reklama

zimní plast s hroty-radu

Dobrý den, chci se zeptat, nemám absolutně žádné zkušenosti se zimními plášti na kolo, s hroty

https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-mtb...

zajímá mě, jak moc "blbě" se na nich jezdí po obyčejném asfaltu, jako např, když pojedu cestu cca 10 km a z toho pulka bude cistý asfalt a druhá pulka zledovatělý povrch?

--
s pozdravem

Marian Hamrla

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.10.2021
Autor: duklak
  • Re: zimní plast s hroty-radu

         

    údajně bez problémů, ale to tvrdí výrobce/prodejce.
    v praxi je to samozřejmě komplikovanější
    https://www.youtube.com/watch?v=Sm-VnRNQAHw

    Já jsem chtěl hřebíkatý pláště kupovat pár let dozadu, ale nakonec na to nedošlo (nebyly skladem) a od té doby mi zatím nechyběly, neb zimy se moc nekonaj a ostrohranný štěrk se jeví jako větší "problém" než skutečné náledí...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.10.2021
    Autor: Sodoma
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zimní plast s hroty-radu

         

    Asfalt v pohodě, problém jsou tvrdé hladké povrchy jako koleje nebo kamenná dlažba, ale to jsou problematické povrchy obecně.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.10.2021
    Autor: xtonda
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zimní plast s hroty-radu

         

    Jet na hrotech na čistém asfaltu se dá, je to samozřejmě hlučnější a taky to má výrazně větší odpor. No a hroty se na čistém povrchu dost obrušují, takže na běžné a denní dojíždění po čistém asfaltu to je poněkud dražší ježdění.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.10.2021
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zimní plast s hroty-radu

           

      Takže na zimáka do práce v Praze bych to musel stále přezouvat podle počasí? To se mi opravdu nechce.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.10.2021
      Autor: Brahma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zimní plast s hroty-radu

             

        Na takovéhle celozimní ježdění do práce je asi rozumné mít druhý pár kol s hrotama a jen přehodit kola.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.10.2021
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zimní plast s hroty-radu

           

      Z FAQ Schwalbe

      How long is the service life of spikes? All Schwalbe spikes have a core made of extremely wear resistant carbide (tungsten carbide). With these spikes you can ride a few thousand kilometers. The fact that the corners are rounded by grinding and the spikes are pressed deeper into the material is normal.

      In my region, snow is seldom. How can I make good use of tires with spikes? The best option is to fit the tires on a second bicycle. In the morning you decide which bicycle is suitable for the respective weather. On icy roads it is a great feeling to have full control on tires with spikes, even when the cars drive very slowly.

      Hroty jsou vyrobeny z Karbidu wolframu jehož tvrdost je 8,5-9,5 na Mohsově stupnici a měly by vydržet několik tisíc kilometrů.

      Pokud jezdíš v oblasti, kde je sníh zřídka, doporučují mít pláště s hroty na druhém kole a ráno se prostě rozhodnout které kolo použiješ. Případně přehazovat kola, to je o dost menší práce než přezouvat.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.10.2021
      Autor: xtonda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zimní plast s hroty-radu

             

        Mám schwalbácký pláště s hroty, vím co to je a jaké to je.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.10.2021
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zimní plast s hroty-radu

               

          Nebuď tak sebestředný, nejsi tady sám...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 31.10.2021
          Autor: Sodoma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zimní plast s hroty-radu

                 

            Sebestředný? Právě proto, že tady nejsem sám, tak jsem to napsal. Neopisuju z nějakých příruček sdělení obchodníka.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 31.10.2021
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zimní plast s hroty-radu

             

        Hm díky. Takže i Schwalbe doporučue dvojí kolo. No nakonec to já mám. Jen to jedno jsem odsoudil jen pro letní ježdění kvůli tenké pneumatice a neúčinným brzdám. Asi zvolím konzervativní přístup, tj. na sněhu a na suchu kolo a na ledovce autobus. Jen je problém, jak poznat, že mám na cestě ledovku, dříve, než se na ní ocitnu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.10.2021
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zimní plast s hroty-radu

               

          Počasí, kdy 90 % povrchu je bez sněhu a 10 % jsou zbytky, které mohou být ráno namrzlé, není nic výjimečného. I v této situaci mají hroty smysl a ten plášť to musí vydržet, nemá cenu riskovat kvůli opotřebení pláště úraz, v severských zemích se hroty dávají i na autopneu a taky to musí vydržet. Schwalbe doporučuje nový plášť zajet 40 km na asfaltu aby se hroty usadily. Asfalt je celkem měkký materiál, to bych se spíš obával betonové a kamenné dlažby.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.11.2021
          Autor: xtonda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zimní plast s hroty-radu

         

    Ahoj. 3 zimy jsem jezdil s Schwalbe Winter Plus 26". A moje zkušenosti jsou následující.

    Na čistém asfaltu jsou hlučné, nepotřebuji zvonek. Lidi uskakují sami. Valivý odpor je síla i když jsou nafoukané na 4Bar. Dávám si pozor na prudké brždění, abych zbytečně nevytrhal hroty z pneu. Nejvíc se ztrácí na předním kole ve středové partii běhounu.

    Na zledovatělém asfaltu ztrácí pneu trochu na hlučnosti a i valivý odpor je super. Stále ale jezdím opatrně. Dobře podrží v zatáčce kde to ostatním podklouzne. Na zamrzlé ledové hladké ploše drží v přímém směru, v zatáčkách může sklouznout, vyškrabe rýhy do podkladu.

    Na čerstvě uježděném sněhu ( na silnici) Drží jako přibité. Téměř nepoznám rozdíl mezi jízdou s letními pneu v létě a zimními na ledovici. Hlučnost nula. Při prudkém brždění v přímém směru vydřou sníh až na asfalt.

    Směrově drží do výšky sněhové pokrývky cca 3 cm na vozovce či stezce. Nad tuto hodnotu jsou směrově nestabilní. Stejně jako v závějích, jazycích, čerstvém sněhu. A jízda je fyzicky náročná. Avšak takové podmínky jsou jen někdy a někde.

    Na extrem budou lepší extrem pneu WINTER SPIKE.

    Po 3 zimách se některé hroty jenž jsou nasazené do pouzdra s půlkulatou hlavou prořezali vlivem jízdy po tvrdém povrchu skrz pneu. A způsobují defekty. Do prázdných otvorů po hrotech se dostávají i malé kamínky. Možná pomůže je zaplnit silikonem.

    Na zimních pláštích jsem jezdil vždy cca. 5 měsíců v roce. Denně do zaměstnání ( 20 km.), na výlety. Za každého počasí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.11.2021
    Autor: bukwa
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zimní plast s hroty-radu

           

      Není lepší prázdné otvory po hrotech zaplnit novým hrotem?
      https://www.koloshop.cz/servis,-naradi...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.11.2021
      Autor: xtonda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zimní plast s hroty-radu

             

        Když tam bude držet tak určitě. Bohužel v mém případě jsou některé pozice v pneu už tak roztažené ( zvětšené ), že mi tam hroty nedrží. Už jsem je doplňoval 2x a zase vypadly. Proto než riskovat defekt od kamínku zkusím otvory zaplnit černým silikonem, snad 1 zimu ještě vydrží. Když to nepomůže, vytahám z nich hroty a vyhodím je. A koupím nové.

        Ten pocit kdy mám strach chodit po ledu pěšky, protože to klouže. A nemám strach jezdit na kole, protože to neklouže. Za ty prachy stojí. :)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.11.2021
        Autor: bukwa
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: parťačka na kolo, běhání, běžky

Hledám: parťačka na kolo, běhání, běžky
03.08.2022
Najde se tu žena, která ráda jezdí na kole, ale nemá s kým? Hledám parťačku na kolo z Prahy do kopců jižním směrem…

Hledám: víkend na kole a vodě 5.-7.8.

Hledám: víkend na kole a vodě 5.-7.8.
27.07.2022
Pro sportovně založené holčičí duše je tu skvělá nabídka. O víkendu 5. - 7.8. jedeme v partě na vodu (sobota) a…

Hledám: Parťačka na kolo

26.07.2022
Ahoj, našla by se tu parťačka na cyklovyjíždky z Prahy do přírody? téměř kamkoli se domluvíme.

Co se děje:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

249 cyklistů (23 přihlášených)

Bikepacking španělsky 3.část: Andalusie – Sierras de Cazorla, Segura y Las Villa

Z Castilla-La Mancha přejíždíme do Andalusie a pokračujeme přes největší chráněné území ve Španělsku. Část…
Kristina | včera

Dámská 2022 – Na břehu řeky Svratky kvete... cyklistika 16.7. až 19.7.2022

Polovina července se již stala tradičním časem Dámské. Tu letošní jsme naplánovaly už v zimě a po jedenácti…
HMS | 04.08.2022

Na Kanáry na kole 4

Kanárský ostrov El Hierro mě vtáhnul do svých krás větší silou než jsem čekal. Do toho pár setkání se…
Martin_re-cyklista | 21.06.2022