reklama

komfortní odpružení pro lehčí terén

Protože jízda na pevném kole po nerovném povrchu (rozbitý asfalt, hrubý štěrk, kořeny) je mnohdy doslova peklo, uvažuji po odpruženém kole. Očekávám hlavně komfortní tlumení při přejíždění překážek, dejme tomu do 5cm výšky, viz výše, nemám ambice na skákání přes pařezy. Počítám, že pro tyto potřeby bude vhodnější pružinové odpružení (o kterém se tvrdí, že lépe tlumí menší nerovnosti), nežli méně citlivé vzduchové pružení. Výšku zdvihu předního i zadního odpružení počítám 120mm. Je to správná úvaha nebo máte z praxe jiný názor?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.10.2019
Autor: ondrap
  • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

         

    S tou citlivostí to bude krapet složitější. Kvalitní vzduchovka je citlivá až až pro tvoje potřeby. Rozumně silné kořeny na silnici určitě nepotkáš a ty mi vzduch žehlí jedna báseň.
    Navíc pružinu musíš trefit pro svoji váhu, kdežto se vzduchem můžeš snáz čarovat. No a určitě není pružina jako pružina. Ten projev bude záležet od materiálu, průřezu, vinutí...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2019
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

           

      Vážím do 80kg, takže běžná pružina by snad mohla stačit. Jezdím relativně málo, tak se budu držet spíš v nižší třídě. Pružina je zřejmě i více bezúdržbová. Zkusil jsem lehce "propružit" obě kola v prodejně a pružina se jevila více měkce (chápu, že mohlo být jen nadměrným napumpováním té vzduchové varianty).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2019
      Autor: ondrap
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

         

    Dlouhou dobu jsem jezdil na obyčejné pružinovce a nic mi nescházelo. Také jsem nic jiného neznal. Pak jsem si koupil kolo se vzduchovou vidlí a kotoučovkami. Ve slevě, na konci sezóny a loňský model. Celý zbylý podzim jsem se vozil po Praze s podhuštěnou vidlicí a těšil se z toho, jak to krásně všechno žehlí. Vyhledával jsem kočičí hrby a ležaté policajty a těšil se z toho. Brzdil jsem jen pro ten úžasný pocit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.10.2019
    Autor: Brahma
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

           

      A max. zdvih pružení byl v obou případech stejný, aby to bylo porovnatelné? Taky aby nedošlo k nedorozumění, jedná se o mi odpružené kolo přední i zadní.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2019
      Autor: ondrap
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

             

        Jestli to nechceš do echt terénu, tak ti v podstatě poslouží jakékoliv celopéro střední třídy. Na žehlení rozbitého asfaltu a kostek nemusíš nic extra vymýšlet, vychytávat. Samozřejmě, že citlivější lepší, ale s rozumem. Hlavně tlumiče (přední i zadní) se štelováním odskoku. To je skoro důležitější, než ta extra citlivost.
        A když to podpoříš nějakýma objemnějšíma bačkorama, tak ani nepoznáš, že po něčem rozbitém jedeš.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.10.2019
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

               

          Detail pružiny je vidět na videu níže. Nastavitelné je to v rozmezí pro 55-105kg vážícího cyklistu... https://youtu.be/i_aRYbGZ7Ws?t=265

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.10.2019
          Autor: ondrap
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

                 

            :-) Nahoře jsi začal o citlivosti pružení a pak dáš odkaz na takovej trochu lepší Kaufland.
            Ale jo, bude to furt lepší, než drncat na pevným. Zázraky ale nečekej.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.10.2019
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

           

      Po výměně pružinové vidle za vzduchovou minulý rok jsem taky první 3 - 4 týdny vyloženě vyhledával nerovnosti a vychutnával si ten rozdíl. Takže velmi doporučuju, těch 120 mm je tak akorát. Na tohle se velmi rychle zvykne, v autě by taky už nikdo nechtěl jezdit bez odpružení. Na vzduchové vidli je oproti pružinové výhoda nastavení tvrdosti pružení regulací tlaku. Chce to i zadní odpružení, já jsem to řešil provizorně, odpruženou sedlovkou.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.10.2019
      Autor: docware
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

         

    Objevil jsem aktuální povídání o pružinovém vs. vzduchovém pružení, tak to sem přidám pro referenci. Prakticky tam potvrzuje, co jsem již četl v diskuzích, tedy že pružina reaguje citlivěji, lépe vyrovnává menší rázy, zde použil přirovnání "plavnější" jízda. Zároveň je snadnější údržba a delší životnost. Nevýhoda: regulace tuhosti jen pomocí předpružení... https://youtu.be/YhtDHaHIB4s
    Tak snad s tím rockriderem 520S pro účely rekreační cykloturistiky neprohloupím:)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.10.2019
    Autor: ondrap
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

           

      Jak kdybych se při nákupu Fabie rozhodoval podle videa o Lamborghini :-))

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.10.2019
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: komfortní odpružení pro lehčí terén

             

        ... asi nejsi dost kreativní !

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.10.2019
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

včera
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

284 cyklistů (14 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024