reklama

Úprava kola

Ahoj potřebuji radu při výběru nových dílů na kolo. Jezdím prakticky všude kolo mám na cykloturistiku. Jezdím jak silnice tak terén mám MTB ale je v základu (žádná výměna tak jak bylo koupené tak je). Potřebuji poradit jaký střed osy koupit (prioritou je odolnost při záběru do prudkého kopce) dále pak nové výplety s vysokou nosností a nové pneu a duše. Na kole běžně vozím 20kg brašny. Prioritou je vysoká odolnost.
Mnou vybrané díly:
Střed osy: https://www.bike-eshop.cz/ctyrhran/osa-stredova... NEBO https://www.bike-eshop.cz/ctyrhran/stredova-osa...
Výplety:
https://www.bike-eshop.cz/zapletena-kola/kolo...¨
Pneu:
https://www.kilometry.cz/cyklo-turisticke...
a nebo poraďte jaké aby to po silnici jelo a poradili si i terénu. Děkuji

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 18.09.2018
Autor: Jirka.K969
  • Re: Úprava kola

         

    20kg náklad je cestování nalehko, na to myslím snad ani žádných specielních zodolňovacích úprav netřeba. Nebo jsou s kolem nějaké problémy? Dal bych jen pláště s protipíchácí ochranou pokud tam takové nemáš.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.09.2018
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Úprava kola

           

      ano 20 kg náklad po silnici je ok ale v terénu je to jiná prudké kopce často ani nejedu po cestě. Problémy s kolem jako takovým nejsou rám vydlice atd jsou super. Po posledním výletu ale zlobí osa středu kola je tam vůle vše jsem dotáhl zkusil naklepnout páky ale kýve se to na ose je to cca vůle 3mm. stejně to ale vadí protože když se to potom někde vysype můžu hodit kolo na záda i s batohem a jít pěšky. Pneu mi přijde že se extrémně valí po silnici ale jsou nafoukané dost proto bych chtěl tužší odolnější pneu s lepším vodícím vzorkem na silnici ale musí být i do terénu a výplety už chci měnit z principu za lepší opět kvůli odolnosti.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.09.2018
      Autor: Jirka.K969
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Úprava kola

             

        Taky rád sjedu z asfaltu do přírody, a ani tam s brašnami nemám problém. Asi to ale bude hodně individuální. Jinak na cykloturistiku jak silnice tak terén se mi hodně osvědčil Schwalbe Land Cruiser – uprostřed běhoun, po stranách špunty, ochrana proti defektu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.09.2018
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Úprava kola

             

        Na nosiči 20 kg + kolik vlastních kilogramů?
        (měl-li bych soudit podle sebe, pak 130 kg)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.09.2018
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Úprava kola

             

        80kg vlastních +20 kg batoh na nosiči. Brašny nevozím protože se dostávám do míst kde kolo nestíhá tak musím po vlastních a v brašnách je mi materiál tak nějak k ničemu + hrozí že by ho někdo mohl ukradnout. Takže kolo se odstaví zamkne zakryje celtou a listím atd. atd. problém je ten že zátěž není rovnoměrně rozložena a váha je celá na zadním kole.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 19.09.2018
        Autor: Jirka.K969
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Úprava kola

               

          Když jedu nalehko jen s 20kg v trojkapse na nosiči za zadkem, jediné trochu mínus je že nevyšlapu to co bych dal mít i předek zatížený – po zadním kole jsem se ještě tancovat nenaučil :-). Jinak drát mi za posledních 15 let prasknul jen jediný – letos v létě ale to jen když jsem ten den už asi po třicáté kolo přehazoval přes plot – tenhle byl trochu vyšší – a drát se přitom zachytil o sloupek a nevydržel.

          Když někde kde kolo nestíhá ho odložíš zakryješ a zamaskuješ a pak se k němu zase vracíš, to těch 20kg mezitím s sebou všude vláčíš na zádech? Já pro tyhle účely vozím malý batůžek který když jedu tak se veze spolu s brašnami, jen když kolo v roští na mne čeká tak ho beru na záda.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.09.2018
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Úprava kola

         

    Bylo by fajn popsat výchozí stav a co konkrétně ti nefunguje nebo vadí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.09.2018
    Autor: xtonda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Úprava kola

           

      Výchozí stav je takový že jsem cca před 3 roky koupil nové kolo a jezdil bez zátěže. Jenže časem se z odpoledních vyjížděk staly týdení akce a z 30 km se začalo pomalu jezdit od 80km do 130km za den. Vše je v základu tak jak to bylo koupené. Fungovalo vše až do víkendu kdy jsem málem nedojel střed osy se rozsypal a já začal uvažovat o tom že pokud nedám lepší díly tak mě to někde nechá. To je celé potřebuji jen poradit s díly co má smysl a co ne.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 19.09.2018
      Autor: Jirka.K969
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Úprava kola

             

        Mnou vybrané díly:

        Výplety: https://www.bike-eshop.cz/zapletena-kola-cross...

        Střed:https://www.bike-eshop.cz/ctyrhran/osa-stredova...

        Pneu:https://www.bike-eshop.cz/plaste-a-galusky...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 19.09.2018
        Autor: Jirka.K969
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Úprava kola

               

          Pokud chceš vysokou odolnost, tak si nech zaplest něco na 36 drátu.
          Já mám ráfky force disc basic, vepředu náboj XT, vzadu nějaké deore 525, 2mm nerez špice. A v podstatě nevím, co je to centrování :-)
          A to vážím kolem 115 kg plus tahám nákupy z obchodu

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.09.2018
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Zadní kolo

               

          pokud chceš odolné zadní kolo, tak si ho postav
          - ráfek: dvoustěnný,kalíškovaný (ne nýtovaný) 36 děr
          například - remerx grand rock
          - výplet: DT Alpine III . nic jiného.
          - zadní náboj... asi bych volil ložiskový,
          nejlépe 4 ložisko i když já mám 2 ložiskový,
          Ten Novatec co jsem dával já se už nevyrábí,
          takže pokud má někdo něco konkrétního....
          Paradoxně bych doporučoval nebrat DT.
          vlastní, špatná, drahá zkušenost.

          Zadní kolo dle popisu najelo se mnou 12 tis km
          pouze s 2 docentrováními (po cca 500 km a po první sezoně) a s jedou výměnou ložisk, spíše preventivní, po 8 tis km. Zatížení 110+20 kg použití turistické.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.09.2018
          Autor: cibi
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zadní kolo

                 

            Aký je rozdiel alebo výhoda kalíškovaného oproti nitovanému. Na samodomo leho som dal Remerx Better 622-ku, nerez špice 2mm CN spoke (už praskli 4ks asi urcite sú činske ), to mi doporučili (ten ráfik) Remerx-áci. Dík

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 20.09.2018
            Autor: palot
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zadní kolo

                   

              nýtovaný ráfek má "zesílenou" jednu stenu
              Kalíškovaný ráfek má kalíšek který ti propojuje
              vnitřní a venkovní stěnu, tj síla od špice se Ti roznáší na větší plochu.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 20.09.2018
              Autor: cibi
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zadní kolo

                   

              obrazek Ti to ukáže asi nejlépe.
              (bývalo to i na remerxu, ale teď to zmodernizovali a není tam...)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 20.09.2018
              Autor: cibi
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zadní kolo

                     

                Ďakujem pekne za vysvetlenie. Škoda, že som si to nikde nevšimol. Bol by som asi pred rokom kúpil radšej silnejší.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 20.09.2018
                Autor: palot
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

410 cyklistů (13 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024