Dobrý den, jsem nováček a vůbec se v tom nevyznám a proto se tu na vás zkušenější zkouším obracet, jestli byste mi mohli poradit, jaké pořídit horské kolo, když chci začít jezdit po trailech a po horách (i rakouské alpy). Jsem student a limit mám okolo těch 30 tisíc. Víc si nemohu dovolit. Chci aby to mělo pevný rám a kola 29". Co nejlepšího se dá sehnat za tuto cenu, aby mi to dlouho vydrželo a nemusel dělat nákladnější investice do budoucna, jako vyměňování větších dílů? Co jsem se tak koukal, tak se mi líbí značka Canyon. Moc vám děkuji za rady.
No tak jestli máš horní limit 30 a chceš jezdit i traily v Alpách, tak by bylo dobrý hledat už nějaké starší - jeté kolo v bazarech a přes inzerát. Pořídit něco za 20 a dalších 10 mít na servis a výměnu dílů.
A nemyslím si, že HT (pevný rám) je zrovna vhodné kolo pro alpské a jiné traily. Mnohem vhodnější je celoodpružené.
Děkuji za odpověď. Aha, myslel jsem, že za tu cenu to už bude slušné kolo, tak se tedy zkusím podívat ještě na nějaké jeté, tomu se nebráním. Celoodpružená jsou už pro mě trochu přes rozpočet, jinak taky bych ho radši, než hardtrail.
Před nějakým časem jsem pořídil málo jetýho fulla za dost málo peněz (bohatě by ses vešel) mám ho stále a vymetl jsem s ním traily u nás, a v Alpách v Itálii, Rakousku i Švýcarsku. Měl jsem na koupi krapet štěstí, ale to už k tomu patří. Samozřejmě jsem časem některé díly měnil.
Jestli opravdu míříš na tyhle trasy, tak prolézej inzerce a také nějaké inzeráty vyvěs, vyplatí se ti to. Na náročnějších trasách by sis na HT tu jízdu tak neužil.
Děkuju, zkusím se teda koukat po inzerátech, jen je problém, že nepoznám, zda jde o dobré kolo či nikoliv.
No to může být krapet problém. Pokud někde je v nabídce nějaké kolo, tak se dobrý se podívat kolik stálo jako nové a pokud to bude někde od 50 výš tak už se o něm dá uvažovat. Pak je taky dobrý říct někomu kdo o těch kolech ví víc aby pomohl a než koupíš tak si kolo pořádně prohlédnout aby nebylo moc omlácené a vše na něm fungovalo a hlavně rám a vidlice i tlumič byly v pořádku a chodily hladce. Kluzáky vidlic a tlumiče musí být bez sebemenšího škrábnutí. Brzdy nemusí být nijak dobré, ty se snadno vymění a nestojí moc. Řazení se dá taky snadno doladit, vyměníš lan bowdeny a v nejhorším vyměniš i řazení.
Je to trochu loterie, s rozpočtem co máš ti ani moc jiného nezbývá než to zkusit. Také jsem šel do takového rizika a vyplatilo se, měl jsem kolo, které jako nové bylo výrazně hodně nad nějaký můj limit. A stále mi v obtížném terénu dělá radost.
Lelku, já nevím jak jsi na tom technicky ty, ale určitě jsi měl k ruce Rondu a ten to určitě umí dobře posoudit. Takže u vás dvou bych se nebál, že umíte vybrat zachovalé kolo. Umí to i tázající se student?
Můžu tě ujistit, že v případě lelkova horáce to byl skok do tmy. S touhle technikou jsem neměl vůbec žádné zkušenosti, z treků jich bylo jen hodně málo přenositelných. (V brzdy/hydry, nejlevnější pružinovky/air, nově tlumič, zadní stavba, levné Shimano/neznámý Sram)
Při nákupu jsem posuzoval opravdu jen to, jestli nejsou viditelně nějaké šrámy a jestli to nějak divně nehrká. Vše ostatní jsem se učil až následně.
Jako základ bych považoval https://www.youtube.com/watch?v=GGpSdf3dFNE
https://www.youtube.com/watch?v=mVAHzP2SIx8
Asi by se o takovém kole dalo už uvažovat, přidat desítku a asi by to taky už potěšilo při jízdě.