Zdravím, máte zkušenosti s cyklo trenažérem? Chci oořídit na zimu takový ten rám s válcema kde se zaklapne celé kolo, ale nevím, jestli tyto trenažéry odrážejí realitu? Myslím tím, jestli se dá měnit odpor a simulovat tím jízdu do kopce. Nerad bych koupil rotoped, tam taky jde kolečkem přidat odpor ale s realitou to moc společného nemá. Nebo raději počkat na jaro na silnici? Díky za radu.
Jestli chceš něco blíž realitě, tak si připrav krapet delší peníze. Nedělám si srandu. Jde o systém brzdy a řízení zátěže. Ty základní umí dát taky pořádnej záhul, ale realita to moc není. Kvalitnější kousky, řízené počítačem už umí různé simulace (i s videem), ale je to o desítkách tisíc.
0
Re: "... jestli se dá... simulovat tím jízdu do kopce..."
Buď zcela bez obav! Takové ty obyč cykloválce v cenách okolo 3 000 Ti nasimulují jízdu z Jáchymova na Klínovec, ani nemrkneš. Aji bez složitého štelování!
-1
Re: "Chci oořídit na zimu takový ten rám s válcema".
1. Pneumatiky se brutálně zaboří do válců. Takže čím užší pneu, tím lepší.
2. Válce jsou neúnosně hlučné. Prvně jsem pomocí oboustranné lepící pásky obalil válce měkčeným PVC v síle 1,5 mm. Pomohlo jen neznatelně. Za druhé jsem koupil karimatku, rozstříhal na čtverečky, a v šesti místech válce podkládal čtyřmi vrstvami karimatky. Pomohlo jen neznatelně.
V bytě v bytovém domě se to provozovat nedá. Šílený rambajz.
3. A za třetí si myslím, že by zcela nový nick mohl nejprve prostudovat historii fóra, než zhurta založí nové vlákno. Je tu na to téma diskusí dost, proč to plevelit.
-4
Ten hluk vyrábí vzorek pneumatiky, nebo se rozvibrovávají válce?
-1
Nevim co vše hučí u válců, ale na cyklotrenažéru hučí brzda. Ten hluk vůbec není velký a v tichém paneláku na tichém sídlišti se na tom v pohodě dá blbnout tak do 7 večer aby to okolní sousedé nevnímali rušivě, jinak přes den naprosto v pohodě.
0
Re: "Ten hluk vyrábí vzorek pneumatiky, nebo se rozvibrovávají válce?"
Netuším; život pracujícího a doma se nenudícího člověka je příliš krátký na to, abych se ňoumal v takových detailech.
Prostě jsem vzal kolo s plášti 32, dělalo to rambajz a skoro to nešlo ušlápnout. Tak jsem vzal kolo s plášti 25, dělalo to rambajz pořád. Konec.
Bylo to provozováno v domě panelové soustavy T08B [moje libůstka, tahle kategorizace panelových soustav :-) ], kde je rozpon stropních panelů 6 metrů. Bylo to provozováno v obýváku 6 x 4 metry, což už je slušná ozvučná deska. A mám přes metrák. A hustil jsem, hustím a vždy hustit budu "na palec", žádné kosmické hodnoty psů.
Doplňující info: z plášťů se za jízdy na válcích sypala droboučká gumová drť.
-1
Lepší výrobci trenažerů vyrábějí speciální pláště na trenažer, které by neměli tolik svinit a válce sou z nějakého plastu nebo tvrdé gumy a ne z plechu jako na obrázku právě proto aby se eliminovaly ty nežádoucí efekty. Vibrace přenášené do panelů se dají utlumit podložením. Tak jako u všeho se určitě dají najít videa na YT. Nejtišší jsou direct drive trenažery, kde trenažer přímo nahrazuje zadní kolo s kazetou.
Bohužel z dotazu zakladatele tématu není úplně jasné, jestli chce válce nebo trenažer.
0