reklama

Rám Scott Scale 10 2006

Zdravim.
Nedávno sem dostal novej bike s rámem Scott Scale 10 2006 (CR1).
Rám je tento, ale komponenty na kole jsou nové (komplet sada XX,Mavic Crossmax SLR 2010,Ritchey WCS Carbon,RS SID WC 2008).
Všechno šlape dobře ,ale zdá se mi ,jako by to kolo „nejelo“.
Když jsme zkoušeli jet z kopce s člověkem těžším než já na Ravu XC Performance(starší bike,asi 12 kg),muj Scale (9kg)byl pomalejší.A když jsme kola vyměnili těžší člověk jel na Scottu též pomaleji.
Myslíte,že je to rámem?Přece jen je to 2006 ,už je v letech.Protože komponenty na kole jsou téměř nové.Nevíte čím by to mohlo být když ne rámem?PS:zapomněl jsem dodat ,že kolo je z druhé ruky,ale má najeto málo-asi 500 km.

[ Zpět ]
Datum: 29.08.2011
Autor: Sooree
  • Re: Rám Scott Scale 10 2006

         

    1/ objektivita vaseho testu:
    nikdo netusi jake jste meli podminky- jak foukal vitr, jestli nekdo neslapl lehce do pedalu, jestli jste jeli presne po stejne draze (kazdy povrch klade uplne jiny valivy odpor a kde jeden z vas nabral rychlost, druhy zpomalil) atd.

    2/ valivy a treci odpor samotnych kol a jejich komponentu:
    zalezi na tom jake jste meli plaste, na tlaku v nich. Nove/zanovni kolo nema zadne provozni vule, navic jsou komponenty plne konzervacnich mazadel, kolo nikdy nepojede tak jako to dobre jete :o) Par soucasnejsich komponentu ma navic o neco vetsi treni, napr. prumyslova loziska "brzdi" o neco vic nez klasicke konusy, to same plati o systemu Hollowtech vs. klasicke osy apod. .

    3/ Posez, aerodynamika:
    Pokud je tvuj tezsi kamarad i vetsi nebo minimalne rozlozitejsi, muze mit o dost horsi aerodynamiku a ta se pri jizde z kopce projevi hodne. Ze stejnych duvodu zalezi na tom jak se kazdy z vas umite na danem kole poskladat, sednout si. Ja na svych kolech ve sjezdu bez slapani taky predjizdim i tezsi jezdce, na kole s jinou geometrii a velikosti a na ktere nejsem zvykly stejneho efektu dosahnu tezko.

    4/ At je vysledek jakykoli, vas test je natolik odtazity od reality ze skoro nema smysl se jim zabyvat (pochopitelne za predpokladu ze opravdu nejde o nejakou zadrenou soucastku nebo nejakou jinou vaznou technickou pricinu, na to bys ale musel prijit uz pri jizde solo). Jizdni odpory jsou zanedbatelne vuci sile slapani. Navic pokud ti jde o nejakou sportovni jizdu na cas nebo o zavody- rozhoduje se stejne vzdycky nejvic ve stoupani (kde se ukaze jak na tom kdo je) a rozhodne ne v situacich, ktere takhle umele modelujete.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2011
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rám Scott Scale 10 2006

           

      A vzhledem k tomu ze jde o tvuj uplne 1. prispevek jak vidim doufam, ze jsem celou praci s odpovedi nedelal zbytecne a ze ti nejde pouze o to nam tu zamachrovat co ze to mas za kolo a za soucastky na nem :o/

      [ Zpět ]
      Datum: 29.08.2011
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rám Scott Scale 10 2006

           

      Ano uznávám,že jsem to napsal velmi stručně,a ani nechci machrovat se svým kolem to rozhodně ne.
      1)Podmínky ideální,žádný protivítr,povrch stejný(byla to silnice)nikdo neměl výhodu vzhledem k povrchu(snad jen že tam byly takové ty "práhy"),do pedálu nikdo nešlápl ,startovali jsme ze stejného místa vedle sebe.
      2)Na tom Scottovi byly Rubeny Trilobit Racing (2,5 BARu)(jemnější vzorek než na pajtnech)
      Na tom Ravu Hutchinsony Python (2,5 BARu)
      3)Můj kamarád není větší ,ale rozložitější ,to ano.Jenže než jsme si ty kola vyměnili byl rychlejší on.A když sme si je pak vyměnili byl jsem rychlejší já,přestože sem lehčí a hubenější.Toto nechápu.
      Jinak děkuji za odpověd,určitě si to nepsal zbytečně :)

      [ Zpět ]
      Datum: 29.08.2011
      Autor: Sooree
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rám Scott Scale 10 2006

             

        Potom plati nejvic ten bod 2/ + mozna i 3/- ze se na svem kole proste dokaze poskladat lip, kdyz je na nej zvykly (plus ma vyladeny posez presne na sebe), na tom neni nic k nepochopeni :o)

        [ Zpět ]
        Datum: 29.08.2011
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rám Scott Scale 10 2006

               

          Hlavně ten bod 3, ten je zcela rozhodující. Ve sjezdu je aerodynamika zcela dominantní faktor a pokud nemají na kolech stejný posed (včetně stejně vysoko položeného středu), tak bude vždy to kolo s chrtějším posedem rychlejší.

          Předpokládám, že neprováděly žádné zalehnutí do nej aerodynamické pozice/polehu.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.08.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rám Scott Scale 10 2006

         

    Hledej spíš v gumách, nábojích, brzdách. Seřízení, nafoukání, vzorek, stav ložisek... Snad jediný, co by rám mohl ovlivnit je hodně vzpřímený posez a tím pádem větší odpor vzduchu.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2011
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Rám Scott Scale 10 2006

         

    Jak pise Ronda - gumy, naby.
    Co udelat test sam proti sobe? Kamarad at Ti meri usek stopkami. A jestli nahodou kola nemaji jiny typ brzd, jed oba ramy na jednech kolech. Tim vyloucis naby a plaste vcetne tlaku. Ne vsechny plaste na 2,5 bar budou nafoukane optimalne pro dany teren.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.08.2011
    Autor: Murphy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Rám Scott Scale 10 2006

           

      Gumy a náby jsou proti aerodynamice ve sjezdu (tedy opravdu velké rychlosti) zanedbatelné když jsou to poměrně podobné gumy a nafoukané na stejný tlak.

      Kvůli posedu a aerodynamice je celý test naprosto k ničemu.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.08.2011
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Rám Scott Scale 10 2006

             

        Tak si najit maly kopecek - jako na testovani mazy na bezkach. Proste pozvolny kopecek koncici rovinou nebo jeste lepe protikopcem a stejny jezdec ze stejneho mista bez slapani zmeri, kam na kterem kole dojede.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.08.2011
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Rám Scott Scale 10 2006

               

          To u kola nic moc nevyřeší. Když bude extra mírný kopec, že to samovolně sotva pojede (třeba do 20km/h), tak tím se vliv aerodynamiky téměř úplně odstraní, pro změnu to přejde téměř výhradně do srovnávání valivého odporu plášťů.

          Bez šlapání (tedy bez řešení odezvy kol, tedy posuzování tuhosti rámu, pohonu, kol, atd.) aerodynamika a pláště udělají dohromady klidně 99,5% vlivu a není tu co testovat a řešit.
          Já vůbec nechápu, co vlastně má tazatel za problém. Pro sjezdy jsou podstatné jen ty dva vlivy a tam není co srovnávat. Pláště vidí jaké vozí a posed má takový jaký si nastavil a na jiném kole by měl stejný (pokud má pro sebe vhodný posed).

          A i v záběru ty další vlivy typu tuhost součástek zase až tolik neudělají. Nějaký rozdíl ano, ale nijak propastný.
          V kopcích se pak přidá ještě hmotnost kola, i když ani tenhle faktor není při menších rozdílech typu 1-2kg nijak stěžejní (v rámci hmotnosti celé soustavy kolo jezdec).

          [ Zpět ]
          Datum: 30.08.2011
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rám Scott Scale 10 2006

                 

            Tak nakonec to asi bylo těmi plášti.
            Dneska jsem tam hodil ty Pythony a nafoukal na 3 BARy místo 2,5.Jelo to mnohem víc rychleji.(tedy tak abych na určitou rychlost nespotřeboval tolik energie.)Ty Rubeny sou asi prostě pomalý.
            Jinak děkuju všem za rady a posřehy.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.08.2011
            Autor: Sooree
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Rám Scott Scale 10 2006

                   

              njn, Rubeny nejsou zas tak špatný - na káru pro houmlesáckej šrot :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 30.08.2011
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

364 cyklistů (16 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024