reklama

Jak pracuje DD ?

Zdravím lehocipedistické forum. Zatím se mi nepodařilo získat nového Maxe - dodávky váznou, bude asi až po novém roce, tak studuji kolo jen teoreticky. Není mi úplně jasné, jak pracuje DD. Jde asi o systém planetové převodovky v náboji, ale kudy se ovládá? Středem osy? Jak je potom kolo fixováno ve vidlici? Předpokládám, že rychloupínák není možný, tedy asi matky. Není potom problematická rychlá demontáž kola - například při defektu? Předem se omlouvám, za možná primitivní dotaz, ale nikdy jsem DD neviděl jinak než na kole na výstavě a tam jsem si upevnění ve vidlici nevšimnul. S díky za laskavé vysvětlení.
Vlas

[ Zpět ]
Datum: 02.12.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Vlas)
  • Re: Jak pracuje DD ?

         

    Předpokládáš dobře, ovládání je středem osy a upevnění je matkami. Rychlá demontáž není problematická, pokud sebou vozíš klíč. K odpojení lanka není potřeba žádné nářadí. Zatím jsem ale neměl potřebu kolo demontovat (najeto přes 3000 km).

    [ Zpět ]
    Datum: 02.12.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak pracuje DD ?

         

    A kromě toho co psal HonzaK ještě správně předpokládáš, že jde o planetovou převodovku v náboji, tři stupně, do pomala, fixní a do rychla.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.12.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak pracuje DD ?