V Izraeli je podle netu helma na kole povinná, o koloběžce se nezmiňují.
Já jsem na kole helmu měl, na koloběžce ne.
Po městech jezdí skoro všichni na elektrických skládačkách a bez helmy. Mimo město jsem cyklisty snad ani neviděl.
dik,chci si vzít skládací mibo na dvanáckách a přesouvat se tam na něm.nevíš jak je to z jízdou po silnici z letiště u Eilatu? navigace mě hází pořád mimo hlavní oklikou a tak je to do města okolo 80km.To samý když pojedu k Mrtvýmu moři.bere mě to vedle silnice po nějakejch kozích stezkách.
Úplně klidně se dá jet po hlavní přímo do Eilatu.
V poušti jsou cyklostezky, tak se jich navigace asi chytá.
Ale i na hlavní je plno trnů, bez tmelu do duše se to neobejde.
Tmel uz jsem aplikoval, beru stejne duse i lepeni.Skoda ze se mi do krosny nevejde dospela kolobezka.
Kupoval jsi mistni datovou kartu do mobilu?
Na Izrael - a vůbec většinu světa - je nejlepší datová SIMka od mtxc.eu. Funguje perfektně a ceny jsou symbolické.
to zní jako placená reklamní vložka :-p
Dik za inspiraci a rady.uz jsem zase doma.bylo to krasny,musim se tam jeste vratit.
To jsi to měl na té koloběžce takhle přidělané? To ti to nebránilo v odrazu?
Krosna byla skoro prazdna,do prazdneho prostoru nahoru se vesla slozena kolobezka pri presunech po horskych stezkach,autobuse a letadle.Spacak stan,karimatka byly v modrem valci dole,ze zacatku jsem mel krosnu povesenou zepredu,ale pri tlaceni mimo asfalt prevazovala kolobezku dopredu.malinko jsem podcenil pocasi,takze v letnim spacaku 0,7kg nebylo 12 noci v 2-4 stupnich to prave:-)
Perfektní. :-)
Bez kola to někdy nejde, ale na koloběžce je to větší svoboda a zábava.
V pátek letím do Jordánska s "dětskou" koloběžkou. Svezu se na ní k Mrtvému moři a kolem něho, částečně i v horách a před rezervací Dana ji odložím. Dál do Petry už po svých.
Stastnou cestu a vem si silnejsi spacak noci uz jsou velmi chadne.
600-700 péřák je do 0° v poho, zvlášť pro tebe, kterej v tehletěch teplotách jezdíš v tílku (-:
Díky. Loni jsem byl dole v Izraeli ve stejném termínu a bylo příjemně. Ve dne ke 30-ti (v Eilatských horách), v noci méně, ale zima nebyla. Měl jsem nějaký juniorský spacák o tloušťce prostěradla. :-)
Když jsem slezl z hor do Eilatu, trochu se ochladilo, ale koupat v Rudém moři se pořád dalo.
Manažer Lime perlí když to hází na nás :
"Podobně se ostatně chovají i cyklisté, kteří jezdí po chodníku, ale jelikož jich je jen pár, tak nejsou vidět a nikdo to dosud příliš neřešil"
No v Praze je rozhodně víc cyklistů než jejich koloběžek :)
https://www.czechcrunch.cz/2018/11/ondrej...
V Praze naštěstí nebydlím, ale taky bych se bál, že na elektrokoloběžky doplatí především normální cyklisti, protože pro město bude nejjednodušší nakoupit další hromadu značek zákaz vjezdu cyklistů... :-(
Ano, zatím jsme doplatili na všechno co se objevilo všude nás k tomu kolektivně přimázli... :(
A ještě smutnější je, až začnou kvůli LIME vyhazovat všechny koloběžky z chodníků. Po ulici si s tou mojí odstrkovací netroufnu.
Tak si do té doby vydělej na elektrickou:
https://praha.idnes.cz/elektrokolobezky-lime...
:-)))
Četl jsem pár článků kde psali, že v USA sběrač autem najede i 100 mil za noc. Je to taky trošku riskatní, v San Diegu stahovali začátkem listopadu z města část tamní flotily koloběžek Lime, protože se jich pár " samozapálilo" při nabíjení...
Mám krásnou klasickou pohodlnou koloběžku a ne elektrickou samochodku. Nehledě k tomu, že ty hlavně z toho chodníku vyženou.
Taky jsem si pořídíl koloběžku. Netvrdím, že je krásná, ale protože jsem si ji vyrobil sám, pro mne je jedinečná. Laboroval jsem trochu se světlostí i tuhostí nášlapu, nakonec je dost nízká, ale jízda po slušném povrchu je požitek. Nemám to s čím porovnat, ale mám pocit, že i při nepříliš razantním odrazu opravdu jede, snad díky oběma kolům 27". Co jsem přesedlal ze silničky na trojkolku, zbyla mně nějaká přední kola, alespoň se nebudou jen tak válet ve sklepě.
Bude i fotka, ať můžeme obdivovat? ;-)
Nafotit ji můžu, ale s přenesením fotky do kompu budu asi potřebovat synkovu pomoc. Je už jiná generace, já jsem spíš přes věci, co se točí - převody atp. Mezi svátky se má stavit, tak ho ukecám. Jinak vznikla, abych využil karbonovou přední vidlici, kterou jsem pro někoho spravoval a on pak si, než jsem tu koncovku vypiloval a vlepil, pořídil novou lepší, té opravě nějak nevěřil. Takže předek vypadá pěkně, zadní část je "zbastlená".
Jako u všech stavitelů předpokládám nekonečné množství úprav :-D Hlavně to foť, ať se potěšíme s Tebou :-D
Možná je v Praze víc cyklistů než koloběžek, ale já tam dnes viděl převážně ty elektrické koloběžky s malými koly. Jak v místech, kde nebyl provoz pěších, tak i v Celetné, kde si trojice mladíků nepřetržitým zvoněním už zdálky vynucovala nezpomalený průjezd houfem turistů. A protože jeli nejméně dvacítkou, nebylo to nic bezpečného. Nakonec stejně museli zastavit. pokud takovým stylem bude jezdit víc podobných hejsků, je zákaz koloběžek hodně pravděpodobný.
Budu muset na synově Yedoo koloběžce 20" a 16" kola vyměnit brzdicí špalky ve V brzdách. Jsou už moc ztvrdlé a hůře brzdí. Klasické asymetrické špalky delší než 70mm mi přijdou do toho malého kolečka moc dlouhé. Ty krátké symetrické se zase hůře shánějí. Nabízeli mi špalky do BMX kola, ty by velikostně vyhovovaly, ale jsou prý z hodně měkké gumy a možná by to moc rychle blokovalo.
Jaké špalky tam dáváte? má smysl shánět ty vícebarevné s různými gumami pro různé počasí?
Ty BMX špalky jsou v mnoha cenových relacích. Podle mně se dají koupit "tvrdší".
A ty měkké by opravdu byly už nepříjemné na koloběžce? A jak poznat ty správné?
A ještě jeden dotaz. Kde máte umístěnou zadní blikačku? Používáte tu na zadní vidlici, která je proklatě nízko. Nebo si poutáte blikačku na sebe někam do pasu, kde jí řidiči spíš budou hledat?
Zadní blikačku mám připevněnou stabilně na baťůžku, takže ji podle okolnosti využívám na šrotokole, koloběžce, inlinech a párkrát i pěšky.
Úplně podle předpisu by asi světla měly být připevněné ke kolu/koloběžce, ale z praktického hlediska bych řekl, že je to skoro jedno.
Když je auto daleko za mnou, zadní světlo uvidí ať je nahoře nebo dole, když je blízko, svítí na mě světlama, roli budou hrát spíš reflexní prvky a barva oblečení, blikačky si nevšimne.
Rozhodně ale nevidím žádnou výhodu cpát světlo do výšky kotníků, kam by na malých koloběžkách vyšla. Ideální samozřejmě bude několik světel na různých místech... :-)
Reflexní pruhy jsou pro řidiče za snížené viditelnosti nejlépe viditelné (dle BESIPu), jsou-li v úrovni holení stojící postavy.
Většinu blikaček (bohužel) reflektory auta přesvítí. Je účinná ve větší vzdálenosti (tam kde už osvětlení reflektory není intenzivní).
To asi nejenom Besipu, reflexni pruhy mivaji na kalhotach i silnicari a mozna dokonce i posunovaci a podobne. Logiku bych videl predevsim v tom, ze potkavaci svetla nesviti nahoru, takze reflexky na trupu nemusi stacit.
Takze reflexni prvky na kolobezce urcite ano, tim se nic nezkazi (moc se se jich tam ale nevejde), ale blikacka mi prijde na zadech trosku lepsi. :-)
Akorát ta blikacka nesmí být na vrchu batohu, ale někde dole, jinak se bliká na letadla a řidič nic nevidí ;-)
mám reflexní vestu a na zádech mám připevněnou bliknu. Čím víc času za šera řidič má tím víc se zvyšuje šance na to že mě nechá žít. :-)
Na dvou kolobkách ji mám na blatníku, v místě vzpěry. Na malé Kostce na zadní vidlici. Vše samodomo provedení a výkonné blikačky. Batoh většinou nevozím. Občas jsem používal i lehkou reflexní vestu a v zadní síťované kapsičce zafixovanou blikačku tak, aby svítila správným směrem. Dřív jsem používal na běhání.
Jsem se na toto období vybavila touto výstrojí: Ještě není žádný vedro, tak pletené návleky na aerobic doplněné reflexní páskou. Myslím, že tato pohyblivá neonový barva plus reflex je dobře vidět a je ve správné výšce. O kousek výš jsem to doplnila páskem na koleni.
Na černou cyklistickou vestu jsem dala místo rozbitého černého zipu nový neonový a ještě jsem na to našila kapsu z neonové látky doplněnou reflexam a červeným odrazem. Podle předpisu můžu červenou odrazku, kterou na Růžence nemám, nahradit reflexem na oděvu, takže by to mělo být podle předpisu OK.
Na šlapátkách mám oranžové odrazky, ale na pásky na nohách jsem přidala červené tečky, ať je něco červeného i dole :-)
Ještě jsem měla klasickou žlutou vestu, kterou jsem prodloužila, vypasovala a měla tři vodorovné pruhy. V té jsem byla za vosu :-) :-)
Ale na letošní sezónu připravuju novej model, jak to budu mít, předvedu :-)
Jsem to ještě nafotila bleskem. Myslím, že ta šedá odrazová páska je v reflektorech vidět výborně, a když se to navíc bude hýbat, tak ještě líp.
Plus k tomu po tmě červené zadní světlo a oranžová šlapátka, to nemůže nikdo přehlídnout.
Nie je to kolobežka, ale ja jazdím takto plus na prilbe tri blikačky. Jedna hore a dve vzadu,mierne nabok každá.
Reflexní pásky jsou dobré potmě. Na té druhé fotce je pěkně vidět, jak jsou zřetelnější oproti červenému světýlku. Ovšem ve dne jsou jak reflexy tak světla k ničemu, není vidět ani jedno ani druhé. Zatím mi vychází jako nejviditelnější neonová žlutá. Čím větší plocha, tím lepší. Však už taky začínají dělat cyklistické bundy a vesty v této barvě. Ale ono se to dost špiní, tak než svinit bundu za tři litry a řešit, jak to prát, mi přijde jednodušší přes jakoukoliv bundu či triko dát vestu, kříž nebo cokoliv v té jasné barvě, co můžeš snadno přemáchnout.
Jsou červené blikny, které jsou vidět dobře i ve dne, ty ovšem bývají, hlavně ve skupině cyklistů, až nepříjemně silné v noci.
Červená silná blikna je ve dne dobrá hlavně ve městě, spousta přechodů světlo stín, podjezdy mosty, různé zatáčky pod strom atd, zářivě jasné oblečené je určitě fajn, ale v náhlém přechodu světla a stínu, najmě za slunce východu nebo západu ( a v tu doby jezdím cca 1/2sezony do práce a z práce) ti blikny nenahradí ani náhodou...
Ano, na společný večerněnoční výlet jednou za rok vozím černou elektrikářskou umělohmotnou izolačku a tou tu hlavní ledku na blikně zalepuji. Jinak mne honí všichni jen dozadu, protože za mnou nikdo nechce jezdit.
Neonově žlutá bunda nebo obyčejná výstražná vesa vydá za pět bliken. Hlavně je to pasívní bezpečnostní prvek, kterej nepotřebuje zdroj energie a nemůže se stát, že dojde šťáva a jseš v... však víš kde. A čím silnější světlo, tím větší spotřeba, nemluvě o tom, že aby to bylo ve dne opravdu vidět, musí to mít i dostatečnou velikost. A potmě je vidět prakticky jakákoliv blikna, když je v ní dobrá baterie.
Neb jezdím poslední dva roky denně a potkávám cyklisty, bo ta cesta údolím je cyklotrasa používaná silničáři z města (tůristi sem dojedou tak v étě o víkendu). A všimla jsem si, že postupně prakticky všichni pravidelně potkávaní přešli na tu neonově žlutou, asi jsem je inspirovala, však mě taky zdraví :-)
Nerozporuji, sám mám na sobě vždy žluté dost (neprofuk vestu + návlek na přilbě :) ale pokud na neonovou žlutou bundu, vestu, nebo cokoliv výrazně barevného v hlubokém stínu nedopadá žádné světlo, tak je rázem o dost méně " neonová", proto se nikdy nespoléhám jen na oblečení, ale mám i blikny.
Inspiruješ dobrou věcí, viditelný cyklista je na tom vždy líp než neviditelný, ale blikna o kterou se člověk stará, tedy ji pravidelně dobíjí ( u mě přední, prostě ji ráno sundám a donesu v práci na stůl a cvaknu k počítači i když ze zkušenosti vím, že vydrží 2-3 dny cesty po hodině úplně v pohodě..) a zadní u které prostě pravidelně měním baterky ( nečekám až začne být kalná:) ti toho bezpečí ještě kousek přidá.
Zkus se někdy cestou v motorovém dopravním prostředku obcí koukat, jak jsou vidět cyklisté, když auto přijíždí do tunelu, podjezdu zatáčkou, ti s bliknou jsou vidět pořád, ty kteří mají neonové oblečení jsou vidět až když na ně dopadne světlo a to je kolikrát už pozdě. Zkus se někdy podívat na cyklistu v prosluněném dni, kdy za ním vjedeš do áleje která totálně cloní silnici, budeš překvapená, z jaké dálky je pak ve dne ta blikna vidět a to nemluvím o tom, že značnou část dojíždění do práce mám v časech kdy slunce je na východě nebo na západě těsně u obzoru a z celého cyklisty není proti jasné obloze vidět prakticky nic, tedy pokud pěkně nebliká :)
No, já jezdím álejí s problikávajícím sluncem denně minimálně hodinu. Teď už za tu cestu potkám pokaždé aspoň čtyři cyklisty. Ti v neonově žlutým jsou vidět vždycky. Dnes jeden modrej vidět slabo, druhej červeno černej nic moc. Strakoší (různě malované dresy se spoustou třeba i bílejch či žlutejch malejch ploch) jsou zvlášť v tom problikávajícím slunci vidět blbě, splývají s těma prasátkama od slunka.
Nejhorší byla baba minulej tejden, celá v černým, za zádama tmavěšedou dětskou sedačku a v ní děcko s černou helmičkou. Dost mně vyrazila dech, ale jsem si řekla, že blbost se dědí a Darwin se postará...
Jsou tam úseky, kde vidím na 500m, takže už mám dost napozorovaný za těch několik let, co tama jezdím. Celé je to 5 km pod severním svahem lesa a z druhé strany cesty stromy, dobrá testovací trať na viditelnost a já se tomu cíleně věnuju, co taky dělat, že jo? :-).
Tunely tu jsou akorát na vlakovejch kolejích, tam s kolem nejezdím. Dva silniční podjezdy pod tratí mám otestované, auta svítí a neosvětleného cyklistu vidí uvnitř toho tunýlku dřív, než tam vůbec vjede, pokud má cyklista na sobě ty šedé reflexní pásky. Já je mám, bohužel většina těch drahejch žlutejch bund je nemá, maximálně pár hodně malejch kousků někde ve švu. Ale oni na to časem taky přijdou :-)
Světlo ve dne je vidět na větší vzdálenost (řekněme aspoň 200m) jedině ty "stroba", to sice je vidět, ale pokud má dotyčnej na sobě žlutou bundu, je vidět dřív ta bunda, ta je ve de vidět i na 500m! Navíc přední světlo je celkem nezajímavé, spíš cyklistu ohrožují auta zezadu a červené světlo vzadu je vidět ve dne opravdu špatně, lhostejno, jestli bliká nebo ne. Obecně mám pocit, že už se světlama jezdí míň lidí, jak před takovejma dvouma rokama, přešli na žluté bundy, zvlášť ti pravidelní silničáři.
Ozzák sem kdysi dával adresu a název firmy, ve které se kupuje obleření pro záchranné složky.
Občas sem zavítá, tak snad by moh´ znovu (pro sklerotiky) ...
Dnes jsem si koupila v autodoplňkách baťůžek:
https://tuning.autodoplnky.cz/autodoplnky-cm...
a všimla jsem si tam cenově přítulné bundy:
https://tuning.autodoplnky.cz/autodoplnky-cm...
Kdyby ti stačilo popelarske, tak stačí zajít do pracovních oděvů
Já, co teoretický cyklista, jsem u PC relativně dobře chráněn před "nezodpovědnými řidiči" i bez reflexních prvků na oděvu ...
Studie: jízda na elektrické koloběžce je násobně nebezpečnější než jízda autem
https://fdrive.cz/clanky/studie-jizda-na...
" studie Oddělení veřejného zdraví a dopravy v Austinu ve státě Texas..."
Ti nevím, myslíš, že u nás je to taky tak a je to něčím podložený?
Nějak mě ty studie zpoza oceánu neberou...Oni strkaj kočky sušit do mikrovlnky, bydlejí v takovejch fórovejch barákách z papundeklu, dokonce v karavanech, tlustí jsou a baby prej škaredý, tak těžko soudit, jak zvládaj jízdu na kolobrndě :-)
Nevím, udělal někdo takovou studii " před oceánem":)?
Máme u nás tak tak velký vzorek déle používaných koloběžek ?
Proč jsou Češi mezi nejtlustšími populacemi v EU a jakou to má souvislost se studií o koloběžkách ?:)
Je populace v Austinu tlustší než v Praze ? To jsou teď otázky doby, které jsi nastolila v tématu o kolobrndách...
Já bych tomu věřil. Lime koloběžka má velmi malá kolečka, která jsou náchylná spadnout do díry. Světlá výška je sice díky motoru vyšší, ale stejně to pravděpodobně začátečníka překvapí, když zůstane v plné jízdě stát na bouli.
Když jsem si půjčil poprvé na vyzkoušení podstatně větší obyčejnou odrážecí koloběžku od snachy, tak jsme byl upozorněn, že to má hodně malou světlou výšku. Přesto jsem poprvé šel přes řídítka na nějaké bouli na chodníku a skončil jsem v kotrmelcích.
Když ještě připočtu, že to dokáže jet třicítkou, tak to už je na pád přes řídítka a bez přilby docela pěkný kalup.
Evidentně nedostatek praxe s rudlem, jinak by věděli, jak se chovaj malý kolečka na nerovný cestě.
Když si vzpomenu na to, jak takový typický pražský jezdec vypadá, tak to je osoba drandící po cyklostezce docela rychle, vlají tomu vlasy, kouká to do dálky a kolem sebe a pokřikuje to na podobné stvoření na koloběžce před ním či za ním a je to v eufórii, jak pěkně mu to jede. Vůbec se nedivím, že mu to nemusí vždy vyjít.
Dnes jsem byl na koloběžkovém "výletě". Po rovině 10km tam, tam pivo a klobása na grilu a 10km zpět. Na mojí malou městskou koloběžku s 16" koly je to docela dostatečné. Jel jsem zpět se synem, který jel na bruslích. On to moc nehonil a na tatínka celkem i počkal. Já se snažil, co to šlo. Přesto jsem to vytáhl na maximální průměr 16.2km/h na těch 20 km. Mám dotaz, na větší koloběžce s galuskovými koly dosahujete jakých průměrů? Asi mne moc nezajímá nějaká závodní rychlost. Ta bude asi naprosto mimo jakékoliv mé možnosti. Spíš mne zajímá rychlost té rychlejší koloběžky poháněná příležitostným amatérem, jako jsem já. Nejezdím na tom moc často, poněvadž mi to teď jde na kole a tak ho preferuji. Ale z toho kola jsem docela vyježděný.
za bruslařkou jsem jel na kole a valila to 30 km/h. Na kolobce 26/20 jezdím po rovině v bezvětří 18-20 km/h a na skládačce s 16" kolečkama po šotolině těch 11-12 km/h. s kolem bych kolobku moc nesrovnával přece jenom je to něco jiného. Když jsem si natrh lýtkový sval tak na kole mě nebolel ale na kolobce jak prase.
Průměr 16 na malé kolobce je OK. Na větší se dá udržet kolem dvacítky, ale to tak mimo město. Ve městě je velká málo obratna a spíš ztracis
To ten průměr předního kola a užší pneumatika dělá takový rozdíl? Možná jsou v tom i lepší ložiska. Pneumatiky mám pohodlné široké, ale byly nafoukané na max. Určitě bych ještě bych mohl vylepšovat techniku odrazu a odrážet se větší silou. Ale stejně si nemyslím, že jsem schopen to nějak závratně zrychlit. Přitom ta kolobka je duralová a poměrně tuhá. Když jsem to nedávno porovnal s ocelovou Yedoo, tak to je proti té mé Friday trampolína.
Ale účel protažení to splnilo, dnes sotva chodím :)
Průměr pneumatiky dělá rozdíl. Když si dáš do Wikipedie heslo "valivý odpor" z obrázku a vzorečku to jasně uvidíš. Velikost "dzéty" ovlivňuje Tvá hmotnost, materiál kola (případně nakolik ho nabušíš) a poloměrem kola tuto hodnotu dělíš. Velké kolo má také soustředěnou hmotnost na větším průměru a tím je i jeho setrvačnost větší. Výsledkem toho všeho je, že lépe jede.
No já jsem spokojený. Chtěl jsem koloběžku do města a mám tu největší koloběžku, kterou mi ještě bez problémů vezmou do tramvaje a autobusu na chodník a ani cestující a chodci nic nenamítají. Sklízím jen úsměvy pro dědka na koloběžce. Nepotřebuji a nechci s ní jezdit do dálek. Na to mám kolo a s koloběžkou se věnuji společenským záležitostem jako je nakoupit, zajet za dědečkem, nebo v neděli odpoledne vyjet se synem s bruslemi na skok na pivo na Zbraslav. Když je zdravotní nouze, tak to s ní hladce zvládnu do práce.
Velkou koloběžku jsem nikdy (zatím) nezkoušel, ale na moji Oxelo 9 s 20cm tvrdými kolečky (to je 8" cca?) mívám na rovině průměr 15-16 km/h, nejvíc jezdím 25km a pro tuhle rychlost už se musím docela snažit.
Krátkodobě o kousek zrychlit dokážu, ale rychlost už neodpovídá úsilí. O tom, že bych udržel 20 km/h si můžu nechat zdát. Na kolik je to záležitost koleček nebo koloběžky a na kolik mé fyzičky + techniky, si netroufám soudit.
Na starých bruslích s 4x90mm kolečky se mi občas průměrka 20 km/h podařila. Vloni jsem si udělal radost pořídil Powerslide Argon s 3x110 kolečky... a stále nevím, co dělám špatně, ale nad 18 km/h se mi stále nedaří dostat. ;-(
Závodní rychlosti jak koloběžek, tak inline bruslařů, jsou mimo mé chápání... :-)
Tvá rychlost na té malinké koloběžce je úctyhodná. Naopak ty brusle jsou chabé. Něco děláš úžasně a něco špatně. Jasně z toho plyne, jak moc to závisí na technice odrazu.
Asi by bylo zajímavé někdy se svézt na velké koloběžce, protože pořád moc nevidím důvod, aby (na dobrém asfaltu) jela výrazně rychleji než ta Oxelo... limitem rychlosti na koloběžce je podle mě rychlost kmitnutí nohou, ale nevím. :-)
Bruslení je určitě mnohem víc o technice než ostatní sporty a holt když jsem se to začal učit v dvaatřiceti (předtím brusle ani lyže) a kromě dvou úvodních hodin jsem samouk, je to docela problém přijít na to, co zlepšit...
Jak jsem stíhal za synem na bruslích, tak každé zhrubění asfaltu na stezce pro mne bylo plusem. Mým nafoukaným kolečkám to vadilo podstatně méně, než těm jeho malým a tvrdým. Pak mi říkal, že vždy musel silně přidat, abych ho nedojel. Na hladké tvrdé podložce jsou nejlepší tvrdá kolečka. Viz kolejnice a ocelové kolo u vlaku. Takže pokud jezdíš po hladkém asfaltu, tak ta tvrdá kolečka nemusí být nevýhodou.
Přesně to si myslím. Na mizerným asfaltu (nedejbože bez něj) ta tvrdá kolečka jedou blbě a velká nafukovací vítězí, ale když je pěkný hladký asfalt, předpokládal bych, že valivý odpor nebude hrát velkou roli.
Koukal jsem na ten tacháč a průběh rychlosti během odrazu a jak to rychle klesá po něm. To malé kolečko dává mnohem víc pulzů do tacháče než třeba na kole, je to citlivější. Při stejném odrazu na asfaltu dosáhnu 18 km/h, kdežto na jemných kostkách pražské chodníkové mozaiky jen 16km/h. A to se jedná o špičkovou rychlost při odrazu. Nerovnosti žerou energii.
Na závodech dosahují špičkové koloběžky (a koloběžci) průměr okolo 27 km/hod - viz třeba výsledky pardubického půlmaratonu - http://www.pardubickyvinarskypulmaraton.cz...
Tam jezdí republiková špička a je to prakticky placka. Mě se tam podařil průměr okolo 20 km/hod, na velké, ale jinak běžné koloběžce. Takže tvoje rychlosti na malé koloběžce jsou velmi solidní.
Nemám na koloběžkách tacháče, ale mají stejnou hmotnost zhruba 10kg a jedna je 16/12 a druhá 20/20. Na té twentyně to drtím rozhodně na míň odrazů, při mé slabé kondici tohle poznám naprosto spolehlivě :-D
Z mírňounkého kopečka - bez odrážení - jsme porovnávali 26/20 a 16/12. Obě v pořádku, nafoukané na maximum, stejný typ pneu. Já jsem na obou jel rychleji než manželka, jen rozdílem váhy cca 30 kg. Rozdíl jen v rychlosti podle velikosti kol není na dobrém povrchu nikterak výrazný, co se výrazně liší je celkový projev, přejíždění nerovností, držení směru.
Tak jsem se rozhodl vyhodit staré, "levné", nekvalitně a špatně navržené brašny SA508, které naprosto selhaly na rodinných kolách. Ale mám twentynu a vlastní brašny by neškodily, že. Brašny díky otevřeným závěsným háčkům vyskakují za závěsu a dolní háček není kam uchytit.
A protože máme po nákupech nosičů nadbytečné díly, jako použitelné očka pro záchyt spodních háčků brašen, tak jsem je použil. Pracovní itineář jako obvykle na Burešově rajčeti.
https://arnost905.rajce.idnes.cz/Kutilstvi_na...
Tak mi soused Vlastík udělal M5 díry se závitem pro jistící šrouby. Nyní už nepovyskočí :-D
Na ty brašně to je hezká vychytávka. Blbě se to bude sundávat. Ten nosič je normálně určen pro zátěž do 10 kg a to zvětšení otvoru na tom nosiči je zeslabení, které tu nosnost spíše sníží. Kdysi jsem to řešil tím, že jsem v místě dolního šroubu pověsil kroužek na klíče a za ten zachytával ten dolní háček brašně. Ale pak jsem se praštil přes kapsu a koupil ty nosiče na přední vidlu a věším na to ortlíby, ty menší přední.
Tady je trochu vidět naše řešení nosičů....700 km bez ztráty kytičky :-)
Perfektní :-D Jen by mně ještě zajímal detail toho úchytu vozíku :-D
To je jednoduchý...to trubky co tvoří zadní vidlici navaříš matku M12 a k ní se dá přišroubovat ledacos
Asi takhle...
Takhle naložená koloběžka a všechno na přední kolo, to asi musí být náročné na vyvážení a přesné rozdělení věcí co kam dát aby se s tím člověk příliš nepral a nepřetahoval s řiditkama, nebo ne?
Tak tohle jsem nikdy neřešil...a vždycky bez problémů
Ten nosič je v pořádku použitelný do 15kg, které asi nikdy nevyužiju, pokud nevyrazím vandrem, na který už bych teda balil naše zadní oertlibky. Ty SA508 po opravách a úpravě na městské odrážení stačí. Ta uchycovací díra očka je uprostřed sváru, takže tuhost neovlivněna. Primárně je to určeno pro bundu, petky s pivem a nějaké jídlo na mé soukromé kulturní akce typu sledování hororů a sci-fi filmů v některý páteční večer s kamarádem. Manželka tomu říká chlastání :-D
Výběr předního nosiče zvládajícího trojkombinaci na 20" vidli kolobky mi ani nepřipomínej. To bylo psycho :-D
Ideálně jsem to chtěl mít jako ten borec, co pro Adru koloběhal tou Ásií, ale nikdo mi na mé konkrétní technické dotazy neodpověděl. Ani ten borec a ani z Yedoo.
https://www.yedoo.eu/cs/clanek/s-kolobezkou...
AV mi sice určil typ profi nosiče, ale byl mimo moje možnosti cena/využití a neznám ten způsob uchycení na hlavovou trubku, bo mám obavy, že po rozmontování hlavového složení, kdy neznám ani typ, bych to nedal bez cizí pomoci zpátky dohromady.
Dneska bych si jako první kolobku kvůli tomu koupil v geometrii 26/20.
Mám 26/20 Kostku a dneska bych asi šel spíše do Mibo, protože má na přední vidlici navařenou matku na přišroubování nosiče. Ale ten nosič sám je v ceně 2K což je zase docela dost vysoká cena. Na tu lítačku jak to popisuješ jsem ten SA přední nosič měl taky a stačil. nějaká náhradní duše, bunda, svačinka a tak to pobral. Ten dražší nosič jsem už kupoval s cílem sbalit se na pár dnů, ponivač většina turistických značek vede po asfaltu a koloběhna se do kopca tlačí, z kopca jede sama a po rovince se střídavě odstrkuju tu levou tu pravou nohou :-)
Tak Mibo považuju za výrazně pevnější než mou historicko twentynu :-)
Jezdil jsem dlouho na Kostce Tour 26/20 první generace, i bagáží. Před rokem jsem inovoval na Morxes Sport 28/20. Dal jsem na ní hříšně drahý nosič Tubus Tara a brašny Ortlieb Back Roller city. Nosič přežil bez újmy ránu, kdy mi přední kolo propadlo mezi podélnými trámy na lávce a zastavilo se až o úchyt nosiče (ráfek byl na výměnu). Teď jsem za tři dny projel podle tří řek (Jizera, Labe, Cidlina, Labe) 300 kilometrů, hodně po pěšinách a naprostá pohoda. Nic nepadá, neklepe se, brašny nepřekážejí. Na Morčeti se cítím líp než na Mibu, ale to je hodně subjektivní.
Pro mne každopádně zajímavá informace. Morxes sem ještě ani nevyzkusil, takže tvoje pozitivní recenze je zajímavá.
Uvažuji o nové koloběžce pro syna. Je vysoký 194cm a váží už okolo 100kg. Jeho stávající koloběžka je ocelová Yedoo s koly 20" a 16". Jezdí s ní jen po Praze.Když jí porovnám se svou duralovou Yedoo stejných rozměrů, tak ta jeho je strašně pružná a to vážím jen 70kg. Mám z ní dojem trampolíny.
Jakou lepší koloběžku podobných rozměrů bych měl synovi vybrat?
Nakonec to stejně půjdeme zkoušet do Světa koloběžek na Chodov. Ale tam nemají všechny typy a bylo by škoda nějakou skvělou vynechat.
Spoustu recenzí na koloběžky najdeš tady: http://priblizovadla.cz/
Jinak to určení po Praze může být jak motání v centru tak ježdění po cyklostezkách na okraji. Mě ta velikost 20/16 připadá jako takový nijký kompromis. Na delší svezení je lepší alespoň 26/20, na kratší a kombinaci s dopravou máme skládací 16/16. Podle dráhy by měla být bezplatná max 12/12, ale se 16/16 jsme nikdy problém neměli. Konkrétní značka je i o pocitu, každý to cítí jinak.
Na ty moje "kilometry" bych si v případě používání jediné kolobky jako novou koupil skládací mibo univerzálního rozměru 20/20, bo je to ještě obratné a s přiděláním nosiče vhodné i na přískokové vandry s cestou vlakem. Jinak bych si dokoupil ojetou taky 26/20 a dáš za to zhruba 5000k.
V recenzi na Yedoo Friday, kterou mám já,
http://priblizovadla.cz/yedoo-friday-podrobny-test
, se píše, že je exelentně tuhá a má zvláště tuhé stupátko. Dokonce tam píše, že jí až tolik nehustil, aby alespoň trochu pružila. Jsou ostatní koloběžky také tak tuhé? Nebo to není zase tolik rozhodující?
Tak pokud kolobka "pruží", tak se vlastně odraz skládá ze dvou částí, nejprve napneš "pružinu" a napodruhé zbytkem energie popoženeš kolobku. Na kilometrové vzdálenosti rozhodně tuhou kolobku.
No u odpružené vidlice u kola to tak vůbec není. Když jedu po asfaltu a zamknu přední vidlici, tak se mi kolo asi tak o 3km/h zrychlí. Prostě to jen žere energii.
A nepřeháníš trošku? ;-)
Já na horském kole rozdíl zamčená/plně odemčená přední vidle na rovině po asfaltu na rychlosti nepoznám. Zamykal jsem do prudkého asfaltového kopce při závodě a i tam je otázkou, jestli mi to fakt nějaké vteřiny ušetřilo...
Obecně ale určitě ano, každé pružení (zvlášť to tlumené) znamená ztrátu energie...
Ne nepřeháním. Chová se mi to to přesně takhle.
Jakože ve spurtu ze 67 km/h na 70 km/h nebo kolik? :-D
Jakože když jedu například 25km/h, tak se to zvedne cca na 28km/h.
Mám vzduchovou vidli a hardtail. Je nafoukaná na citlivější pružení než je běžné na obyčejných crossech, ale při jízdě po rovině se to pocitově nehoupe. Přesto je to znát. A podotýkám, že mám nemocné koleno a tak šlapu v klipsnách a snažím se o rovnoměrné a kruhové šlapání. Na válcích jsem nikdy nejezdil a tak ta kruhovost může být občas ledasjaká.
Příjde mi to divné. Na válcích jsem taky nikdy nejezdil, určitě nešlapu ideálně (spíš naopak) a rozdílu v rychlosti na rovině jsem si nevšimnul ani na MTB ani na Ibexu.
Někdy to pro zajímavost zkusím, ale 25->28 je fakt obrovský rozdíl, čekal bych jen nějaké desetiny...
Tak to je něco špatně. Při správném šlapání by se odemknutá vidle na asfaltu neměla ani hnout. Já ji zamykám jenom v prudkém a dlouhém stoupání a to jen proto, abych si chvilkami stoupl a odpočinul zadku. To je snad jediný moment, kdy by se odemčená přední vidle rozhoupala.
Tak nemusí to být jen prudký kopec, když jedu za azubem, tak vidím jak se zhoupne zadní vidle při každém šlápnutí.
Že zadní vidle má snahu pracovat při šlapání, bych nezpochybňoval, to je důsledek napínání řetězu, ale on psal o přední vidlici, což mi přišlo divné.
Na horským kole, když budu šlapat ve stoje, tak jo, to přední vidlice pružit může, ale při běžné jízdě pro pohyb nevidím důvod...