Dneska si udělá Ronda další čárku. Před dvěma týdny jsme se toulali na kolech v Jižních Čechách a já si asi na hodinu půjčil SQlab 603 od Ivy. Zpočátku mě až tolik nenadchlo, prostě normální sedlo. Ovšem ten pravý moment nastal, když jsem si tam vrátil staré sedlo. A bylo rozhodnuto a dnes přišla zásilka od singltreku. Takže dík podruhé :-)
Ronda mě přesně tímhle sedlem vloni doslova a do písmene zachránil prdel.
Nechť je vyfocen před bojovou zástavou a čten v rozkaze!
Vyšší pocta (mazácká) bylo focení a četba rozkazu před nastartovanou elektrocentrálou. Ale když o tom tak přemýšlím, v kontextu dějinných změn, hodilo by se to už spíš pro elektrokolaře.
Tak doufám, že zástava bude alespoň rozvinutá...
Osmá šestsettrojka, co vím :-)
Na BF mají od 2014 téma "SQ lab - už nic jiného asi nechci" (o mnoha jiných modelech). Když jsem tam někdy v roce 2010 Sq-Lab zmínil (to tady Lab ještě skoro nikdo neznal), tak jsem byl za troubu, co naletěl předraženým marketingovým poudačkám :-))
Už jsem taky nalomenej :o)
Ale ať měřim, jak měřim, tak naměřim 11cm a 603 je od 14-ti :-(
Takovou řiť má jen děcko, měříš asi jinde.
Já jezdím na 19ce
Já jsem naměřil kolem 13-13.5cm. Vzal jsem patnáctku a zdá se být akorát. Už jsem tu někde dával k lepšímu, že jsem na patnáctce nikde 15cm nenaměřil. Myslím, že když vyzkoušíš 14ku neuděláš chybu.
Díky.
Nojo, koukám na jejich stránky a podle "položení posedu" bych měl 2 přidat. Tak to prubnu a můžu si sedlo vyzvednou přímo pod Smrkem :o)
Pokud si nejseš jistej, tak asi nejlepší si nechat změřit pozadí přímo u nich. Já si to první taky vyseděl přímo na prodejně v Kronachu. Další už jsem odvozoval (jiné modely, použití, sklony). Při měření je nejlepší mít ve voku polohu těla (úhly těla, nohou) na kole a to tam zimitovat.
Zírám až zírám. Poraďte laikovi, o čem to tu píšete a kde se k tomu dá eventuálně v Praze dostat, kdyby ...
Změřit šířku sezení - kostí? V každé slušné značkové prodejně, minimálně u Spešlu to mají určitě.
Sedni si na židli na ruce, lehce se předkloň a ty kosti ucítíš a vyhmatáš. Dolů tlačí dva kostní hrboly, na každé půlce zadku jeden. Jejich vzdálenost je ta kýžená měřená vzdálenost, která se musí vejít na sedlo. Není to nic složitého.
Tak jejich slavné GRPS, kvůli kterému na se na nástěnce mateřské školky u obrázku nesmělo objevit "namalovala Lucinka", tak to asi už neplatí.
Jak jsem psal, všude, v restauraci, kavárně, cukrárně, tam kde si sedneš, musíš vyplnit svoje jméno, adresu, telefon, čas příchodu (odchod vyplní personál) a podepsat se.
Zvyknul jsem si, netrápí mě to.
Až před chvilkou mi to docvaklo, ty úžasné možnosti, které tím restauratéři získávají.
Mohou (jistě se to nesmí, ale technicky strašně jednoduché) vytvořit databázi zákazníků, a vědí vše co potřebují, k cílenému marketingu.
Bylo to tak.
Chodím do místní "bavorské" restaurace v Porůří, Paulauner Botschaft se to jmenuje, už dost let.
Znám se s personálem i majiteli, ale jen tak jako host, nic bližšího.
Po té koronapauze jsem zašel znovu, mile přivítán.
Odcházím, chci platit, a paní majitelka za kasou mi povídá "Dneska vás zveme my, Herr Parik" prý že jsou rádi, že jsem zpátky.
Milé, fakt příjemné.
Ale dřív nevěděla, že jsem Herr Parik.
Takže mě nepřekvapí pohlednice s přáním k Vánicům a Novému roku.
Nezlobím se na ně, ale proč ty miliony za GRPS....
jo, přesně to :-)
nevím proč si pamatuju to druhý, ale je to fuk
A nemá to, co si vzpomeneš, být spíš GPRS?
https://cs.wikipedia.org/wiki/General_Packet...
GRPS mi neříká vůbec nic, ale zní to tak nějak povědomně,to máš pravdu :-))
https://www.youtube.com/watch?v=CMpzQeFKrYc
Tsk už vím, odkud si to psmatuju :-)
Já měl na mysli asi to co Ivča správně pojmenovala, tu buzeraci s ochranou osobních dat a nakládání s nimi.
To teď, alespoň v NRW, padlo.
Ta opatření si řídí jednotlivé spolkové země sami, tak Petr od Sasů může třeba narepirtit něco jiného.
Jak jsem si před pár dny dělal srandu, že v zájmu růstu HDP nařídí nosit pouze certifikované roušky, protože z doma šitých nemá stát žádný příjem, tak už je to tady... ;-)
"Vojtěch na Twitteru dále uvedl, že se v souvislosti epidemiologickou situací v celém kraji zavede povinnost nosit při návštěvě nemocnic a sociálních zařízeních respirátor FFP2."
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/rousky...
A to jako lidi v nemocnicich ochranim, když použiju respirátor? To snad chráním jen sebe, ne? Coje to zas za pí....vinu....
Pokud nemají výdechový ventil, tak by měly ve směru "ven" fungovat přinejmenším stejně jako rouška, ne? Ale na rozdíl od ní i ve směru "tam".
Proč máš dva mínusy, když říkáš to samé co já a já mám dva plusy?
:-)))
Tak jsem ti dal mínus a ifče plus, aby ti to nebylo líto
Je to nařízení krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje. Přesné znění zde:
http://www.khsova.cz/urednideska/
Jedná se tedy o respirátory BEZ VÝDECHOVÉHO VENTILU.
Ty si to zase nepochopil, nejde o to někoho chránit, ale prodat ty masky co jsou nadkladněny od čínských soudruhů
Mluvíme o respirátorech třídy FFP2 a vyšších bez výdechového ventilu.
Mně připadá mnohem lidštější návštěvy v takových respirátorech povolit, než zakázat návštěvy nemocných nebo umírajících v hospicech vůbec, jak to bylo dříve (i v případě "obyčejných" chřipkových epidemií). Ba dokonce, ty sám jsi zde nad tím lkal, teda vlastně psal jsi, že nad tím lkala tvoje žena.
no jo,
to je známá a fungující methoda. Něco zakázat úplně, pak trochu povolit, a lidi jsou šťastní.
jinak, nepruď zase, ani já, ani moje žena jsme "nelkali" protože babička zemřela začátkem ledna.
Jen jsme si uvědomili, jak by to bylo strašné.
Zakázat návštěvy v hospicu, kde jim hoří svíčka na pár dní či týdnů, a fakt to, že nechytí Covid jim život nezachrání ani neprodlouží, může jen zelená, lampasácká guma jako Prymula a primitivní manekýn, jako je Ken
Poslat do hospice armádu chtěl primitivní a sklerotickej génius?
A jak je v Německu? Dnes jsi opět musel ve své oblíbené knajpě vyplnit papír, pro OPBH, který porušuje pravidla GDPR, které ty ostatně od začátku neuznáváš a nechtěl jsi je?
Nevím jak je v Německu, to je velký, a každá spolková země má trochu jinak nastavená pravidla.
Bochum je studentské město v Porůří, v NRW - Severní Porýní-Vestfálsko.
Tady platí "Maskenpflicht" uvnitř obchodů a restaurací, pokud nesedíš na místě. Ten blbej alibismus jako byl u nás. Když sedíš, nejsi nebezpečný, když stojíš, si prudce infekční.
Roušky jako všude jinde po kapsách, o nějaké ochraně pak nelze ani spekulovat.
No, a vylepšené to mají tou evidencí, stůl, čas, jméno příjmení, adresa, telefon a někteří chtějí podpis, jiní ne.
Můj hotel Mercure má asi ředitele co soutěží Prymulův pohár, protože "opatření" dotáh k dokonalosti, polepky, směrovky, výstrahy na každém metru. Mám srovnání, byl jsem v neděli v Mercure v Offenburgu, to je jiná spolková země, tak nevím, jestli tam nejsou opatření mírnější, no a v sobotu v Bordeaux, to je jiný stát, a tam fungoval i bazén. Tady zavřeli i fitko, neuklízí, a když chci doplnit minibar (a to fakt chci, protože jeho obsah mám jako superkafka s diamantovou kartou řetězce grátis) musím jít požádat recepci. A to je opruz, protože cena zůstává stejná, ale služby mě krouhli, tedy vlastně nejsou žádné.
A aby toho nebylo málo, když teda vyreklamuju, že mi doplní ten bar, recepční mě povídá, že mě tam hned někoho pošle.
A fakt, za minutu telefon, že je za dveřma.
Kurnik, tak proč nezaklepe, Tania nebo Michael?
Prdlačky, za dveřma robot s otevřeným kaslíkem, kde mám tu zásilku. Byl jsem tak perplex, že jsem si to ani nenafotil.
No, asi se mi malá Maria mstí za ten můj fórek se saunou vloni a měla dolevmejdan, když si představila, jak čumím na robota.
Zkusím ráno něco objednat a robota nafilmuju, mluví anglicky a spiklenecky bliká.
Takže, ani Táňu za mnou nepošlou, abychom se nenakazili. No a pak vyjdeš na ulici, tam tlačenice u vchodu do hosdpod (ty formality), lidi se k sobě tulí, prostě všechno normální.
Do okamžiku, než jdou na hajzlík.
Po jednom a s rouškou. V ten moment si nebezpečný přenašeč.
Je to celé jen tyátr pro hlupáky.
Tak smůla, robota v akci dneska nenafilmuji, snídaní servíruje Marie-Clair, teda obalenou folií, ale jinak normálně.
Robot stojí v rohu.
To je on
Jinak jsem měl konečně možnost si popovídat s personálem.
Hotel byl 4 měsíce úplně zavřený, personál doma s 60% platu. K 1.červenci jej otevřeli, ale obsazenost žalostná, počítají se ztrátovým provozem, vedení mnohem výše než v Bochumi ake rohodlo, že se pokusí udržet si klientelu těch služebně cestujících.
Večeře a bar zrušili, jedou na poloviční úvazek všichni, ovšem se 75% platu, nepropustili ani nohu. Překvapila mě volnost rozhodování, která byla jednotlivým týmům ponechána, jak se o pracovní směny podělí, takové neněmecké. Marie-Claire říkala, že se střídá s Táňou ob dva dny, v srpnu pojede jen ona, v září Táňa.
Kongresy, fotbalové zápasy, vše co plnilo hotel dřív jen tak obnoveno nebude, ale jsou rádi za těch 75.
Hotelovej byznys bude v problémech, restaurace, zdá se, naopak. Lidi po měsících uzavření chtějí ven, a všude obsazeno.
V práci se jelo nepřetržitě, tedy z domova, tam žádné změny.
Jo, a Holanďani vyrazili na jih. Peklo na A3, zdravím ze Spessartu.
V tom hospicu pracují lidé a starají se o lidi.
Byla si někdy v hospicu?
Byla.
Ano, robot by jistě zvládl naplnit hospicový minibar.
(kdybys aspoň ty příspěvky neřadil takhle hned vedle sebe. Považte, Jindovi poslali na pokoj robota, a přitom mu ke štěstí nechybělo nic víc, než naplnit minibar:-))
a na infekčním v nemocnicích obsluhují roboti?
Takže řešení je a bylo.
Ne, pacienty neobsluhují roboti ale personál, který se podle povahy a přenosu infekční nemoci chrání, aby nemoc nepřenesl na jiné pacienty nebo nevynesl ven.
Takže máš pravdu. Řešení existuje a v případě návštěv v hospicech se dnes již také realizuje. Například tím, že se návštěvám předepisuje nosit respirátor.
Jsem ráda, žes mi to potvrdil:-))
Jsem tady měla dneska děti od neteře a malej čtyřletej kluk dokázal na kole těžkým pomalu jak on jet 27 km/h. Jsem mu málem s Růženkou nestačila. Neuvěřitelné. :-)
Jak to ale začne stoupat, je namydlenej, aspoň jsem ho naučila naházet si tam velkej pastorek a na rovině to zas odřadit, zatím jezdil jenom na jednom, má jich tam šest.
Tak na hajzlík jen pi jednom, a v roušce. Vchod a východ jinudy, zapisování adres, pokoj ti v hotelu neuklidí, protože prý Covid....
No a pak večer, na ulici....
https://photos.app.goo.gl/yqC2U5aFhUwDoedD6
Jestli tohle není kašparkování...
Jak jsem psal, Holanďané se vydali na cesty.
Chápu to jako dobré znamení.
Navzdory úporné snaze medií vyvolávat strach a obavy, zapřáhli ty svoje chatky na kolečkách a valí na jih v trojstupu.
Výlet na rozhlednu. Něco pro milovníky moderních ocelových konstrukcí.
Tu znám, krásné výhledy odtamtud jsou. I možnost koupele.
Dneska mě dvakrát doslova voprášil traktorista.
Vracela jsem se asi po 70 kilometrech z cyklovyjížďky kolem letiště. Ještě na asfaltu jsem zahlédla v dálce koudel prachu, na sklizeném poli tam jezdil traktor a podmítal. Když jsem se k němu přiblížila, tak jsem raději uhnula na druhou stranu na léta letoucí vyšlapanou cestičku mezi letištním plotem a polem. Po pěšině jsem kolo vedla a pole bylo sklizené. Najednou za mnou jede traktor, přímo na mě. Nasoukala jsem se na letištní plot, on těsně projel, dal mi prachovou sprchu, po 15 metrech se přede mnou v poli otočil a opět těsně kolem mě projel. Jak se u toho tvářil, nevím, když jel podruhé kolem ještě nesedl prach s prvního průjezdu a už se zvedal prach z druhého průjezdu.
Pak se naprosto spořádaně odebral na původní pole dodělat svoji práci.
No, tak doufám, že se aspoň dobře pobavil a bude mít co vyprávět večer v hospodě. A mně se taky moc nestalo. Jsem se osprchovala a vykapala si oči borovou vodou:-))
Když se tady ujala moci dělnická třída, bylo snem většiny vesnických kluků stát se traktoristou, platilo to za prestižní povolání. Jak říkáš, v hospodě to dá k lepšímu a než si pro něj přijde manželka, stoupne mu na chvíli ego. :-)
A tak třeba byl naštvanej, že musí dělat, zatímco jiní se projížděj na kole. To chápu. To naštve.
Jenže ta pěšina je docela dost hojně využívaná nejen cyklisty, ale i chodci. Pokud to takhle praktikuje pokaždé, tak toho moc nenadělá:-))
Jsem docela zvědavá, jestli se někdy dočkáme nějakého zlegalizování téhle pěšiny. Asi před 2 roky proběhly nějaké zprávy o tom, že by měla být udělaná cesta kolem celého letiště, ale zatím ani náznak, že by se to mělo uskutečnit.
Slibují a slibují.
Já nečekám. Když musím, tak jedu...nebo vedu:-))
Tož napsala jsem dotaz na tiskovou mluvku letiště, jak že to s těmi cyklostezkami vypadá. Až bude výsledek, dám vědět. Ale moc tomu nefandím, oni stejně, jako všude jinde, řeší ten koronavirus a snad ani nebudou rozšiřovat vzletové dráhy.
To si zase v Suchdole anti-letištní iniciativa oddechne:-))
V Suchdole mám zahrádku. Nejsem sice anti-aktivista, ale je fakt, že za normální situace těch letadel ve dne v noci létalo až moc. Sice přišlo dost lidí o práci, ale v době covidu byl skoro klid, dalo se spát i pod širákem, teď už to zase začíná být v zadeli.
Jinak, já jsem dnes ráno ten výlet koncipovala jako sondu na řidiče. Ale pak, přímo v reálu, jsem zjistila, že mě ta sonda vůbec nebaví. Takže nakonec to vyšlo cca fifty- fifty. Padesát procent po silnici a zhruba stejně v terénu mimo silnice.
A musím říct, že kromě traktoristy, mě natěsno opralo jen jedno auto, a i to se za mnou táhlo notnou dobu do kopce v Tuchoměřicích. Pak jsem se ohlédla, dala najevo, že o něm vím a on mě předjel natěsno. Neměl víc než třicet. Já v tom kopci měla sotva patnáct.
Dokopec v Tuchoměřicích jsi šlapala rychlostí cca 15 km/hod?!?
Sotva patnáct...jak píšu:-))
Ale pravdou je, že dnes jsem neřadila na kašpárka. Taky už mám něco najeto a něco natrénováno. Vždyť už je skoro srpen, že jo:-))
Tak jsem po delší době vzal lehokolo závodit na triatlon v Kunvaldu. Musím konstatovat, že na to, jak poslední dobou zanedbávám údržbu, jel dneska Ibex fakt dobře, tentokrát je ve výsledkách dokonce víc lidí za mnou než přede mnou, což já počítám za úspěch! :-)
Hlavně mi ovšem vylepšila den jiná příhoda! Po registraci za mnou přišla nějaká paní, že jak mi loni zakázali závodit na Kralickém triatlonu, že se jí to ale vůbec nelíbilo (no mě způsob komunikace taky ne) a tak že letos si prosadila, že můžou závodit všechni!
Celé to vyznívalo jako omluva (což bych vůbec nečekal) a hlavně jsem se musel smát při představě, jak ředitel závodu musel doma skřípat zuby vzhledem ke striktnosti loňského vyjádření... nejsem si jistý, zda to byla jeho manželka, ale koho jiného by ředitel závodu musel ve všem poslechnout? ;-)
Takže závodit můžu, teď musím vyřešit dilema, který ze tří závodů si v tom termínu vybrat... :-)
Silné slovo mají taky hlavní sponzoři :-)
Kdyby se třeba někdo chtěl pokochat videem ze závodícího lehokola, tak jsem tady vybral úryvek. Je tam hezky vidět, že dolů s kopce mi silničky neujedou... ale ani já jim... jenže jakmile se stoupání otočilo, neměl jsem už šanci... přesněji pokusem nenechat je ujet v nejprudší části jsem se odrovnal tolik, že mi ujeli v závěru kopce... :-)
https://uloz.to/file/ZGdz06FjCqbi/20200725...
Z toho kopce to byl pěkný kalup. Leho, pokud do něj nevrazíš hříšný prachy, vždy bude o dost víc vážit než klasické kolo a tím je daná nevýhoda při jízdě do kopce. U tříkolky je ten rozdíl ještě větší :-(.
Jo, s kopce jsme jeli dost přes šedesát, líbilo se mi, že tady nebyly prudké zatáčky, takže by se využil i těžší převod. Takhle jsem brzo usoudil, že vyšší rychlost neutočím, jim neujedu a lepší bude šetřit síly...
Taky je hezky slyšet, jak vše ztichne, když se mikrofon dostal do závětří...
Naopak do následujícího kopce jsem nakonec potřeboval i úplně nejlehčí převod, takže jsem si opět potvrdil, že redukce převodů na Ibexu nepřipadá v úvahu. On je to tedy dost vypečený kopeček, prý tam někteří závodníci kolo tlačili, protože už převody nestačily. I já tam měl celkem jasno, že jestli zastavím, už se nerozjedu... :-)
Nejen dneska, v poslední době častěji pozoruju zvláštní chování předjíždějících řidičů.
Auto mě mine docela těsně a teprve až mě předjede minimálně půlkou nebo úplně, tak udělá kličku směrem od krajnice, klidně u toho i řádně ukazuje. Přitom v protisměru zrovna nic nejelo.
Říkám si, přece to nemůže být špatným odhadem rychlosti, když mě předjíždí až tam, kde ještě nejsem.
Ale ano, vlasně je to tak, jenom přesně naopak. Bývá pravidlem, že u cyklisty je odhadovaná nižší rychlost, než se ukáže skutečná.
V těchto posledních případech zjevně nečekají cyklistu, ale spíš nějaké hodně rychlé elektrovozítko, jak svítící Oceláč s brašnou může zezadu vypadat, protože dneska je možné všechno. Pak se ukáže, že tenhle odhad rychlosti nesplňuju.
Teda fakt nevím, co za překvapení ještě čas přinese.
Řidič tě zaregistruje až když tě dojede. Jenže reakční doba + rychlost automobilu ...
Nejhůře se odhaduje rychlost něčeho,co jede směrem od vás,nebo k vám. Takové vozidlo musí člověk pár vteřin pozorovat,aby dokázal odhadnout jeho rychlost. Odhad mu ztěžuje i velikost. Čím je to vozidlo menší,tím je to těžší odhadnout. Rychlost něčeho,co jede před vámi zleva doprava,nebo naopak,to odhadnete na první pohled.
Poněkud zvláštní, začátek hodně dobrý a docela vydařený, ale závěr dost k naštvání.
Hezké počasí, dobře zvolená trasa a hodně rozdílný terén včetně kvanta hustých kopřiv a bodláčí až do pasu, takže ruce a hlavně nohy si přišly na své :-)
No a při návratu jsem po několika měsících přišel na to, co mi občas dost divně a hodně nepravidelně lupe a praská a cvaká na kole.
Ty krááááso...
Buď rád, že si nedopadl jako jistý cyklistický závodník (nepamatuji si který), co se mu při tréninku ve sjezdu ulomilo sedlo a on dosedl na sedlovou trubku. Dost si tehdy pohmoždil zádel a konečník.
Tohle bylo v pohodě, akorát že dojezd byl poněkud náročnější a teď uprostřed léta budu muset řešit sedlo.
No, hezký, já ovlivněna radami nedávno pořídila sedlo se S. Měla jsem spíš zvolit sedlo zpod Smrku.
Jestli ti vyhovuje, tak si chybu určitě neudělala. Tohle je spíš smůla na kus. Já mám teď druhé a kdybych to předchozí nerozbil při pádech, tak ho mám pořád.
Pod Smrkem ti ho připravěj přímo pro tebe, já mám teď namontovaný tohle (dneska pořádně vyzkoušim):
https://eshop.singltrek.cz/produkt/sedlo-sqlab...
;-)
Koukám, nějaké vylepšení. V čem má spočívat to "soft", netušíš ?
taky mi takhle jednou sedlo prasklo a v servisu mi povídal, že to ještě nikdy neviděl. dost divně si mně měřil v jistých partiích :-)
Ne, že bych to někomu přál, ale jsem rád, že nejsem sám tak dobrej :-)
u nás odnikud nikam vede nová cyklodálnice, prý stála přes 2 mil. asi 400 m od jedné polní cesty ke druhé. při včerejším návratu jsem jí vyzkoušela. pamětníci srazu v Praze, na který nikdy nezapomene Radek si jistě vybaví, že jsme poslední den jeli polní stezičkou, tak dneska je to tahle cesta. úplně mi není jasné, komu poslouží, bruslit na tak krátkém úseku nejde, vyzouvat se a jít po prašné cestě k dalšímu krátkému úseku se asi taky nikomu chtít nebude.
Ty woe... vyasfaltovaný pole.
:)
to na jihu nemáte co? kdyby se s vlastníkem pole domluvili, že nebude sekat až k remízkům, mohly tam klidně zůstat keře a dalo by se jezdit jen po uježděné polní cestě. jenže to zase naše radnice potřebovala utratit peníze nebo se tímto zviditelnit, co všechno dělají pro cyklisty. o kus dál, také v poli se dokonce vykácelo několik vzrostlých zdravých stromů. sice tam nějaké stromy zasadily, ale jsou to maličké třešně.
Ale taky se najdou. Před pár lety jsem docela ztuha vydejchával tuhle polňačku:
https://miral.rajce.idnes.cz/19.4.2014_Polni...
To je bohužel docela běžné a čím dál častější. A aby to nemátlo, tak tam dají ceduli o co se jedná :-)
Ja si myslim, ze na tom nei je nic zle. V Rakusku maju takychto polnych ciest vela. Je frekventovana cesta a kusok od nej polna cesta pre traktory a cyklistov (povodne iste pre traktory , ale uz je vyznacena aj pre cyklistov). Aj pre tie traktory alebo kombajny je lepsie, ked je cesta rovna a upravena, nez plna jam a blata. Stalo sa nam viackrat na takejto ceste, ze oproti iduci traktor nam cyklistom uhol, zastavil a pokracoval az ked sme presli.
To len v nasich koncinach sa menom polna cesta mysli tankodrom. Dokonca aj ked v tom Rakusku je sotolinova cesta, tak urcite je vedla nej kanal, ktorym odteka z cesty voda a tak cesta ostane rovna ja po dazdoch. A ten kanal je pravidelne cisteny. Preco si u nas myslime, ze udrziavat sa maju len cesty prvej triedy?
Z Rakouska jsem si odvezl podobnou zkušenost. Je to už pár let, ale zdálo se mi, že ty souběžné asfaltky/šotoliny neměly žádné značení, takže na ně mohli všichni. A chovali se ohleduplně.
U nás mě tenkrát po návratu praštilo do očí, jak máme "přeznačkováno" a u každé, i té nejkratší a minimálně frekventované, cyklostezky jsou tabule kdo tam smí a kdo ne. Možná z toho vychází pak takový ten pocit - "to je moje a všichni ostatní ať vypadnou" ... Motoristům vadí cyklisti, cyklistům pěšáci, pěšákům bruslaři, atd. :o(
To je jasná VPD pro létající kola dle plánu Jana Tleskače. Dovybav si kolo! Jen nevim, jestli ta souprava bude pasovat na MTB, tlustý pláště a trubky taky určitě zhorší letové vlastnosti.
VPD - vzletová a přistávací dráha
Může mi nějaký konstruktér vysvětlit výhodu napojení převodu od řetězu na osu vrtule dvěma ozubenými koly paralelně? V plánku vpravo dole. To tam byla taková síla, že musel použít dvě kola, když by stačilo jen jedno? Nebo tam měl spojky a měnil převodové poměry? Bez vysvětlení mám pocit, že Tleskač jen mrhal váhou převodů.
To druhý kolo se musí jen volně protáčet (opačně k řetězem hnanýmu). Tak snad jen eliminace boční síly a ohybu hnacího hřídele vrtule? Nebo se shlídl v automobilovým diferenciálu ...
On by i těžiště měl hluboko za křídlem, takže by se to jen vzepjalo a spadlo po ocase dolu :o(
Viděl bych to tandemový křídlo (to druhý místo výškovky).
S tím těžištěm souhlas, holt do byl ještě učeň, půdorys 1:19? Zajímavé měřítko :-).
Včera bylo strašný horko, jsem zvládla akorát ležet pod slunečníkem nebo sedět doma. Tak jsem dnes ráno vyrazila už po šesté a zajela jsem s Messnerem pro šrouby do převodníků k přehradě. Před desátou, ještě za chládku, jsem byla zpátky, pěkných 45 kilometrů a přes 450 výškových. Když teda pominu 6 km od hradu Veveří do Ostrovačic (silnice č. 386), tam je to úzký, samej horizont a zatáčka a jezdí tam jak hovada. Nahoru k Ríšově studánce se mi ale od přehrady šlapat nechtělo a podél přehrady teď nic nejezdí, protože pod hradem je uzavřená silnice:
https://dopice.sk/oFf
Jdu si zas lehnout pod slunečník :-)
Tam ale moc bronzu nenachytáš.
Už zase vánoční :-)
A žádnej měkkej dárek.
Dneska jsem si byl konečně pořádně projet nová kolečka na žiletce. Původně jsem pokukoval po jiných, ale nakonec jsem dal na reference a vůbec nelituju (a ještě jsem kupodivu dost ušetřil).
Tím si taky tak trochu plním nesplnitelné z mládí a začala částečná Campagnolizace mého mazla. Kočkopes to zůstane, protože je pro mne vhodnější Shimano šaltr, tak třeba ještě časem kliky klasického retrostřihu.
Říkal jsem si, jestli jsem nevyhodil jen za designovku - ale vůbec ne. Je to raketa. Proti těm základům (byť značkovým) je tam rozdíl obrovskej. Prostě radost se do toho opřít...
Přemejšlím, jestli trošku nepozměním nick :-)
Nejsou ty dráty nějak divně? A není jich tam málo? Jestli oni tě neošidili... ;-)
Při ceně každého jednoho drátu asi lepší, že jich není víc :-)
Jak se takovéhle kolo centruje? :D
Centrklíčem, ve vidlici. Co tam máš dál ? ;-)
Při těch pár drátech, se to dá centrovat? To mne opravdu překvapuje. Já to myslel jako vtip. nechci ti to pomlouvat. Nic o tom nevím.
Jako že proti těm základům, tohle se přes všechno to odlehčení konečně blíží vlastnostma poctivě vypletenýmu kolu, tak nějak? :-)
Musí to být rozdíl, jak už jsem zvyklej na ty "setrvačníky" pod sebou a nikdy jinak, tohle by mohla být asi zajímavá zkouška.
Lehoučký, pevný, doslova zvoněj (přitom jsou to vcelku obyčejné tréninkové hlíny za desítku - karbon a závodní kousky jsou nejmíň třikrát, ale spíš šestkrát dražší). No a ložiska se točí a točí a točí... Nad třicet asi i ta aerodynamika bude mít trochu význam. Zvlášť když mi dneska navíc fičelo pěkně do huby. Pochopitelně porovnávám s tím swissáckým základem. Z nějakých top kousků bych zas byl nejspíš vyvalenej. Pro to moje bloucání je to ale znatelnej posun. Se slušnejma Contíkama 5000 to frčí a drží.
A kolik tak kilometrů trvá než ty ráfky probrzdíš? Zrovna jsem si ráno říkal, že jsem několikrát šteloval lanko, špalík ještě dobrej... takže už mi asi moc z ráfku nezbývá... :-(
To záleží kudy a kdy jezdíš. Trekové pochopitelně dostávají větší záhul. Víc prachu, vody i bahna. Navíc fůra brzdění na rozbitých silnicích.
Na silničce jsem vyloženě solární jezdec, takže voda a bahno odpadá, ráfky se tolik nedřou. Taky po rovině moc nebrzdím. Ale polepšil jsem i řazení a převody do kopců, takže i na brzdy víc dojde. Je to ale hlína a se slušnýma špalkama to za dobrých podmínek něco vydrží.
Tak jsem dneska adresář s názvem koko obohatil hned o tři situace. Že mě nevidí nebo ignorují motoristi si už zvolna zvykám, co to ale zkoušel tenhle cyklista???
https://uloz.to/file/YuY928deXG58/20200729...
Chápete někdo ten manévr? Najede doleva, ukazuje rukou doleva, přitom úplně ignoruje, že proti němu někdo jede. Po intenzivní zvonění (v rámci možností zvonečku), se vrátil k pravému okraji a pokračoval (podle zpětného zrcátka) dál rovně...
Neukazoval doleva. Žvanil s těma za sebou a rozkládal rukama. Taky jsem dneska podobného dárečka předjížděl na stezce u Labe. Baba jela hezky rovně vpravo u kraje, on jí vykecával díru do hlavy a motal se u toho přes celou šířku.
Pche, já dnes potal 2 slepice (spíš tedy krůty), co jely vedle sebe, a když měly zahnout, zastavily, slezly, prošly vedle sebe zákrutou, beze spěchu nasedly a překážely dál...
Dneska dojíždím k tomuhle můstku https://mapy.cz/s/cujabuhona na něm vpravo u zábradlí tři ženský s kočárkem, vedle nich stojí uprostřed v mém směru osobák s rozcapenýma dveřma od volantu. Sotva jsem se vlevo protáhnul.
Asi na můstku někdo rozsypal zrní...
Říkal jsem si, jestli je to teplotou vzduchu nebo probíhajícími dovolenými, ale oproti jiným částem roku teď potkávám nejvíc skupinek cyklistů, které zastaví na nejpitomnějším místě a vůbec nechápou, že blokují provoz...
V tomhle případě hned dole byl zastřešený altán s lavičkami (nelze přehlédnout a museli jet okolo), ale přesto zastaví a debatují až o 20 metrů dál v křižovatce...
Normální, prostě jsou na výletě, na volné, společenské projížďce. Totéž očekávají od všech ostatních :-)
Diskutujou kudy dál. Holt je to cyklo"stezka", byť povrchem, šířkou a čárama by mohla aspirovat na cyklo"dálnici". Určitě zareagovali na zvonek, nebo "jeeedůůůůů" :o)
Jo, po zazvonění se rozestoupili, ale už jen nápad zastavit zrovna tady... :-)
Hele, na běžkách (nebo i pěšky při turistice), je tohle naprosto běžný chování. Třeba na Jizerský magistrále to "závodníky", co jedou "na tepovku", dožene občas i k nadávkám. Ale nám "turistům" to nějak moc nevadí.
Právě se mi vybavily cesty na srazech nákoláků :-) Jede nějakýcvh 30 cyklistů a na nějaké křižovatce nebo rozcestí se první zastaví aby počkali na ostatní a domluvili se kudy dál. A výsledek, jak kdo dojede a zrovna mu to vyjde tak zastaví, často i napříč cesty a 4 vedle sebe :-) Občas tam někdo projíždí a tak se s hulákáním uvolňuje trasa. Fotek se asi moc z podobných zastavení nedochovalo, ale pohled na takovou skupinu, to je fakt úžasný :-)
Je pravda, že tohle asi vnímá člověk dost jinak, pokud je součástí té skupiny než když je cizí a musí kvůli nim brzdit... :-)
Velmi často to vypadá nějak takhle, bez šance volně projet :-)
Nesmíš mít takovou hrůzu z přibrždění :-)
Dneska jsem vyjel z práce o trochu později než jsem plánoval, tak jsem to vzal pro urychlení nějakejch 7km po E13. Jen to svištělo a žádný zpomalování ... ale smradu a hluku tolik, že jsem rychlostí opět pohrdl a vyměnil jí za loudání loukami (motýlími), lesy, trháním špendlíků (tak 5 kilo), sledování všemožnýho tvorstva a takovým všeobecným kocháním se.
Nene, příště žádný urychlování ani na začátku!
PS: včera - to bylo něco jinačejšího, to mě do kopce pod Sněžník pěkně urychlila taková sportovní cyklistka :o)))
Když jsme si v 16 letech "hráli" na trempy, tak jsme svátečním táborníkům říkali "takytáborník". Anebo "mastňák".
Tohle jsou prostě takoví "takycyklisti". Nemají zkušenosti a spousta věcí jim nedojde nebo je vůbec ani nenapadne. Tohle je jedna z nich.
Včera ve zprávách byla reportáž o alkoholu na kole a na dotaz "jak po požití alkoholu pojede na kole" jedna blondýna s dvoudeckou bílého v ruce klidně na kameru řekla "no, vždyť máme dovolenou, tak se snad můžeme trošku uvolnit..."
Mají dovolenou, tak se zkrátka uvolňují :o)))
By měli dávat bacha, aby se jim v rámci toho alkoholovýho uvolňování neuvolnilo třeba přední kolo....
A tady opět klasika, stejná rychlost, podobné rozestupy, ale do cesty to auto samozřejmě vjelo až mně... :-/
https://uloz.to/file/2yZPkC0wkl9p/20200729...
Jo, klasika. Mně dneska vjel z vedlejší do cesty traktor - jezdí sice kolem 60, ale než se rozjel, chvíli to trvalo. Zpomalil jsem dobrovolně a s odstupem - jenom toho prachu a svinstva z obilí, co z něj lítalo...
Ale o víkendu, jedu takhle s kopce a vjíždím do obce 70-kou. No není to úplně správně, uznávám, ale je zde důvod - za mnou se blíží auto. A stalo se něco - ne že by mě to nenapadlo, naopak ano, právě tomu jsem chtěl předejít - on mě v té obci aspoň devadesátkou předjel, protože cyklista se musí co? Cyklista se musí předjet.
Vzápětí začal podle očekávání vybržďovat, odbočoval totiž doleva, zatímco já pokračoval rovně. Tam už byl můj cíl cesty, takže zrychlovat jsem už nepotřeboval, ale i tak - ten pocit, že jsem na něj vyzrál, byl nějak nakouslej :-)
Ano, ano... taky už jsem jsem zažil situace, kdy si motorista asi řekl "toho cyklistu předjedu, i kdyby se mi ta popelnice měla rozsypat..."
Tehdy jsem takhle slyšel za sebou tůrovat zjevně nemocný motor, jen aby se to auto nějak dostalo čtyřicítkou za každou cenu přede mě... o dva kilometry dál přišla satisfakce, to auto už blikalo u kraje silnice... tak jsem si v duchu říkal, stálo ti to za to? Kdyby neblbnul, třeba by zvolna domů dojel... :-)
Dnes slyším, jak se zezadu blíží auto a vidím, jak ze zatáčky vyjíždí druhé proti mě. Podle rychlosti toho v protisměru tipuju, že to ten zezadu nestihne. Myslíš, že sundal nohu z plynu? Houby, pořádně to oroštoval a musel jít přede mě, aji kdyby se měl s tím naproti srazit. Vyšlo mu to o fous, mně to smejkl doprava hned před kolem a ten v protisměru se stáhl pomalu až do příkopu. No, co si na něm vezmeš?
Mně letos takhle zuřivě předjel dědek ve sjezdu v Praze. Už na světlech mne protruboval, že mu patrně překážím. Pak mne zuřivě předjel, když já jel 50. No a kousek níž ho chytili policajti s radarem. Měl jsem velikou radost.
Včera jsem jel autem od Zelenče na Mstětice a proti mně trojice cyklistů za sebou. "Borec" v autě proti je k mému překvapení začal předjíždět. Na odstup 1,5m to určitě nebylo, a kdybych úplně nezastavil, asi by je naházel do příkopu- tam bohužel žádní policajti nebyli. Občas mám pocit, že jeden z kolegů v práci, který plánuje namontovat do auta kameru a všechny takové "kumštýře" bez milosti napráskat policii, má vlastně pravdu.
Ono na jednu stranu žalovat se nemá, nicméně vyřazení podobných motorizovaných "borců" z provozu může někomu zachránit život a jiná (legální) cesta zřejmě není.
Já zatím videa dávám akorát sem, protože jsem ještě nenatočil nic, kde bych byl naprosto přesvědčen, že ohrožení už je tam nezpochybnitelné a řidič se z toho nevykecá...
Začínám mít pocit, že bych 1.5m ocenil spíše, kdyby ho drželi od protijedoucího než předjížděného...
To bys ocenil ty, já a nejspíš i mnozí rozumní, ale to se nedá očekávat od cykloaktivistů a politiků, co by rádi nějaké body. Už jsem byl párkrát i mnohem blíž k protijedoucímu autu.
Ale vždyť ho v zákoně máme, jen není kvantifikovaný.
Řidič (motorový i nemotorový) nesmí předjíždět:
c) jestliže by ohrozil nebo omezil protijedoucí řidiče nebo ohrozil jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích,
A bylo již tohle ohrožení nebo o kolik blíž ještě může?
Jak to mám vědět? Já u toho nebyla, neznám šířkové poměry, neznám rychlost vozidel a další okolnosti.
Na uzounkých silničkách nebo polňačkách se mi běžně stává, že se míjím s protijedoucím na centimetry. Ale to on i já zpomalíme skoro do rychlosti chůze, takže se neohrozíme, i když se vzájemně omezíme. Bez toho bychom se nikdy nepohnuli z místa:-))
Nicméně zde ve tvém příkladu rozhodně řidič nemusel předjíždět (nebo možná objížděl?)
Čímž se dostáváme k tomu, že ohrožení je prokazatelné tehdy, když došlo k nehodě. V ostatních případech to bude velmi subjektivní.
Jo, bylo to objíždění, druhé auto stálo...
Ne, ohrožení je prokazatelné i v případě, že k nehodě nedojde (třeba zásluhou reakce toho ohroženého). Ale nelze ho prokázat na základě jednoho parametru. Čili tvoje otázka, o kolik blíž k tobě by to auto na fotce muselo jet, aby to bylo ohrožení, nejde zodpovědět.
Zde například řidič hrubě ohrožoval protijedoucí autobus. K nehodě NAŠTĚSTÍ nedošlo.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Co je ohrožení je v zákoně docela dobře definované, zrovna tak omezení.
Takže bys měl vědět jestli si byl ohrožený, omezený nebo nic.
Hlava I vymezení základních pojmů:
"Nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí."
To mi nepřijde zase tak úžasná definice, která by pro to předjíždění či míjení byla použitelná. Už tím, že kolem něj projedeš způsobíš tlakovou vlnu, která druhé vozidlo tlačí bez korekce směru do příkopu. Ohrožuje ho to? Polekáš ho, ohrožuje ho to? A jak budeš měřit, jak moc ho polekáš, nebo jak moc musel korigovat? Pro hloupý tupý výklad se dál bude používat pravidlo: Nezpůsobilo to nehodu, nebylo to nebezpečné. Jinak tu nebezpečnost musíš dokázat a to není podle této definice nijak jednoduché.
Vůbec si neumím představit, jak by taková podrobnější a přesnější definice mohla vypadat. Jak moc obsáhlá by byla, aby všechno obsáhla. Při čemkoliv méně obecném totiž hrozí, že se dá "obhajoba" stavět na tom, že "není v zákoně konkrétně uvedeno..."
Co je na tom tak složitého?
K ohrožení dojde pokud dotyčný musí prudce brzdit nebo prudce změnit směr aby zabránil střetu.
Jak jinak bys ohrožení chtěl definovat?
Jakékoliv zpřesnění a rozšížení definice hodně zkomplikuje prokazování, že k ohrožení došlo.
Proč si myslíš, že advokáti tolik tlačí na zákonodárce aby neustále zpřesňovali a upravovali normy?
Nebudeme zahnojovat (i) tohle téma. Vezmem si to do nějakého odstupového. Už se to zas rozjíždí...
Někdy mám pocit, že jsou mezi námi věhlasní legislativci a expertní právníci, kteří by dokázali zákony napsat jasně.
Třeba trestný čin pokusu o vraždu je:
a) když útočník vystřelí na oběť ze zbraně kategorie a ráže b na vzdálenost menší či rovnou c.
b) když útočník zaútočí na oběť nožem o délce 20 cm a více, útok vede do levé části hrudníku, ne méně než 5 cm od srdce
c) když útočník uhodí oběť do hlavy předmětem o váze x kg a více...
...
a pro některé nechápavé cyklisty pak odstavec
z) když někdo nastartuje motor motorového vozidla a chce jezdit po silnici, kde se vyskytují cyklisté v množství více než malém.
Zákon není počítačový program podle kterého se řídí automat na kafe:-))
c)
Prudce je více než přesně 3,625m/s2.
Akcelerometr na každé kolo!
Já protestuji.
Prudce by mělo být rovno nebo více než přesně 3,625n/s2
:-))
Navíc mám pocit, že by tam mělo být záporné znaménko. Ale nejsem si tím jista. Bude potřeba na to zřídit komisi.
A nebude-li si komise vědět rady, zřídí příslušný počet subkomisí.
Tak mám pocit, že na mou prostou otázku všichni odpovídáte nějakou konkreetní hodnotou zpomalení. Ono to asi ani jinak nejde, že? Ale novelu, která mnohem jednoduším způsobem určovala bezpečnou vzdálenost mezi vozidly jste zuřivě odmítali. Nemá poněkud nekonzistentní přístup k přestavě toho zákona? Ono to zase tak jednoduché není, že?
Potřebuji vyjasnit toto:
"Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky"
Jako co to je při pravém okraji? Kolik to je centimetrů? Maximálně 30? Nebo mohu jet 40 cm od pravého okraje?
Také mohu jet po krajnici, neohrozím-li chodce. Ale co je to ohrozit? Mohu ho míjet s odstupem 30 cm? Nebo 50 cm? Nebo 150 cm?
Máš naprostou pravdu, pokud by se to mělo exaktně popsat, tak i zde se nevyhneš nějakému určení vzdálenosti. Ale jelikož ani ten pravý okraj vozovky nejde určit přesněji než cca. 30cm, tak jak měřit od něčeho, co se neví, kde to je?
To vážně nevíš, kde je okraj vozovky?
Zkus popřemýšlet určitě na to přijdeš.
Zkus číst:
"pravý okraj vozovky nejde určit přesněji než cca. 30cm"
Někde to je jasně určené okrajem nového asfaltového koberce, někde na rozlámaný okraj navazuje nepravidelný pás šotoliny přecházející v křoví nebo příkop. Kde pak je ten jasný okraj vozovky?
Já četl, ale ty zřejmě netušíš po čem vlastně jezdíš. Autem jezdíš po čem, po šotolinovém pásu nebo křovím nebo snad po krajnici? Šíři vozovky změříš na centimetr. To, že je někde povrch rozbitý neznamená, že to není vozovka.
Rozlámaný asfalt přecházející v šotolinu, Kde je ten kraj vozovky? Že to jsi schopen extrapolovat ze zachovaných částí a uvést do protokolu neznamená, že totéž jsi schopen dělat za volantem či řídítky.
Co je na tom tak složitého? Byť rozlámaný okraj asfaltu, tak je stále vozovka, pokud je živičný povrch vozovky.
Ještě snadnější a přesnější to je když je vyznačená krajnice.
Nedělej z toho vědu ani nějaké matematické a strojní kreace a nehledej v tom žádné složitosti.
Když dojde k nehodě tak policie vyznačí cca 3 cm čárou polohu a významné body a to všechno bohatě stačí pro důkazní dokumentaci. Šíři vozovky a další rozměry se také nepočítají v mm, vystačí si s centimetry. Tak i ty se s tím budeš muset smířit a brát to tak jako fakt a zbytečně nebádat.
A když snad naprostá většina řidičů pozná, kde je vozovka a kde už ne, tak ty to snad poznáš taky, nebo opravdu ne?
Pro teoretickou kudrlinku v zákoně nemůžeš počítat s nějakým rozlámaným nebo nerozlámaným okrajem vozovky. Prostě okraj vozovky a basta. Jeho sjízdnost je jiná věc a samozřejmě se musí zohlednit, maximálně ale vyjmenováním nějaké výjimky. Jinak by ses rozumného, jednoznačného a srozumitelného znění takového zákona nedobral.
Ale v pohodě:-))
Jen jsem udělala takový pokus, jak by se Brahmovi, coby cyklistovi, líbilo mít v zákoně vepsáno nějaké konkrétní číslo. No a zjistila jsem překvapivě, že nelíbilo. Čísla jsou pro řidiče motorových vozidel. Boční odstup 150 cm a brát v potaz, že cyklista může v nejbližší nanosekundě udělat kličku nebo v průběhu předjíždění "zabrat pruh". Nejlépe bez předchozího upozornění, o vystrčení levého drápu ani nemluvě.
Teď bychom se možná mohli pobavit o tom neohrožování chodců. Jak na silnici na krajnici, tak třeba na smíšených cyklostezkách. Jak Brahma ví, co je to neohrozit chodce, když definice neohrozit je v zákoně přeci tak strašně vágní? Přitom je v obou případech povinen neohrozit.
Já to beru jako pravou půlku svého pruhu, tedy pravou čtvrtinu vozovky, vzhledem k tomu, že jízda při pravém okraji je společná pro kola i auta jet ve stopě pravých kol aut je IMO zcela v pořádku.
Pravá půlka svého pruhu je, myslím, v pohodě. A pokud to je vyhrazený cyklopruh, tak bych řekla, že můžeš klidně víc do jeho středu. Ovšem čtvrtina vozovky může být problém. Klidně by to mohl být přestupek proti bezpečnosti a plynulosti dopravy:-))
To hodně závisí na assertivitě cyklisty. Experimentálně jsem zjistil, že když na Strakonické dvouproudé výpadovce nejedu až tak moc u okraje, tak mne řidiči předjíždí větším obloukem. Prostě počkají, až mne budou moci slušně bezpečně objet. Když jedu moc vpravo, tak se vedle mně protáhnou. Je to stejné jako se zabráním pruhu při objíždění tramvajového ostrůvku. Když se tam nechá místo, tak se tam určitě nějaký trouba nacpe.
An asertivitě?
No, boční odstup od předjížděného nebo protijedoucího cyklisty taky závisí na asertivitě řidiče:-))
Dáme tedy asertivitu do zákona?
Zabrání pruhu. V zákoně není. Je-li to ovšem v zájmu cyklistů, dáme vedle 150-ti centimetrů do zákona i zabrání pruhu?
A co takhle něco jako, že by pomalý cyklista měl na vhodném místě pustit rychlejší před sebe? To tam nedáme?
§4) Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen - své chování přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích
- tohle je přizpůsobení provozu
Co tam máš dál?
Však jo. Když je někde devadesátka a auta to mastí devadesát, tak se jim všichni musí přizpůsobit. Takže předjíždějí cyklistu v devadesátce na šířku poštovní známky.
Cyklista jedoucí třicet uprostřed pruhu se nepřizpůsobil:-))
Nepochopil ...
Snažil jsem se nabídnout žertem "řešení" právě ve stylu té novely! Zjevně by to bylo nesmyslné (neměřitelné, nevyhodnotitelné), stejně jako jedna přesně definovaná "svatá" hodnota odstupu.
Možná by šlo cyklistům voperovat čip k (objektivnímu) měření pocitů :o)
Vy jste se teda rozjeli. :-)
To bude chtít svolat mimořádné zasadání UV a přijmout soubor opatření ;-)
Není spíš vysoká hodnota UV záření, že tady všichni takhle blbnete?
Pokud někdo kdo roky jezdí autem a na kole a dotáže se co to je prudce, tak to se vážně nedá normálně zodpovědět.
Já myslel, že to co si napsal byl nepovedený vtip a vtipy i když nepovedené se nemají rozebírat.
Ale přeci není nic jednoduššího, než abys to definoval sám tak, aby to vyhovělo všem situacím v provozu. Tak jen směle do toho.
(Jen bych se malinko přimlouvala, aby to nebylo tak, že budeme mít v zákoně asi tak 350 přesně daných délkových šířkových a jiných čísel, které budeme nosit v hlavě a v každé situaci je budeme z hlavy lovit)
Tak tedy definuj.
Není třeba žádné další iniciativy. Už je to v Poslanecké sněmovně jako novela. Prostě se cyklista předjíždí na vzdálenost 1,5m. Jasné, prosté a jednoduché.
Co?
a) tady teď zrovna nemluvíme o předjíždění cyklisty, ale o odstupu od protijedoucího cyklisty.
b) že je ve sněmovně neznamená, že platí a platit bude
c) udělej si pořádek v osobním software. Vykazuje zjevné chyby a nesrovnalosti.
Prostě hodinky nejsou holinky:-))
Přesně tak, je to čistě subjektivní (ten pocit ohrožení) a z fotky to ani moc nebezpečně nevypadá. Podle záběru se nejomezenější mohl cítit řidič fábie, tam to mohly být centimetry. Ale je to jen fotka, není vidět rychlost, ani vzdálenost od kola. Od pohledu kolega ani nemusel uhnout až na okraj vozovky.
Tím nijak nerozporuju, že to auto nemělo předjíždět. Měl/a počkat.
Edit: Aha, objíždění (než jsem to dopsal)! Jestli pomalu (30?), tak nevidim problém.
Kdyby jenom dneska. Celá dovolená byla super! :-))
Minulou středu ráno jsme se synem vyrazili vlakem do Vídně. A pak pokračoval kolmo protí proudu Dunaje. Po čtyřech dnech jsme dojeli do Pasova a od tam pokračovali na sever. Dojeli jsme do Waldkirchenu a od tam pokračovali do cyklostezce, která vede po tělese staré železniční trati až k české hranici do Haidmühle. Končili jsme na nocovišti v Novém Údolí. Další den se projeli kolem Schwarzenberského kanálu, sjeli do údolí k Lipnu a pokračovali okolo vojenského prostoru Boletice do Netolic a následně do Čičenic na vlak.
Vlakem pak ke Znojmu, tam si dali dvoudenní odpočinek a dnes posledních 90km domů.
Celkem lehce přes 600km.
Co to je za sochu Římského císaře ve Vídni?
Vždyť to tam je napsaný, na podstavci.
To vidím také, ale co dělá ve Vídni, na samé hranicích impéria? Přes Dunaj udělali jen pár výbojů.
Tak proč se ptáš když to vidíš? :-)
Vidím, ale nechápu, proto se ptám.
Tvojí otázku "Co to je za sochu Římského císaře ve Vídni?" si asi běžný smrtelník vyloží jako dotaz čí socha to je , kterého císaře. A ty se přitom ptáš (asi tedy) co dělá socha římského císaře ve Vídni ...
Těžká pak diskuse!
Těžká, netěžká, ptám se znovu. Co dělá socha Marka Aurelia na samém okraji Řimské říše kde lišky už snad ani dobrou noc nedávaly. Tam už byly jen vojenské tábory pro střežení vodní hranice.
Co tam dělá ta socha?
No stojí tam. Úplně normálně tam stojí.
Dal ses na dnes populární a stádní sochobořičství?
Vyměňte sochu bělocha za sochu černošského krále lidojedů z ostrova Tararingapatam?
Copak někomu záleží na tom, že ten ostrov neexistuje?
Skoro mě mrzí, že tady řešíme sochu. Mohli jsme se možná více dozvědět o tom cyklovýletě.
Jardo, nechceš o tom napsat blog? Tu sochu v něm můžeš klidně vypustit, když to někomu teda dělá problém.
Já se jen ptám, problém s tím máš evidetně ty. Nebo se spíš tváříš že máš problém. Zřejmě ti opět schází naštvávací nepřítel typu Jindry. No, já ti ho suplovat nebudu :p
Já s tím problém nemám. Já si informace o soše našla hned, jak bylo upřesněno místo, kde stojí:-))
A abys neřekl, že jsem na tebe ošklivá. Tady to máš:
https://www.waymarking.com/waymarks/WMRV1P...
Hm, takže je to kopie sochy z Kapitolu postavená před muzeem roku 2001. Takže to vztah k hranicím říše nemá vůbec žádný. Pak je jasno. Kdybys to napsala hned, místo dělání ze mne blbce, tak by to bylo jasné. Přesto díky za objasnění.
Lanna z tebe dělá blbce?!?
Promiň, ale to si hravě zvládnul sám. Mohl sis to přece sám najít na internetu hned, jak si zjistil, co je to za sochu a neklást tu nesmysluplné otázky.
Existuje na to metoda. Pokud mě něco zaujme, tak pátrám. Nejjednodušší pátrání je, že zadám Googlemu dotaz. Když už u toho Googleho stejně sedím. Většinou vypátráš.
(ale já měla pocit, že Brahmu zas až tak moc osud té sochy nezaujal. Rozhodně ne natolik, aby pátral:-))
Po pravdě - nepochopila jsem, proč se nezeptal strýčka Gúgla. Zvlášť když je ten "programátor", který by měl mít k počítači blíž, než my prostí uživatelé.
Ale budiž - svoji cestu si vybral sám. Jen je pak ale nesmyslné obviňovat druhé, že z něj dělají blbce.
Ad poslední odstavec: To je prostě takové místní specifikum. Navíc Brahma na mě vždy nakonec pustí zlého psa Jindru:-)) Asi, že se leknu, nebo co?
Každopádně teď má nejen Brahma, ale každý, kdo se zajímá o přítomnost Římanů ve střední Evropě krásnou možnost navštívit tu sochu. Není to zas až tak daleko a mohl by z toho být hezký výlet a poučení:-))
Kdeže to v Germanii(?) byla zliqidována kohorta barbary? To by bylo, pro nás středočechy, blíž ...
Kde jsem to jenom četl? Ve 100+1?
Teutoburský les.. tuhle to máš veršovaný :)
https://www.youtube.com/watch?v=C6YPqukHuCM
Jen technická - Tararingapatam se nachází, jak známo, v nejjižnější části Burmy, čili Myanmaru, v jižní Asii mezi Čínou a Thajskem. Ostrovy tam sice jsou, ale asi na nich nebudou černošští lidojedi. ;-)
Totéž co dělá socha Jana Nepomuckého na každém druhém rozcestí a v kdejaké zastrčené díře, nebo podobně co socha Lenina v kdejakém městě :-)
Evidentně mi nerozumíš. Ty sochy mají zcela jiné společenské pozadí. Ten Lenin tomu odpovídá mnohem lépe. Ale těch mramorových Leninů v životní velikosti se v pohraničí moc nevyskytovalo a to jme malinká zemička proti Římu.
A jak myslíš, že tam je ta socha dlouho? Snad si nemyslíš, že tam je dva tisíce let. Prostě někdo dostal nápad si město vyzdobit, měli na to peníze a tak si vybrali nějakou historickou figuru. Stejné jako když by si třeba ve Velichovkách postavili sochu H.Trumana, tak by ses taky ptal co tam dělá?
To já nevím, jak je tam dlouho. Předpokládal jsem, že od dob Říma. Proto jsem se ptal. Kdybych věděl, že je tam 20 let, tak se neptám. To je tak těžké normálně odpovědět, když to víš?
To se takhle jednou římskej císař Markus Aurelius probudil, nechal si zavolat velitele jedné z legií a řekl mu: Mám výtečný nápad. Seberete se a půjdete na sever, tam, kde bude v budoucnu Vídeň. Cestou posbíráte nějaký šutry a postavíte mi tam u řeky sochu. Vím, přijde vám to teď jako blbej nápad, ale víte jak se nasmějem, až se takhle na přelomu července a srpna roku 2020 bude Brahma ne serveru Nakole v diskusi "jaký to bylo dneska" naprosto pitomně na tuhle sochu ptát?
Přece vidíš kde a na čem ta socha stojí. Stačín si vzpomenout na Žižku co ti stojí nedaleko nebo na Jiřího v Poděbradech. Stále totéž.
Přečti si tohle, možná se ti problém trochu projasní: https://www.lidovky.cz/nazory/penas-s-markem...
No vidiš, tentoktát je formulace tvé otázky srozumitelná.
Měl by ses zeptat místních, my se můžeme jen domnívat. Já se domnívám, že tamní rakušáci jsou hrdí na to, že byli alespoň chvíli součástí slavné a velkolepé říše a hlásí se tím k jejímu odkazu (kultuře, právu, organizaci společnosti, atd.).
Marcus Aurelius v Tullnu. :-)
https://mapy.cz/s/bocukodajo
Zdá se, že to byla moc pěkná cyklocesta.
(...i když Marcus Aurelius jel na koni a sochu neměl ve Vídni:-))
Přemýšlel jsem, jak si zdůvodnit dnešní výsledek 20/24 v kategorii... už vím, prohlásím to za měřený trénink... :-)
Prostě 16 km trasa se stoupáním 370m není pro lehokolo zrovna příznivá... :-/
Už bys mohl konečně pochopit, že na tom ležatém verglu to nevyhraješ a koupit si opravdivé KOLO.
:D
Náhodou! Pokud se nepletu, tak formálně jsem s lehokolem vyhrál nějaký ročník Svitavské šestihodinovky, protože zrovna všechny hvězdy závodily jinde a větší část startovního pole v půlce limitu šla do hospody... bohužel online výsledky mají jen z některých roků a tam jsem se nenašel, takže se úplně není čím chlubit... :-)
Už si koupil nějakýho horáka. Na KOLO taky dojde :-))
Takovýhle krásný kolo si postavil kolem roku 1910 Boža Kubrycht.. váha 8,5Kg, stav více jak 90% původní. Dneska jsem si na něm zajel krásnejch 50km. Jsem zvědavej, jestli se nějaká ta ležatá vymyšlenost taky dožije 110 let
8,5 kg, to je z čeho? To je váha čeho všeho?
Není to trochu škoda dávat klipsny na takový pěkný kousek? Vypadá to docela divně a dost nepatřičně.
Klipsny je už hodně stará věc.
To byly, ale ne takovýchhle kolech. Byly na sportovních a to tohle není.
Tohle je závodní kolo, takový, na kterým se jezdila v roce 1912 olympiáda. Boža Kubrycht jí jel a byl 88. Kolo i podle výrobního čísla je nejspíš jeho osobní, možná i to olympijský. Štítek, který na něm je, používal v době, kdy závodil. Jako činovník a obchodník, používal štítky jiný serioznější (Falcon). Jinak kolo prošlo kdysi úpravou - byla sundaná páková brzda, nosič klapáček a osazený blatníky - jejich barva je trobet jiná, než rámu. Typově odpovídaj blatníkům z 20 tých let (poválka), kdy už Kubrycht nezávodil ale obchodoval.
PS kolo má vychytávky, které tehdy dělal málokdo - třeba integrované hlavové složení.
Ta řídítka jsou původní? Dávno předtím už frčely berany. (Vítěz TdF Garin - 1903)
Píše, že to je už před dávnou dobou předělané. Ani sedlo a další tam nepatří. Původní asi zůstal jen rám.
sedlo je původní závodní Brooks, typově sedí.
U Brooksů mi potvrdili, že štítek, co na něm je se používal před válkou (první) a ten typ sedla taky. Kůže už má tedy svý nejlepší za sebou. Ale sedět se na tom dá... stálo to dost origo balzámu, tu kůži oživit.
Celý je to parádně zrestaurovaný. Klobouk dolů.
Nerestaurováno... minimálně 50 let viselo zabalený v peřině na půdě u jednoho všestarýsbírajícího pána. Chtěli to vyhodit, jako starej krám, dokonce ho i na jednom místě odřeli, když to z půdy rvali pryč. Naposledy se podle plášťů a duší v tom vrtal někdo za první répy.
Že tys zase posvačil tohle? :-) Ptal jsem se na řídítka.
Dyť ti píšu, že jsou původní "smutný" neboli povislý sportovní.
PS tu pikslu chci.
Jééé, no to je nostalgie.
Teda zrovna tyhle sušenky byly pěkně hnusný, ale škatule nám pak sušenky sloužila mnoho let.
Se dají koupit i dnes... Teda, asi už ne v takové pěkné plechovce, ale dají.
Chuťově nejsou nic extra, ale ke kafi, ke kterému jsou určeny především, se to dá ;-)
Nojo, tak jsem tu zase za blbce :-/ K tomu kafáči jsem dost často dostal "Lotosky", https://www.google.com/search?q=lotus+su%C5...
I tak mi ten Speculatius zas tak hnusnej nepřijde, s tím kafem, nejlíp s mlíkem, si ho i občas dám.
"Lotusky" :o)))
Já jsem ty Speculatiusky jedla naposledy jako malá a to mi nechutnaly. Ani netuším, že se ještě dělají. Už jsem si ale našla recept, tak je třeba zkusím uklohnit.
Jen té picsly je škoda. Ta byla na sušenky výborná, ale už ji vzal čas...
Tak "lotus" je anglicky "lotos" ;-) Asi i proto to má na některých balení ten jeho stylizovaný květ https://www.office2000.cz/images-cache/1200n...
Ono je to ale úúplně jedno jak tomu kdo nadává, to je asi jako s "kotáž", "kotiž" "kotidž" atd. sýrem :-)
Jo, mohlo by Ti to chutnat, zas taková hrůza to fakt není... Pak se tady pochlub jak to dopadlo ;-)
Jsou, smutný, závodní. Geometrie rámu počítá s tímhle tvarem řidítek.. Berany frčely jak kde a u koho. Na fotkách z let 1900-1914 máš u závodníků směs všeho. Novější je tedy lampa, původní mám sundanou, svítí hůř jak karbidka, tahle je z 30tých let (začátek) HAWE, mám v ní ledku, tak od ní i vidím... a jde do ní dát i současná 4.5v placatá baterka. Do tý starší ne.. předválečný placatý baterie byly jiný.
Na tom klipsny byly, ale zrezlý, tak tam jsou nový, Je to z profilovanejch ocelovejch anglickejch trubek, ve svý době závodní špička. Jen na kolech, když jsem dal normální C falc ráfky a normální výplet, je cca 0,5 kilo nahoru (takže teď váží 9 kilo sakumprásk). Původní kola nechci ničit, jsou v dobrým stavu s filigránskejma drátama :) a chci se občas project.
Jinak klipsny jsou tak rok 1900
To nepředpokládám, už toho mám doma poměrně dost.
Ten horák byl částečně důsledkem průtahů v Azubu a jeho největší předností je možnost přidělat mapník na řidítka a snazší přepravitelnost vlakem... :-)
A zatímco MTB mi zvýšilo množinu cest, kudy se můžu vydat (jo, v terénu funguje lépe než Ibex), tak pořízení klasický silničky by mi nic moc nepřineslo... těch závodů, kam s Ibexem nemůžu v okolí zas tolik není.
Představa, že by mi závod vyhrálo jiné kolo, je naivní. Na kopcovité trase bych o pár míst dopředu poskočil, ale výkon vítěze je úplně jinde... a nepochybně i tréninkové úsilí... to už fakt nedoženu. :-)
Já to neřekl, ale ty hned dvakrát. ;-)
Pokládám takovou možnost za velmi nepravděpodobnou, spíš bych si uměl představit lehosilničku...
Jako pořád by mě trochu láká představa jednou si někde půjčit lowracer a zkusit závod ICT triatlon, protože se tam kolo jezdí okolo veslařského kanálu v Račicích, jsou tam nekonečné rovinky a převýšení je prakticky NULA. Lepší podmínky už si pro lehokolo představit neumím...
Ideálně, aby foukal čerstvý protivítr, ne ? :-)
Byl jsem tam dvakrát (2012, 2014) a vítr tam foukal velmi citelně, ale jezdí se okruhy (myslím 4x5 km), takže souvislý protivítr celý závod by zvládlo leda tornádo uprostřed... :-)
Né, vítr bych si neobjednával. Když už tak co nejnižší teplotu vody se zakázanými neopreny (nevím jak teď, tehdy tam byly zakázané globálně bez ohledu na teplotu) a současně co nejvyšší teplotu vzduchu a sluníčko...
Jinak když ty tedy takhle, tak tu musím říct, jak mi neznámý cyklista na klasickém kole (to přece nemůže být náhoda?!) sabotoval start!
Já měl startovat podle odplavaného času přesně v 0:10:02 na těch červených hodinách. Ten závodník v černém tričku Gladiátor má startovat v 0:09:59, před ním jsou lidé zhruba po vteřině. Okolo hodin jsem tedy měl projet 3 vteřiny po černém tričku. On zřejmě odstartoval trošku později a já díky neznámému sabotérovi ztratil pět vteřin na svůj pracně vyplavaný čas!
https://uloz.to/file/sHvMfXHoapT4/rec00011-mp4
A přece uznáš sám, že ztratit 5 vteřin hned na startu, to už se člověk nechytí do háku, jak si představoval... celý závod zkažený, to přece zachránit nešlo... ;-)
Krapet smůla a dohánění ztracených vteřin stojí moc sil.
Přece jen se dost vymykáš představě o závodníkovi na kole a víc připomínáš jen nějakého povaleče :-)
Nojono, žádná nudná šeď... :-D
Ne, s těma pěti sekundama si dělám srandu, i kdybych startoval o 30 sekund dřív, tady by to na výsledku nic nezměnilo. Po rozjezdu jsem nějaké lidi dojel a předjel, pak přišel kopec a všichni, co do té doby byli za mnou, předjeli mě. Dalo by se říct, že rozhodnuto bylo během prvních pěti minut, pak už se na mém pořadí moc neměnilo... :-)
https://uloz.to/file/qvN1JiNpQ23F/20200802...
Pořád jsem přemýšlel, proč jsem na triatlonu v Ústí dopadl o tolik hůře než na triatlonu v Kunvaldu týden předtím...
Jenom na rozdílnou trasu to nevypadá, těch nastoupaných metrů až o tolik víc není (obrázek z propozic je navíc špatně) a ani nevím o žádné zásadní chybě, kterou bych to pohřbil... přitom to ale není náhoda, protože 2018 jsem v Ústí dopadl podobně špatně.
Tak jsem zkusil porovnat výsledkové listiny a asi už to chápu...
Z 16ti závodníků, kteří v Kunvaldu byli v kat MA rychlejší, jich v Ústí závodilo 7 a opět byli rychlejší než já.
Z 19ti závodníků, kteří v Kunvaldu byli pomalejší, přijel do Ústí jen jeden.
Takže problém vůbec není v lehokole, ale ve špatné startovní listině! Do Ústí přijeli akorát ti, co to myslí vážně a já se potom divím... :-)
Uspořádej si vlastní triatlon a pozvi si tam vybrané závodníky. Pak budeš mít šanci na dobré umístění. :)
... a jako "Ovčáčka" Brahmu ...
Do toho bych nešel, mně je jasné, že je to pro organizátory hromada práce, pernamentně jednou nohou v kriminále a vděk vesměs žádný... :-)
Navíc by to bylo řešení ala UCI - zakážeme na závodech lehokola, aby nám nehyzdila výsledky. Tudy cesta nevede... :-)
Nicméně uvažoval jsem, zkusit napsat prográmek, který by přechroustal různé výsledkové listiny a na základě výsledků, kde jsem já, zkusil odhadnout, jak bych mohl dopadnout na závodech, kde jsem nikdy nebyl. Pak bych si mohl vybrat takový, kam jezdí nejvíc lidí, kteří bývají pomalejší než já... ;-)
:D to je správný inženýrský přístup. Navrhuji název "sportovní inženýrství", když už máme to sociální inženýrství na vyhrávání voleb a manipulaci společností.
To bych úplně neporovnával, i když samozřejmě jde o optimální využití potenciálu. Nicméně automatizovaně hledat závod, kde jsou primárně lidé na srovnatelné úrovni (tzn pro losery) přece není nic špatného?
Špatné to snad není, ale je to poměrně nesportovní. Férovější by bylo rozdělit ty triatlony na dvě ligy, mezi kterými by se přestupovalo podle výkonnosti. Nebo rovnou vypsat, že tenhle závod je pro výkonnost nějaké úrovně.
Nebo přejdi do jiné věkové či pohlavní kategorie :)
Badmintonová amatérská Hamr liga má těch úrovní v současnoti snad 8 vždy po 4 teamech. Odehrají zápasy na své úrovni mezi sebou a nejlepší postupuje o 1 vzhůru, nejhorší klesá o 1 dolů. Tím je zajištěno, že spolu hrají teamy podobné výkonnosti.
Jak nesportovní? Co potom říct o lidech, co objíždí a pravidelně vyhrávají závody v okolí?
Tak jiná věková kategorie příjde časem, ať chci nebo ne. Teď v tom Ústí bych v kategorii nad 40 let dopadl lépe, ale věk nic neřeší, protože se mnou zestárnou i soupeři a budu je mít v kategorii zas... ;-)
Na triatlonu, co se jezdí v Litomyšli mají zvlášť kategorii muži s licencí, ženy s licencí. Teoreticky by to mělo vyřešit profíky. Někde ještě myslím měli kategorii Elite s tím, že ti jediní měli povolený neopren. Jinak, kde jsem byl, jsou kategorie podle pohlaví a věku, nic víc... v Kunvaldu měli podkategorii pro koloběžky, ale prosadit si kategorii lehokola jsem ještě nezkoušel... :-)
V případě orientačního běhu jsou (na velkých závodech) kategorie pestřejší. Kromě pohlaví a věku často bývají alespoň dvě obtížnosti trasy plus ještě univerzálně začátečnická kategorie P a tréninková T, kam se může přihlásit kdokoliv.
Každopádně program, který by analyzoval výsledkové listiny a dokázal udělat odhad podle startovky, mi stále připadá jako zajímavý nápad.
Pokud je těch závodů dostatek, tak každopádně je rozumné se tím zabývat a vhodně do závodů menežovat. Tam, kde se závodí o peníze je to naprosto samozřejmé. Je jen málo prestižních dostihů, kde je účast nutností. Volba správného dostihu je přímo mistrovstvím, které může rozhodovat o celé budoucnosti koně. Běžně se kůň na stejný termín hlásí do více dostihů a pak se dělá škrtání (první a druhé) podle toho, jací soupeři tam jsou.
Tak normálně se tomu říká sportovní management. Dobře nahlásit koně do dostihu je polovina úspěchu :-)
Moc dobré, i když ke konci trochu mokré. Původní plán byl vyjet z Kladna a dobýt dva hrady - Křivoklát a Karlštejn. Pak pokračovat kolem řeky do Prahy, dokud nás to bude bavit. Křivoklát dobyt a odškrtnut. Karlštejn se ubránil o 4,5 km. V Srbsku začalo šíleně lejt, chvíli jsme čekali v hospodě, zda se to neuklidní. Neuklidnilo, naopak začalo k tomu hřmět. Tak jsme to otočili na nádraží a dojeli vlakem.
Ovšem nejvíc jsem promokla po cestě od metra k domovu. To jsem si ještě vzpomněla, že doma nemám nic moc k večeři. Tak jsem zastavila v obchůdku koupit si skývu. A tam mezi regály ze mě kapalo jak vodníkovi ze šosu.
Nakonec díky zkrácení jen 70 km, ale dobrý to bylo:-))
už to bylo v pátek, ale protože jsem od té doby na kole nebyla, podělím se. využila jsem pěkného teplého dne a ze Smíchova popojela metrem na Zličín. mezi rybníky u Hostivic jsme nikdy nebyla a překvapilo mne, jaké jsou tam pěkné cesty a výklenkové kaple na hájecké cestě už sice nezáří novotou, ale alespoň jedna je docela pěkně opravená. Červený Újezd, sice byla doba oběda, ale neměla jsem hlad a tak jsem se jen zastavila na nádvoří. pak už se přibližoval Cukrák a po nezbytné zastávce na jedno v pivovaře jsem měla krásných 90km
Koukám, že jsi mi zase brousila "za chalupou".
A já si tyhle cestičky připravovala na nějakou PoVelikonoční nebo Narozeninovou s tím, že tam to neznáš.
Ale určitě si neprojela všechno :o)))
Mimochodem - když už si byla na Hájku, měla si se stavit u kláštera
https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20200405...
Bez problémů pustí i dovnitř.
Ja si na tebe vzpomněla a mrzi mne,ze jsem tu odbocku ke klášteru minula.tak se tam rada podivam znova.docela by mne zajimalo,kde jsou ty dalsi kaple melo by jich byt 20.no jasne jdu se zeptat strycka G.:-)nejsem jako nekdo
20 už jich není. Projela jsem si celou cestu letos o covidu - tady je zatím surové neupravené a nepopsané album
https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20200409...
Album je zatím skryté, takže se na něj dostaneš jen přes ten odkaz.
Tentokrát to nebylo o kole - za celý víkend jsem ujela celých 48 km (!!!), ale bylo to o kultúře a té tedy bylo víc než dost.
Byla jsem v místě, kde dožil a zemřel "slavný" Jakob Casanova, kde se podařilo zachránit unikátní Reinerovu fresku a kde v roce 1931 došlo k incidentu, s nímž bylo spojováno heslo "Masaryk nechal střílet do dělníků".
Vřele doporučuji tuhle Podkrušnohorskou lokalitu k návštěvě. Rozhodně tu není přecpáno túristy a pokud nelezete do vyloučených zón, tak o romských spoluobyvatelích ani nevíte.
včera jsme to s manželkou vzhledem k jistotě že pršet začne v kempu pobalil a mazali jsme domu, teda je pravda, že já byl docela rád, že budu mít víc času pobastlit paddelboard na oplachtění a zdá se, že se zdařilo..dáli buh tak snad ve středu už bych mohl zase někam koloběžko rybníkově vyrazit.
A jak tam přiděláš kačenu? Paddelboard jí myslím nemá, ale plachta jí potřebuje.
Know-how je placené. Zaplatil´s?
Jejda ty máš dnes blbou náladu. jen prší, nebo i něco horšího?
Kde už jsem to viděl.. kdysi dávno.. jo už vím windsurfingový prkno se to jmenuje :) a koukám, že nejsi zdaleka první mičurinec, který to kříží :) https://www.padlujte.cz/paddleboard-f2-windsurf...
Ve sborníku Udělej/Urob si sám byl návod (s obrázky!) na oplachtění nafukovacího člunu - ploutve byly po stranách trupu
Takovýho hybrida jsem kdysi taky vytvořil. Oplachtil jsem něco, co je skoro raft. Plachta je pořízená v yachtklubu z vyřazeného Optimista (dětská plachetnice). Ploutve jsem zkoušel taky původně po stranách, ale nakonec jsem to vyřešil jinak, jedním kýlem uchyceným zespodu. Většinou jsme s tím brázdili Orlík. Chtělo by to zase po pár letech vytáhnout a upgradovat.
Já nevím, ale viděl jsem to před mnoha lety, tak jsem bral jako standard, že prkno od windsurf lze bez plachty používat jako paddleboard. Co mi uniklo?
Nic, jen že paddleboard se dá překabátit na serf :) Tedy byl serf.. pak se na to dala plachta, pak jí někdo sundal a sed si na to s pádlem, tedy se udělalo prkno na ježdění jen s pádlem.. a by se následně zas na tohle prkno řešilo, jak dodatečně přidělat plachtu :)
Při lenosti evropské populace se brzy bude řešit, jak k tomu přidělat elektromotor.
Brzy?
http://slapadlapastviny.tode.cz
O šlapadla už nikdo nestojí, místo toho mají elektrolodě, kde už jen točíš volantem.
Různá elektrická prkna jsem zatím viděl jen na videu, ale jsou...
Já jsem viděl takové prkno se zabudovaným benzínovým motorem. Viděl jsem vnitřek a viděl jsem to jet ve skluzu po Vltavě. Byl to docela fofr. To už pro každého není. Ale s elektromotorkem malého výkonu to zvládne každý blbec.