reklama

Silniční přesmykač :-)

Nutně potřebuji nový přesmykač na fitko, kde mám převody 3 x 9.
Projel jsem řadu e - shopů a výsledek je ten, že sehnat přesmykač primárně určený na 3 x 9 převodů v současné době už nějak nejde. Vývoj holt pokročil, takže se nabízí 2 x 10, 3 x 10, 2 x 11...
Preferuji shimano, a tak jsem se rozhodl pro Shimano FD - 5703. Ten je ale primárně určený pro 3 x 10 převodů (popřípadě bych vzal i tiagru, ale ta je také primárně na 3 x 10).
Takže se vás dovoluji zeptat: bude mi tenhle přesmykač chodit i na 3 x 9 převodů (když je ten řetěz trošičku širší)?
Dík :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2015
Autor: Airline
  • Re: Silniční přesmykač :-)

         

    Pan Lorenc tvrdí, že bude.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.06.2015
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Silniční přesmykač :-)

         

    Chodit by to mělo. Jen to při větším křížení řetězu bude zřejmě řetěz škrtak o bok vodítka. Je totiž užší. Mohly by pomoct kombinačky a vodítko trošku upravit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.06.2015
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Silniční přesmykač :-)

           

      Dík za názor :-).
      Tenhle přesmykač právě úzký není - prodejce ho na internetu popisuje naopak jako "širší provedení". Současně tam ale píše, že je určen VÝHRADNĚ pro 3 x 10 převodů - což mi nějak rozum nebere, proč by neměl vzít i 3 x 9?
      Na bike-foru.cz jsem se dneska dočetl, že někdo potřeboval na horáka 3 x 9, nesehnal to, takže prodejce mu doporučil 3 x 10, že to prý bude chodit bez problémů, ale nechodí, nejde mu to vyladit, a ostatní mu v diskuzi dávají zapravdu, že to nejde. Mám obavu, aby to v případě silničního přesmykače nebylo obdobné.
      Zítra to proberu v mém cyklouši, když mi to schválí, tak vezmu ten 3 x 10 (holt bude to průzkum bojem), no a když to nebude chodit, tak to fitko přestavim z 3 x 9 na 2 x 10 (vepředu kompakt 50/34, vzadu desítková kazeta, zatím nevím, jak těžkou/lehkou). Fitkový řazení 2 x 10 mám jedno nové v mých zásobách, takže koupit jenom kliky, kazetu a smyk 2 x 10 - nicméně to už bude několik tisíc korun a to se mi zrovna nechce dávat.
      Ale šíleně mě se.e, že prostě z trhu vymizely silniční smyky 3 x 9, dyť těhle kol jezdí hodně...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.06.2015
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Silniční přesmykač :-)

             

        Jo, a ještě bych musel koupit desítkovou přehazovačku - to už je teda láce...
        Ještě popíšu, jak došlo k tomu, že sháním ten přesmykač: na fitku jsem měl kliky FSA 52/42/30 zubů, no a ty dva velké převodníky 52/42 na mě už v kopcích začly být někdy dost těžké, byl jsem z nich utahanej, takže jsem nedávno koupil u Gebhardta převodníky 50 a 39 zubů a ty dva velké 52/42 jsem vyměnil. Prostě z klik 52/42/30 jsem udělal 50/39/30. Nové převodníky tam padly jak prd.l na hrnec, paráda, měl jsem z toho trochu obavy, ale Gebhardt prostě umí - ovšem původní smyk (i když jsem ho posunul trochu dolů, aby byl cca 2 - 2,5 mm nad velkým převodníkem, prostě jako při montáži nového) to odmítl vzít. Přiznám - nechápu proč. Je to origo shimano přesmykač na trojpřevodník a je na něm nálepka 9 speed (kazeta zůstala), mělo by to teda chodit - a prd. Ten smyk je takový úzký a vnitřní bočnice má směrem k řetězu takové prolisy, přičemž ten horní prolis je dosti hluboký, a nechce pustit řetěz ze středního převodníku na velký, kousne se to tam. Takže proto sháním nový smyk.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2015
        Autor: Airline
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Silniční přesmykač :-)

               

          A ty stare a nepotrebne prevodniky 52 a 42 jeste mas? :)

          Nechtel by ses jich za nejakou prijatelnou cenu pripadne zbavit? Mam totiz taky FSA 52/42/30, tak bych si je mohl schovat na vymenu :)

          Jakou maji pripadne roztec vedlejsich sroubu?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Silniční přesmykač :-)

               

          Možná je potřeba ten přesmykač dát trochu výš. Když je smyk moc nízko, tak má řetěz občas tendenci se zapříčit mezi smyk a vyšší kolo. Nastává to při řazení na větší talíř.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Silniční přesmykač :-)

               

          To musí chodit, nevidím nejmenší důvod proč to nejde. Musíš si s tím trochu pohrát. Já teď taky trochu laboroval s přesmykem na jednom lehokole a nechápal, proč jde tak ztuha, když na druhém s takřka stejným duálem to chodí jak víno. No vyměnil jsem bowdwn, lanko a udělal ještě jiné pokusy a nic. No nakonec to byloblbým uchycením lanka pod šroubem přesmyku, najednou to maká jak má.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.06.2015
          Autor: Holfi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Silniční přesmykač :-)

                 

            Nechodí a nechodí a nechodí! :-)
            Zkoušel jsem to nastavit jako při montáži úplně nového smyku - nejde to. Zkoušel jsem to výškově posunovat - nejde to. Prostě převodníky 52 a 42 to vzalo, zatímco kombinaci převodníků 50 a 39 to nebere. Přesněji: je-li řetěz na středním převodníku 39 zubů, tak nelze přehodit na velký převodník 50 zubů, vždycky se to kousne na těch prolisech na vnitřní části vodítka. Dneska jsem to byl konzultovat tady u mě v cykloservisu, tak mi řekl, že se s tímhle už setkal, že smyk na velké převodníky vůbec nemusí padnout na převodníky (jen o pár zubů) menší.
            Současně mě ale nepotěšil - smyk 3 x 10 zřejmě skutečně nepůjde vyladit na 3 x 9. Sice jsem si ho objednal, ale uvidí se.
            Takže už jsem si na e - shopu našel komponenty na přestavbu na 2 x 10 (přehazku, kazetu, smyk, kliky, řazení mám) - vychází to na cca 4000,- Kč (tiagra). Mimochodem - s tím jak píšeš "blbé uchycení lanka pod šroubem" jsem měl kdysi také potíž - stačilo dát lanko z opačné strany šroubu (rozdíl cca 3 mm) a bylo to ok.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.06.2015
            Autor: Airline
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Silniční přesmykač :-)

                   

              S tím lankem a šroubem je vysvětlení jasné, mění se velikost páky přesmykače a tím i celkový převod mezi pohybem řadicí páčky a pohybem přesmykače. Při nekompatibilitě převodu se tímto dá převod optimalizovat.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.06.2015
              Autor: Brahma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Silniční přesmykač :-)

               

          Když na zvednutém kole budeš zlehka točit pedály a přehazovat na velký talíř, tak se to kousne kdy? Naběhne řetěz na první zuby velkého talíře a současně ho nakřivo přimáčkne smyk přesmykače a zablokuje ho nakřivo? Pak kousek zvedni přesmykač. Nebo to smyk nacpe někam pod talíř, že to vůbec na ty zuby nenaběhne?
          Smyk by měl namáčknout nýt řetězu do U prohlubně na boku talíře. Na zvedání řetězu má smyk na vnitřní straně prolis, který řetěz vede a zdvihá. Zachycený řetěz v U se ztotožní s vyšší obvodovou rychlostí většího talíře a současně by ho měly výčnělky za touto prohlubní zvedat vzhůru k zubům. Když to budeš pomalu sledovat, tak přijdeš na důvod, co se děje špatně. Já bych si typnul, že máš špatně výšku toho smyku. Nedrž se poučky o výšce smyku nad největším kolem, ale uprav to podle funkčních vztahů. Pak to třeba začne chodit. Ta pomocná poučka je v tvém případě zjevně nefunkční.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.06.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Silniční přesmykač :-)

                 

            Jo, odzkoušet i divnou pozici, Ladil jsem 3tác, smyk docela dost nad velkým (6-7 mm),funguje to bezvadně. Bylo to ale jednodušší, rám bez návarku, takže jsem použil nový Alivio (je 3x9)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.06.2015
            Autor: iiki
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Silniční přesmykač :-)

                 

            Než jsem na expediční kolo sehnal ten pravý, nahromadilo se mi v šuplíku asi pět použitých, experimentálních přesmykačů. Experimentováním všelijak zohýbaných, obroušených..
            Někdy není to legrace, dát do provozu atypickou kombinaci.
            V mém případě se jednalo o silniční trojpřevodník, 50, 40, 27z, všechny placky ve tvaru elipsy, navíc v kombinaci s klasickou páčkou na rámu od shimana.
            Ty přesmykače tak nějak fungovaly všechny, ale po pár dnech jízdy na těžko bych z nich byl na nervy, musí to poslouchat na slovo, jinak je to akorát pro zlost.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.06.2015
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Silniční přesmykač :-)

                   

              Jo eliptické talíře, to je asi jiná. Tam to bude fungovat kdoví jak. Možná to má poměry lepší, možná horší. Ale řešený případ je snad kruhový :) Tak to snad bude fungovat standardně a tudíž by to mělo být odladitelné. Promiň, že tvou zkušenost částečně zpochybňuji, ale eliptické talíře ve mně vzbuzují nedůvěru.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.06.2015
              Autor: Brahma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Silniční přesmykač :-)

                     

                Eliptické převodníky jsou boží, můžeš si vybrat, ve které poloze pedálu odvedeš největší práci. Což teda můžeš částečně i u kruhových převodníků, ale s elipsou je to lepčí. Teoreticky by šlo vyrábět i převodníky nepravidelných tvarů, které budou zatěžovat každou nohu jinak.
                Jenže to není nic pro zdravé cyklisty, kterým to dobře šlape, oni si pak myslí, že nemají důvod experimentovat.
                Řetěz na ně kupodivu nabíhá líp, než na kruhové, můj problém byl spíš v tom netypickém počtu zubů a taky jsem mezi přesmykač a zadní kolo potřeboval narvat blatník.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 16.06.2015
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Silniční přesmykač :-)

                       

                  A jakou má ta elipsa výstřednost, a jak se to natočí vůči šlapkám? Natočení asi bude pevné a dané výrobcem, že? Hlavní osa elipsy je totožná s "osou" klik?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 16.06.2015
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Silniční přesmykač :-)

                         

                    Největší zátěž mám nastavenu kousek za vodorovnou polohu klik.
                    U 50zubového největší poloměr odpovídá zhruba 53zubům a nejmenší 47zubům.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 16.06.2015
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Silniční přesmykač :-)

                         

                    Já si myslím, že šlapkám je nějaká výstřednost elipsy u klik naprosto u brusele. Většina ani neví, co to je. Je zajímají prachy, co za ten sex dostanou... ;-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 16.06.2015
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

346 cyklistů (14 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024