reklama

Jak jsem (ne)navýšil prokazatelnou ztrátu PI:D

V září jsem v tématu co mě dnes vytočilo nakousl téma o (ne)integraci MHD, ČD, PID, ROPID na příkladu mého přestupu v pásmu platnosti předplatného kuponu.
České dráhy reagovaly již druhý den,nečekané
že ?
Přeposlal jsem to celé na ROPID jako podnět ke zlepšení a po měsíci dnes reagoval i ROPID a to v duchu, že projíždějící vlaky zaintegrované zvyšují ztrátu rozpočtů Prahy a středočeského kraje.

Zde celá výsledná komunikace :D


Dobrý den,

jako podnět vám přeposílám mailovou komunikaci s ČD ohledně platnosti Opencard v Praze.

Myslím, že by nebylo od věci vyjednat s ČD jednoduší variantu pro cestující , než je současný seznam rychlíků ve kterých lze cestovat po Praze s Opencard.
Tedy variantu, že cestující mohou v rámci pásma cestovat v II. třídě všech vlaků, které v pásmu staví ( a stejně jedou ať už plné nebo prázdné)

Není mi totiž jasné, proč bych měl ČD doplácet jízdné pokud vystoupím z jejich vlaku linky S v Libni směřujícího na Masarykovo nádraží a přestoupím do II. třídy rychlíku, který končí na Hlavním nádraží ( tedy ze zaplacené cesty odstoupím a jedu stejnou vzdálenost v pásmu)


Vážený pane
k Vašemu prvnímu dotazu: průvodčí skutečně postupoval správně, jízdní doklady PID jsou Českými drahami uznávány pouze na tzv. zaintegrovaných tratích a to ve všech osobních a spěšných vlacích a (jak je uvedeno i na
webu Českých drah) pouze v některých rychlících. Rychlík 914 v trase Jihlava
- Kolín - Praha-Libeň - Praha hl.n. mezi tyto vybrané rychlíky nespadá.
Jejich seznam a další informace o PID je uveden na našich webových stránkách
pod odkazem, který Vám byl zaslán v odpovědi z Českých drah.

Důvod, proč jsou jízdní doklady PID uznávány pouze ve vybraných rychlících,
je ryze ekonomický. Vlaky regionální dopravy, tedy osobní a spěšné vlaky
jsou objednávány krajskými úřady, v případě vlaků zaintegrovaných do PID se jedná o hlavní město Praha a Středočeský kraj. Naproti tomu rychlíky jsou objednávány Ministerstvem dopravy. Součástí této objednávky je samozřejmě nutnost hradit tzv. prokazatelnou ztrátu dopravci, u něhož jsou tyto výkony
objednány. Z toho vyplývá, že v případě zaintegrování dalších rychlíků do PID by se navýšila prokazatelná ztráta, jež je dopravci hrazena a to nejen z rozpočtu hl. m. Prahy, ale také na území Středočeského kraje.

S pozdravem atd ...

Mě z toho plyne, že by jsme asi měli mít menší poměr MHD když produkujeme ztrátu, proč nemít MHD jako ve Vídni nebo Amsterodamu, Kodani či Salzburku ?
Tedy tak poddimenzovanou, že lidé pak v zoufalství navyšují modálšér a jezdí i v zimě na kole :D ?

[ Zpět ]
Datum: 24.10.2011
Autor: újezďák
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťáka na kolo

17.09.2025
Cyklistka s e-kolem hledá prima parťáka -+ 60 let na pohodové společné vyjížďky do okolí Prahy.

Hledám: Kamarád /ka na kolo.

14.09.2025
Ahoj. Přidej se. Plán ....Stezka Českem (původně Cesta Českem[ ]) turistická trasa v Česku. Více na Email…

Hledám: Parťáky na cyklovíkend 12.-14.9. Podkrkonoší

Hledám: Parťáky na cyklovíkend 12.-14.9. Podkrkonoší
03.09.2025
Život je pecka, tak si ho pojď parádně užít. 12.-14.9. s námi šlápni do pedálů za novými zažitky a přátelstvími …
Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

274 cyklistů (7 přihlášených)

Pobaltí 2023 - 5. část

Z Lotyšska zase do Litvy a domů Když se kouknete na mapu pobaltských republik, snadno pochopíte, proč se…
Peggy | 16.09.2025

Pobaltí 2023 - 4. část

Z Estonska pro změnu zase do Lotyšska Kunda (pardon, ale fakt se tak jmenuje) už leží na pobřeží moře a…
Peggy | 13.09.2025

Pobaltí 2023 - 3. část

Z Lotyšska do Estonska Později v Lotyšsku se vzdálenosti mezi „něčím" ještě víc protáhly. Z pauz po 15-20…
Peggy | 11.09.2025