reklama

Orientace pláště

Zdravím vespolek, potřeboval bych poradit jak orientovat plášť na krosovém kole typ Mitas V69 Hook (https://www.mitasbiketyres.cz/hook-700-x-35c... Vím že u motoplášťů se dává na zadní kolo šípovitý vzorek šípem ve směru jízdy a na přední opačně, ale u kola nevím. Děkuji za pomoc.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.12.2018
Autor: Jirka_S
  • Re: Orientace pláště

         

    Na plášti máš vyznačený směr otáčení, pokud to vyznačené není, tak je to jedno jak ho nasadíš.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.12.2018
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      Právě že tam směr otáčení vyznačený není, kdyby byl tak je to jasné.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.12.2018
      Autor: Jirka_S
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        Při pohledu na plášť shora, otočený ve směru jízdy by šíp měl směřovat dopředu(otisk na cestě-šipka vzad). Je to jako u auta- vzorek na cestě/terénu by měl "vytláčet" vodu, nečistoty a bláto od středu pláště ven z pláště- ne ho "nabírat". Na foto je plášť jak by měl být na kole při pohledu zepředu(proti směru jízdy).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      Jedno je tojen u "neutrálního" vzorku- u šípovitého by to mělo být vyznačené!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2018
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Orientace pláště

         

    Myslíš, že na treku to má i jiný, než estetický význam ? Dal bych to šípama středu běhounu po směru, pokud nechceš zmást nepřátelské stopaře, podobně jako indiáni, když svým koňům otočili podkovy...

    Docela by mě zajímalo, proč by se na předních kolech motocyklů dávaly pneumatiky obráceně. Asi kupuju špatné značky, že to mají shodně, budu muset zkusit Mitas :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.12.2018
    Autor: ronda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      To teda má- nejen na kole...mělo by to být na obou kolech stejné- jde o vytlačení vody/nečistot a bláta ven z pláště aby nedošlo k aquaplaningu- otočení pláště vodu naopak vodu "nabírá" a riziko zvyšuje.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2018
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        Poctivě se držím šipčiček, ale myslím si, že má pravdu Ronda, je to fuk, při té dosedací ploše pláště treku, hmotnosti a rychlosti. Prostě to marketingově líp funguje.

        Plášť na silničce je hladký, nebo skoro hladký

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Orientace pláště

               

          ....u sjetého to už tak bude, ale u nového i na koleto vliv mít bude- hlavně při jízdě z kopce v zatáčkách.U auta při "plném zatížení" by to při určité rychlosti taky vliv mít nemělo- ale sichr je sichr. Rozdíl bude mezi váhou jezdce, huštěním, rychlostí atd- ale určitět bude poznat otočení šípového pláště hlavně při jízdě v terénu. Proč by jinak měl smysl tento vzorek?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2018
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            Smysl ? Větší záběr na trávě, hlíně, prachu, blátě...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2018
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            Právě jen ten marketing, líp se to prodá, když budeš tvrdit, že to pomáhá, že je to nové, vyzkoušené vědci, apod. a konkurence to nemá, nebo má horší Právě to "sichr je sichr" tě přesvědčí, abys koupil plášť "co lépe odvádí vodu", a nejen tebe, ale i mě. :-)

            Terén neumím, ale na silnici do bude nejspíš šumák.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2018
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Orientace pláště

                   

              Na silnici je důležitější konstrukce kostry a směs, ze které je pneumatika vyrobená, kompromis mezi snadností odvalování a adhezí na suchu i mokru.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2018
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Orientace pláště

                   

              ...je to vždy o "osobní volbě"- podobný vzorek není majetkem jen jedné firmy, vyrábí ho kdekdo. Já osobně preferuju u pláště právě vlastnosti uvedené níže rondou.Za lijáku a v terénu jezdím vyjímečně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.12.2018
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        Aquaplaning na kole ? Na uzoučkém kulatém plášti při běžných i méně běžných rychlostech na treku ? To snad ne ;-))
        Nějaké vytlačení čurbesu beru někde na blátíčku, aby se vzorek neucpal, nevyhladil a kolo při záběru neproklouzlo. Ale ani to moc nefunguje. Ten vzorek tam je kvůli lepšímu záběru na trávě a hlíně, ale zabírá, jen když je čistý.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: ronda
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Orientace pláště

               

          Z vlastní (možná pocitové) zkušenosti mohu potvrdit, že něco jako aquaplaning jsem zažíval při jízdě ve velmi silném dešti na nešípových pláštích. Pocitově jako by klouzaly. Vadilo mi to natolik, že jsem je vyměnil za šípové, se vzorkem podobným automobilovému. Od tė doby jsem spokojen. A není to tak, že bych si tím omlouval jejich pořízení.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2018
          Autor: bukwa
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            Spíš bych to tipnul na materiál.
            Jezdil jsem celé roky na Marathonech od Schwalbů. I ve vodě držely jak přibité. Teď jsem zkusil Continentaly ze stejné třídy s obdobným vzorkem. I na suchu se v zatáčkách chovají pocitově "jinak", co horšího, na mokrém asfaltu ucukly. Nějak je dojedu (nebo věnuju) a vrátím se k osvědčenému.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2018
            Autor: ronda
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        Na cyklopláštích k aquaplaningu při rychlostech dosažitelných cyklistou nedochází, na sinici je nejlepší vzorek žádný vzorek, tedy něco jako Schwalbe Kojak, všechny ty cool vzorky se dělají jen kvůli lidem, co tento fakt nejsou schopni mentálně pobrat. Pokud výrobce směr otáčení neuvádí, pak na tom nezáleží.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: xtonda
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Zmatený stopař.

           

      INDIÁNI svým koňům otáčeli PODKOVY? To jako, že vedle tee-pee náčelníka byla kovárna s výhní? Uf, uff!

      :-)

      Domnívám se, že když kolega psal o předních motopláštích, měl na mysli kola automobilu. Na Praze V3S a na Zetorech řady xx45 jsem vídával na přední nápravě šípy proti směru jízdy. Domnívám se, že to je pro větší záběr při couvání při vyprošťování z nějaké šlamastyky. A má to smysl samosebou jenom na hnané přední nápravě. (Zetor xx11 - hnaná zadní náprava, Zetor xx45 - hnané obě nápravy, čísla před tím jsou zhruba výkon v koních. Např. Zetor 6211 nebo Zetor 7245.)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2018
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zmatený stopař.

             

        Nevím, jestli to dělali skuteční indiáni, ale nějak to mám z mládí zafixovaný z nějakých dederonských indiánek, tam se děly různé věci :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zmatený stopař.

               

          Dederónští indiáni byli zvláštní druh ruďochů s okovanými mustangy:-))

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2018
          Autor: Lanna
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zmatený stopař.

               

          Mám knihu "Dlouhá puška" od Karla Maye vydanou v roce 1923 a tam ten fígl (otočené podkovy) je popisován také.
          Zřejmě byl překladatel/vydavatl vizionář, že už věděl, co se bude psát za čtvrt století v NDR ...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2018
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Zmatený stopař.

                 

            Proč vizionář ? Však dederoni to tehdy točili podle Maye.
            A abys mne nechytal za další slovíčko, vím, že to točili zápaďáci, ne dederóni :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2018
            Autor: ronda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zmätený stopař.

                   

              Měli bychom se poptat bara2, ta o koních ví víc, než (nejspíš) celý zbytek fora.
              Stopař by si zřejmě všiml otlaku (otisku) kopyta v měkké hlíně ... a trik by prokoukl (moje, ničím nepodložená, theorie).

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2018
              Autor: AV
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zmatený stopař.

                   

              Teď jsem si tak nějak vzpomněl, že kdysi - to mi bylo tak plus mínus 12 roků, takže cca v roce 1971 - mi máma koupila košili: byla celá z umělýho vlákna a říkalo se jim dederónky. Červenou jsem měl! Tehdy velká móda.
              Souvisí snad nějak tyhle košile s východoněmeckejma indiánama a postavením vzorku na pláštích? Já si nosil zásadně knoflíčkama dopředu, tak jestli jsem nedělal nějakou zásadní chybu! :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2018
              Autor: Airline
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zmatený stopař.

                     

                Druhdy pravidelný páteční příspěvek ve středu?
                Co se děje?
                8-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 26.12.2018
                Autor: AV
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zmatený stopař.

                     

                Spíš bych to viděl na původ materiálu, buďto fyzický, nebo jeho vývoj.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 26.12.2018
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zmatený stopař.

                       

                  100% polyamid. Látka vyráběná v NDR a dodnes se ten název pro tuto látku používá. Jinak se tomu taky říká nylon. Na oděvních štítcích PA.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 26.12.2018
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zmatený stopař.

                 

            Pak to tedy byli sasští indiáni.
            Ale ono je to celkem jedno. Ti Indiáni měli být stejně původem Indové, jen se do toho mořeplavci zamotal nečekaný kontinent.
            Prostě jeden z mnoha dějinných omylů, asi jako otočený plášť na kole:-))

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2018
            Autor: Lanna
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zmatený stopař.

             

        O tom jsme se učili v základní škole. To dělali za Žižky, nasměrovali tím těžkou jízdu do bažin a tam je pomlátili.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: Pepíček
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zmatený stopař.

               

          Správně. A někdy okovali krávy koňskejma podkovama (nebo naopak koně půlenejma kravskejma???) :-)

          Na tvrdém podkladě to snad může zmást, na měkkém tu správně někdo napsal, že se otiskne i vnitřní část kopyta a ta už je jasná. Jedině okovat na plech, který se dá mezi podkovu a kopyto, ale pak bude zas divný, že se na měkkém neotiskla střelka.
          Obrácenou podkovou se někdy kovalo schvácené kopyto. Na plech se kovou nemocná kopyta. Kravská "podkova" jsou dva půlměsíce připevněné na vnější straně paznehtů.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2018
          Autor: bara2
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zmatený stopař.

               

          Jinak zkušené oko trapera obrácená podkova nemůže zmást. Pozná, na kterou stranu odletovala hlína...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2018
          Autor: bara2
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zmatený stopař.

               

          Blbci, votáčet podkovy, taková práce. A při tom stačilo vyrobit patřičný směrovky :)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.12.2018
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zmatený stopař.

                 

            Myslíš s nápisem Bažina? :-D

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.12.2018
            Autor: Bruca
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zmatený stopař.

                   

              To by nespolkli .. spíš "Jízda prosím tudy" :)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2018
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zmatený stopař.

                   

              U nás směrovníky s nápisem Bažina máme.
              Je to oblíbená cykloobčersvovna. :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.12.2018
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zmatený stopař.

               

          To nebyla žádná bažina, ale vypuštěný rybník!
          Do podobné pasti jsem se nechal z těžkou jízdou vlákat taky.
          Cesta, občas louže, to se objede po trávě, kdyžtak.

          A kousek dál už jen napravo kanál, nalevo plot, cesta, tráva žádná, občas louže.
          Vypadalo to jako uschlé bláto, nelesklo se to, tak to rozhulim, raději teda u plotu.

          A po pár metrech po náboje v bahně.
          Padám na plot, dobrá volba.

          A pak to dilema, jsem v 1/3 té "polňačky".
          Vrátit se a obejet lagunu se zajížďkou 15 km, nebo risknout další 4 na tomhle?

          Risknu, třeba to dál bude lepší.
          Nebylo.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.12.2018
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Zmatený stopař.

                 

            nějak takhle ?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.12.2018
            Autor: ronda
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zmatený stopař.

                   

              Jo, ale bez travy, cerne, a mnohem hustejsi bahno :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.12.2018
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Zmatený stopař.

                     

                Pochopitelně, ve "starých státech" EU musí mít i to bahno lepší(vyšší) kvalitu než v těch nových přifařencích ...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.12.2018
                Autor: AV
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Zmatený stopař.

                       

                  To státem vážně asi nebude....
                  A za sucha to vypadalo tak nevinně.....

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 27.12.2018
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zmatený stopař.

                       

                  a pak trošku zaprší, a všechno je jinak :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 27.12.2018
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zmatený stopař.

                 

            Kde je to místo?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.12.2018
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zmatený stopař.

                   

              To je ta spojka mezi Pálavas a Frontignanem, nekde tady

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.12.2018
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zmatený stopař.

                     

                To je taky rozum, brodit oceán za přílivu...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.12.2018
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zmatený stopař.

                       

                  Prej to bylo jak vypuštěnej rybník. To musel být odliv :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 27.12.2018
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zmatený stopař.

                       

                  tam je příliv v centimetrech, ale den před tím lilo jak z konve, a tam jak kolega AV když prší, tak prší jako ve starých státech EU, tedy poctivě.

                  A pak sluníčko, zase poctivé, a vznikla tak past na nebohého cyklouna.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 27.12.2018
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      Nevím jak se dávají pneu na motocykl, ale já mám na cykloplášti šipky oběma směry. Jednu s nápisem GEAR (asi zadní) a druhou opačným směrem s nápisem FRONT (asi přední). Tedy i výrobce cyklopláště předepisuje obrácené nasazení.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2018
      Autor: Kolorádo
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        Nebo to je pro pohled zepředu a zezadu :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: bara2
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        Jo, tohle mám u starších NobbyNicků do terénu. Asi šlo o rozestavení špalků, jinak pro záběr (zadní), opačně pro brzdu (přední).
        Zajímavé je, že na novějších jsem rozdílné směrování nenašel, přitom dezén zůstal stejný.

        Na silničních motopláštích obráceně být nemůžou, protože by drážky sbíraly a hrnuly vodu pod sebe, šly ve vysokých rychlostech aquaplaningu naproti. To může platit možná zas u nějakých terénních gum s výraznými špalky za určitých okolností.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Orientace pláště

         

    https://www.kupkolo.cz/data/files/Schwalbe...
    strana 19. Aquaplaning na kole - blbost. Leda že by někdo jezdil dost přes kilo...
    Jinak podle mě ten vzorek je víceméně pro běžnýho velocipedistu reklamní kec.. jezdim i na falcácích (Rubeny) co moc terénního vzorku nemaj a vyjedu vše, co na krosce s terénním pláštěm a vzorkem.
    Pro někoho, kdo jezdí extrémy to význam mít může.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.12.2018
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Orientace pláště

           

      Moje zkušenost je taková, že smysl mají ty čudle po stranách, v terénu nepodjede kolo do strany. Uprostřed běhounu je to jedno, když se to pořádně nafouká, tak to po asfaltě běží jenom po uzoučkém pásku uprostřed.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2018
      Autor: bara2
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Orientace pláště

         

    Děkuji všem za příspěvky, některé jsou vysoce poučné. Pokud je na plášti šipkou označený směr otáčení, tak je to samozřejmě jasné. U těch moto plášťů je to tak, že vzorek na zadním kole směřuje šipkou dopředu z důvodu vytlačování vody ze záběru při kolmém postavení vůči vozovce - rovná jízda, zmenšení prokluzu při záběru. U předního je to tak, že vzorek má vytlačovat vodu z místa styku s vozovkou při náklonu směrem ven, tzn. např. při náklonu vlevo vzorek má vytlačovat vodu směrem ven tedy vpravo, proto se dává šípem opačně proti směru otáčení.
    U toho krosového pláště to asi takový význam vzhledem k jeho šířce mít nebude, ale teoreticky by to mělo být taky tak. Možná pro tu legraci vznesu po svátcích dotaz na Mitas specialistu co z něj vypadne.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.12.2018
    Autor: Jirka_S
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      Tak jsi mne vyhnal do garáže :-)
      Není to o žádném naklánění (naklápíš přece obě nastejno), je to o typu gum, vzorku a užití.
      Na širších hladších sportovně cestovních gumách je směr vzorku stejný (viz první dvě fotky). Vodu a čurbes musí tlačit za sebe.
      Na druhých dvou fotkách jsou uzší gumy na cesťáka. Tam je skutečně vzorek přední gumy "obráceně", ale jen nepatrně, vzorek je velmi členitý a voda není odváděná po, nebo proti směru, ale téměř napřímo do stran. Vzorek je pak postavený tak, aby především účinně brzdil i na znečistěné nebo méně pevném povrchu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.12.2018
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        a ty druhé

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.12.2018
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Orientace pláště

               

          Jéé, já blbnu, večer bych měl už spát a ne brejlit na vzorek (obráceně otočeného) kola. Vždyť i to přední kolo je po směru, jen v jiné konfiguraci špalků, ne od středu ven, ale dovnitř ke střednímu žlabu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.12.2018
          Autor: ronda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        ...asi zle vidím, nebo nevím o čem je řeč- šipky na obou pláštích jsou "vzorek šípem vpřed"(tak aby vodu vytláčel od středu pláště k okraji).. :-(

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.12.2018
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Orientace pláště

               

          jj, jen doklad, že jsou obě kola shodně orientována, nikoliv přední obráceně.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.12.2018
          Autor: ronda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  •      

    Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

    Datum: 27.12.2018
    Autor: Jirka_S
  • Re: Orientace pláště

         

    Tak jste mě donutili vzít taky foťák do ruky.
    Derbi 125, foceno zpředu proti směru jízdy.
    přední pneu zadní pneu

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.12.2018
    Autor: Jirka_S
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Orientace pláště

         

    Kawasaki Versys 300, opět foceno zpředu.
    přední pneu zadní pneu

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.12.2018
    Autor: Jirka_S
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Orientace pláště

         

    Do třetice VStrom 650, Bridgestone,přední pneu focena zpředu (není vidět šipka na boku, ale je to namontováno správně). Zadní pneu focena zezadu - musel bych s tím hýbat a to se mi opravdu nechtělo.
    přední pneu zadní pneu

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.12.2018
    Autor: Jirka_S
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      Tyjo, tak jsme se přes elektrokola dostali až k motorkářskému foru. :-D
      Moc to řešíš. U Rubena (dnes Mitas) plášťů základní řady vlastnosti pláště otočením nezlepšíš ani nezhoršíš. Vůbec u tak hladkého jako je Hook.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.12.2018
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        ....nějak mi uniká souvis- původní téma bylo na "orientaci pláště se ŠÍPOVÝM vzorkem" při absenci označení, ale možná se pletu....:-O

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.12.2018
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Orientace pláště

               

          Nepoužívej hnusnej slovenskej babišismus "souvis".vš

          Česky se říká "souvislost".

          Jo, a ví se, že všechno souvisí se vším :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.12.2018
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
          • Re: Orientace pláště

                 

            ....velmi se omlouvám, vašnosti (chybí tečka za) a Babiš je mi šumafuk(jestli je to správně česky)... Jinak- když chceš poučovat druhé, tak si projdi své reakce a vyvaruj se do budoucna buď nepatřičného komentáře, nebo pravopisných chyb(které by ti, jako absolventu VŠ, měly být cizí)-nic ve zlém ... ;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.12.2018
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Orientace pláště

                   

              Ten "souvis" jsem slyšel jen od Babiše, a on je snad jedinej Slovák, u kterého mi vadí ty slovakismy. Já jsem Čechoslovák přesvědčením.

              Jinak, na VŠ se už pravopisu ani gramatice neučí, tedy na technice, trochu se cvičí počty, ale jen zlehka :-)

              Co nestihli na ZDŠ, to už nedoženu. .

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.12.2018
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Orientace pláště

                     

                Souvis je od slova viset. Když dva visí vedle seve, tak souvisí:-))

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.12.2018
                Autor: Lanna
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Orientace pláště

                       

                  tak tak, něco jako soused, soudruh či soulož :-p

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 30.12.2018
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Orientace pláště

                       

                  ....kdeže to visí?.....:-O (vidíš, co se stane, když si nedáš, jako já, pozor?)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 31.12.2018
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Orientace pláště

                         

                    :-))
                    To je tím sousedem V a B na klávesnici.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 31.12.2018
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Orientace pláště

               

          Ta souvislost je v tom, že ukazují na motorkách, že plášť se šípem na zadním kole je namontován správně pro záběr kola a plášť na předním kole se montuje opačně. Snad je to kvůli brzdění. Hned na začátku to někdo zmínil, že na motorkách se to takhle montuje. Kdyby to tu někdo dokázal odůvodnit a vysvětlit, byl bych mu vděčen.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.12.2018
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            Však to o kus vejš píše: aby v náklonu odstřikovala voda od předního kola ven ze zatáčky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.12.2018
            Autor: bara2
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Orientace pláště

                   

              Jo, píše to tam zcela jasně, už to chápu. Pak ale má smysl otáčet ten přední plášť i u kola. Budeš moci projet zatáčku i v mokru plnou rychlostí, tedy jestli na to máš...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.12.2018
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Orientace pláště

                     

                Nevím jak ty, ale já když prší jedu pomalu, protože přes brejle skoro nic nevidím

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.12.2018
                Autor: AV
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Orientace pláště

                       

                  Bez brejlí bys viděl ještě méně. Ale je to hlavně o tom, jestli na to máš. Při závodech motorek a aut v dešti vítězí úplně jiní jezdci než na suchu.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.12.2018
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Orientace pláště

                         

                    Noční déšť je nejlepší. To mě ani nevadí, že nic nevidím ...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 28.12.2018
                    Autor: AV
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Orientace pláště

                           

                      Jojo, miluji poslouchat šplouchání deště v okapu a přitom ležet pod dekou v posteli. Také to znamená, že o weekendu nemusím vstávat, protože se stejně nedá nikam vyrazit, když tolik prší.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 28.12.2018
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Orientace pláště

                             

                        To jsi celej ty.
                        Prší?

                        Nedá se nic dělat, navléknu ten atombordel a jede se dál, je-li úterý musím být v ...

                        Jednou to musí přestat.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 29.12.2018
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: Orientace pláště

                               

                          Ještě lepší je poslouchat mírný deštík, jak ťuká na plachtu stanu a přitom slastně ležet ve spacáku a vědět, že mohu klidně ležet dál, protože nikam dramaticky nespěchám. To si to v polospánku náramě vychutnávám. Žádná pláštěnka či nepromokavá bunda, spacák a stan je mnohem lepší :)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 01.01.2019
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            ...nechci se opakovat- ale jak jsem napsal- pokud je na plášti označený směr otáčení, není důvod ho ignorovat a pokud není, pak na tom asi nezáleží a je to na majiteli jak ho nasadí. U pláště se "směrovým" dezénem to zpravidla vyznačeno je. Takže na foto motorek je na plášti orientace vyznačena a dodržet by se měla(teda žádný problém ani souvislost s původní otázkou že? ;-) ) Proč to tak je, mrkni sem. https://www.motorkari.cz/tema/?t=114063 Mi to taky není moc jasné- jestli to platí u všech motocyklů, nebo jen u vysokoobrátkových a závodních(ale na kole jistě ne).....:-O

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.12.2018
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Orientace pláště

                   

              Otočíš to blbě, a v louži tě to vznese mimo vozovku! Znám blbce, vo ujedou tisíc kiláků s votočenou vidlicí, za život vděčí jen tomu, že bylo sucho

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.12.2018
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Orientace pláště

                   

              Na tom fóru to jasně vysvětluje s tím náklonem. Asi by to úplně stejně mělo platit i u kola. Ale při rychlostech, které kolo běžně dosahuje se ta voda sama snadno vytlačí a k aquaplanningu asi nedochází.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 01.01.2019
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            Když si nevíš rady, obrať se na Sheldona. Ten ví všechno:-).
            https://www.sheldonbrown.com/tires.html

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.12.2018
            Autor: pgnext
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Orientace pláště

               

          Ukazuje orientaci pláště se šípovým vzorkem u motorek, na kterých je to vyznačeno, aby se mohl tazatel rozhodnout, jak to dát, když to označeno není.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 28.12.2018
          Autor: bara2
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            ...jenže on má KOLO a ne motorku- tam je to o jiných parametrech(a navíc na foto je na pláštích vyznačen směr otáčení, takže není co řešit)- hlavně rychlost a hmotnost při brždění. Jak už tu někdo psal- pokud značka je, není důvod ji ignorovat. Pokud není, tak je montáž a otočení na volbě majiteli a asi to důležité nebude... ;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.12.2018
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Orientace pláště

                   

              Jedno to asi bylo tak akorát na "hranatých" barumáckých pláštích na plíživé Jawy, kde byl ten vzorek skutečně "univerzální".
              A tipnul bych si, že nějaké otáčení přední gumy mohla být nějaká smysluplná vychytávka soutěžáků z šestidenní, kdy špalky na jejich gumách by mohly být účinnější při brzdění. Ale to jen vymejšlím podle terénních gum na kolo, které měly podle některých značení také opačnou orientaci.
              No a možná někteří kouzelníci, když to viděli u soutěžáků, tak to honem aplikovali i na ty silniční barumky. Obvykle to tak bývá. - (konec fabulace :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.12.2018
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Orientace pláště

                     

                Otočit berany nahoru jsme u zavodniku nikdy nevideli, presto s tim jezdila pulka Braníka :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.12.2018
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Orientace pláště

         

    Ty jo, to jsem nečekal že se to až tak rozjede.
    Děkuji těm co přispěli přínosnými komentáři a usmívám se nad těmi, kteří jsou schopni do diskuse o kolech zapojit Babiše …….. .
    Perlička na závěr - nakonec jsem na výše zmiňovaných pláštích Mitas Hook našel šipku ukazující směr montáže - prostředním šípem vzorku ve směru jízdy a tak jsem to i namontoval na zadní i přední kolo. Musím ty brýle nosit holt častěji …… .

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.12.2018
    Autor: Jirka_S
    Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      To vypadá na záměr rozproudit diskusi ze zvědavosti, co se z toho vyklube(aspoň jsme se pobavili a řešili problém tvých očí)......:-)))

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.12.2018
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Orientace pláště

           

      Je úplně fuk kde a čím začneš, vždycky skončím ve Francii :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.12.2018
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Orientace pláště

         

    Nechci vám do toho kecat, ale...

    Vpředu se dává šíp směrem dopředu při pohledu na plášť shora, ve styku s vozovkou směřuje šíp dozadu, první se při odvalení dotýká hrot, tedy střed, a vodu vytlačuje do stran.

    Vzadu to můžeš otočit, ale praktický efekt poznáš při záběru tak, že drží na hranách kamenů v cestě, ale může se naplnit bahnem.
    Zas ale takový plášť co se plní bahnem nebrat...
    Nevýhoda je že takto otočen, při zadních šlajfech, má tendenci ustřelovat do stran.

    Jinak akvaplaning je na pořadu pokud vletíš ve sjezdu do kaluže kde je víc jak 1cm vody, je aspoň 5m délky, a při tom děláš korekci směru.
    Skoro bych řekl že akvaplaning chytám vždycky když jdu v dešti na hubu ;)

    Za mně tedy oba šípy dopředu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.01.2019
    Autor: single
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      Aquaplanink znamená, že se kolo "vznáší" na vrstvičce vody, nahrne ji pod sebe. To se ti ne kole určitě nepovedlo ani při jízdě z kopce v kaluži. K zemi jsi šel, protože mokrý plášť má o dost menší adhezi, mohl pod vodou navíc potkat nějakou mazlavější nečistotu, roli pro vznik smyku taky v hlubší vodě může hrát odpor vody.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.01.2019
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Orientace pláště

             

        ... a té o dost menší adhezi se říká 8-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.01.2019
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Orientace pláště

               

          ?? menší adheze ?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.01.2019
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            Stačí široký slick a odlehčit předek ;)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.01.2019
            Autor: single
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Orientace pláště

                   

              I ten nejširší slick bude o dost užší, než souvislý hladký šráf dezénu na mnohonásobně širší gumě osobního auta. A přesto takové auto potřebuje k naskočení na aqaplaning rychlosti, kterých sotva dosahuješ na kole z prudkého kopce.
              Smiř se s tím, že s tak úzkou gumou, rychlostí a váhou na centimetr čtverečný nemáš na aq nárok. Uklouznout se dá snadno i po jiných materiálech, než jen po vodě, i když už to nezní tak atraktivně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.01.2019
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Orientace pláště

                 

            Mimochodem v autě můžeš jezdit na akvaplaningu poměrně bezpečně do té doby než pohneš o milimetr s volantem, nebo s nohou na plynu.

            Dokud ti drážky odvádí vodu tak o něm nemůže být řeč, to samé bychom mohli říct o jednostopých vozidlech...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.01.2019
            Autor: single
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Orientace pláště

                   

              Víš vůbec, o čem je řeč ? Ne o mokré silnici, o vrstvičce vody, ale o vodním klínu, který hrneš před kolem a kola kloužou po vrstvě vody. Čili bezpečně po něm jet nemůžeš, snadno tě může kopnout bokem i bez sebemenšího pohybu volantem. Stačí, aby na jedné straně bylo té vody víc a tu stranu to zbrzdí, hodiny jsou hned.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.01.2019
              Autor: ronda
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Orientace pláště

           

      Nejlepší jek fakt ten Sheldon Brown :-)
      https://www.sheldonbrown.com/tires.html

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.01.2019
      Autor: bara2
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

368 cyklistů (13 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024