x40. Nejsem si jistý. Jak jsem psal mám ho 23 let...
            Je pravda že na mých 192cm má malý rám.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 05.02.2022
            Autor: Mazec
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              Jestli jsem se nepřepočítal, máš rozsah 445%, takže rozsahově by sis s tím horákem výrazně přilepšil.

              Na jedno otočení klikama bys měl (při zanedbání výšky pneumatiky) ujet 7,56m na novým a 7,90m na starým, takže jo, nejrychlejší převod toho novýho kola je o něco kratší.
              Ale to jsou furt jen teoretický čísla, bez znalosti jak často ty krajní převody opravdu používaš a kde v tom rozsahu nejvíc jezdíš jsou dost málo vypovídající.
              Já mám rozsah něco přes 500% a párkrát jsem si říkal že bych užil o něco kratší a občas i delší, ale zdaleka to nebylo tak často, aby mi to stálo za to s tím cokoliv dělat.

              Pokud bys měl pocit že je ti to nový kolo pomalý, vždycky můžeš pořídit o pár zubů větší převodníky a přehodit to, rozsahu bys měl mít víc než teď, takže ti pravděpodobně budou přebejvat ty krátký kvalty, jestli jsi teda takový závodník...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.02.2022
              Autor: Sodoma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Jsem celkem lajk. Ale chapu to dobře, že do kopce budu mít o dost lehčí převody...?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 05.02.2022
                Autor: Mazec
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Převody u horského kola

                       

                  POKUD JSEM NIKDE NEUDĚLAL NĚJAKOU ŠKOLÁCKOU CHYBU, měl bys mít teď na svým současným kole menší rozsah a nejrychlejší převod rychlejší, v porovnání s tím horákem v odkazu v úvodu (při započítání rozdílu velikosti kol). Z toho nevyhnutelně vyplývá že by měl mít nějaký krátký kvalty navíc. Nepočítal jsem to; máš všechny potřebný čísla, matematiku základní školy už zvládneš sám.

                  To tvoje současný kolo je řekl bych ta kategorie historicky zvaná "trek" což je jak já říkám "silniční horák" (opak současného vynálezu zvaného "gravel", tedy "terénní silnička"). Je tedy celkem logické, že bude obecně převodované víc do rychla.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 05.02.2022
                  Autor: Sodoma
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              Tak především to co máš je trekový kolo s normálníma 28" kolama (622 mm ráfky) a ne 26" MTB.

              MTB (Rambler) bude mít jen nepatrně horší převod do rychla a velmi výrazně lepší převod do lehka do kopců.
              https://bit.ly/34DAprx

              trek (Stark) bude mít lepší převod na obě strany, malinko do lehka a víc do rychla
              https://bit.ly/3sl4q7W

              Tvoje současné kolo je vždy nahoře.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.02.2022
              Autor: xtonda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              Jediné, co je na tom stávajícím kole vyloženě špatné, je sklon zadního odrazového sklíčka :-). Jinak devětadvacítkama si o moc nepolepšíš, protože jak už tu psal X Tonda, nemáš 26", ale větší rozměr kol a kola s komponenty z období před dvaceti lety vydržela určitě víc, než dnešní 1xněco. Pokud si nechceš vyloženě jen udělat radost něčím novým , zůstaň u toho, co máš.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 05.02.2022
              Autor: drak
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                zde bych si dovolil trošku oponovat, myslím že to bylo vybavené Acerou, napříkald přehazovačka není příklad dlouhověkosti. Dále souhlasím, ale pokud CHCE nové, tak je nákup rozhodnutý... dále viz ostatní rady.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 05.02.2022
                Autor: cibi
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Je pravda že zadní ráfek mám za tu dobu nový, jinak jsem za tu dobu asi jednou nebo 2x měnil řetěz a jednou zadní kazetu a nevím jestli přehazovačku.
                Jinak vse původní, ten rám už tehdy byl nějaký dural, takže kolo je pěkně lehké.
                Ale je pravda že v té době asi ještě nebyli takové možnosti ve velikosti rámu a na mých 192cm je to kolo menší.
                Už víckrát jsem si říkal, že si koupím nové, ale vždy jsem to přešel a nechal si tohle.
                Teď budu mít čtyřicetiny, tak mi manželka naznačuje, že je to dobrá příležitost k novému kolu...
                No budu si muset zvyknout.

                Vy by jste bral spíš to horské, nebo ten trek?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 05.02.2022
                Autor: Mazec
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Převody u horského kola

                       

                  Jestli je ti malý, tak si rozhodně pořiď nový. Já jsem celý roky jezdil na malým rámu a došlo to až tak daleko, že teď jezdím na leháči.

                  Jestli horské nebo trek si už FAKT musíš vybrat sám, to za tebe nikdo udělat opravdu nemůže.

                  Obecně si lidi hodně kupujou kola horský, ačkoliv realisticky by jim líp posloužil trek, nebo i (dnešní trend) gravel. Záleží jak moc jezdíš po cestách (a pak teda taky jakých, na traktorový úvoz už to MTB neni špatný)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 05.02.2022
                  Autor: Sodoma
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Převody u horského kola

                         

                    Když jsem před pár lety řešil dilema, jaké kolo bude doma dělat společnost Ibexu, zvítězilo horské, protože jsem u trekového vlastně nenašel žádný plus.

                    Rám horského kola (myšleno hard tail) výrazně těžší není, výběr plášťů je široký, nosič, světla i blatníky jde přidělat na obojí. Vidlici lze na silnici zamknout, takže proč vlastně volit trek? :-)

                    Pravda, mě rozhodování zjednodušilo, že k ježdění po asfaltu mám primárně Ibex... :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 06.02.2022
                    Autor: Jrr
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Převody u horského kola

                       

                  Obě ta kola jsou pěkná. Téměř stejné rámy i osazení. Které vzít Ti takhle od počítače neporadím. Já bych si nekoupil žádné, už skoro dvacet let jezdím na lehotříkolce a neměnil bych. Obě ta kola si projeď, a z kterého budeš mít lepší pocit, to kup. Cenový rozdíl je minimální.
                  P.S. Kdysi mně někdo vysvětlil, že cyklisté si tykají bez rozdílu věku, tak to tak dělám.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 06.02.2022
                  Autor: drak
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          •      

            Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

            Datum: 05.02.2022
            Autor: Mazec
        • Re: Převody u horského kola

               

          Ještě se můžeš pustit přepočtem, kdy spočítáš pro nejrychlejší převodový poměr i výslednou rychlost (vynásobit otáčky obvodem kola).
          Tady přestupuješ z 26" kola na 29" a to není zanedbatelný rozdíl. Naopak bych možná dával bacha, aby tam byl dostatečně krátký převod

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.02.2022
          Autor: Sodoma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Převody u horského kola

         

    To záleží jaký konkrétní převody máš teď na tom současném kole, jestli to vzadu je šroubovací kolečko s nejmenším pastorkem 14z, tak to nemůžeš tak srovnávat. A i různé velikosti kol hrají roli.

    Ten trek není o tolik lehčí aby to byl podstatný faktor, zato to MTB bude robustnější a na širších pláštích a vidlici s větším zdvihem to bude pohodlnější a začnou tě třeba ty lesní cesty víc bavit a přestaneš se jim vyhýbat. A pokud by ses chtěl přesto držet zpevněných povrchů, tak se i na MTB dají dát rychlé pláště.

    Převod 36/11 na 29" MTB je dost rychlý i na přišlapávání z kopce, naopak na tom treku je nejlehčí převod 26/34 nic moc, pokud někde potkáš prudší kopec.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.02.2022
    Autor: xtonda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Převody u horského kola

           

      I teď se jako vyloženě nevyhýbám terénu. U nás na vesnici kam potřebuji, tam dojedu... ????

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 05.02.2022
      Autor: Mazec
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Převody u horského kola

         

    Nasázej údaje stávajícího kola do prvního sloupce a údaje dalších kol do druhého příp. třetího sloupce a budeš mít jasno: http://gears.mtbcrosscountry.com/#26/2...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.02.2022
    Autor: 51326
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Převody u horského kola

           

      Tady je trošku názornější http://www.gear-calculator.com
      Starší bike co mi před pár měsíci ukradli jsem měl na středu 42-32-22 a nový https://www.mojekolo.cz/ghost-kato-universal-27... má 44-32-22 a už je tam znát velký skok když přeřadím z 44 na 32, je to skoro až nepříjemné - příliš rychlé do pomala, vždy musím přeřadit i zadek. Měl by si zkusit v té apce vyladit zhruba to samé, jak řadil před tím a porovnat to s novým. Ne každý výrobce to má vychytané, ten můj Ghost docela podělali.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.02.2022
      Autor: Rob144
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Převody u horského kola

             

        Jo, Ghost má trochu divnou kombinaci, kliky a přesmykač ze starší generace než přehazka a kazeta, aktuální 9r sady už jsou koncipované s trojpřevodníkem 40-30-22.

        Na druhou stranu skok 44-32 (37,5 %) je pořád menší změna převodu než skok 32-22 (45,5 %), který je na obou stejný.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2022
        Autor: xtonda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Převody u horského kola

         

    Já už bych dnes nechtěl nic než 1 x něco. Fakticky řadím 11 nebo 12 rychlostí z dnešních 3x9. Na skládacím kole mám 1x8 a pochopil jsem.

    Odpadne zbytečný materiál, odpadnou starosti s údržbou. Přeřazení mezi převodníky (tj. vpředu) není nikdy tak rychlé a vždycky je to trochu skok. Takže nic pro dynamiku jízdy a ani pro pohodlí.

    Při správné technice jízdy (tj. například správná frekvence šlapání) nejsou potřeba ani extrémní převody (extra pomalé a extra rychlé) ani papírové převody (některé kombinace z něco x něco se prostě nikdy nepoužívají).

    Pouze je důležité pohlídat si velikost kol a převodový poměr (viz doporučované tabulky a odkazy výše).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.03.2022
    Autor: MiBo
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Převody u horského kola

           

      S tou rychlostí si dovolím oponovat. Ty než vzadu přehopkáš o 3 až 4 pastorky výš, tak já jedním cvrnknutím ve zlomku vteřiny si v předu shodím na převodníku z 32 na 22.
      Navíc 3 x 9 převody nejsou tak náchylné na nečistotu a nepřesnost a případné uhnutí přehazky jako 1 x 11 nebo dokonce 12.
      Ale rozumím a chápu, že někomu může takovýhle převod vyhovovat, takže nic proti.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.03.2022
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Převody u horského kola

             

        Njn, ale zas bys neměl ten řetěz uplně křížit, takže ne všechny pastorky s každou plackou jsou k dispozici...
        Ale souhlasim že to bude odolnější na bordel a tak, než ty superhubený řetězy 12 kazet.
        Na stranu třetí, Rohlík kombinuje výhody obého - halda kvaltů a rozsahu, řazení jen vzadu a širokej řetěz ;-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.03.2022
        Autor: Sodoma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Převody u horského kola

               

          No a pak je tady ještě hledisko finanční. Převod 1 x X je výrazně dražší, ale opět rozumím tomu, že mnozí peníze neřeší a nevadí jim kazeta a řetěz dražší o několik tisíc, ale pak naříkají, že je rohlik o padík dražší :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.03.2022
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Převody u horského kola

                 

            Člověk co opravdu jezdí tak, že za sezonu odepíšu jednu dvě kazety z horní čsti cenového spektra by se nad tím měl vážně zamyslet. Tam už začínají vycházet dobře i ty čistě ekonomické počty...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.03.2022
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              Jsem si schválně udělala přehled, jak to s těma převodama a možnostma 1x12 je.
              Jezdím na novějších kolech převody 2/3 x 8sp. Na Favoritce mám 3x6. Na všech kolech to mám v rozsahu 0,65 až k 3,5. Během jedné delší vyjížďky upotřebím celý rozsah a řekla bych, že často používaný popis: "Jezdím hodně po zpevněných cestách, ale někdy i nějaká lesní cesta atd." mě zcela vystihuje.

              "Silniční" trojtác jsem si upravila tak, že na něm mám 8 plynulých "silničních" rychlostí (červené), změna převodníku 44-38 odpovídá změně pastorku. K tomu mám k dispozici ještě pět horských převodů s nejmenším převodníkem (zelené). Na krosovém kole si vystačím s dvoupřevodníkem.

              Porovnala jsem svoje pohony za lidové ceny (kazeta do 500) s možnýma alternativama:
              - 3x9 je variantou, ale případný profit není takový, aby vyvážil cenový nárust.
              - U lehkého silničního 2 x něco zcela schází převody do pomala.
              - 1x12 ani s jedním v úvahu přicházejícím jednopřevodníkem nedosahuje mých rozsahů. O ceně a životnosti komponent 1x12 se nemá cenu vůbec bavit. Jednoduše řečeno, za ty prachy raděj občas hejbnu levým prstem.

              Při pohledu na rozsah těch 1x12 mě napadají tyto otázky:
              a) pokud takovýto rozsah vyhovuje staré chromé bábě, je vůbec možné, aby s tím vystačil mnohem mladší zdravej chlap s podobným využitím (viz. definice výše)?
              b) je vůbec technicky přínosné přemístit hmotu přesmyku a jednoho resp. dvou menších převodníků z těžiště do několika ozubených kol (větších jak ty převodníky) na zadní kolo?
              c) je dlouhá přehazovačka tažená téměř po zemi a opět umístěná na zadním kole ideální? A to ještě k tomu zaujatě přidávám, že to vypadá jak vytahanej pytel u starýho capa, mně se nelíbí ani ty dlouhé přehazovačky pro 34 zubů, zvlášť, když jsou tmavé, je to hnusné :-(

              Nevím, osobně si myslím, že móda 1 x něco vyšumí, stejně jak vyšuměla 26" kola a jak vyšumí dnes módní balóny na 29". Pořád se to v kruzích vrací k běžné klasice.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.03.2022
              Autor: bara2
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Převody u horského kola

           

      Zrovna dneska ráno, když jsem jel na MTB do práce (po silnici), jsem bědoval, jak je 2x10 oproti trojtalíři na Ibexu málo. Úplně nejlehčí jsem pravda nezařadil dlouho (druhý nejlehčí včera), ale nejtěžší převod mi chybí pravidelně, protože dolů s kopce víc než 55 km/h prostě moje nohy neutočí... přemýšlím, zda by přesmykač zkousnul větší rozdíl než aktuální 24/34 ?

      Takže jak pro koho, já bych s jednoplackou fungovat nemohl. :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.03.2022
      Autor: Jrr
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Převody u horského kola

             

        Přesně tak, jednoplacka je vždy těžký kompromis. Převody do rychla tam prostě chybí a nejdou nijak nahradit. Na rovince jezdím nejčastěji 46/12 nebo 46/11. Představa, že bych měl vepředu jen jednu placku cca 30 - 34 mě děsí. 34z používám jako prostřední převodník a řadím ho výhradně do kopce. Spolu s největším pastorkem 32z jde vyjet téměř vše. Nejmenší převodník 22z řadím zcela vyjímečně.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.03.2022
        Autor: ckp13
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Převody u horského kola

               

          Hele, ty na rovině ušlapeš tak 35+ km/h?
          (počítáno pro mou obvyklou kadenci 70 a 26" kola)
          Já bych to dal jedině z kopce, na to mi nestačí ani vítr v zádech...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.03.2022
          Autor: cibi
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Převody u horského kola

                 

            Na asfaltu bez problému i o dost víc, ale asfaltu se pokud možno vyhýbám jako čert kříži. V terénu to, samozřejmě, neušlapu.
            26" kola mám taky, kadenci nemám jak změřit, ale šlapu výhradně silově, jinak je to pro mě nepřirozené.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.03.2022
            Autor: ckp13
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              takže kolik asi na ten převod jezdíš?
              (a předpokládám teda 26" kola)
              ->kadenci se dá z toho dopočítat.
              ----
              mimo téma- zaměř se na kadeční šlapání
              jak z důvodu šetření kolen, tak z důvodu příznivějšího namáháni kola.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.03.2022
              Autor: cibi
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Ten obrázek dole jsem sem už jednou dával. Je to celkem rovinatý úsek západně od Prahy. Je to z roku 2006, krátce potom jsem kompjůtr vyhodil, protože jsem ho stejně používal jen jako hodiny. Nemám problém jet na fullovi průměr přes třicet, ale potřebuji k tomu vpředu 46z a vzadu 11z. Maximálku díky tomu mám v Alpách hodně nad hodnotou z obrázku dole.

                Kadenci si umím spočítat. Na fakultě jsem prožil 6 semestrů celkem obtížné matiky :-))

                Kadanční šlapání pro mě nemá smysl. Když začal vyhrávat Lance, tak jsem to párkrát zkusil, ale velmi rychle zavrhnul. Jsem takový Cavendish na biku :-))

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.03.2022
                Autor: ckp13
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Převody u horského kola

                       

                  Někdy mám pocit, že jsou to jen takové módní plky o tom kadenčním šlapání. Kdekdo se s tím ohání, ale doktoři píšou, že přes osmdesát je to už pro rekreačního jezdce dokonce nebezpečné na svalová vlákna. Těch 70 je tak slušný normál, osmdesát tak skoro naprázdno. Kopce, kde je nutno sílu vyvinout, jezdím i jen na padesát až šedesát. Ne, že bych to drtila tak velku silou (jedu převod 0,65 a pomalejší už snad nemá ani ta slavná dvanáctirychlostní kazeta), ale pomaleji, jak ty 3,5km/h se už moc jet nedá. I když bych moc ráda, bo pěšky to půjdu ještě pomaleji :-(

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 15.03.2022
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Převody u horského kola

                         

                    Jednu dobu (už je to sakra dávno) to bylo cool téma. Všichni měli jezdit jako Lance a točit klikami jako mixér. Jen si asi nikdo neuvědomil, že lidé jsou různí. Je to jako nutit černého (může se to, sakra, ještě napsat??) sprintera aby běhal frekvenčně a točil nohama stejně jako maratonec z Habeše.
                    Asi nikdy nečetli Vojtěchovského... :-(

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 15.03.2022
                    Autor: ckp13
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Převody u horského kola

                         

                    Já, jako správný turista, když točím nohama 60, tak si připadám, že jedu ohromně kadenčně. Chvilku to dokážu i rychleji, ale dlouhodobě mne to nebaví.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 16.03.2022
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Převody u horského kola

                 

            Tak na třicet to rozšlapu aji já s mejma pár kilama na strojích přes 13kg provozní váhy. U chlapa na horákovi, kterej je podle všech psaných informací dokonalejší (jak ten chlap, tak ten stroj), jak moje kola, bych 35 brala jako samozřejmost. A u chapa na lehokole s mnohem menším odporem bych to tvrdla bez zaváhání. Průměr kol je snad nepodstatnej, jde o výkon, ne?
            Ale pro zichr jsem si to přepočítala pro 26" kola: jaký převod taková rychlost představuje pro kadenci 70.
            Kdyby to měl být nějaký problém, pak by nemělo smysl osazovat kazety malejma pastorkama, v reále kazety začínají i od deseti zubů, nejčastěji na těch 11. Nesmyslem jsou ty malé jednopřevodníky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.03.2022
            Autor: bara2
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              Tak jednopřevodníky jsou malé, protože musí kompenzovat velikost kol 26->29" a současně musí umožňovat alespoň zdatným jedincům jízdu do kopce (byť s obrovskou kazetou). Logickou daní je pak absence těžkých převodů.

              Pro opravdové závodníky to při jízdě v terénu možná smysl dává. Pro běžné cyklisty, kteří aspoň občas jezdí i po asfaltu, těžko...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.03.2022
              Autor: Jrr
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Na stezce podél vody co potkávám MTB s jednoplackama, všichni jedou na tom pidipastorku a cestovní rychlost bych považoval za "nudnou" být na jejich místě.
                Zjevně je ta kazeta brzdí.

                To je ale věcí celé koncepce, protože ty celopéra s plášti atakujícíma 3" nejsou na hladký asfalt podél vody zamýšlené. Je to asi jak o potkat na okrece traktor.
                Je zajímavé, že Zetora si jako rodinný vůz nikdo nekoupí, ale tyhle horáky na víkendové rodinné výlety klidně :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.03.2022
                Autor: Sodoma
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Převody u horského kola

                       

                  Ono s tím traktorem, vezmeme-li v potaz popularitu nejrůznějších pseudo ofroadů, ze kterého majitelka často nevidí, má problém zaparkovat, zbytečně to žere a do lesa se nejspíš stejně nikdy nevypraví... no mně to připadá úplně stejné! ;-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 15.03.2022
                  Autor: Jrr
                  Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              Báro, mínil jsem jet delší trasu.
              Je rozdíl "rozjet to" na (např 2km)na 35+
              to je reálné a to asi dá většina. Prostě točíš nohama jak vzteklej.
              Pokud držím kadenci +-70, převod 42/17 tak jedu cca 20 a jedu tak třebas pár hodin.
              To bych si těch 35 km/h uměl představit tak u Amstronga/ Sagana.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.03.2022
              Autor: cibi
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Cibi, už jsem se po letech možná i dopracovala k těm delším trasám, možná těch sto ještě není dost, ale já už asi delší jezdit nebudu. A přidala jsem k dvoupřevodníku 38/22 místo rockringu třetí převodník 44 zubů. Prostě se to na té dlouhé štrece někdy hodí, to trochu rozjet, když je na to cesta, a neukvedlat si nohy. Stačí, když s nima šmrdolím do kdejakýho brdku na těch 22:34.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.03.2022
                Autor: bara2
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                No ale hodnocení potřebnosti nějakého převodu přece nemůžeš brát podle toho, zda ho necháš zařazený několik hodin v kuse, ne? :-)

                To bychom snadno došli k tomu, že je přehazovačka úplně zbytečná, protože jeden převod by většinou stačil, s kopce šlapat netřeba a do prudkého kopce kolo vytlačíš... ano, jsou lidé s tímto pohledem, ale... :-)

                Z mého pohledu i když nejtěžší převod na Ibexu (48-11) využívám pokaždé krátkou dobu, umožní mi i s kopce nechat nohy dál zabírat zhruba stejnou silou a jet trochu rychleji než samospádem. Není to nezbytné, ale je to fajn.

                Při závodě ovšem přítomnost těžkého převodu rozhoduje o tom, zda se dokážu udržet balíku silniček (na lehokole).

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.03.2022
                Autor: Jrr
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Převody u horského kola

                   

              velikost kol trochu roli hraje, větší průměry se snáze koulí.

              Já se po rovině na dobré cestě rozšlapu i přes 50, ale není to tempo co bych mohl držet.
              40 krátkodobě jde, 30 je cestovní rychlost za ideálních podmínek (rovný asfalt, volný prostor, rovina), většinu reálného světa jezdim těsně nad 20.
              Jsa technického vzdělání, přenáším výkon raději otáčkama než kroutícím momentem a podle toho mi vyšlo převodování, to je něco, co si každý musí odladit na svoje vlastní nohy a kondici.
              Volit převody podle toho , "na co jsem schopen to rozšlapat" mi ale přijde krajně nevhodné...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.03.2022
              Autor: Sodoma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Převody si musíš prostě pro sebe vychytat. Ne na všech kolech je musíš mít stejný. Je jedna věc dovézt si kolo autem někam k lesu a je jiná věc s tím jet z bodu A do bodu B desítky kilometrů. Na to je naše země moc malá a příliš členitá, aby sis vystačil s malým rozsahem převodů.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.03.2022
                Autor: bara2
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Převody u horského kola

             

        Tobě ráno schází rychlosti na přikrmování ve sjezdu nad 55km/h? Já celou zimu jen nalehko točím nohama, aby mi moc nepromrzly a kolo nechávám jet gravitací. K brzdění jsem se zatím nesnížil, to raději zmrznu. Už se těším na vyšší teploty, kdy budu moci jet zase 50km/h a dole si nemuset rozmrazovat hlavu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.03.2022
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Převody u horského kola

               

          No v pondělí mi to tak přišlo. Kvůli nepoužitelný cyklostezce jezdím na kole z Ústí přes Hrádek, což znamená vyjet asi 150 výškových metrů. A už v půlce toho kopce mi je teplo vrchovatě (s méně oblečením bych zase mrznul než ke kopci přijedu).
          Nahoře svítilo sluníčko, následoval dlouhý zvlněný sjezd a jak se mi ještě opřel vítr do zad, limitem byly jenom převody, přičemž těch 55 se zdá jako maximum, co moje nohy s nejtěžším MTB převodem krátkodobě utočily.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.03.2022
          Autor: Jrr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Převody u horského kola

               

          mám cestou do práce taky jeden sjezd kde to pálím přes 50 a ano, tam bych nějaký delší převod užil.
          Ano, mohl bych si dopředu přihodit ještě jednu, větší placku, ale abych to kvůli tomu jednomu sjezdu s sebou vozil celej den? Nejsem závodník, takže při padesátce se klidně dolů jen vezu. Ty komplikace s přesmykačem mi za to nestojí...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.03.2022
          Autor: Sodoma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Převody u horského kola

         

    Pro představu přihodím svoje osvědčená čísla (nemusí vyhovovat každému):

    - Nejpomalejší převod cca 1,5. Pomalejší mi u jednostopého kola nedávají smysl: 5 km/h je rychlost chůze, to už můžu rovnou slézt a tlačit, stejně bych neudržel rovnováhu.

    - Nejrychlejší převod cca 8. S tím se dá v klesání pohodlně držet padesátka, což je velká výhoda ve městě. Rychlejší se prakticky nevyužije, v prudších sjezdech je žádoucí spíš brzdit než zrychlovat.

    - 8/1,5=5,33 neboli 533 % - to by tedy byl můj ideální rozsah. Přibližně odpovídá rozsahu běžného trojtalíře 28..48 s osmi nebo devítistupňovou kazetou 11..34.
    Řazení 2xNěco by pro stejný nebo lepší rozsah a podobné krajní převody potřebovalo kombinaci silničního dvojtácu (s dost širokým rozsahem) a horské kazety a vyšlo by dráž.
    Řazení 1xNěco s 40zubovým talířem a dvanáctistupňovou kazetou 10..50 má jenom 500 % a bylo by ještě dražší. Řazení 1x14 s Rohloffem má 526 % a bylo by ještě dražší, ale na druhou stranu žere pastorky za stovky, ne kazety za tisíce.


    Převodem myslím celkový převodový poměr od délky klik přes řetěz až po průměr hnaného kola. Teorii i automatické počítadlo najdeš třeba tady: http://nightrider.mzf.cz/prevody.htm

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.03.2022
    Autor: NightRider
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Převody u horského kola

           

      Tak konečně čísla,která odpovídají:
      já 0,65 - 3,5 versus chlap 1,5 - 8

      to odpovídá, víc jak dvakrát tak silnej :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.03.2022
      Autor: bara2
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Převody u horského kola

             

        Jestli to dobře chápu, tak tvoje 0,65..3,5 jsou převodové poměry řetězu. Když k tomu přihodím délku klik dejme tomu 170 mm a obvod kola 2 metry, vychází celkový převod 1,2..6,5. Takže jo, mám to o trochu víc do rychla, ale dvakrát silnější nejsem :-).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.03.2022
        Autor: NightRider
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Převody u horského kola

               

          No, nevím, jak do toho dáváš délku kliky, já si počítám, jakou vdálenost urazím na dva kroky (raz-dva = jedna otáčka kliky). Při převodu 0,65 ujedu 143cm (mám obvod kola 211cm), to odpovídá délce kroku 71cm, s tím se dá jít/jet i do kopce. Při převodu 3,5 ujedu něco přes sedm metrů, to je cvalový skok dostihového koně, když ještě moc nepospíchá, to mi stačí :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.03.2022
          Autor: bara2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Převody u horského kola

                 

            přepočítávat převodový poměry na rychlost cválajícího koně..panebože :-D

            V koních se uvádí maximálně výkon (a to ještě poněkud pofiderně), ale ne rychlost natož převodový poměr :-D

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 17.03.2022
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Převody u horského kola

                   

              Když na těch koních jezdíš roky a máš zažitá tempa a vzdálenosti měříš v délkách cvalového skoku, tak v těchto relacích často uvažuješ :-)
              Ona i ta hp vznikla z nějaké analogie od výkonu tažného koně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 17.03.2022
              Autor: bara2
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Jednotka hp vznikla na základě odhadu vynásobeného předpokladem, rozhodně jedna z komičtějších jednotek :-)

                Wiki:
                Jednotku zavedl na konci 18. století James Watt, který začal vyrábět a prodávat jím podstatně vylepšený parní stroj. Watt potřeboval pro své zákazníky nějaké srovnání s výkonem tehdy běžně využívaných zvířat. Ze zkušeností s poníky z jednoho dolu odhadoval, že poník zapřažený v žentouru vyzdvihne 22 000 stopliber (ft·lbf) za minutu. Výkon koně odhadoval o polovinu větší, takže nové jednotce přisoudil hodnotu 33 000 stopliber za minutu.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 17.03.2022
                Autor: Sodoma
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Převody u horského kola

                     

                Je to neobvyklé, ale je to určitě zajímavé a vlastně kouzelné. Jen tak dál :)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 17.03.2022
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Převody u horského kola

                 

            Délku kliky do toho dávám tak, že vzdálenost ujetou na jednu otáčku klik vydělím skutečnou vzdáleností, kterou během ní urazí pedál (2 pí krát délka kliky).

            Pro 160 mm dlouhé kliky ta dráha vychází shodou okolností skoro přesně 1 metr, takže se ten bezrozměrný celkový převod číselně skoro neliší od převodu v metrech na otáčku, a proto se často zaměňují. Rozdíly se objeví ve chvíli, kdy porovnáváš třeba favorita se 175mm klikami a dětské kolo se 155mm: o dva centimetry kratší klika je (hodně zjednodušeně řečeno) ekvivalent o dva centimetry většího talíře. Takhle jsem se napálil u Oceláče: počítal jsem metry na šlápnutí, potom jsem dal o 15 mm kratší kliky než na kole, se kterým jsem to porovnával, a vyšel mi rozsah 1,7..9,3 - o chlup moc do rychla.

            Samozřejmě, když je pro tebe délka kliky i obvod kola konstanta, nic jiného než ty řetězové převody řešit nepotřebuješ a je to taky v pořádku.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 18.03.2022
            Autor: NightRider
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

358 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024