reklama

Negativní vzduchová komora u tlumiče

Dokázal by někdo vysvětlit význam negativní komory u vzduchového tlumiče a ve kterých případech se její vliv využije? Význam tlumení odskoku (rebound) chápu pro zpomalení návratu do výchozího stavu, ale smysl negativní komory a její vliv na jízdní vlastnosti mi není jasný.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 09.11.2020
Autor: ondrap
  • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

         

    Zjednodušeně - zvyšuje citlivost vidlice. Takový jakoby "posilovač", usnadní a zrychlí nástup propružení.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 10.11.2020
    Autor: ronda
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

           

      Něco podobného jsem četl, ale není ve výsledku totéž, když se v pozitivní komoře sníží tlak, což také usnadní stlačení? Údajně někteří výrobci negativní komoru přestávají používat (rockshock).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 10.11.2020
      Autor: ondrap
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

             

        Není to totéž. Snížením tlaku se zvýší sag, hloubka propružení, mění se vlastnosti vidle.
        Samozřejmě, že pro toho, kdo má vidli jen na to, aby se to nějak houpalo je to fuk. Při správném nastavení vidle a využití vlastností to nějaký smysl má.
        Může být, že změnou konstrukce a materiálů výrobci dosáhli vyšších citlivostí vidlí i bez zbytečné komplikovanosti negativkou. Že se to technicky přežilo.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 10.11.2020
        Autor: ronda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

             

        Přechod u Rockshox z Dualair (positivní a negativní)na Soloair je spíše z důvodu snadnějšího nastavení vidlice. U Dualair jsou možnosti nastavení širší.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 10.11.2020
        Autor: Andy5
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

         

    vzhledem k tomu, že nárůst tlaku se změnou objemu není lineární, asi ta negativní komora nějaký smysl má.
    Tipnul jsem si, jak asi, jen si udělej odečet grafů
    jo a ten graf má X ovou osu vlastnĚ opačně, nárůst tlaku jde se stlačením, Takže "0" je nula možného zdvihu, na konci je ten zdvih možný plný.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 10.11.2020
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

           

      Vypadá to, že bude lepší pružina, že se chová předvídatelně a snad i citlivěji reaguje, díky absenci tření pístu. Nevýhoda pružiny ve vyšší hmotnosti na ebajku až tolik nevadí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 11.11.2020
      Autor: ondrap
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

             

        Pouze z toho co sleduji mladší kolegy- postupně přešli na s vzduchovoé vidlíce všichni...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.11.2020
        Autor: cibi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

               

          Já mám na mysli zadní pružinu. U přední vidlice je trend asi jednoznačně vzduch, ačkoli důvod k tomu nevím, princip a klady/zápory jsou snad v obou případech stejné.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 11.11.2020
          Autor: ondrap
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

                 

            Vyladit pružinovku je o dost větší a nákladnější alchymie, než u vzduchovky,kde si pohraješ s objemem komory a s tlakem.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 11.11.2020
            Autor: ronda
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: negativní vzduchová komora u tlumiče

                   

              No, uvidíme. Síla pružiny by měla hmotnostně odpovídat mojí potřebě, tak kromě nastavení odskoku (rebound), by nemělo být další třeba.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.11.2020
              Autor: ondrap
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: cykloparťačku

24.03.2023
Ahoj, jsem z Prahy 8 a hledám kamarádku na kolo. jezdím na crossovým kole na pohodu, pauzy na svačinky, pivko atd…

Hledám: Cyklistku na Kudy chodil Karel IV

19.03.2023
Přidá se nějaká cyklistka na letošní ročník akce Kudy chodil Karel IV na jednu z cyklotras se startem v Radotíně?…

Hledám: Na kole z Prahy

19.03.2023
Ahoj, našla by se tu aktivní cykloparťačka pro jarní cyklistiku z Prahy směrem ven? na pohodu
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

176 cyklistů (0 přihlášených)

Bikepacking španělsky 5.část: Andalusie – Přes Sierru Nevadu do Granady

Z pouště se přesouváme ke stoupákům Sierry Nevady. Čeká nás nejvýše položená cyklostezka Evropy bez…
Kristina | 02.01.2023

Jak jsem jel okolo Čech

Závod Okolo republiky je další z cyklistických ultra-šíleností, do které jsem se po letošním Toulání pustil.…
JohnyB | 23.10.2022

Bikepacking španělsky 4.část: Andalusie – z pouště Gorafe na pláž v Cabo de Gata

Bláto z lesa vymění naše kola za písek z pouště Gorafe a pobřeží v Cabo de Gata. Část čtvrtá. Vyrážíme z…
Kristina | 07.09.2022