reklama

Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

*Koukám koukám a v té rubrice "náš typ" se střídají fotky a jedna z nich je lehokolo. Už se tak trochu považuju za lehocyklistu, i když stavět kolo teprve začínám, a tak oceŇuju, že tam autor těchto stránek lehokolo také začlenil.

[ Zpět ]
Datum: 26.12.2005
  • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

         

    Myslíš tu druhou shora co je na ní kdosi evidentně na Azubu, tipuju model 2002, před několika dalšími cyklisty nebo máš na mysli ten semilow co jsem myslím někdy zahlíd na té první shora?

    [ Zpět ]
    Datum: 27.12.2005
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

           

      Myslel jsem tu v rubrice Náš typ. Ta spodní, ta je tam už dlouho (tj. od té doby, co jsem objevil tenhle web). Zato ta horní se tam objevuje jen někdy.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.12.2005
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

             

        Tak ta vrchní je Challenge Hurricane, moc pěkný stroj, a typický holanďan.

        [ Zpět ]
        Datum: 29.12.2005
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

               

          Moje lehokolo je zatím jen na papíře. Ale už hnedle 1:1, víc se na prkno nevešlo. Až bude, také bude typický ... co ale??? To nikdo neví :-))
          *** Člověče, vyšlo mi to nějaké vysoké, až se bojím, že při naloženém nosiči půjde předek do vzduchu v kopci. Ale prý se zas extrémy na lehokole vyjet stejně nedají. Neodhadneš to, kolik % stoupání to asi může být? Kvůli poloze těžiště. Zase se mi nechce zbytečně kolo prodlužovat kvůli přepravě apod. Dík.

          [ Zpět ]
          Datum: 29.12.2005
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

                 

            Pokud jsem někdy něco nevyjel, nebylo to kvůli stoupání, ale terénu. Pokud ti při určitým stoupání nakopne kořen nebo šutr přední kolo, převrátíš to na záda. O Azubu Max někteří tvrdí, že se jim to povedlo i bez kořene, jen svahem a nákladem na nosiči, ale šlo o nějakou mez, okraj úvozové cesty a podobně, kde je to dlouhý metr a půl a má to stoupání tak 50%. Na asfaltu vyjedeš fakt všechno co někdo dokázal vyasfaltovat.
            Taky to jde spočítat. Odhadni polohu těžiště a vypočítej si úhel který svírá spojnice bodů v nichž se kola dotýkají země se spojnicí zadního z nich a těžiště. Tohle odečti od 90° a máš úhel silnice, při němž budeš na hranici stability při jízdě konstantní rychlostí. Pokud se ti chce, můžeš přidat ještě točivý moment vyvinutý šlapáním, který to pomáhá převracet. Uvažuj tak cca jedno- až dvojnásobek (podle kondice) svojí hmotnosti (krát g) jako sílu která působí na pedál v místě, kde jí máš nejvíc (na lehokole to je zhruba horní úvrať nebo hned vedle, podle konstrukce). Délku kliky znáš, moment na ose pedálů má průběh přibližně jako usměrněná sinusovka s amplitudou toho maxima (viz výše). Tenhle moment proženeš pákovýma poměrama podle zařazenýho převodu a poloměru zadního kola a máš mement snažící se tě převrátit kolem místa dotyku zadního kola. Moment setrvačnosti soustavy můžeš vzít podle hmotnosti a vzdálenosti těžiště od té osy otáčení (bod doteku zadního kola). Můžeš z toho všeho pak spočítat sklon svahu, při kterým začne tvoje síla šlapání na nejlehčí převod být dostatečná pro odlepení předního kola ze země. Zjistit sklon dostatečný nejen pro nadskakování předku ale pro úplné převrácení už bude trošku komplikovanější.
            Docela mě to zaujalo, asi to zkusím nějak spočítat. Případně dám vědět.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.12.2005
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • RE: těžiště kola

                   

              Jirko, teda vzal jsi to důkladně. Já bych tvou úvahu zjednodušil- není podstatná délka klik a všechno ostatní. Ono to "všechno" má jediný výsledný efekt. A sice - výsledek silového působení nohou má za důsledek to, že kolo stojí na svahu a nejede zpět dolů. Kupodivu i při jízdě vzhůru je to v rovnováze! (Nad tím jsem se musel fakt hluboce zamyslet, ale je to tak :-). Jenom pokud zrychluješ, je mezi silami nerovnováha ... do doby opětovného vyrovnání sil např. odporem vzduchu.) Všechno platí pro stálý sklon s vyloučením dalších vlivů.
              ***
              Tedy... tohle ti píšu jen proto, že, jak vidím, jsi šťoura. Z praktického hlediska mi stačí, když napíšeš, že svah se na lehokole vyjede zhruba stejný, jako na klasice. Polohu těžiště si pak podle sklonu samozřejmě patřičně posunu. K tomu rezerva pro naložení zadního nosiče a pro ty kořeny, o kterých píšeš. Ta by mohla být radši větší (to je otázka na tebe!), protože na rozdíl od takového klasického kola,na ležáku není asi dost dobře možné vyrovnávat tak, jako třeba když na horáči jedeš na nejlehčí převod do vršku a podle potřeby přeneseš vlastní hmotnost nad řidítka, aby př. kolo nešlo do vzduchu.
              ***
              Teda, esi naši debatu bude číst někdo jiný, než my, tak ho lituju.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.12.2005
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • RE: těžiště kola

                     

                Tak ano, na lehokole vyjedeš opravdu to samý co na klasice, co se týče sklonu. V terénu to může být náročnější na techniku jízdy, ale pokud si vzpomínám na svůj starý trekink, tak tam, kde se mi teď zvedá na lehátku přední kolo právě při nájezdu na hrbol, tam jsem se sice mohl předklonit abych tomu zabránil (což vleže moc nejde), ale tím zatížením předku se odlehčil zadek, prokluzovalo to a stejně jsem tam nevyjel, takže je to jedno.
                Mluvím celou dobu o zkušenostech s Azub 4, což lze asi aplikovat na všechna 20/26 kola, s určitou rezervou. Hůř (ne o moc) na tom budou dual26, jako je Azub Max, protože mají vyšší težiště. Ale ten rozdíl není velký.
                Náklad: vyzkoušel jsem toho víc, asi jestabilnější je když dostaneš něco dolů pod sedlo, co nejvíc dopředu. Jak jsem to udělal na 4ce možná uvidíš tady:
                http://lehobrno.borec.cz/DSCN7591s.jpg
                http://lehobrno.borec.cz/DSCN7592s.jpg
                Jednou jsem jel s cca 20kg, přičemž asi polovina byla v tech předních brašnách a polovina v zadních. Připadlo mi, že co do převracení na záda to určitě není horší než s prázdným kolem. Kdybych dal všechno dozadu, bylo by to horší, protože ty zadní jsou skroro za osou zadního kola, ale ty přední brašny posunou těžiště nákladu dost dopředu a dolů na to, aby se směr spojnice bodu dotyku zadního kola a těžiště celého stroje s jezdcem v postatě nehnul, takže ta mez stability zůstane stejná.

                [ Zpět ]
                Datum: 02.01.2006
                Autor: Jirka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • RE: těžiště kola

                       

                  Jirko, dík za rady. Své kolo mám navrženo na 26/26 a pro standartní rozvor. Vcelku jsi mi potvrdil moje podezření, že to zadek mám přehnaně podsazený pod opěradlem, takže to ještě mírně natáhnu. Bude to asi za cenu toho, že už kolo nejspáš nepověsím na zadní nosič favorita, ale zas nebude problém s brašnami na zadku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.01.2006
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

         

    Když se mi kouknete na Nick, tak zjistíte jak vypadá nejlepší lehokolo na světě. :-))
    Doufám, že je to rozeznatelné.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.01.2006
    Autor: Bejbís
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

           

      To už jsem viděl, a v Brodu u Azubu v prodejně to měli jako pozadí obrazovky, oni ty vozíky dováží.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.01.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

             

        A to je dováží i s těma holčinama?

        [ Zpět ]
        Datum: 04.01.2006
        Autor: Bejbís
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Fotka lehokola na NA KOLE tam hned vpravo

               

          Tak to bohužel ne, ale měl bys jim to napsat jako zlepšovací návrh.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.01.2006
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

348 cyklistů (12 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024