reklama

Obyč osy

Zdravím, jednou jsem si byl kupovat v jednom, dle mého názoru, kvalitním servisu (soukromník) novou, klasickou plnou osu na věrného Favorita a trochu jsem si při tom postěžoval, že se tyhle osy jak vpředu tak vzadu furt ohýbají a to si dávám bacha na díry apod.
Už jsem přemýšlel i o koupi nějakých vysokopevnostních šroubů, ze kterých bych si tu osu uříznutím hlavy šroubu udělal, ale nemám zdání o výsledku.
Pan servisák mi ale směle odvětil, že tyhle osy nejsou nijak kalené, naopak materiál je nic moc a jsou dosti měkké a že je běžně na kolech při servisu rovnají. Stačí prý kladivo a trocha opatrnosti a zručnosti.
Osobně mi nikdy pevná osa nepraskla, sám jsem si do starých favoriťáckých os zkusil několikrát praštit a musím se s tím tvrzením vcelku ztotožnit,je to opravdu měkká ocel, ohne se hned ale nepraská.
Samozřejmě všeho s mírou, kdybych se jo snažil, tak jí po pár ohnutí tam a zpátky asi zlomím, ale na takové menší korekce, asi proč ne...
Vaše názory a zkušenosti ? Díky.
Sportu zdar a cyklistice zvlášť

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.03.2020
Autor: harryson
  • Re: Obyč osy

         

    Moje zkušenost je, že jestli ti nejde o zachování originál veterána, je lepší vyměnit ten starý měkký střed za něco kvalitnějšího. Můj favouš má natočeno něco přes 13000 km, zadní střed má jakýsi noname low-end (možná Shimano) rozměrově shodný s tím původním, a osu jsem na něm nikdy neohnul. Kontext: vážím 70 kilo a náklad max. 20, nesnažím se rvát kopce vší silou a dírám v silnici se pokud možno vyhýbám (hlavně kvůli ráfkům).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.03.2020
    Autor: NightRider
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Obyč osy

         

    Dík, tato informace ( že lze osu srovnat)
    je pro mne nová.

    Ad samovýroba: dají se udělat z materiálu tak čsn 15 130 (25CrMo4)
    ale:
    1-závit withwort a u orginálu válcovaný
    2-tepelné zpracování (kalení, popuštění)
    3-mně praskla (překalená)
    Kdysi jsme měl osu dělanou z Cr-mo, skončil jsem stejně u rychloupínáků, které vydrželi mnohem víc.
    Jen pozor, rychloupínák má jiné konusy (závit)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.03.2020
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Obyč osy

           

      Není zač, jak říkám, zdělil mi to jeden cykloservisák soukromník (dříve snad i závodil a obchody mu jdou), že u nich je to běžná praxe a evidentně si nikdo nestěžoval.
      Určitě ale záleží na ose, tohle jde bezpečně praktikovat jen u těch opravdu obyčejných plných os, které nejsou kalené. Upřímně jsem se ale zatím s žádnou kalenou obyčejnou plnou osou nesetkal.
      Tak mě zajímá, jak to vidí ostatní.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2020
      Autor: harryson
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Obyč osy

             

        Na starších kolech s přehazovačkou se ta strana u vícekolečka ohýbala často. Čím větší počet pastorků, tím "snadněji". Také jsem je rovnal, pokud to nebylo moc. S přechodem na kazety a rychloupínáky, je pokoj.
        Vyložení os je menší a pokud náhodou prdne, rychloupínák to podrží.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2020
        Autor: drak
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Obyč osy

             

        Loni jsem opravoval kolo švagrové a taky byla křivá zadní osa- koupil jsem v prodejně/servise novou jako celý komplet(tvrdší- černou i s osazením(konusy, matky...)Od té doby drží rovná...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.04.2020
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Obyč osy

         

    Prasklá osa zase není tak hrozná.
    Když jsem jezdil pořádně, tak se mi to stalo dvakrát na Favoritu.

    Poprvé, to jsem měl nájezd kolem 10 tisíc km. V pohodě jsem dojel domů, kde jsem osu vyměnil. Kopce pěšky, po rovině lehce šlapal a dojelo to až domů.

    Podruhé, to jsem měl nájezd kolem 15 tisíc km. To jsem už s sebou vozil osy (přední a zadní) jako náhradní díl. K baráku jsem to měl pár kiláků, tak jsem dojel zase po té prasklé ose, vyměnil jsem ji až doma.

    Teď je ten Favorit jako retro uloženka. Na tachometru má blízko k 25 tisíc km, užívá si důchodu tak jak já. Občas se něm projedu, je to ale takový duševní masochismus, konfrontace jak šlapu pěšky tam kde jsem dřív v pohodě vyjížděl. Tak ho asi přece jenom časem prodám, najde-li se zájemce. Není to žádná F1 ani žádná F12. Obyčejná F8, mnoho součástek už nepůvodních, tak snad někomu do obchodu anebo do hospody. Darovat do Afriky to retro kolo nebudu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2020
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Obyč osy

           

      Do Afriky kola s ocelovým rámem a s torpédem, blbovzdorná.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2020
      Autor: AV
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Obyč osy

             

        Raději motyku s ilustrovaným návodem k použití, případně jednoduchým textem v jejich rodné svahilštině pro šamana jestli teda umí číst.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2020
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Obyč osy

           

      Favority neberou, teda vezmou je od Tebe, a prodají na aukru aby zaplatili kontajner do afriky.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2020
      Autor: cibi
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Obyč osy

             

        By mne teda zajímalo, jak dlouho takovému negramotnému černochovi bude sebeblbuvzdornější kolo byť s torpédem jezdit?

        Přece ho vyřadí první defekt. Nebude to umět zalepit. Použít soupravu k lepení kol je náročnější než kopání motykou. Vyžaduje chápat text, tam nestačí obrázky.

        A tak první defekt znamená, že chvíli bude jezdit po ráfku než úplně rozseká plášť a duši, nepojede mu to vůbec, protože rozsekaný plášť mu bude drhnout o rám. Tak to nechá v přírodě a dál jde pěšky. Chvíli bude hyzdit přírodu než zavane kolo písek. Normálně kolo mohlo skončit v hutích a přinést dál užitek. Tak se dělá ekologicky po Africe bordel.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2020
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Obyč osy

           

      Já mám také obyčejný typ, poslední ročník "made in Czechoslovakia" 1992. Krásný taková tmavomodro-fialová barva. Sundal jsem ho z půdy po mamce,která s ním brázdila Orlické hory. Teď jezdí kolo po plzeňském kraji. Rozebral jsem ho do posledního šroubku, vyčistil, namazal, dal jsem si s ním práci a vlastně mě naučil opravovat kolo (alespoň ta starší). Většina součástek je původní, nebo jsem si je sehnal... No a teď parádně jezdí. Jen mě zlobí ty osy, tak se tady ptám na to rovnání.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2020
      Autor: harryson
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Na kole z Prahy

02.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

199 cyklistů (3 přihlášení)

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024

Východní Balkán - 8. část - Rumunsko, Maďarsko - ZÁVĚR

Po probuzení v Transylvánii, nedaleko města Reghin, jsme si na snídani opět dojeli do první vesnice. Oproti…
Peggy | 15.12.2023

7. část - Do Rumunska!

Zastavili jsme hned v další vesnici Zachari Stojanovo, že si tam dáme kafe. Stálo 0,4 leva, takže se cena…
Peggy | 01.12.2023