reklama

Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

Ahoj po vymene klasickych špalkovych brzd jsem zjistil ze po cca 10k kilometrech uz mam na rafku probrousenou kontrolni drazku tak ted uplne nevim jestli by nebylo vhodnejsi pouze na predni kolo to prekopat na lankovou kotoucovku nebo se na to vyprdnout a hold vymenit rafek. Muj teoreticky predpoklad je takovy. Ze packy by mohli v pripade lankove kotoucove brzdy zustat stejne jak na predek tak i na zadekˇˇˇdozadu kotoucovku dat nemohu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 12.07.2020
  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

         

    Osobně bych do starého kola už neinvestoval peníze ani čas, když za pár korun lze pořídit kolo nové, u kterého brzdy i ostatní komponenty (pneumatiky, odpružení, přehazovačka, řídítka) a celková geometrie odpovídají aktuálním standardům. Staré kolo bych nechal jako dojížděcí na nákupy nebo na zastávku.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.07.2020
    Autor: ondrap
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

           

      Staré kolo s probržděným předním ráfkem nechat jako dojížděcí?
      Toho bych se bál ...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.07.2020
      Autor: AV
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

           

      Jako že při probrždění ráfku u kola s ráfkovými brzdami je lepší koupit celý nový bicykl a tak stále dokola? Ty seš fakt trotl.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.07.2020
      Autor: xtonda
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

         

    Proč ne, taky jsem si takhle staré kolo vylepšil a udělal mu radost přední kotoučovkou, když na vidlici byla ta možnost (vzadu ne).
    Ale jenom proto, že mi staré mechanické kotoučovky zbyly, když jsem jinde přešel na hydrauliky a použitelná byla stejně už jenom jedna.
    Jestli nebylo od začátku počítáno s kotoučem, tak se musí vyměnit i náboj - u mě navíc s dynamem (ten náhodou taky zbyl) a když už se má kolo přeplést, tak se nabízí vyměnit i ten probržděný ráfek.
    Ale aspoň ta páčka zůstala stejná a zlepšení stojí za to.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.07.2020
    Autor: Radek
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

         

    Co je to klasická špalková brzda? Pokud tam máš MTB/trek V-brzdy, tak by páka měla být s MTB mechanickými kotouči kompatibilní. Moc se o mechanické kotouče nezajímám, ale co sem tak nakoukl do nějaké diskuse, tak slušné mechanické třmeny nejsou úplně levné, přední hydra Shimano MT200 stojí pod 500 (komplet i s pákou), což je podobná cena jako nejlevnější mechanické třmeny, kde se pohybuje jen jeden pístek, druhý je pevný.

    Taky existují semihydry, ke třmenu vede lanko ale vnitřně je třmen hydraulický, taky ne úplně levné, třmen kolem litru.

    Osobně bych neřešil, že nebudou páky stejné a pokud bych chtěl kotouče, tak bych v této situaci vzal hydry, na druhou stranu pro kotouč je potřeba jiný náboj a probržděný ráfek bude chtít vyměnit tak jako tak, takže výměně předního kola se nevyhneš.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.07.2020
    Autor: xtonda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

           

      Mam to na elektrokolobezce predni kolo motor 26 palcu s moznosti na motor namontovat kotouc. Predni vidli jsem tady na tu dvoumotorovou kolobrndu dal odpruzenou je tam prave i klema na kotoucove brzdeni. Na predni brzdu ˇˇpacku mam ale i vypinani pohonu. Proto nechci jit a nepujdu do hydrauliky. Financne to v ramci treba 3k vubec neresim. Kupovat nove rafky a platit preplejtani taky stoji nejaky peniz. Ja tam chtel dat lankovou kotoucovku hned od zacatku ale v servisu mi to rozmluvili ze lankova je na prd a kamos co mel kolobrndu s lankovyma kotoucovkama mi rikal ze v desti mu to vubec nebrzdilo. Ja se na te jeho projel za sucha a to stacilo brzdit malickem. Tak prave nevim.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 12.07.2020
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

             

        Nevím jestli je nějaký funkcionální rozdíl mezi brzdou koloběžky a kola, hádám že ne. Když jsem před pár roky přešel z ráfkových brzd na mechanické kotouče, bylo to naprosto nesrovnatelné. Mnohem větší účinnost a výkon, není třeba prakticky žádná údržba (ráfky jsem co chvíli pucoval od sajrajtu), mnohem nižší provozní náklady, a hlavně už žádné pod sebou podřezané větve v podobě probrzděných ráfků. Véčka už bych nebral ani omylem.

        Dost ale možná že kdybych z lankových kotoučů přešel na hydrauliku, mluvil bych teď stejně o mechanických kotoučích. To netuším, s mechanickými kotouči jsem spokojen, všechny nevýhody ráfkových brzd zmizely, po hydraulikách netoužím – i když nevím o co přicházím. :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.07.2020
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

               

          Řekl bych, že přicházíš hlavně o složitější seřizování a údržbu, když nejezdíš žádný divočiny a spíš turistiku.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.07.2020
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                 

            Pokud vím, tak u mechanik se musí podle sjíždění destiček průběžně seřizovat, to hyder není. A lepší hydry Deore a výš sou účinkem a snadností brzdění o dost jinde než mechaniky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 13.07.2020
            Autor: xtonda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                   

              dvakrát za sezonu pootočím šroubem. Po dvou sezonách destičky vyměním. Když destičky měním, šrouby opět vytočím nadoraz.. strašlivá práce.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 13.07.2020
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                No me to taky mozek nebere proc by meli byt lankove kotoucovky problemovejsi nez spalkove brzdy. Verim ze kdyz to bude v kotoucovkach to nejlevnejsi co se da koupit. Tak s tim problem asi opravdu bude. Ze se treba prehreje a zkrouti kotouc. Ale to snad jde i na lankove kotoucovky koupit kvalitnejsi kotouc. Nebo kvalitnejsi desticky. Ale v cyklo servisu kde jsem se na to ptal mi to menit rozmlouvali. Jako zelankove kotoucovky jsou horsi nez klasicke rafkove brzdy.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 13.07.2020
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                       

                  Ta cena asi bude to klíčové, Alivio V-brdy funují dobře, mechanická kotoučovka za stejné peníze bude shit. Jako dobré mechanické se označují TRP Spyke nebo Avid BB7.

                  Mechanické dvoupístové i semihydraulické má i Force, ale u Force je to otázka jak se povedly zrovna ty brzdy, něco od Force je slušné a něco je šunt.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 13.07.2020
                  Autor: xtonda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                         

                    Jestli to tedy chapu spravne mel bych koupit dvoupistovou brzdu.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 13.07.2020
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                           

                      Asi bych to neformuloval, že dvoupístek je správně a jednopístek špatně, ale IMO dvoupístek je lepší.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 14.07.2020
                      Autor: xtonda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                           

                      No koloběžku dvoupístek nepotřebuješ. I jednopístek tě spolehlivě pošle při prudkém zabrždění přes řídítka. Na koloběžce z principu neustojíš moc velkou brzdnou sílu. Podle mne jsou kotoučovky na koloběžce spíš výrazem toho je tam mít, než že by to bylo potřeba. V brzdy koloběžku snadno ubrzdí. Nevím jak je to u motorové a naložené. Ale stejně i na ní nejde moc intenzivně brzdit, poněvadž to neustojíš.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 14.07.2020
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                       

                  Jinak nějaké ohledně kompatibility páka vs brzda
                  https://bike.bikegremlin.com/1402/mechanical...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 13.07.2020
                  Autor: xtonda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

             

        Nějak mi hlava nebere, jak by pohon (lanko, nebo hydra) stejnech destiček na stejnej kotouč ovlivňoval jak to brzdí, když se to namočí.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 12.07.2020
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

               

          že by měla hydraulická brzda větší sílu "stisku"?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.07.2020
          Autor: cibi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

               

          No to me prave taky ne. Chapu ze prez lanko to bude treba gumovejsi nez prez hydrauliku ale to by mi nevadilo. Asi to zkusim a uvidim

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.07.2020
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

             

        Já teda nechápu to odpojování pohonu na brzdě, tohle se snad na motorkách nevyskytuje ani v autech, přijde mi, že je přirozená reakce při brzdění plyn prostě pustit. Pokud až tolik neřešíš peníze a chceš tam nechat ten probržděný ráfek, tak bych se díval po těch semi hydro třmenech nebo kvalitních mechanikách, kde se pohybují oba pístky.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.07.2020
        Autor: xtonda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

               

          Kdyz mas cvakly tempomat tak ho prave vyrusi stisknuti brzdy.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 13.07.2020
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

             

        Všude se naopak píše, že i mokré to brzdí furt stejně, na rozdíl od ráfkovch brzd.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.07.2020
        Autor: xtonda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

             

        Existujou i lankové kotoučovky dvoupístkové Force Dual Mtb. Cenově nízko. Vyměnil jsem si na kole Véčka za tyhle a jsem velmi spokojen.


        I když mají drobnou konstrukční vadu. A tou je upevnění lanka v ose tahu jejich podložkou s otvorem. Začalo se mi mírně vytahovat lanko.
        ŘEŠENÍM PROBLÉMU JE: Pouze otočit lanko o 90° kolem šroubu, utáhnout a již se nehne.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.07.2020
        Autor: bukwa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

               

          Prosím Tě a destičky používají jakého "standartu"?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.07.2020
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                 

            Stejné destičky jako Shimano.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.07.2020
            Autor: NightRider
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

               

          A provedení je jaké? NightRider to dal celkem popisně.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.07.2020
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                 

            Podívejte se na stránky Force, nechci kecat.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.07.2020
            Autor: bukwa
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

         

    i pokud budeš dávat kotoučovou brzu, vyměň ráfek.
    Pokud ne... no je to Tvoje huba na kterou spadneš až se ráfek odporoučí.

    výměna ráfku není zase kosmická věda- zvládl jsme to jako 16.letý kluk. Jen mi to trvalo 3 odpoledne :-( - centrovat jsem moc neuměl - velmi pomalu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 12.07.2020
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

         

    Mám zkušenosti se dvěma typy mechanických kotoučovek od Force. Oba fungují s klasickými páčkami na véčka a stojí kolem pětistovky za kus.

    První vypadá takhle a údajně už se nevyrábí:
    http://nightrider.xf.cz/galerie/skladacka06.jpg
    Je to takový masivní hliníkový ingot. Jedna destička pohyblivá, druhá pevná. Její poloha se šteluje inbusovými šroubky, dva musíš povolit, abys mohl otočit tím třetím (jo, blbá konstrukce). Jinak fungují spolehlivě a brzdí velice ostře, jedním prstem se dá na asfaltu bloknout 20" přední kolo se 160mm kotoučem (vyzkoušeno na vlastní kůži) a víc nepotřebuješ.

    Druhý typ vypadá takhle:
    http://nightrider.xf.cz/galerie/riksa05.jpg
    Má pohyblivé obě destičky, takže se jednodušeji montuje a seřizuje se jenom šroubkem na bowdenu. Nevýhoda je, že jak se síla ruky dělí mezi dvě destičky, vychází poloviční brzdný účinek. Na bloknutí 26" zadního kola se 160mm kotoučem musím zabrat poměrně důrazně, na přední 20" na tříkolce jsem si dal radši 180mm a ani tak to není takový trhač asfaltu, jak jsem doufal. Po záběhu se to zlepšilo, ale na přední 26" kolo bych si nedal nic menšího než 200 mm.

    Obecně: síla brzdy závisí na převodovém poměru mezi rychlostí pohybu páky a rychlostí pohybu destiček a je úplně jedno, jestli se k přenosu síly použije lanko, nebo kapalina. Nevím, jaké stoupání šneku mají jiné značky brzd než ty, které jsem vyzkoušel.

    Mokrý kotouč brzdí o něco hůř než suchý, ale není to tak výrazné jako rozdíl mezi suchým a mokrým ráfkem. Navíc se kotouč rychle zahřívá, takže za pár vteřin uschne a zabere naplno. Některé kotoučovky za mokra pískají (v mém případě dvě z pěti), závisí to pravděpodobně na rezonanční frekvenci rámu a ne na druhu brzd.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.07.2020
    Autor: NightRider
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

           

      Diky Moc za
      info.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.07.2020
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

             

        Tak dnes mi prisla lankova kotoucovka na netu jsem nasel nabidku pouze jeden mechanicky kus. Cca 800 kc. Trochu jsem musel ty uchyty probrousit a trochu kutit nic mene za sucha i ta obyc lankovka Kotoucovka fuguje urcite lip nez klasicka spalkovka. Zatim v zadnem pripade ale nejasam. Zatim fakt jen predelavka a par set metru zkouzky. Navic mi dnes s kotoucovkou prisel i paddelboard a vzhem k tomu jaky bylo vedro jsem nakonec jel zkusit o cem to je ten paddelboard a kolobezkovani po asfaltkach tady u nas vzdal.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.07.2020
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

               

          ještě bych poprosil o technický dotaz

          koupil jsem tady tu brzdu
          https://www.spoke.cz/avid-bb5/?v=11046&...

          o systemu štelování kotoučových cyklo brzd vím prdlajs, tady u té brzdy je snad neplácám nesmysly jeden pevný brzdný segment z jedné strany--doštelovatelný mechanickým otočným kolečkem, z druhé strany je podobné brzdné obložení které už primačkává na kotouč mechanizmus páčkové brzdy.. jak to mám správně seštelovat? nějak odhadem aby mezi brzdným kotoučem a mechanicky doštelovatelnou brzdnou destičkou byla nějaká minimální vule a když brzdím, tak ta destička na druhé pohyblivé strane přimáčkne ten kotouč k té pevně nastavené brzdoivé destičce?---přimáčknu, překroutím kotouč k té pevné vnitřní brzdové destičce ?

          nemám s těmito brzdami zatím žádné zkušenosti, možná nejsem tedy ani schopný vysvětlit na co se přesně ptám, prostě o kotoučovkách na kolo vím prdlajs, jak to správně seřídit.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.07.2020
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                 

            Napsal jsi to správně. Kotouč je trochu pružný, takže ho pohyblivou deskou na pevnou domáčkneš. Je to jen nepatrné zkřivení. Proto se nastavuje, aby mezera od pevné desky byla minimální, ale dostatečná, aby nepřidrhával.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.07.2020
            Autor: ronda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                   

              ok díky za radu, jestli to ale tedy chápu správně, při sjíždění těch brzových desticek bych měl pruběžně i přiotočit ke kotouči přiměřeně i tu pevnou nepohyblivou destičku a ne jen jako na klasických špalkových brzdách jen přitáhnout lanko-na páčce brzdy ?
              druhý dotaz, má smysl si dát do cyklovýbavy náhradní brzdné destičky?, případně řešit že některé jsou kvalitnější, jiné horší?upřimě mě by asi spíš vyhovovalo asi blátovější brždění spíš podobnější klasickému špalkovému systemu, aby to bylo podobné když přesednu z jedné kolobrndy se špalkama na druhou tady tu s kotoučovkou.ona mi ta brzdná schopnost špalku stačila, ale ted jsem činské špalky sjel, koupil nový, připlatil jsem si za lepší, ale co mě dostalo, pískají pořád i za sucha, to je opravdu peklo tak když ta montážní možnost byla, zkusil jsem na předek tu mechanickou kotoučovku.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.07.2020
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Ano, doštelovává se to, ale ne zas až tak často.
                Pro tebe vyhoví levnější, "měkčí" sorta destiček, tzv.organiky.
                Jestli můžu z delší zkušenosti doporučit, pohodové a účinné desky s dlouhou životností za rozumnou cenu :
                https://www.axit.cz/d148032_alligator_brzdove...
                Například o něco levnější Force doslova mizí před očima, tyhle drží i při bahnu.

                Sebou vozit desky má smysl asi jen při nějakých dlouhých výpravách, zvlášť pokud se jede i nějakým čurbesem. Na nějaké jednodenní výlety to nemá cenu, pokud se desky občas zkontrolují a nejsou už na hraně výměny.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.07.2020
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Na ten přechod brzd si zvykneš. Také stále měním horáka s hydraulickými kotoučovkami a Favorita s ráfkovými čelisťovými brzdami, které brzdí podstatně hůř než véčka. Prostě to brzdí jinak a musíš to čekat.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.07.2020
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                 

            Proč si nevzal ty BB7, kde chodí oba pístky? Koukám, že to sou jenom dvě stovky navíc.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.07.2020
            Autor: xtonda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                   

              Nenapadlo me to. Ani jsem nevedel ze bych mel koupit BB7.
              Co jsem se zde docetl tak dva pohyblive pistky zase nemusi byt az takova vyhoda.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.07.2020
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Hlavně mají bb7 větší destičky, takže víc vydrží.
                Ale brzdí oboje dobře, koukni na youtube na návod, jak je nastavit.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.07.2020
                Autor: Bruca
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                   

              Na BB7 chodí taky jen jeden pístek.
              Rozdíl je jen v tom, že na doštelování mezery pohyblivé destičky je tam kolečko navíc a nemusí se pokaždé seřizovat lanko na páčce - to stačí jednou za dlouhou dobu, když má vůli.
              Výhoda je jistá - krok páčky a mezera mezi destičkami se po každém nastavení nezmenšují.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.07.2020
              Autor: Radek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Ano, mám BB7 na elektrokole se zadním nábojovým motorem (od výrobce) a má regulaci vnitřní pevné destičky a vnější pohyblivé. Seřízení snadné, mezera mezi pohyblivou destičkou a kotoučem má být poloviční nežli mezi kotoučem a pevnou destičkou.
                Pokud jde o funkci, je lepší nežli Véčka (mám na skládačce), ale horší nežli hydraulické kotoučovky (na fullu se středovým motorem), alespoň podle mých omezených zkušeností.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.07.2020
                Autor: Benshot
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                 

            Můj osvědčený postup:

            1) Brzdu přišroubuj tak, aby se ještě mohla na šroubech volně hýbat, ale bez větší vůle.
            2) Pevnou destičku našteluj tak, aby okolo kotouče zbyla jenom minimální mezera (cca do půl milimetru celkem).
            3) Zmáčkni brzdovou páku. Brzda by se tím měla sama srovnat do správné polohy na kotouči.
            4) Páku pořád pevně drž a druhou rukou dotáhni šrouby, na kterých brzda drží.
            5) Pusť páku a povol pevnou destičku tak, aby přestala škrtat o kotouč.
            6) Podle potřeby došteluj lanko. Hotovo!

            Možné pasti:
            - Špatná vzdálenost brzdy od osy, hrana kotouče škrtá o třmen. Řeší se podložkami.
            - Nerovnoběžnost destiček s kotoučem: povol šrouby a opakuj postup od bodu 3. Podmínkou jsou ty kulovité podložky, které umožňují volné naklápění.
            - Pevná destička je povolená nadoraz a stejně pořád drhne: nadoraz povol pohyblivou destičku (lanko), povol šrouby, dotáhni pevnou destičku co nejblíž ke kotouči a opakuj postup od bodu 3.
            - Pevná destička je nadoraz utažená a kotouč škrtá o kovové hrany okolo ní: to budeš řešit, až sjedeš destičky do mrtě :-).

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.07.2020
            Autor: NightRider
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                   

              Pevnou destičku našteluj tak, aby okolo kotouče zbyla jenom minimální mezera (cca do půl milimetru celkem).--------------------------------------------------------------------------------------------------
              pokud se nepletu, v podstatě jde o to, aby pevná destička vystupovala nad konstrukci brzdy co nejblíž ke kotouči, ale jen na tolik, aby o tu pevně nastavenou destičku kotouč když nebrzdím nešoupal.

              pak proti té pevné destičce už došteluji jak mi vyhovuje na páčce přítlak pohyblivé destičky a jak se bude brzda, jak pevná, tak i pohyblivá destička obrušovat, pořád budu dvojitě doštelovávat jak pevnou, tak pohyblivou destičku..

              pevnou přetočením na závitu brzdy, pohyblivou klasicky na bowdenu, je už jedno jestli na šroubu páčky, nebo na šroubu brzdy, případně přitažením lanka. Myslím, že už je mi to jasné, trochu byl oser, že ta brzda ačkoli tam ta příprava a možnost jí tam dát byla , ale ten základní třmen uchytu brzdy se mi tam o milimetr nevešel, ale flexa a pásová bruska to vyřešila, jestli jsem v mikronech v uhlu mimo , to se asi vyřeší během zbrušování těch destiček, navíc je to asi i jedno, bo u kola to funguje jestli to chápu správně trochu jinak než u auta, kde je kotouč svatej a pořád rovně a přecestovává si brzdný segment, u tech cyklo jednopístovek si ta pohyblivá destička prostě nepatrně přitlačí--přiohne k té pevné destičce.

              co mi ale ještě pořád vrtá hlavou, jak poznat, že už bych asi měl vyměnit brzdové destičky? u špalku to vidim, to že je včas nevyměním, to už je jiná věc že jsem pitomec :))

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 31.07.2020
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Poznáš to úplně stejně, když se podíváš do brzdy ze správnýho úhlu, destičky vidíš.. můžeš si přisvítit batekou.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 31.07.2020
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                To uvidíš. Ta hmota destičky postupně pomalu ubývá.
                No a když to neuvidíš, může to dopadnout třeba takhle :-)
                (trochu extrémní celodenní bahnění, zanedbané desky, navíc mizerné Force, naštěstí na hliníkovém podkladu)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 31.07.2020
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Shimano má na nových destičkách 2 mm brzdné směsi, měnit se mají když zbývá 0,5 mm, určitě to bude podobné i u Avid. Nové kotouče mívají 1,8 - 2 mm, měnit se mají aby neměly pod 1,5 mm

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 31.07.2020
                Autor: xtonda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                       

                  Panove diky za rady. Jeste ale jedna technicka kdyz jsem to namontoval tak jak to vyrobce vymyslel a v ramci cinske produkce se jiste snazi dodrzet jakous takous toleranci. Ja mam pocit ze se tuneni nevyhnu bo mam pocit ze by ty desticky meli brzdit idealne po vetsi plose toho kotouce nez je videt na fotce.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 31.07.2020
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                         

                    Co tam máš za kotouče ? Je tam adapter ? Jaké kotouče jsou doporučené pro tyhle brzdy ? Taky jsem něco podobného řešil. Různé adaptéry pro Sram a Shimano, blízké, ale přesto rozdílné průměry kotoučů. Bylo potřeba to sladit a pak brzdí na celé ploše.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 31.07.2020
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                           

                      Byla to sada i s kotoucem v sade dve ruzne klemy pro uchyceni toho brzdneho systemu na vidli. Ale ja mel problem ze jsem tu jednu montazni redukci nemohl zbrousit aby mi to nedrhlo o kotouc. On neni zasadni problem abych to upravil. Jen mi neni jasny jestli to mam vubec resit ale podle meho ano.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 31.07.2020
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                             

                        Záleží, jestli ti to brzdí celou plochou destičky, nebo ne. Jestli celou plochou, tak není co řešit. Jen bys tu stopu posunul po kotouči. Jestli jen částí plochy, bylo by dobré to upravit. Nejspíš jiným adaptérem, případně snížit adaptér na strojní frézce, aby zůstaly zachované roviny.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 31.07.2020
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                               

                          Ok diky. Kdyz vyhodim ty jako by kulove podlozky mezi trmenem a mechanizmem brzdy tak se dostanu brzdovejma destickama na vetsi plochu toho kotouce. Souosost s kotoucem se mi zda ze je v pohode i bez nutneho doladeni prez ty kulove mezipodlozky. Diky moc za ty rady.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 31.07.2020
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                 

                            A nemají ty kulové mezipodložky naopak kompenzovat nesouosost mezi rovinou třmenu a rovinou kootuče? Ta nesouosost ti dělá to brždění jen kouskem plochy destičky. Já bych naopak se naopak snažil vyrovnat tu souosost těmi podložkami.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 31.07.2020
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                   

                              No kdyz ty podlozky vyndam tak se dostanu bliz na obvod toho kotouce. Vetsi plochou na jeho brzdnou obruc. Nesouosost zasadne neresim.tak jako tak je ten princip jednopostovek ze mechanicke oblozeni pritlaci kotouc na pevnou brzdovou desticku.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 31.07.2020
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                     

                                Už chápu, tobě se nelíbí, že ti to brzdí moc po obvodu toho kotouče. No asi trochu ano.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 01.08.2020
                                Autor: Brahma
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                     

                                Jak to vypadá na kotouči bych neřešil, destičky nesmí přesahovat kotouč, časem by se neobrzděné části destiček mohly opřít o sebe a přestalo by to brzdit.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 01.08.2020
                                Autor: xtonda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                       

                                  Uz asi dobry vyndal jsem ty mistickove podlozky tak snad to bude stacit a uz se nebudou desticky sjizdet jen castecne. Po ujeti par kilometru na ne kouknu. Dnes toho asi moc nenajezdim. Valecka u vody.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 01.08.2020
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Ad první odstavec: jo, přesně tak.

                Destičky je potřeba měnit dřív, než se skrz ně kotouč probrousí až k těm pružinkám, co je drží roztažené.

                Jestli máš brzdu tak daleko od osy, že je půlka destiček mimo kotouč, tak nic neřeš a pořiď o číslo menší adaptér. Kdyby byl moc malý, přidáš pár podložek. Vyndavat ty kulovité podložky mi nepřijde jako dobrý nápad. Jo, a schválně zkus jednu věc: dát pryč adaptér a brzdu posunout tak, až se opře o hranu kotouče. Když ji pak poposuneš o milimetr až dva dál od osy, aby už se neopírala, tak to by měla teoreticky být ta správná poloha. Jestli jsi teď o centimetr dál (jak to podle fotky vypadá), nepomůže asi ani ubírání podložek.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.08.2020
                Autor: NightRider
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                   

              Lama dotaz od člověka, který kotoučové brzdy nemá ale třeba by je v budoucnu chtěl:
              Jak moc přesné musí být nastavení kola například po výměně nebo opravě duše? Ono to asi s klasickým rychloupínákem úplně přesně nepůjde, tak jestli není pokaždé potřeba doladit tu rovnoběžnost destiček s kotoučem.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.08.2020
              Autor: Aviatik
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                Netřeba, prostě nastrčíš kolo do vidlice, utáhneš rycloupínák, zatočíš kolem a můžeš jet.
                Největší zhoubou kotoučů jsou drátolamové stojany, které ten kotouč ohnou. Majitelé si to zpočátku neuvědomují a potom to zapomínají.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.08.2020
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                No alespoň mně, když u MTB vyndám přední kolo, se stávalo, když ho vrátím zpět, tak pak kotouč o brzdu cinká. Vyplatí se označit si, jak přesně byla osa náboje ve vidlici usazená a snažit se ji pokaždé natočit stejně. To problém vyřešilo.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.08.2020
                Autor: Jrr
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                       

                  Máš ohnutou osu.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 01.08.2020
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                         

                    V horším případě ohnuté nohy vidle.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.08.2020
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                           

                      Osa se dá vymněnit a pevná vidle srovnat.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.08.2020
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                             

                        Dá, ale ne každý to umí a má na to správné vybavení.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.08.2020
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                               

                          Na rovnání Favorití přední vidle stačí svěrák, rovná tyčka a oči, které to vidí. Nejdůležitější jsou ty oči, moje to nevidí. Jinou vidli jsem rovnat neviděl.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 02.08.2020
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                 

                            Většina lidí už dávno favorití šrot vyhodila, nebo pověsila zrenovovanej na zeď a na ježdění si pořídila pořádný kolo.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 02.08.2020
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                   

                              Jsou tady i horší případy, které jezdí nohama kupředu na jakési lenožce. Favorit je alespoň opravdové kolo. :D

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 02.08.2020
                              Autor: Brahma
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                     

                                No je.. ale z toho, na čem jsem seděl bylo suverénně nejhorší. Ne že by nebylo pěkný, ale materiálově bída (horší proti cesťákům z první répy), a když nešlo o nějaký závodní speciál, tak běžná produkce zoufalost i zpracováním. Tak často, jak jsem to tehdy opravoval, neopravuju ani ty svý 100 letý plečky. To bylo seřízení před výjižďkou, oprava po návratu, občas návrat pěšky, to když se zlomil střed, nebo prasknul rám...

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 02.08.2020
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                     

                                Závist, co? ;-)

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 02.08.2020
                                Autor: Jrr
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                     

                                Neumím si nic představit pod slovem "lenožka", co je nožka vím, ale "francouštině" opravdu nerozumím.:-))

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.08.2020
                                Autor: Papji
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                     

                                Heleď, víš, že jsem tu svoji lenošku vyrobil z Favorita???

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.08.2020
                                Autor: Aviatik
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                                       

                                  Chudák Favorit, ten dopadl. :)

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 03.08.2020
                                  Autor: Brahma
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                         

                    Teoreticky to možné je, ale v tom případě už od začátku, protože to dělalo ještě před první cestou autem a žádný větší náraz to kolo nepostihlo. Pokud tedy k ohnutí rychloupínáku nestačí díra v asfaltu a podobně? Každopádně to není problém, který bych hodlal řešit, když stačí správně natočit...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.08.2020
                    Autor: Jrr
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                U kol s RÚ se může stát, že když je osa natočená jinak než byla, tak to nemusí sednout úplně ideálně, zvlášť pokud má náboj na té osce závit. Někde to řeší tak, že si tam udělá značku aby to tam dával vždy stejně, u pevných os ten problém nenastává.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.08.2020
                Autor: xtonda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                       

                  Jo, s tímhle sem se dlouho trápil na dvou kolech s dlouho jetýma nábama. Byly jak turecká šavle, takže se to muselo furt rovnat a dávat do správné polohy. Pak šly do obou kol fungl Novatecy a rázem bylo po problému. Jak je tam prásknu je úplně fuk, brzdy sedí, nedřou, necinkají, byť jsou to ještě rychloupínáky.
                  Čili pro tazatele, není-li nic pokroucené, není ani žádný problém, žádné opakované nastavování.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.08.2020
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                     

                U mechanických kotoučovek (Avid BB7), kde pořád seřizuju co nejmenší mezery, tak po sundání a nasazení kola musím vždycky nastavovat znova, aby nedrhly. Tohle seřizování je každopádně jednodušší, než zkoušet najít přesnou původní polohu kola ve vidlici, kdyby bylo jen tohle.

                Když je ale řeč o kotoučovkách, tak se tím obvykle myslí ty opravdové, čili hydrauliky.
                U nich, to potvrzuju, se nic takového neděje - mají větší mezery, takže hned tak nedrhnou. Navíc nové poloze s drobnou odchylkou od té původní se samy přizpůsobí, takže mezery jsou zase symetrické.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.08.2020
                Autor: Radek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                       

                  zatím mám s tou lankovou kotočvkou na předním kole naježděno v podstatě prd, pár desítek kilometru, neřeším variantu kterou jsem koupil, ale v principu i ta lanková kotoučovka opravdu lepší než špalkové brzdy.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 11.08.2020
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Rafkove versus kotoucove lankove brzdy

                         

                    Tak neco malo uz mam najezdeno a musim rict ze s lankovou kotoucovkou i kdyz treba ne tou nejvic nejvic nejlepsi velika spokojenost. Zadny piskani. Zadny pazvuky kdyz projedu se spalkama bahynkem bordelem. Opravdu spokojenost velika.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 20.08.2020
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

včera
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

302 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024