reklama

Vzduchová nebo pružinová vidlice

Ahooj, chci si koupit nové horské kolo. Váhám mezi 2 se stejným vybavením, které se liší akorát vidlicí? Poraďte mi prosím, jakou vidlici by bylo lepší si zvolit (popř. plusy a mínusy ke každé z nich)? Jezdím terén všeho typu, nejčastěji české hory a nezpevněné cesty. Měřím 163 cm a vážím 60 kg. Děkuji všem :)

[ Zpět ]
Datum: 05.11.2012
Autor: marticka95
  • Re: Vzduchová nebo pružinová vidlice

         

    Asi by bylo dobré kdybys napsala o jaké konkrétní vidlice se jedná. Nejsem odborník ale když jsem pružinové vidlice RST, XCR vyměnil za vzduchový Epicon bylo to znát. Ale bavím se o vidlicích kolem 3000,- Dražší budou jistě v jiných kategoriích.
    Docela dost o tom ví Mlok. Zkus ho kontaktovat.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.11.2012
    Autor: Zden42
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vzduchová nebo pružinová vidlice

         

    Cenově dostupnější (= levnější) horská kola stále mívají pružinové vidlice, které hlavně v chladu víceméně nechodí = zatuhnou (např. levnější RST, Suntour...). Těm bych se vyhnul.
    Kvalitnější vidlice v současnosti bývají již většinou vzduchové.
    Nemyslím si, že čím dražší, tím lepší. Jezdím foxe floata, RS Recona a Suntoura Epicona a co do projevu v nich žádný rozdíl nevidím. Nafoukal jsem si je tak, jak mně to vyhovuje, spolehlivě choděj a jsou všechny tři dobré. Kdybych byl nucen kupovat novou vidlici, tak už jenom ty levnější - recona, epicona, suntoura tada... velice rád bych prubnul i RST first. Nějaké dvoukomorové reby, drahé foxe, DT Swiss - zbytečnost. A jestli někdo říká, že tam ten rozdíl je a že je velký - já zase říkám, že kdyby zkusil dvě stejná kola a na každém by byla jiná vidlice (bez nápisů), tak nepozná, jestli jede na epikonu nebo rebě.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.11.2012
    Autor: Airline
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0