reklama

V brzdy X rafek

Ahoj vsem, po par letech stravenych na silnici pri klickovani mezi auty, bych rad zkusil kolo horsky, neni moc penez, tak kolo skladam jak se da a postupne predelavam starsi bazarovy. Nejak zvlast se v MTB neorientuju, tak se mi kdyz tak nesmejte jo? :-D Potrebuju poradit jestli je a kdyz tak jaky rozdil mezi rafkem na klasicky brzdy na horskym kole a rafkem urcenym pro V brzdy. Diky vsem kteri si najdou chvilku mi poradit. Caute Stana

[ Zpět ]
Datum: 13.09.2005
Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Pokud vim tak není rozdíl.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Možná odpovídám na něco jiného než jsi se ptal, možná jsem se trefil.
    Píšeš, že předěláváš bazarové kolo. Tyhle kola (teda ne zrovna bazarové, ale hypermarketové = levná) mají lisované ráfky a není u nich zajištěná stejná šířka ráfku. To znamená, že se u nich nenechá dávkovat brzdná síla nebo brzdný účinek plynule, na širším místě rávku, se kolo zablokuje (v určitém okamžiku).
    Kdežto u broušených ráfků je tahle šířka stejná a lépe se s nimi dávkuje brzdná síla a tudíž i přibržďuje.
    Jiný rozdíl, kromě šířky, pevnosti a váhy mezi ráfkama,jak už Ti napsal McTorpedo, není. Ale já nemusím vědět všechno.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy X rafek

           

      Souhlas, je to tak. Ráfek je dobré vybrat na bocích opracovaný, nejlépe dvoustěnný (kvůli celkové tuhosti a odolnosti).

      Jinak V-brzda je jen jiná podoba brzdy typu cantilever (které snad říká Stana "klasická brzda"). Jsou taky vzájemně zaměnitelné (cantilevry ovšem potřebují navíc nějak vyřešit centrální závěs bowdenu/lanka). Véčka jsou potom všeobecně účinnější a dnes už se jiné mechanické ráfkové brzdy než véčka vlastně ani neprodávají.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrolin)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy X rafek

             

        Mezi cantileverama a véčka je jeden malinkatej rozdíl.
        Mě se Cantilevery nikdy nepovedly po výměně lanka seřídit, tak aby pořádně brzdily. Já vím, že to jde, ale nééé mě.
        Raději jsem je vyměnil za véčka. S těma nejsou žádné problémy.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy X rafek

         

    Moderní ráfky jsou duralové dvoustěné opracované na bocích k tomu je potřeba i brzdový špalík pro alu ráfek,jak již bylo řečeno,levné lysovaný plech dost se kroutí tím i hůře brzdí na kvalitních lze použít obutí s aplikací vyšších tlaků-45-65PSI Takže hlavní rozdíl kvalita,hmotnost,spolehlivost a trvanlivost.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.09.2005
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kolo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy X rafek

           

      Ahojte, dik za vsechny odpovedi, ptal jsem se hlavne proto, ze jsem uz jeden musel koupit, protoze zadni byl dost spatnej. Ted tam mam J,Bayer SP SpecialRim je duralovy dvouplastovy. Ze neni rozdil mezi klasickyma a Vckama mi spadl kamen ze srdce, nemusim uz kupovat oba :-) Jo bžunda bude, az budu shanet ram a vidlici, s moji postavou 190cm a moc dlouhyma nohama je to tezky, Ted mam ukrutne dlouhou sedlovku, ale predstavec jsem nemenil, ten az potom podle ramu, tak na tom sedim jak vosa na bombone . Zavidim tem normalnim....
      Mejte se a kolum zdar!
      Stana

      [ Zpět ]
      Datum: 14.09.2005
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Stana)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy X rafek

             

        Hele, až budeš shánět rám, zkus MaxBika. Je duralovej, váží asi 1,9 Kg a stojí jen 2500 Kč. (holej) To je dobrá cena. Nebo 3500 Kč a váží 1,6 Kg a vyrábí asi velikost až 24". Tu velikost nevím určitě, ale myslím, že jo. Mě se na něm sedí velice pohodlně.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2005
        Autor: Neregistrovaný uživatel (bejbís ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

310 cyklistů (15 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024