k Lelkovu poslednímu příspěvku
https://www.nakole.cz/diskuse/29219-co-vas...
Zavinění bych nehledala jen na straně pacienta. Objevuje se i na straně zdravotníků - chybná diagnostika, nevhodně podaný lék, nehoda při převozu a když vezmu v úvahu i heparinového vraha, tak se čas od času objeví i nějaký ten úmysl.
Třeba bych do toho započítal i ty výjimečné dohady, která nemocnice pacienta vezme a záchranka ho mezitím vozí od čerta k ďáblu. Ne, že by se to tady v Praze občas nestalo... A to i v době předcovidové.
A také se pacient třeba léčit chce, ale při vší vůli není včas dostatek zdravotní kapacity pro všechny.
To je zásadní a prvotní úvaha u všech rozsáhlých epidemií. I u této hned zkraje byla zásadní. Zabezpečit péči pro všechny, kdo jí potřebují. A je jedno, zda se jedná o onkologického pacienta, infarkt, mrtvici, či banální virózu, kterou 90 procent lidí překoná lehce, jen určité malé procento potřebuje neodkladnou odbornou péči.
Jakmile se u epidemie objeví nevysvětlitelně vysoká nadúmrtnost, ve většině případů ukazuje na nedostatek potřebné kapacity.
Přeplněná nemocnice neznamená, že lidé leží na chodbách, kde se doléčují. To by byla ta lepší varianta. Přeplněná kapacita znamená, že mnozí opouštění nemocnici jaksi v černém igelitovém pytli, eventuálně se do té nemocni včas ani nedostanou.
Ovšem to už popisuješ někým konkrétním zaviněné úmrtí jiného, úmyslné nebo nedbalostní a to už se dostáváme někam jinam, protože u úplně každého zaviněného úmrtí můžeš prohlásit, že to je zbytečné.
Včera bylo 10-té výročí tzv. pera z Chile https://www.youtube.com/watch?v=zpe4T0lXZcE tak slavné že je i ve wiki https://cs.wikipedia.org/wiki/Chilsk%C3%BD...
Ten jeho blažený výraz po "výkonu" mi připomněl Tverpa
https://youtu.be/OGplNOMwcWQ?t=606
Co je za problém, že nefunguje odkaz ?
https://www.youtube.com/watch?v=OGplNOMwcWQ&...
Jrr:
Kdyby Tě třeba přestal bavit ten Transport Tycoon ;-)
https://www.openra.net/
Jojo, znám, to jsem objevil už před rokem nebo dvěma. A přestože jsem nad C&C, Red Alert a následně i RA2 strávil kdysi hromady hodin, tentokrát jsem se toho během jednoho večera nabažil.
Jednak mě přecijen víc bavilo RA2, kde už aliance měla jednotky jako zloděj, doktor nebo technik a šly obsazovat budovy.
No a potom mě začalo štvát, že mi někdo střílí do čerstvě postavené budovy... no a možná už neumím prohrávat?
Ten tycoon mě teď bavil víc, stavěl jsem si koleje, optimalizoval železniční sít na co největší propustnost a nikdo mi nic nebořil...
Takové celkem uklidňující a i tak zas na dlouhou dobu stačilo. :-)
Trochu se zpožděním - sledovali jsme Zločiny Velké Prahy. Přišlo mi to celkem povedený, hlavně záběry skoro jako z Poirota. A do toho, dokonce v několika dílech, nesmyslná představa filmaře jak vypadá obraz v binokuláru (foto1). To snad někde zahlédl obrázky do stereokukátka, ale ty pozorovatel vidí stejně spojené do jednoho.
Ještě bych vzal obraz podle fota2 - dva propojené kruhy a obraz jeden, ale já v triedru vždycky viděl jen jeden kruh. Obraz v divadelním kukátku neznám, ale rozhodně ani tam nebudou dva stejné obrazy vedle sebe.
Jde o to to, z jaké dálky se do toho triedru budeš koukat. Například kdybys obrázek z triedru promítal na stínítko, tak dostaneš tyhle dva skoro totožné kruhové obrázky.
Režisér zřejmě řešil, jak dát divákovi najevo, že se jedná o obraz z dalekohledu. Kdyby to prostě jen přiblížil, tak se to nepozná. Transfokátor kamera má a bereme ho jako samozřejmost.
No jasně, dělá se to tou "clonou" jako na druhém snímku. Kamera ti má zprostředkovat jakoby pohled očima, né nějakou projekci skrz dalekohled na stěnu, ne? Nebo tys někdy v dalekohledu viděl dvojitý obraz? Třeba v kukátku, to neznám, to by mě opravdu zajímalo.
Tak triedr se schválně konstruuje tak, aby vznikl obraz jediný. Jednou jsem měl posunuté hranoly a vznikl mi obraz dvojitý přes sebe. Všechno jsem viděl dvojitě, jako se stínem, ale ten stín byl stejně intezivní jako ten obraz.
Dneska jsem poprvé seděl za volantem elektromobilu. A zaujalo mě, že to není zdaleka taková hrůza, jak se všude píše.
Po městě se s tím jezdí vyloženě výborně. Svoje místo na světě to určitě má...
Zatím co jsem slyšel, tak si to chválí, jak se s tím bezva jezdí.
Teď nám na parkovišti před barákem už pár dní parkuje fungl nová Tesla. Neruším kde a jak dobíjí, ale určitě jinde :-)
O ulicu vedle mívá borec přes noc nataženou prodlužku z baráku k autu...jednou tam někdo hodí tlamu :-)
Hlavně se kvůli baterkám musí dávat bacha a nedobíjet eletrykou z jádra. Ale ty nový typy už na to mají prej nějaký filtry z Esterajchu.
K jízdě jako takové nikdo nikdy výhrady neměl. Ale k těm ostatním tanečkům okolo.
Já na různejch autoserverech čtu samý hejty. Mi to přijde šílený, v autolandu Česko.
Bych čekal spíš kampaň ve stylu "Český elektroauta jsou nejlepší elektroauta na světě" a mohutnej rozvoj infrastruktury pod heslem "natankujete si kde potřebujete, ať tankujete cokoliv".
Místo toho mi přijde, že tu žije 10,7 milionu lidí, co chcou jezdit kombíkem s Pumpe-Düse a manuálem, nejlepe dvojkovou oktávkou. A pod alternativním pohonem si představujou leda tak náklaďáček na dřevoplyn a to ještě jenom za války...tohle fakt není přístup, kterej vede k úspěchu:
https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U
Ale prd. Jen pro svatý nadšení kvůli tomu nebudu přehlížet dost zásadní nedostatky.
A nevím co máš proti manuálu. Do městských kolon na věčné poskakování určitě lepší automat (s automaty mám dobrou zkušenost od půlky osmdesátek), ale na svezení je kvedlačka fajn.
Nedávno jsem řídil kámošovu Alfou Romeo. Diesel s automatem. Já mu v tom málem usnul. A tak jsem se do tý fešný itálie těšil.
No a alternativně se poháním už třicet let i bez elektriky.
Proti manuálu nemám nic. Ale kvedlačka fakt není fajn na svezení. Kvedlačka je fajn, když si chceš zařídit. To může být naobtíž automat i synchrony v převodovce.
A koneckonců i vstřikování - co má nějakej počítač co kecat do toho, kolik čeho jde do válce - od toho je jehla v karburátoru, že jo...
Můj otec prý měl motocykl, kde se dal heftem regulovat předstih. Co do toho má co mluvit nějaký mechanismus.
I u prvních aut to bylo mechanické a byla to nutnost aby auto jelo, proto také řidič nebyl jen řidič, ale především strojník.
Zas to nehoň do extrému. Na jednom samohybu mám stříkačku řízenou ještě "tranzistorákem" a je to fajn věc. A i u blbý Felda oproti Fáčku s karbem byl nebetyčnej rozdíl. Zvlášť za studena.
A i když jsem jezdil štreky Sprinterem, tak kromě kolon (kde to fakt byla pruda) byla kvedlačka fajn. Sázet si to tam podle chuti je lepší, než čekat na tu loterii a poslouchat točky, které se mi nelíbí.
"Místo toho mi přijde, že tu žije 10,7 milionu lidí, co chcou jezdit kombíkem s Pumpe-Düse a manuálem, nejlepe dvojkovou oktávkou."
A tak ona to bude alespoň do jisté míry pravda
:-)
Co já vím, tak češi typicky chtějí velký kufr a co možná bezúdržbový zbytek, to vše zabalené do něčeho, co vypadá hogo-fogo, aby soused valil voči.
Jezdit s automatem je možná pohodlné, ale pokud tě řízení jako takové baví, tak je to zoufalá nuda. A to ani nemluvím o tom, že automaty zdaleka nejsou bezporuchové a pokud se tam něco vysype, tak je to na oprátku pro majitele.
A k úspěchu to vést může. Ono to není tak, že by jsme tady nové věci nevymýšleli a nevyráběli, jen je obvykle prodáváme ven a tady používáme to již osvědčené
Hlavně ale taky ten vývoj (k elektrice) musí přijít přirozeně, prosadit se mezi šoféry. Ne nějakým lakem a zvýhodňováním. To vždycky vede akorát tak k průšvihu.
Což tak to každopádně.
Ale povšimni si, navzdory všem výhodám a úlevám, kolik elktrohybů po silnicích vídáš... Já asi dva - oba firemáky nedalekého showroomu a jezdívá v nich ten samý týpek :-D
Mělo by jich tady jezdit asi 8 tisíc.
Nechci to dávat do hádanek, tak třeba to dám sem. Co je to za bílý objekt? Foceno dneska odněkud z Baby. Nemohu to odhalit.
Ale, koukám, že jsi brousil ve stejných místech jako my včera při PoVelikonoční.
Vytáhla jsem ti to z mojí fotky z Baby. Měl by to být Crystal na Vinohradské.
Tady https://mapy.cz/s/nepujemafu
Bohužel, já brousil tak akorát na zahradě. Fotku mi poslali děťulinky.
Jak se jezdí přes 900 km za 24 hodin... ;-)
https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole...
To je dobrá vzdálenost pro auto. Včera jsem měřil, jak daleko bych to měl na kole do Chorvatska a do Dubrovníku by to dalo tu tisícovku. Autem tam dojedu za den úplně groggy.
Tak já teď nevím, jestli tohle motivuje, nebo bere chuť. :-)
Každopádně úžasnej výkon.
Mně by zajímalo, jak dlouho se po podobném výkonu on, nebo někdo jako ty po polovičním, zotavuje. No a také, co tomu říkají kolena. Ono je to šlapání velmi šetřivé, ale co je moc, to je moc.
Já myslím, že normálně zregeneruje, je na podobný výkon trénovaný. A má tam jen jednu noc bez spánku, ne jak na RAAM, kde je to víc o odolnosti vůči spánkové deprivaci, než o cyklistice.
Můj "výkon" se nedá porovnávat :-) A regenerace v pohodě do druhého dne - pokud jsem to v úvodu nepodělal a nepořídil si křeče do stehen. To se mi povedlo dvakrát. To pak bolelo skoro tejden.
Dnes je to 60 let od prvního úspěšného letu člověka do Vesmíru...
No jo, utíká to když lidi koukali nahoru jestli něco uvidí a on už byl chvíli zase zpátky :-)
https://www.youtube.com/watch?v=eO1Xmhfr3vM
Remastered 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=_3J6Q8ebAEg&...
Jojo, sledoval jsem dopolene "přímý přenos" z té vaší hvězdárny :-)
V druhé části vypráví Remek jak se po svém letu musel vyhýbat alkoholu, co do něj všude chtěli lít. Nevim jak moc se mu to dařilo.
Zažil jsem jeho návštěvu na výcvikovém kurzu vojenské katedry u Českého Dubu. Co mi utkvělo, jak se s nim pak večer v důstojnické chatě naši lampasáci ožrali. Podplukovník Urban dokonce přepadl přes zábradlí balkónu a druhý den ráno náčelník Klíma ještě nebyl schopný na nástupu stát, ani mluvit. Ovšem co Remek, to fakt nevim, už jsme ho nezahlédli.
Tak tohle video dává pojmu "ženská za volantem" nový význam! :-D
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ridicka...
Jako nebýt toho, že to prý šetří policie, asi bych nevěřil, že je to pravé. Ta reakce je bleskurychlá, začíná couvat, už když se otvíraly dveře a nabrala ho přesně... myslím, že kdyby neměla kameru, nikdo by téhle verzi neuvěřil, takhle ji možná i řidičák zůstane... ;-)
Slušná reakce, dobře vyřešená situace, velmi dobře věděla o co jde a co se bude dít.