reklama

Nový Favorit - řemenový pohon

Ahoj Nákoláci :-) Díval jsem se na nový modely Favoritu. Krásný designovky. Místo řetězu je tam použitý karbonový řemen, má toto řešení nějaké nevýhody oproti klasickému řetězu?

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 16.03.2015
Autor: Sety
  • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

         

    Je tam jedna velká výhoda - nespadne ani nepraskne řetěz.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.03.2015
    Autor: Pepíček
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

           

      A přibližná výdrž?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.03.2015
      Autor: Sety
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

             

        Menší váha, nemusíš mazat, výdrž dvacet tisíc km (info z cykloprodejny).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.03.2015
        Autor: básník
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          Cykloprodejnou uváděná výdrž je, dle mého, podhodnocená.
          Ozubený řemen, užívaný v motorech (je širší x víc kladek, větší rychlost, větší přenášený výkon) má uváděnou životnost najetých 120t.km (VW)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.03.2015
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

         

    Škoda, že´s nepřidal odkaz.
    O ´návratu´ Favoritu se mluvilo v roce 2012 (2013)
    http://nazory.euro.e15.cz/rozhovory/richard...

    , ale od té doby ´ticho po pěšině´ ...

    výhody: tichý, netřeba mazat, průtažnost (u bicyklu) vzhledem k přenášenému výkonu blížící se nule, dlouhá životnost

    myšlen ozubený řemen
    8-)
    ------------------------------
    nevýhody: změna převodu - variátor = značné ztráty, planetová převodovka (Sachs, Sram, Shimano, Rohloff) těžká

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.03.2015
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

           

      http://www.favorit.cz/favorit/technologie

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.03.2015
      Autor: PepikW
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

             

        "Řemenový pohon na jízdním kole má z pohledu jezdce velké množství předností: řemen je výrazně lehčí než klasický řetěz (až 4x), má až desetkrát delší životnost, není potřeba ho mazat, neušpiníte se o něj, nikdy nezrezne, nespadne, ani se nepřetrhne, nevyžaduje každodenní údržbu.
        Jízda na kole s řemenovým pohonem je hladší, lehčí a naprosto tichá. Na druhou stranu je řemen výrazně dražší a klade vysoké nároky na přesnost výroby i tuhost rámu kol."

        Typicky výhody, které využije závodník. Používá se, alespoň tam, kde se nepoužívá řazení, tedy např. dráha, bikros?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.03.2015
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          Při 10x delší životnosti není cena vyšší.
          K porovnání:
          http://www.tyma.cz/produkty/ozubene-remeny/

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.03.2015
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          Porovnávají hmotnost řemenu s průměrným řetězem nebo s nějakým top modelem?

          A o jedné, vcelku podstatné, vlastnosti řemenu se nezmiňují. Nemá takovou tuhost jako řetěz, prostě se protáhne, špalíky zdeformují. BFU to nepozná, ale takový dráhař už jo. A ten nejspíše není zvědavý na gumovou odezvu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.03.2015
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

                 

            Sem si myslel, že v tom bude nějaká zrada...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 16.03.2015
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

                 

            No ono to není kolo pro dráhaře, že?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 16.03.2015
            Autor: Brahma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

                   

              1:8 do vitrínky ale dobrý :-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.03.2015
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

                     

                jo do vitrínky určitě. Za ty peníze to na ježdění po městě není a jinam už teprve ne. Rozhodně je to hodně snobské kolo a pro snoby je to určené.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 16.03.2015
                Autor: Brahma
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

                   

              Odpovídal jsem na Joeovu otázku.

              Obecněji by mě zajímalo co myslí "sportovním kolem pro překonávání limitů".

              Spurter s tímhle kolem limity nepřekoná (stejný problém jako u dráhaře). Subtilní vrchař také ne, devět kilo váží zimák s blatníkama a nikoliv letní jednice. Vytrvalostní jezdec také ne, vnitřní odpory nábového řazení budou určitě větší než u klasické přehazovačky, takže by mu to zbytečně bralo energii.

              Jako městská designofka asi dobrý, ale na to stačí ocel a nepotřebuje k tomu drahé uhlí.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.03.2015
              Autor: Hrabosh
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

                     

                Patrně hovoří o cenových limitech :)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 16.03.2015
                Autor: Brahma
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

             

        Zajímal by mne rozsah převodů té planetové převodovky a velikost primárního ozubeného kola u šlapek. Zkrátka jak je to zpřevodováno. Také to integrované svícení neuvádějí žádné parametry. To co je na tom webu je reklama a nikoliv technická specifikace.
        Rámy budou dělat na míru každému jezdci?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.03.2015
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          Je tam Alfine 8 nebo 11 (307% resp. 409%), převod 46/26 nebo 50/26.
          Ano, sedlovka je stavitelná +- pár milimetrů, aby se to náhodou nedalo prodat nebo poslat dál v rodině.
          http://www.favorit.cz/technicka-data
          Celé mi to přijde jako leštěný prd. Snad slušný rám, tuctové vybavení a to celé prodávané za násobek výrobní ceny. Dobrý je to tak pro ministra, kterej na tom bude jezdit na zasedání vlády.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.03.2015
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

                 

            Ten má asi lepší a na tu strašnou dlažbu okolo ministerstva i vhodnější. Leda že by jako Zeman chtěl sedlat pouze české výrobky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 16.03.2015
            Autor: Brahma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

           

      Citace p. Galoviče(Favorit), z toho článku na nějž odkazuje AV:
      "Budeme dělat kola pro běžné lidi, ne pro závodníky a sportovce. Jde nám o užitkové vlastnosti, aby měl člověk kolo rád a chtěl ho používat..."
      A tomu milí přátelé odpovídá i cena:
      od 55.700,-
      neboli jak píšou ti filozofové značky - cituju:
      "Favorit vždy stál přibližně dvojnásobek průměrné měsíční mzdy."
      To už je levnější dánská Biomega s elektronickým 8-kvaltem.
      Tam aspoň ví, že řadící lanko vždy reaguje na teplotní výkyvy a zapřičiňuje neustálé rozštelovávání planetovky, která je na to velmi háklivá - oproti klasice.
      Dále cituji:
      "Karbonový rám je o více než 1kg lehčí, tužší a hodí se spíše pro sportovní jezce, nebo pro osoby, pro něž je manipulace s lehkým kolem důležitá. Ocelový rám je pružňější, a tudíž jízda na něm pohodlnější."
      Jestli je Favorit oceláč pružnější než karboňák, pak asi inženýři ve Fáčku udělali někde chybu - řekl bych že něco jako zbytečné bazírování na trubkách, resp. trubkách malého průměru - tomu by i odpovídala hmotnost, která je asi o 1kg vyšší než by s planetou měla být.
      A tu sedlovku spojenou s rámem si můžeme strčit víte kam.
      Do vidle můžem nacpat maximálně 25mm pneu -což určitě ocení nejeden Holanďan, který je zvyklý na super stezky...
      Takže proč tam máme kotouče, které si málokdo umí vyštelovat?
      Protože kdo nemá hydrauliku, jako by nežil.
      A nejvíc je ta kůže - po tom všichni prahnem, mít něco nóbl z Francie...
      :D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.03.2015
      Autor: single
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

             

        "Tam aspoň ví, že řadící lanko vždy reaguje na teplotní výkyvy a zapřičiňuje neustálé rozštelovávání planetovky, která je na to velmi háklivá - oproti klasice."
        Fakt? Tak to prosím neříkej mému Sram S7, protože on to jaksi neví. ;-)
        "Takže proč tam máme kotouče, které si málokdo umí vyštelovat?"
        Že neumíš seřidit kotouče, neznamená že je to složité. Naopak bych řekl, že seřidit hydraulicke kotoučovky je ultrajednoduche a během normálního používání ani není co štelovat.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.03.2015
        Autor: Suchoj
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          Seřizování brzd je o cviku.
          Kdysi kdosi zde naříkal nad problémy se seřizováním ´cantilevrů´.
          Měl jsem je na svém prvním krosu a pří třetím - čtvrtém seřizování jsem s nimi neměl problém.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2015
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          Sorry, jezdil jsem jen Alfiny 8 a 11 a obé s tím měly zásadní problém. Tvůj SRAM 7 může být v tomto lepší, ale nezlob se na mne, také proto mají Rohloffy dvojité lanko. Anebo si to nevědomky pořád šteluješ, ani o tom nevíš. Hydrauliky se seřizují jedna báseň, ale když je potřebuješ odvzdušnit, tak to může být problém řešitelný jen v servisu. Já si je vyštelovat umím, a věřím že ty též, ale je spousta lidí kolem nás, kteří neví. Pak taky nevím, jestli si zažil když ti háže axiálně kotouč - to taky spousta lidí neví, jak na to. Chci říct, že pokud takové Fáčko dá běžný člověk do servisu, tak není co řešit.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2015
          Autor: single
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          Nechci zveličovat nějaké skutečnosti, ale je jich pár zásadních -třeba příklad píchlé kolo. První věcí je, když chceš u planety vyndat a zandat zadní kolo: Jedná se o poměrně velmi nepříjemnou práci, kterou normální cyklista neznalý věci nemá šanci zvládnout. I mně jde kolikrát ten řadící systém nasunout až na popáté. Kdo to nikdy nedělal, tak neuvěří. Druhý příklad je pokud máš takto vyndané kolo a omylem si zmáčkneš brzdu, což se při manipulaci každému může stát. Může dojít k tomu, že ti jeden z pístků, který má menší odpor prostě vyjede a hotovo. Tyhlety srágory běžný uživatel neví, a proto to kolo není pro běžné lidi, ale pro snoby, kteří vědí prd a jezdí s tím do kavárny a do servisu, když je venku 20°C. Když píchnou, tak jim to musí zalepit gel uvnitř duše. Ale to kolo je normální "silnice" a vůbec nepotřebuje tyhlety nesmysly. Stačí jeden tác, přehazka na 10ku, klasické silniční brzdy a hlavně víc místa ve vidlici. Kdo nechce mít černý řetěz, tak stejně maže nasucho teflonem, a v dešti taková máčka nejezdí.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2015
          Autor: single
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

               

          To kolo mi připomíná jak jsem se bavil s bratrancem, který po mně chtěl, abych mu schválil nákup fulla Specialized v červené barvě za 150 litrů. Tak ano říkám - je to pěkné kolo, ale já pár spešlů měl, a už bych je asi nechtěl, protože byly poměrně málo tuhé. Dál jsem byl u repase zadní kyvky čtyřbod, a ani po repasi ta kyvka nechodila správně, prostě se kroutila tak, že se na tom nedalo jet. Jedině všechno zalepit. A on nato říká: "Ale víš, oni všichni kluci kolem mají tady ty kola, a je červené, jako moje Ferrari. A já na tom najedu za rok tak 600 kiláků..." Chápeš co chci říct, místo aby Favec dělal kola, které jsou technologicky na výší, ale jednoduché a praktické držáky, tak dělá snobárny, které nemají hlavu ani patu, a výsledek je že lidi co fakt kolo jezdí celoročně ve velkým, tak o to ani nezavadí - je to škoda, a není to jen můj názor.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.03.2015
          Autor: single
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

         

    Tak jsem se podíval na ten odkaz - nádhera! Hlavně se mi líbí ty první dva modely, ten třetí (s takovým podivným rámem) už méně :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.03.2015
    Autor: Airline
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

         

    Na co si to hrajou za ty prachy ? Připomínají mi průserovou Jawu, která furt čaruje ve slibech s litrovým, superluxusním zázrakem, přímo konkurující baworákům a nejznačkovějším japoncům - a pak z ní jen občas vypadne nějaká neprodejná hrůza zbastlená ze starých zásob a čínských napodobenin.

    Ten řemen vypadá sice efektně, určitě je fajn na nějakém tom snobském městském "chopru". Ale na sportovním kole ? Každý jeden zoubek řemenu při dosedání do ozubené řemenice bude mít nějaký nezanedbatelný odpor. A těch zubů je vepředu i vzadu dost. Ne nadarmo se používá dobře namazaný řetěz, kdy kulatý díl za podpory oleje pěkně klouzne po hrance zubu. Minimální odpor. Proti tomu "gumovej" špalek tře plochou o suchou plochu zubu...
    Samej propagační blábol. Stejnej, jako s tou "nepřekonatelnou" devítikilovou váhou :-))
    Kdo so potrpí na snobárnu od Petra Novague, budiž mu to přáno. A třeba se nachytá i někdo, kdo Novague nezná :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.03.2015
    Autor: ronda
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

           

      Ano, to je správná odpověd' a získáváte bod! ;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.03.2015
      Autor: krosmen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

         

    hm a cena takovýho fáčka? tipuju tak 150 t.

    nicméně stejně se spokojím se svým starym favorittem.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.03.2015
    Autor: chopper
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nový Favorit - řemenový pohon

         

    Koukal jsem na toho maníka a ten jede na řemenu.https://www.youtube.com/watch?v=Ey9_vNTH2G4

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.03.2015
    Autor: sete
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku

včera
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

včera
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…

Hledám: Parta cyklistů z Prahy

15.04.2024
hledá další do party. Od dubna do září jezdíme 1x za měsíc víkend natěžko, v srpnu máme cykloexpedici na 14 dnů.…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

197 cyklistů (3 přihlášení)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | včera

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024