reklama

Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

Jestli se zde ještě objevuje víc uživatelů tohoto zázraku, neuškodí zase jednou otevřít tohle téma a podělit se o zkušenosti, jak to chodí nebo nechodí, kdy měníte olej a kde ho nejlíp sehnat, kolik ho tam dáváte, jaký pastorek, kolik vydržel a podobně.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 06.11.2013
Autor: Radek
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    Mám s tím najeto asi 6000 km. Za tu dobu se trochu snížila hlučnost převodů, hlavně stupně 7, u kterého se subjektivně zdá, že to i líp jede.
    Ze začátku, když se přeřadilo na lehčí z 8 na 7, jelo se hned pomaleji, ale šlapalo snad i hůř. Teď je ale zas víc slyšet cvrkot volnoběžek.
    Konečně jsem vyměnil olej. Ten jsem koupil od Azubu. V sadě ale nebyl náhradní šroubek a injekční stříkačka, jak se jinde uvádí.
    Postupoval jsem podle rad zde http://www.thorncycles.co.uk/rohloffhuboil.html a taky návodu.
    Je to normální, že po tom propláchnutí se vysaje olej až tak kalný? Na tom videu je to vidět taky.
    Nejsou v něm naštěstí žádné úlomky, jenom je takový stříbřitě šedý. Ten nový je i po důkladném promíchání lahvičky spíš čirý.
    Podle rady toho angličana jsem tam dal jenom 15 ml, že víc není potřeba. Tím se sice něco ušetří na budoucí výměnu, ale co s ním, když proplachovací žádný nezbude. Asi nikdo neměl odvahu zkusit nějakou cizí kapalinu, že, já bych to taky nezkoušel.

    Zatím se nijak nezměnil chod řazení, které jde dost těžko. Rukojeť nemá žádné výrazné hrany a třeba bez rukavice se s tím zpocenou rukou prostě nepohne. Není to v bowdenech. Mám ten typ s externím převodem, který končí šestihranem a na něj se nasadí díl s lanky, který samotný chodí dobře. Další věc je velká vůle - přes půl řadicího kroku na obě strany. To taky není v lankách. Tahle vůle je už na tom šestihranu, který přenáší pohyb řazení dovnitř přes sérii ozubených koleček, prostě se to nasčítá. A jakou má mít tohle životnost, to bych taky rád věděl.
    V porovnání s chodem otočného řazení třeba u přehazky na DualDrive - nesrovnatelné. Když se na to ale zvykne, dá se s tím řadit dost rychle. Dobře se tím posiluje ruka, škoda že jenom jedna. A pravé rukavice mám už všechny skoro zničené :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 06.11.2013
    Autor: Radek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      Mám s Rohloffem najeto něco málo přes 1000 km za zhruba půl roku, takže olej jsem zatím řešil jenom potud, zda odněkud nevytéká. Hluk a zvýšený odpor sedmičky můžu potvrdit. To je prostě dáno konstrukcí. Stejně tak můžu potvrdit, že se hlučnost i odpory jednotlivých převodů s přibývajícími kilometry snižují. Chod řazení mi nějak těžký nepřipadá ani nemám poničené rukavice, ale to může být tím, že prostě mám větší sílu v rukách. Čas od času se mi stává, že se řazení jakoby "zakousne" a nejde přeřadit, i když převodovka v tu chvíli není pod zátěží. Řeším tak, že se s řadící rukojetí vrátím maličko zpět proti původnímu směru otáčení a pak už se obvykle přeřazení podaří bez potíží. Vůli v řadícím mechanismu potvrzuji též a také nemám pocit, že by byla na závadu při řazení.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.11.2013
      Autor: K2Bike
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    Já nevím přeně kolik na něm mám, ale třicet tisíc stoprocentně. Olej jsem koupil společně s pb a Jurimirem litr a podělil se na třetiny, jedna výměna olej/proplachovací kapalina vyjde na myslím 65 korun. Zpočátku jsem měnil po těch 5 000 km, poslední dva roky už za rok tolik nenajedu, takže měním vždy na jaře. Stejně toho půlka vyteče kvůli přetlaku, který vznikne když to vytáhnu z chladu na sluníčko. Ničemu to evidentně nevadí. Zkušenosti s chodem řazení mám podobné jen snad ta vůle kroku je u mne minimální (interní řazení) a rukojeť se mi také neprotáčí neb mám ještě ten starý trojhranný typ.
    Po několika bahenních lázních na čtyřiadvacítkách jsem napral wapkou bahno do ložisek, takže se odporoučely, vyměnil jsem si je sám. Byla to trochu náročnější operace, ale pacient nezemřel a vrní si spokojeně dál. Všechna ložiska dohromady - 5 ks - vyšla na cca 1000 korun. Viz fotky u mne na webu....
    http://www.kandrac.cz/foto/2010_08_23/index.php
    Pastorky kolik vydržely se moc nepamatuji, ale hádám, že nejméně deset tisíc určitě. Jezdil jsem je vždy z obou stran. Používal jsem nejlevnější řetězy za pár desetikourun, ale teď na poslední pastrorek jsem koupil novou C9 a na novém pastorku si sedla tak dobře, že po první sezóně nezapadne měrka dál než na první zoubek.
    Údržba prakticky jen roční (výměna oleje a bowdenů) + přechody na letní/zimní provoz spočívající v tom, že to otřu hadrem, dotáhnu lanka a docentruju kolo.
    Měl jsem to i na tandemu a podle mne není nic lepšího pro tandem. Mj. ten náboj umožňuje použít jednostranné vedení řetězu a tedy podstatně levnější kliky obou jezdců. 32 drátů stačí i pro naložený tandem s vozíkem.

    Já jsem spokojený, protože jakožto člověk velmi líný nemusím nic řešit, stačí vzít kolo a jet.

    PS: Od té doby co západoněmečtí soudruzi zmírnili limit na maximální kroutící moment v náboji používám už druhý rok převodník 37 zubů.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2013
    Autor: m
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      Tak výměna ložisek, to zírám. Nebyl k tomu potřeba nějaký speciální stahovák? Na fotkách ložiska nějak nevidím.
      Kdy ti z toho začal téct olej a odkud? Mně zatím nic neteče. Bylo to trochu mastné jenom kolem toho šroubku.
      V garáži už není zrovna pokojová teplota, tak jsem před výměnou oleje na to nechal chvíli bez dozoru puštěný fén. Ani tak nic nevyteklo, kde nemělo.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2013
      Autor: Radek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

             

        To víš, že samo od sebe to nešlo :-) Ty menší ano, ty jsem sundal rukou, ale ty hlavní co jsou v přírubách náboje musely dostat pár dobře míněných (a mířených) ran paličkou. Pokud se ale dobře pamatuji, tak větší problém než je vyndat bylo je tam zpátky řádně usadit.

        Olej teče přes gufera. Podle mne to souvisí s tím jak kolo myju wapkou a vždycky se mi dostane zrníčko mezi gumový břit gufera a osu a pak se to místo vydře a teče to. Nicéně mám ověřeno, ostatně to píšou i v manuálu, že i když všechen olej vyteče tak to sezónu v pohodě přečká - stačí olej co ulpěl na vnitřních částech.

        Kdyby to snad někdo potřeboval, tak mám někde napsané rozměry těch ložisek i gufer. A taky mám ten speciální stahovák na gufera. Ale myslím si, že zručný člověk ty gufera vymění i bez něj. Měly by se ale po obvodu lepit Loctitem.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2013
        Autor: m
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

             

        Ještě k těm fotkám, ložiska jsou na fotkách ještě v přírubách náboje, obě jsou vidět. Ty dvě menší jsou paralelně uvnitř duralového unašeče pastorku, vidět na fotkách moc nejsou. Páté ložisko jsem neměnil, bylo v pořádku, protože je úplně uvnitř mezi hřídelí s vačkama a osou náboje. To ani nevím jak je velké. Ale ty dvě menší jsou přesně stejné jako do náboje DT Swiss :-D

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2013
        Autor: m
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    Chodí to skvěle. Nemám nejmenší problém. Olej jsem měnil naposledy tak asi před čtyřmy lety a kromě jedné výměny lanka a bovdenu (v terénu jsem to narval do křoví) a výměny pastorku se žádná údržba nekonala a nekoná. Možná ale přece jen dám na jaře novej olej...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2013
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    Mám Rohloffa na tandemu, jak píše m, je to pro něj to nejlepší, odpadly problémy s řazením. Ale protože jsme se rozešli ve stylu jízdy, tak tandem používáme jen občas, mám ten dojem, že naposledy se projel někdy začátkem července. Až mi to občas přijde líto, že tak zahálí.
    Protože moc nejezdí, tak se ani olej nevyměňuje. Naposledy jsem to chtěl udělat letos na jaře, ale drknul jsem si do otevřené lahvičky a olej skončil na podlaze. Takže se výměna nekonala. Počkám na jaro 2014, olej prodávají v cykloservisu v sousedním městě, tak si mi ho tam vždy koupí tchyně jako odpověď na otázku "co bys chtěl k svátku". Tudíž nevím, kolik stojí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2013
    Autor: petrp
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    ja letos rohloffa sundal. Ma najeto cca 20.000km, posledni cca 1.000km jsem nasadil 15z pastorek spolu s 38 posleze 36z prevodnikem (predtim vozil klasiku 16z se 40z prevodnikem) - rozdil jsem nejak moc nepoznal...

    Olej jsem menil kazdy rok. Nehledel jsem na najete km (ono to +/- kolem tech 5.000 bylo).

    V posledni dobe me ale rohloff lezl na nervy. Tekl z nej olej horem dolem (takze furt mastne desky), snazil se mi namluvit, ze ma jen 13 rychlosti (jednim smerem 13, druhym 14 - v jednom smeru nebyl poznat rozdil mezi prerazenim u nejtezsich [nejlehcich nevim prsne] rychlosti). Po poskladani noveho biku me vydesila celkova hmotnost (15,5kg) a bylo rozhodnuto. Aktualne jezdim X11, rozsah trochu mensi, ucinost pocitove lepsi, usporeno 1,45kg. Rohloff jsem posleze rozebral na prvocinitele. Opotrebeni vevnitr nebylo vubec znat. Zaroven mi doslo, proc z toho furt tece olej. Proste to tak konstrukcne je. Olej bude snad vzdy vzlinat kolem pastorku (mozna by tomu zabranilo pouziti konopi na zatesneni, ale jsem linej to resit).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2013
    Autor: pb
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      X11- co to je?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2013
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

             

        pardon, XX1 - Sram XX1 jsou prevody 1x11 pro horska kola. Kazeta ma rozsah 10-42z...

        http://mtbs.cz/clanek/presmykac-je-mrtev-aneb...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2013
        Autor: pb
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

               

          To koukám /pastorek 42 z. bych si nepředstavil ani v divokém snu :-)/, děkuji za rozšíření vědomostí. Převodník používáš 32? Co relativně větší skoky mezi jednotlivými pastorky?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 07.11.2013
          Autor: vladaza
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

                 

            pastorek mam 32z + v zaloze 28z pokud bych jel na dlouho do velkych kopcu. Ale po odjeti cca 1500km na tomhle systemu si myslim, ze tech 28z jen tak nepouziju.

            ad skoky: nejvic citit je to mezi 10z a 12z, ale nic co by nejak extra vadilo. Skok je to dost podobny jako u rohloffu. Pokud by clovek prechazel z klasiky, tak mu to asi bude ze zacatku hodne vadit, ale pri prechodu z rohloffu, kde je skok pokazde snad 25% (ted presne nevim) to tak hrozne opravdu neni.

            A co se rozsahu tyce, je mensi nez rohloff, ale az tak mi to nechybi. V terenu jsem stejne nejtezsi prevod moc nevyuzival a pri presunu po meste... kdyz uz to neuslapu, tak se aspon kocham ;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 07.11.2013
            Autor: pb
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

                   

              Mám dojem, že mezi převody je cca 13 %.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.11.2013
              Autor: m
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      Kolem pastorku je nějaké gufero, ne? Asi myslíš skrz závit pastorku.
      Mně olej nikde neteče, ale zajímalo by mě, jestli bude gufero časem klást menší odpor a přitom ještě těsnit. Po těch 5 tis. km se zatím v tomhle směru nic nezměnilo. Když zadní kolo roztočím ve vzduchu a pustím pedály, má to pořád sílu točit řetězem i skrz trubky na lehokole. Na klasice by se kliky měly protáčet jako nic.
      Nebrzdí to víc než dynamo v náboji, to tam mám ovšem taky.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2013
      Autor: Radek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

             

        Vše potvrzuji. Mám stejné zkušenosti.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2013
        Autor: m
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    Mám s tím najeto přes 13 tisíc km, tak jsem konečně vyměnil pastorek a zároveň znovu olej, taky řetěz a převodník.
    Při záběru to totiž vydávalo hrozné křupavé zvuky, do kopce pořád.
    Příčinou byl stav 13z pastorku. Zuby se obrousily do tvaru zpětných háčků, takže napnutý řetěz opouštěl pastorek dost neochotně a tyto háčky dál brousil.
    V porovnání s tím, jak to jezdí teď, je jasné, že to muselo žrát výkon. Nový pastorek je pro delší životnost už oboustranný 15-zubový a tomu odpovídá i převodník - místo 39 je teď 45 zubů a ten je pro změnu duralový.
    Stahovák jsem si vyrobil, je to z nerezové trubky. Do něj se dá ještě plochý kus pro chycení do svěráku s dírkou pro upínák. Škoda času, to určitě, když to jde koupit, ale k čemu by dnes už ta dílna byla.
    A drželo to fest.
    Teď jak nehrčí pastorek, tak je poznat, že hlučonst převodovky je časem zas nižší.
    Řazení jde lehčeji a vůle mezi kroky (kvůli externímu způsobu) se zatím nezvětšuje.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.09.2014
    Autor: Radek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      Řetěz tam byl 13 000? Podle pastorku snad i jo. O kolik procent byl vytaženej?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.09.2014
      Autor: kublay
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

             

        Ne, řetězy tam byly postupně dva. Oba šly dál na Azub 5, kde byl vždycky o něco horší. Tím se dál protáhla životnost kazety HG40, která už je na Azubu přes 30 tis. km. Nový řetěz by tam už nešel, musel bych ji měnit. Řadí to pořád bezchybně.
        O kolik procent vytažený - nevím. Měrka dávno propadává, tak jenom kontroluju šuplerou, o kolik je na tom starý řetěz hůř. Ten na Azubu měl myslím 134 mm, ten z Oceláče byl lepší, ale ne o tolik, aby to po výměně střílelo.

        Jinak teď po ježdění na srazu musím konstatovat, že s větším pastorkem to jezdí neuvěřitelně, jako nikdy předtím. Převody jsou stejné, ale menší síla na řetěz spolu s tím, jak je všechno nové, asi dělá svoje.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 08.09.2014
        Autor: Radek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    Zas se hodí recyklovat tohle staré téma.

    Je nejvyšší čas zásobit se náhradními díly, dokud jsou, tak došlo i na nové pastorky.

    Šroubovací 15-z pastorek od doby posledního příspěvku nesplnil úplně očekávání - jak se na něm ozubení prohlubovalo, řetěz se začal zařezávat do těla převodovky. Že by něco, s čím nepočítali?
    Náhodou mezitím vymysleli unašeč, na který se teprve nasadí pastorek nového typu, ten je pak kousek odsazený a tak i 15-zubový se může sjíždět spokojeně dál. K výměně došlo 2017 a zanedlouho přibyl ještě 16-zubový na dalším stroji.

    Takhle teď vypadají v porovnání s novými, fakt to kdysi byly stejné díly.
    Najeto můžou mít už každý kolem 35 tisíc km, ten 16z relativně míň. Na rozdíl od kazety, tady musí všechno snést tenhle jeden pastorek.
    Jak za dávných časů, s tímhle se dá prostě jezdit a neřešit nějakou běžnou životnost.
    A to teprve až budou rotované sady řetězů na odpis, tak bych měl ještě pastorky otočit a s novým řetězem začít sjíždět neopotřebenou stranu zubů. Bude-li co... spíš ne.
    Zatím to chodí dobře a 45-zubové duralové převodníky pořád nevypadají zle (3. foto). Záleží, co řeknou časem na ty nové řetězy.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 10.05.2022
    Autor: Radek
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      Prosím Tě a jaký používáš řeťaz na těch rohlíkách?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 11.05.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

             

        Už dlouho je to Sram PC-850, tam vycházel dobrý poměr ceny a výdrže. Zvyk z doby, kdy na Azubu bylo osmičkové řazení + DD. Navíc pak můžu jeté řetězy užít na různých taky-kolech, kde už nic lepšího dát nejde.
        Nové jsem ale kupoval tak dávno, že netuším, co je teď na výběr.
        Kromě toho ojetých bude už nadbytek, takže tam může jít konečně něco úplně jiného.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.05.2022
        Autor: Radek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

         

    Řeším celkem výživný problém s převodem jako takovým. Na ECU jsem měl nejlehčí převod 28 zubů na převodníku na 34 zubů na pastorku, což je zaokrouhleně 0,82353. Obvod 20" kola berme jako 1,6m.
    Nyní mám vepředu převodník 45 zubů a zůstává otázka. Jaký mám mít prosím Vás vzadu pastorek, abych měl ten převod 0,82353?
    Ten obrázek je hezký, ale moudrý z něj nejsem.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 17.05.2022
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      Zkus to tady.
      http://www.ritzelrechner.de/?GR=RLSH&KB=45...
      Můžeš si tam nakonfigurovat vice věcí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2022
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      Jestli dobře počítám tak 15z by měl vyhovovat. S 20" kolama máš výhodu, že nepodkročíš ten minimální rohloffí požadavek i s velmi krátkým výsledným převodem.

      Převod rohloffu je 0.279 krát 3 (převodník/pastorek) by mělo dát v podstatě co hledáš.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2022
      Autor: Sodoma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

           

      trojčlenka!
      pokud máš stejné zadní kolo (průměr)
      tak bude platit 28:34= 42:(X:(převod do pomala))

      převod do pomala Rolhofu, nějaké 0.4 např.
      Pokud rolh. udává převod do pomala např 3, tak zaměníš : a .

      Případně to celé ještě vynásobíš/ vydělíš poměrem průměrů kol.

      postup 2
      Pokud rolh. udává jen ty ujeté metry

      ujeté metry na ECU na nejlehčí převod
      1.6*0.82353= 1,317m
      Rol. píše při 26" kole 1.44m
      ty máš 20" kolo? tak je to:
      1,44.20/26= 1,107m/ otáčku
      (při převodu 40/16)
      Ty chceš toho 1.317m
      tj poměr ujetých vzdáleností je 1,317/1,107= 1,1897
      ale ještě poměr převodníků 42/40
      1.1897.42/40=1.24918
      tímto číslem vynásobíme pastorek 16z
      19.986zubu. tj 20zubů

      Pokud nemáš kolo 20" tak je potřeba přepočítat.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.05.2022
      Autor: cibi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

             

        sakra, někde tam mám chybu!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.05.2022
        Autor: cibi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

               

          OPRAVA:
          vydělit poměrem ujeté vzdálenosti a vynásobit poměrem převodníků.

          16/1,1897*(42/40)= 14.12z

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.05.2022
          Autor: cibi
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

                 

            16/1,1897*(45/40)= 15.13z
            By teda bylo správně.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 17.05.2022
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rohloff Speedhub 500/14 - zkušenosti a údržba

                   

              už neumím ani opisovat zadání.
              a ve škole mi to tak dobře šlo :-(

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 17.05.2022
              Autor: cibi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Výběr kotouče

         

    Nezvládám jízdu natěžko se spodním řízením a tak už dávám dohromady doufám dostatečnou kupku stokorun (zatím 9500 na všechno) a že přejdu na kotoučové brzdy. Ale na rohlíku jsou 4 díry, a ne běžně 6, a na cyklonaradi.cz jsou kotouče výraznějí přes litr. Jde to koupit někde levněji?

    Řeším zatím jestli BB7 nebo Force dual, neznám jejich údržbu osobně, že. Love nehrají roli. Krátký chod brzdové páky má velkou váhu při výběru.

    Budu asi dávat horní řízení, takže koupím nové řazení, lanka a to externí řazení, bo budu mít tak dvoje řídítka už osazená k "okamžité" výměně. Budu na ty lanka řazení potřebovat nutně nějaké nářadí dokupovat? Zkrácení lanka apod.

    V nejhorším případě dám véčka a prostě došetřím, ať nepřindu o celou sezónu...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.06.2022
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr kotouče

           

      Pokud vím, čtyřděrové rohloffí kotouče nikdo jiný než Rohloff nevyrábí a levnější prodejce než cyklonaradi.cz v ČR není.

      Force Dual na rohlíkovém kotouči používám, funguje bez problémů, jediná údržba je občasné štelování bowdenu a měnění destiček. Existují verze pro véčkové nebo silniční páky; chod mají stejný, liší se jenom silou vratné pružiny (silniční má silnější). Výrazné zlepšení brzdného účinku oproti véčkům nečekej.

      BB7 mají jednu destičku pevnou, kterou je potřeba taky občas poštelovat. Osobně vyzkoušené je nemám, tak nemůžu porovnat.

      Na externí řazení potřebuješ standardní štípačky na lanka a bowdeny a pár torxů na rozebrání té krabičky s kladkou, nic speciálního.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.06.2022
      Autor: NightRider
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr kotouče

             

        Tak první co na mě Google vyprdnul bylo tohle
        https://www.axit.cz/d211761_xlc_brzdovy_kotouc...

        což je až podezřele levný...

        Force dual mám taky, s kovovýma deskama mu dost nakládám při každém delším sjezdu a drží se statečně. Při každém štelování (používám zároveň jako parkovací brzdu, tak je to relativně citlivý na seřízení, vzhledem k primitivnosti aretace páky) destičky otáčím levou za pravou - viditelně se sjíždějí do klínu.
        Brzdný výkon je schopen na suchém asfaltu překonat přilnavost pláště, víc od brzdy chtít nemůžu. Modulace přiměřená mechanické brzdě s kilometrem bowdenu.

        Box externího řazení se rozebírá T20, stejným torxem jako na rohlíku skoro všechno, kotouč samotný je tuším na imbusech, červíci v kladce jsou imbus určitě.

        BBčko jsem používal původně a doštelovávání té pevné desky aby to nedřelo ale zároveň zavčasu brzdilo byl docela opruz - výrazně citlivější na nastavení při použití jako parkovací brzdy.
        Osobně se mi nelíbí, že to od konstrukce počítá s ohýbáním kotouče, což byl další důvod přejít k Dualu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.06.2022
        Autor: Sodoma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr kotouče

               

          To už "jde" při hromadném nákupu, nabízí tloušťky 1,8 a 2mm. Kterou koupit? Obě najednou snad neprasknou, a ty "origo" můžu koupit kdykoliv jindy.
          A ty páčky a kovové desky máš prosím Tě i s fotem jaké?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.06.2022
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výběr kotouče

                 

            Jestli se nepletu (někde jsem zahlídl) 1,8 je Shimano "standard" a 2,0 je Magura "standard"
            Magura dělá brzdy pro psüchopatické downhillisty, tak používají tlustší kotouče. ASI bys to mohl použít taky, ale zejména pokud nemáš rozpočet, nervy a čas na nějaké experimenty, držel bych se standardnějšího standardu od Shimana.

            Páka vypadá takhle, na to abych šel vyndavat destičky a fotil ti je se zase tolik neznáme, ale včera jsem tu vyzvedl z hlubin svoje téma o symetrických třmenech a tam jsem fotku destičky dával určitě. Sice je z předních brzd, ale ten Force Dual používá stejný. Že jsou kovový na fotce stejně moc nepoznáš, to je o materiálu. Ale mám vyzkoušený že nevadnou ani když jde kotouč "do hněda", jen ke konci mého "oblíbeného" sjezdu už začínaj docela řvát.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2022
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr kotouče

           

      Tak nevím nevím, horní řízení nedám na současnou vidli se zkráceným krkem, takže by musela být ještě nová vidle. Jsem mimo rozpočtové současné možnosti. Řízení za 4 a vidle se vzducehem a sme jen na tomto přes 7. Odhadem jsem nyní celkově přes 12. To je další meta asi...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 22.06.2022
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr kotouče

             

        Budeš si to muset rozdělit na etapy, pokud chceš v mezičase jezdit.

        Začal bych kotoučovkou/externím řazením a třeba mezitím natrénuješ jízdu s tím spodním řízením a ušetříš :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 22.06.2022
        Autor: Sodoma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr kotouče

               

          Hlavně to nedávám naložený, přes 10kg bagáže začínám být více než vratký, bo je výš než na ECU, nemůžu na lehosleh, to je hlavní důvod. Trápení jízdou, doslova týrání... Tento víkend to protrápím, bo na začátku prázdnin vyjíždíme s mojů. Sice odvoz synem autem tam a zpět, ale míníme kufrovat. Fakt mám panické ataky z tohoto zatím :-D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 22.06.2022
          Autor: Arnošt905
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výběr kotouče

                 

            Přívěs?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2022
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výběr kotouče

                   

              Už jsem nad tím dumal, ale na cestování vlakem ta jízdní souprava pak zrovna není. Míním koupit nějaký na pytle zrní nebo bedna na zeleninu dvoukolák a pak jednostopý, bo jsem je viděl na Slehách. Ale ono se dost blbě plánuje, když je omezený rozpočet, i když na odůlání čas zrovna nemám, když nestíhám.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 22.06.2022
              Autor: Arnošt905
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr kotouče

                     

                Jo na vlakování bude přívěs blbej... Pak bych zkusil zaexperimentovat s umístěním brašen, co jsem viděl, některý (leho)kola to stavějí fakt zbytečně do výšky.

                Myslim že to byla jedna z NightRiderových konstrukcí, která měla nosič protaženej kolem zadního kola tak, že tam náklad dělal v podstatě "poklice".
                Takové řešení by mohlo stabilitě dost napomoct.
                I když mě se to kecá, s třema kolama...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 22.06.2022
                Autor: Sodoma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výběr kotouče

                 

            Hoď sem fotky kola s brašnami a bez, ať můžeme špekulovat, čím tu stabilitu vylepšit. Něco mi říká, že moc vysokým těžištěm to nebude, protože jednostopé kolo je tím vratší, čím má těžiště *níž* (to mám vyzkoušené celkem důkladně).

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 22.06.2022
            Autor: NightRider
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výběr kotouče

                   

              Kolem to asi nebude, bo se dobře vede jen držené za sedadlo. Chybí mi nájezd a točí se mi hlava z chronického nevyspání, že. Ještě na tom nemám základních 300km. Ale fotky dám, bo víkend bude o otrnutí.
              Jde jen o ten "volant" točení řídítky z kolma do vodorovna. Mícha to musí vztřebat do podvědomí :-D

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.06.2022
              Autor: Arnošt905
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr kotouče

                     

                Vyrovnávání rovnováhy na kole je zcela automatická podvědomá činnost mozku. Loni se mi rozmačkaly kuličky v hlavovém složení a řídítka začaly jít víc ztuha. Všechno šlo, jen kolo začalo být lehce nestabilní. Scházely ty podvědomé vyrovnávací impulzy. Řídil jsem hlavně náklony.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.06.2022
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr kotouče

                       

                  Pak si na to zvykneš a po opravě se vymlaskneš, protože řidítky otočíš víc či rychleji než před tím.

                  Moje žena si takhle blbě ustlala, když po 14 dnech ježdění na těžko, si s odlehčeným kolem přibrzdila.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 23.06.2022
                  Autor: petrp
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výběr kotouče

                   

              Nestabilita s nákladem mi připadá nějak divná, podle mne to ani těžiště moc nezmění (brašny stejně vysoko jako jezdec).
              To když jsem kdysi na Favoritovi s berany vezl asi 10-15kg batoh na zádech, to bylo něco jiného ... :)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 25.06.2022
              Autor: Aviatik
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr kotouče

                     

                Podle mně je to zatím neodježděnýma kilometrama, to je celé.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 25.06.2022
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr kotouče

                       

                  Pak se ovšem nabízí otázka, jestli celá panika s přestavbnou řidítek a spol není poněkud předčasná...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 25.06.2022
                  Autor: Sodoma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Výběr kotouče

                         

                    Panika je z letošní sezóny, která je v háji.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 25.06.2022
                    Autor: Arnošt905
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Výběr kotouče

                           

                      někdy to natrénovat budeš muset, doma na válcích to přes zimu nedáš :-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 25.06.2022
                      Autor: Sodoma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: parťačku na kolo

Hledám: parťačku na kolo
30.06.2022
Hledám parťačku na kolo (silniční i horské, ale silnici mám mnohem raději), z Prahy do kopečků jižním směrem, ev.…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

Hledám: Parťáka nejen na kolo
29.06.2022
Léto v plném proudu, a já nemám s kým vyjet na cyklovýlety někam dál nebo jen vyjížďky okolo komína. Chybí mi…

Hledám: Na kole do Středních čech i dál

28.06.2022
Ahoj, hledá se tu odvážná cykloparťačka na vyjížďky Praha a okolí a třeba i dál, do hor, víkendy i nevíkendy, na…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

254 cyklistů (3 přihlášení)

Na Kanáry na kole 4

Kanárský ostrov El Hierro mě vtáhnul do svých krás větší silou než jsem čekal. Do toho pár setkání se…
Martin_re-cyklista | 21.06.2022

Bikepacking španělsky 2.část: Z Valencie přes Castilla-La Mancha

Po příhodách v Katalánsku nás čeká nový terén a další životní zkušenosti ve Valencii a Castilla-La Mancha.…
Kristina | 16.06.2022

RUNDREISE 2022: Brenner - Reschen - Maloja

Můj blog za rok 2022:Pro letošní expedici mě napadl Engadin a Maloja. Už nevím proč a který z těch dvou pojmů…
Quatsch | 16.06.2022