reklama

Lowracer

Nazdar,

i kdyz jsem este nezalehl, dost po lehokolech posilhavam a uvazuji, ktere bych si pripadne poridil.
Trochu me prekvapilo, ze jsem skoro nic nenasel o "Lowracerech", nikde tu na foru, a na fotkach z srazu v UH jsem lowracer sotva zahlidl.
To ho ma tak malo lidi ?
Muze nekdo prosim zhrnout vyhody a nevyhody oproti normal lezaku ?

Dost se me libi http://www.azub.cz/CZ/lowracer/
ale nemam vubec poneti jak se na tom jede.
Predpokladam vetsi problem s sabilitou, a do kopcu, ale zase vetsi rychlost obecne, a kolo je jednoduche a lehke.

Diky za prispevky.

[ Zpět ]
Datum: 21.09.2010
Autor: Judson
  • Re: Lowracer

         

    Nazdar,

    bohuzel sem nenasel jak tema editovat, takze to sem davam jako prispevek.
    Tim srazem sem samozrejme myslel lehosraz s Uherskem Brode.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: Judson
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    Podle me je duvod nejspis, ze stejne jako vetsina stojatych cyklistu koupi treka jako rozumny kompromis s pohodlnejsim posazem a pouzitelny i pro lehci teren s ne silnicni special pouze na asfalt, tak vetsina lezaku koupi/postavi "turisticky univerzal" a jen labuznici si k tomu poridi toho silnicniho lowracera.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: E-Ryc
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    Ahoj, já ho v Brodě měl půjčenýho, myslím, že to je ten, co mají na azubu v bazaru.
    Jezdí to ďábelsky, rychlé, hbité, jen koukáš autům na kliky u dveří, náklaďákům na podvozky a vlastně z krajiny přes vysokou trávu nevidíš zase vůbec nic.
    Ještě k tomu to chce trochu cviku to ovládat. Ovládal jsem leccos, ale tohle mi fakt udělalo problém. Ale nakonec v pohodě a dost jsem si to užíval :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    V podstatě sis odpověděl sám...

    Ano, má ho poměrně málo lidí.

    Ano, je větší problém se stabilitou než na vyšším lehu, ale je to jen otázka zvyku a cviku.
    Máš nohy výš než sezení a z toho plyne, že namáháš nohy zase jinak a odlišnější svyly a do kopce mě se při tomhle sezení jede hůř. Ale to je individuální. Mě z tohoto důvodu nevyhovuje ani Max a fůře lidí jo...
    Rychlý je to jako vítr. Máš minimální odpor vzduchu.
    Nevýhodou je to nízklý sezení, že jsi míň vidět a míň vidíš.

    Prostě je to taková rychlá silnička. Pořizovat si to do lesa je nesmysl.

    Rychlost, váha atd. je kus od kusu. Viděl jsem karbonový na galuskách, co vážilo jen pár kilo i ocelový s mnohem větší váhou, různý konstrukce a tvary...

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    Low racer je rychlé závodní kolo se vším všudy. Bohužel jsem na něm nejel, ale lecos jsem pochytil. Je to kolo určené na silnici. Díky nízké poloze toho moc nevidíš a pro auta jsi taky hůř viditelný. Na normálním leháči nevidíš těsně před kolo, ale kus před něj, na low raceru je to ještě horší, protože se na silnici koukáš pod mnohem menším úhlem a ve výhledu ti překáží nohy a šlapák.
    Low racery jsou konstruované, aby se dobře chovaly ve větších rychlostech, což způsobuje, že jsou v malých rychlostech nestabilní. Zase padáš z malá výšky.
    Hlavní výhoda oproti ostatním kolům je samozřejmě rychlost.
    Pro začátek bude určitě jednodušší se naučit na vyšším kole.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: snilard
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    Prvni a posledni snahu ho vyzkouset jsem mel na SPEZI (co to bylo za model, nevim), ale kdyz jsem se tam nasoukal a zjistil, ze neodklopna riditka mi drhnou o bricho, tak jsem usoudil, ze to neni pro me ;))

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: E-Ryc
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    Lowracer je úžasná věc. Kdysi jsem ho míval a občas mi dost chybí. Je to nejrychlejší konfigurace lehokola, překonat ji může jedině ultralehký highracer v prudkých kopcích na horším povrchu, jinak je lowracer nejrychlejší nekapotovaná konfigurace pro jakoukoliv trasu. Jednak je to malým odporem vzduchu a jednak nízké těžiště dává stroji obrovskou hbitost do zatáček. Ve spojení s dlouhým rozvorem to poskytuje člověku jistotu při průlety zatáček rychlostmi na jaké by si na jiných kolech netroufl nebo by jich ani nemohl dosáhnout. Když si vezmeš kopec, kde se klasické kolo rozjede bez šlapání něco kolem 50km/h, ten červený stroj z tvého odkazu tam pojede 70km/h (testoval jsem to přímo na něm). A bát se toho nemusíš, protože to agilně zatáčí i brzdí - zadní kolo nelze odlepit od země sebevětším bržděním a tak je limitem jen adheze předního kola. Decelerace okolo 1g je velmi reálná, na klasických kolech se obtížně přeleze přes 0.6g.
    Pak jsou tu nevýhody: Chvíli trvá se to naučit precizně řídit. Je to stíhač, milimetrové pohyby na řídítkách produkují za některých okolností i metr širokou myšku. Když to ovládneš, je to super a využíváš to, ale nesmí to ovládnout tebe, což se zezačátku občas stane. Náklaďákům opravdu prohlížíš podvozky zespodu, jejich kola tě převyšují. To může být nepříjemné. Daleko častěji nastávají situace, kdy nevidíš do křižovatky přes zaparkovaná auta a kdy si musíš uvědomit, že nejsi pro někoho viditelný a chovat se podle toho. Poměrně často přehlédneš nerovnosti na cestě (koukáš skrz řídítka a mezi šlapajícíma nohama) a ten rám, který je tak parádně tuhý pro přenos síly šlapání s tebou pěkně zatřepe. Po průjezdu desetibarevnou třetitřídkou plnou výtluků budeš naklepaný jak řízek. Sice to nijak nebolí, na tom velkém polstrovaném sedle, ale pohodlí turistického lehokola je něco úplně jiného. Nízké těžiště taky znamená, že pokud trefíš v zatáčce kluzký povrch, třeba písek, nedostaneš vůbec šanci reagovat, ihned to lehne. Pokud jsi byl naklopený do zatáčky, tak padneš zadkem asi tak z 10-15cm výšky, takže nemáš ani modřinu a nějaké zlomeniny by hrozily jen když do napereš do zábradlí nebo stromu. I pak tam přiletíš strojem napřed, víceméně stále v sedačce, takže riziko není zdaleka tak velké jako při podobném pádu z klasického kola. Na druhou stranu velkoplošné odřeniny co budou mokvat ještě dva týdny a zcela rozedrané oblečení jsou prakticky jisté. (Testováno osobně opakovaně.)

    Když se tohle všechno podtrhne a sečte, díváš se na stroj, který je super na vyjížďky mimo město, spíš sportovním tempem, pro požitek z jízdy. Lépe za sucha, za mokra se musí člověk trochu bát do zatáček a už to není ono.
    Na druhou stranu průjezdy městem v plné denní dopravě nejsou až tak příjemné. Nekompatibilita s jinými cyklisty jedoucími na pomalejších strojích je celkem značná. Do kopce člověk snadno stačí jiným lehokolům a v závislosti na jezdci může stačit i klasickým kolům. Z kopce dolů mu nestačí nikdo a tak buď pořád někdo na někoho čeká, nebo se věčně jede o samotě (ujedu jim z kopce, odpočnu si do kopce aby mě nahoře dohnali a zas jim ujedu...).
    Tím pádem je to většinou kolo, které si lidé pořizují až jako druhé. Jako jediné má svoje limity a i když je požitek z jízdy úžasný, dosáhne se ho jen za některých okolností, zatímco nevýhody trvají stále. Pokud ho člověk má jako svoje druhé, takové víkendové kolo, je k nezaplacení. Ale jako jediný stroj je to na uvážení, podle toho kde a kdy člověk jezdí.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      Píšeš o jistotě při průletech zatáček a vzápětí pak o tom, jak se na kluzkém povrchu a písku lehce spadne a za mokra by se měl člověk už bát. Je to problém lehokol všeobecně? Mě dává jistotu v zatáčce snad jenom to, když přede mnou jede někdo s nižším pudem sebezáchovy a vidím, že se to dá projet i takhle. Pak taky pomáhá dívat se v zatáčce ne pět metrů před sebe, ale co nejdál, pak se to projede nějak líp (možná samozřejmost, ale objevil jsem to teprve nedávno). Jinak se v zatáčkách prostě bojím trochu to naklopit, právě z toho důvodu, že nevím, co mě tam čeká a běda, kdyby se muselo přibrzdit.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2010
      Autor: Radek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Tu jistotu máš tehdy, když vidíš, do čeho vjíždíš a když ze zkušeností umíš ten povrch přečíst. Navíc do zatáček je z lowraceru vidět líp než přímo dopředu. Pochopitelně pokud se dopustíš té chyby, že se nepodíváš, že tam vletět nesmíš, tak i v takové situaci, kterou by na klasice šlo ustát skoro jistě a na vysokém lehokole tak půl napůl podle gum, schopností jezdce a tak, tak na lowraceru v takové situaci máš jen velmi malou šanci.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.09.2010
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      Skvěle sepsáno. Přesvědčil jsi mě. Příště budu aktivnější a low racer si doopravdy půjčím.

      Ale mít ho jako jediné kolo si moc nedovedu představit, jezdit sám mě baví jen občas.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2010
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Ještě jsem tam měl napsat, že když si dá společnou jízdu víc lowracerů s podobně výkonnými jezdci, zážitky se umocní na počet jezdců. S Ninkem jsme tak jeli třeba na sraz 2006 asi 260km v jednom dni a hned tak na to nezapomenu. V každé obci co byla z kopce jsem trnul aby tam neměli policajti radar :-). Dneska bychom se teoreticky vybodovali z řidičáků ještě než bychom z Brna dojeli někam Humpolci :-).

        [ Zpět ]
        Datum: 22.09.2010
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      Skutečně jsi naměřil deceleraci kolem 1g?
      Já jen, že to předpokládá koeficient tření 1 (nebo přítlačná křídla, která ale nekapotovaná verze nemá). Takový gumy bych chtěl mít...

      [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2010
      Autor: Joe-CUBE
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Jo, potom by konecne mozna neklouzaly ani dve na sobe a dana uloha by se mohla odzkouset experimentalne... 8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 21.09.2010
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Naměřil jsem na horkém suchém asfaltu náklon 45 stupňů. Jednak z fotek a jednak podle stop ojetí na pneumatice - Schwalbe Marathon Racer vykazoval po čtyřhodinovém závodě v NL ojetí až po zubatý pásek na dynamo:-) Velmi jednoduchá fyzikální úvaha pak říká, že ta guma musela do boku držet 1g. Jsou to unikátní podmínky (pro to zatáčení). Musíš mít vhodný asfalt a suché horké počasí. Když pak hobluješ ten samý městský okruh dlouhý 7km čtyři hodiny, naučíš se na objezdu čtyř čtvrtin kruháče dosáhnout opravdu na hranu možného - cítíš, jak ti gumy slabounce driftují ven ze zatáčky a pohnout řídítky o milimetr víc tak lehneš.
        Na lowraceru navíc můžeš při jízdě přímo vážně zkusit bloknout přední kolo. Zjistíš, že to není snadné. S ráfkovou brzdou to nejde (začne smrdět guma a zčerná ti ráfek, nebo vybuchne přední duše - obojí vyzkoušeno). A s kotoučovkou to jde, akorát to jednak je o hubu, protože když není povrch zcela rovný a/nebo nemáš kolo stranově vyvážené, začne ti ten předek ustřelovat a musíš tu brzdu hned zas pustit, a jednak to parádně ničí gumy. Měl jsem jednu Schwalbe Stelivo s poškozeným bokem, tak jsem to na ní zkoušel. Poprvé jsem pogumoval ten ráfek a podruhé se už opravdu kousla. Byla na ní ploška vybroušená tak do 1-2mm hloubky po smyku dlouhém snad jen 20cm. Bylo ale jen asi 15°C. Důležité je, že si člověk osahá, jakou smykovou sílu ta guma unese než proklouzne, a je to fakt hodně.
        Tyhle zkušenosti mě přiměly věřit, že za správných okolností udrží správná guma 1g. Pokud někdo má akcelerometrický dagaloger tak to můžem i zkusit změřit, zajímalo by mě to. Ten co jsem dělal jako bakalářku moc nefungoval :-).

        [ Zpět ]
        Datum: 22.09.2010
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    Super,

    diky za vycerpavajici prispevky.
    Zatim to vypada jako kolo presne na me, osamoceny rychly cesty po co nejlepsich asvaltkach, kde jde o pocit z rychosti a bolave svaly na nohou )

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: Judson
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      Pokud ti jde o tohle, měl by lowracer být to pravé.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2010
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    Jestli chceš stíhačku, tak ji budeš mít ale než se na tom naučíš jezdit tak si docela užiješ, čím níže a více položená sedačka, tím obtížněji se na tom jezdí. Aspoň teoreticky. Na srazu jsem si vyzkoušel nízký prototyp na 20" kolech, trochu vyšší a méně ležatý než tenhle lowracer a od začátku jsem si s ním rozuměl lépe než s Azubem Eco. Jelo to jako drak, do kopečka jsem s tím vylétnul hladce (podobná geometrie jako na mém kole - s šlapacím středem nad úrovní sedačky), jenom reakce na řízení byly trochu rychlejší, při pokusu objet lehkou myškou díru jsem udělal vlnu přes půl silnice s docela zajímavými náklony.
    Samozřejmě pokud chceš co nejrychlejší kolo, potom je lowracer nejlepší řešení, jenom bych se s tím opravdu bál do silničního provozu, tahle věc není moc vidět a sám toho také moc neuvidíš. Hlavně se neschovávat těsně za auty.
    Na srazu byla kromě prototypu Azub vidět jedna Optima Baron (Python asi nebude klasický lowracer i když se na něm sedí hodně nízko)

    [ Zpět ]
    Datum: 21.09.2010
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      S těmi auty záleží na situaci. Někde si musíš dát mezeru a vyjet trochu vlevo, bliknout do xichtu tomu kdo tě potřebuje vidět. Někdy (třeba za tatrou) je zas lepší se právě schovat - těsně za pravý zadní roh auta, tak abys ho stranově minul kdyby náhle brzdilo a opravdu těsně za ním. To, že se protijedoucí doleva odbočující o tobě nedozví nebude vadit pokud o tobě nikdy nebude potřebovat vědět, je-li fyzicky nemožné, aby tě v tvojí poloze srazil. Typicky v situacích , kdy bys musel jet opravdu dlouhý kus za autem před sebou abys byl viditelný pro protijedoucího a to by už znamenalo, že by auto za tebou mělo snahu jet vedle tebe jako že tě předjede. To je lepší se spíš nalepit. Aspoň tak to mám vyzkoušené v Brně se všemi typy lehokol, nejen lowracery.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.09.2010
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lowracer

         

    nechci zakládat nový vlákno...

    jak už jsem tu někde psal v nějakým vlákně, tak mám azubí lowracer teď půjčenej doma.
    http://www.azub.cz/lowracer-novy-specialni...
    Dneska konečně při cestě do práce nebylo namrzlo, tka jsem ho mhl vyzkoušet.

    Poznatky: Suběktivně je to strašlivě rychlý. Ale nemám tacháč, tak si nejsem jistej tím, jeslti i oběktivně. pocitově je to proti mýmu kolu (Azub Apus) asi takovej rozdíl jako osobák a motokára nebo když jsme se jednou svez v Opelu Tigra.

    Přijde mi, že je to rychlejší i do kopce, ale...

    Sedí se jinak, bolej mě lejtka. Sice jsme toho lestos moc nenajezdil a tak je normál, že mě nohy bolí, ale lejtka mě z lhokola tedy moc nebolely.

    Čelovka je tohoto posezu uplně na hovno.

    Zrcátko na ruce v kombinaci s čelovkou funguje jen jako oslňovač sebe sama.

    horní žízení mi není příjemný. Zima na prsty.

    Je to strašlivě živý. Cestou do práce jsem sebou při smrkání a tedy řízení jednou rukou, málem plácnul na asfalt. cestou zpátky už to šlo. Jízda bez držení pro mne naprosto nemožná ani metr.

    Bez opěrky nemůžu jezdit. Bolí mne dost za krkem.

    máme u nás v okolí po vedlejších sinicích dost hnusnej asfalt. Jsem z toho dost naklepanej. Ale to by se vyřešilo odpruženou vidlicí a jízdou s pořádným světlem nebo za dne. Dnes jsme ty nerovnosti prostě nebyl schopnej vidět.

    Přehazovačku už na kole fakt nikdy nechci! Jestli to koupím, bude to mít Rohloffa.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.12.2011
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Lowracer

           

      Jestli tě bolí lejtka, řekl bych že máš moc vysunutý šlapák a při šlapání natahuješ špičky. Podle všech příuček bys při šlapání neměl nohou v kotníku téměř pohybovat a zabírat hlavně stehnama.

      [ Zpět ]
      Datum: 27.12.2011
      Autor: Holfi
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        nepřijde mi to, ale podívám se na to. Mysllel jsem, že to je posezem. Tedy že mám nohy o hodně výš než jsem zvyklej.

        A pardon všem za ty chyby. Když vidím to ě v objektivním a spoustu dalších chyb tak... :-(

        [ Zpět ]
        Datum: 28.12.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      Neopouštěj staré známé pro nové...

      [ Zpět ]
      Datum: 28.12.2011
      Autor: Zden42
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Teď prý tady řádí taková epidemie. Postihuje bikery, kteří začnou toužit po silničním kole :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 28.12.2011
        Autor: Aviatik
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      Zdarec.Po tom to kole také koukám taky pěkně dlouho.Ale ted jak píšeš ,že to máš půjčený ta ti jako půjčeji domu na pár dní ? Kolik to stojí a na jak dlouho to jde ?Chtěl bych to taky zkusit jezdil jsem na Azub opus a mini,ale mini nic moc.To se mě líbí více ,ale nemohu to posoudit to se musí zkusit.Myslel jsem ,že na Bike Brno 2011 to bude ale nebylo :-(

      [ Zpět ]
      Datum: 28.12.2011
      Autor: Alban
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Lowracer

           

      Co musím říct za sebe tak mám obrácené zkušenosti co se týče učení na lehokole.Lowracer jsem poprvé zkusil na srazu a sedl hned a později až jsem se opět na něj dostal, tak jsem vyjel i do provozu...ale každý to máme jinak.Co se týče tak jsem měl na delší testování výše zmíněný lowracer, ale s odpruženou vidlí, typu headskok od fa RST, vedení přes jednu kladku.A musím říct proti setupu co je výše i přes mírně vyšší váhu, kolo bylo stále pěkně živé a v kopcích jak nahoru tak i dolů.Stihl jsem to letos jen s pár kámošema na žiletkách co jezdí i závody...no něměl jsem problém je prohnat i v kopcích směrem nahoru a to i 16 procentním stoupáních mi neujeli.O jízdě po rovině a z kopce na svých trasach co mám tady kolem nebyl problém jezdit přes stovku a to i horším povrchu kde není rovný asfalt, tak vidle s 3 cm zdvihu udělala svoji práci naprosto perfektně.Částečně tomu pomáhá i zadek, který je trochu měkčí taktéž, ale neubírá to nijak znatelně na rozjezdech nebo právě ve zmíněných kopcích.Ted to porovnávám s karbonovým Troytecem.Geometrie je hodně živá což je velmi dobré, umožní to krasné prúlety ve vlasenkách a dovolí ti to i přidávat.Moje zjištění bylo že se my kolo doslova přilepilo na asfalt, takže za celou dobu ježdění jsem neměl pocit že by mě kolo nechalo ve štichu.Co se týče mokrého režimu tak jsem měl obuté kolo na Duranech.Což bych řekl ideální gumy na naše cesty i na závody.Guma je to hodně rychlá a to i za mokra na LR a odolná také vůči průrazu...Ted v zimě je to samozřejmě už přece jen jiná, guma se chová uplně jinak.Na tohle období se my osvědčili Shwalbe Marathon.
      Co se týče ergonomie tak tiler je v pohodě,zatáčet se dá jen zatnutím svalů na straně kam chceš zatočit, popř minimální pohyb řídítek do vraceček v plné palbě bez ztráty kytičky.Vpředu kotočovka je nutnost, vzadu je to je to jedno.Zadek jsem spíš používal za mokra společně s předkem na dorovnání, abych nejel rovně.
      Při jízdě v zimě s orním řízením se my osvědčli dvoje rukavice.Jedny tenké a druhé silnější.Vesměs jsem trochu klepal kosu do prvního kopce.Pak už mě bylo vcelku teplo.jen při jízdě z kopce a to i když jseště nebylas zima tak tak jsem občas pocítil chlad na hrudi.
      Co se týče nízkého posezu, řidiči si dávali pozor podstatně více než když jsem jezdil highracer.
      Shrnutí:tento lowracer hodnotím jako velice vyvážený a to i co se týče pomalé jízdy, která taktéž jde krásně praktikovat.S odpružením je rozdíl nesrovnatelný proti pevné verzi.Umožňuje si držet průměr hodně vysoko bez ohledu na kvalitu silnice.Pak už je to jen srdci jak si to kdo pustí:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 28.12.2011
      Autor: freediver
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      Sháním video tohoto Lowracera nemáš ? Pozžebuti vidět jak to je tak nízké a jakej sklon to má atd...Jen abych mohl posoudít jak se na tom pojede .Šlo by to ?

      [ Zpět ]
      Datum: 29.12.2011
      Autor: Alban
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Video to jsem jaksi nestihl udělat, ale mám tady galerku jestli Ti bude tohle stačit.
        Výška je 30cm, úhel 24 stupńů na sedle, váha cca 13kg, tady je hodně možností jak se dostat pod 10kg.Což je hlavně znát když jezdíš rád hore kopcom...mě to až tak nevadilo nějaké kilčo navíc.
        Jak se na tom jezdí je otázka zdali video by ti pomohlo...

        http://freediver.rajce.idnes.cz/Baron_Lowracer/#

        [ Zpět ]
        Datum: 29.12.2011
        Autor: freediver
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lowracer

               

          JJ díky Já jsem měl strach z toho posedu.Tak hledám jak to vypadá když na tom sedíš a jak máš hlavu jestli musíš mít opěrku jako,že asi jo.A co nohy nekopeš do řídítek ?Ještě k tomu názvu to je jako Azub nebo Baron ?nebo to je podle něj dělané ? Kolik jsi za to dal a nebudeš to prodávat?Co tvoje pocity z jízdy atd....Díky za odpověď.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.12.2011
          Autor: Alban
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Lowracer

                 

            To ma ten z azubu (bazar) je to myslim performer ci ako . Azub nakupil kostri a teraz to predavaju a je to pekny stroj. Z baronom to nema nic spolocne.
            Barona roby iba Optima.
            http://www.optimabikes.com/optima-baron.html

            [ Zpět ]
            Datum: 30.12.2011
            Autor: colombo.ii
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lowracer

                   

              Performer je Taiwanská firma vyrábějící lehokola, ale jejich rámy vypadají jinak, takže bych řekl, že s tímhle nemají nic společného.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.12.2011
              Autor: Holfi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lowracer

                   

              ok a nevíš jaké to má převody a ozazení ???

              [ Zpět ]
              Datum: 31.12.2011
              Autor: Alban
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lowracer

                     

                stiahni si od nich cennik tam to je ale ak sa nemylim baron v zaklade ma 12-26 a 52/42/30

                [ Zpět ]
                Datum: 31.12.2011
                Autor: colombo.ii
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lowracer

                   

              Není to vyloženě Azub, ale rozhodně to není Baron. Kola s typovým označením Baron dělá Optima a tohle není ani dovezená Optima, ani jejich rámy nebo rámové sady nebo něco. Nicméně když to postavíš vedle Optimy Barona, tak zjistíš, že poloha jezdce, rozvor, geometrie atd jsou prakticky shodné. Není se co divit, Baron je podle mnohých nejpovedenější a tím pádem nejnapodobovanější lowracer všech dob. Nicméně provedení rámu je na mnoha místech hodně odlišné.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.01.2012
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lowracer

                 

            Najel jsem na něm přes 1000km a žádnou opěrku bych na něj nechtěl. Pokud si na nějakém kole kopeš do řídítek, tak máš asi špatně nastavené kolo. Jeď do UB a projeď se na tom kole. Cenu máš ve speciální nabídce.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.12.2011
            Autor: romantic
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lowracer

                   

              mě stačilo šest sedm kilometrů a sakra hodně jsem tu opěrku potřeboval. A další kilometry byly dost o utrpení. Záleží na páteři. Ty máš tuším krční páteř v pořádku, já ne...

              [ Zpět ]
              Datum: 30.12.2011
              Autor: Jurimír
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lowracer

                     

                K24 jsem na něm odjel, a opravdu nic mě nebolelo. Mě to kolo prostě vyhovuje.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.12.2011
                Autor: romantic
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lowracer

                 

            Moje pocity:bezvadné svezení na jakkémkoliv profilu trati, můžu jet uvolněně.V kopcích i co se týče opravdu prudkých 16% kopců, nestalo se mi že bych jezdil po sedle ať jsem jel v dresu nebo tričku atd...vím že Jirkovi se to stává na tomto stroji.Mohl jsem se při jízdě kromě kochání věnovat i dechovému strečingu či pránajámě a přitom držet pěkný průměr.
            Jak bych to viděl:ideální ultramaratónec, popřípadě naložit banány a projet třeba Evropu.
            Na ježdění vyloženě po městě to moc vhodné není(nesouvisí s nízkým posedem),spíše že třeba udržovat větší rychlost, hlavně v zatačkách.Samozřejmě jde to také, ale třeba jízdy v tomhle režimu pilovat.Kdo jezdí z venkova do města, tak je to značka ideál.
            Jinak kolo je z Azubu co najdete v sekci bazar (lowracer).Cena je pak odvislá podle vybavení kola.
            Ještě co se týče opěrky:na fotkách ještě není, dal jsem jí tam později.Abych upřesnil Romantic jezdil sedlo které je vyobrazeno na bazaru.Měl jsem na sedlo Azub, vyhovovalo mě více než původní.Pak jsem ještě přidal nášlapy Speedplay The Frog, čekal jsem totiž na nový kufr...kdo nezná nebo by chtěl Speedy zkusit:výborný nášlap jak dovnitř tak ven.Stranové vytočení 15 stupňů, výborné na kolena a hlavně ultramaratony a také pomáhají skvěle do zatáček.Jistota v tom že jsem našlápnutý s použití minimální energie...srovnávám s SPD, Look.Udržba:máznout styčné plochy na pedálu a po dvou tisícich přes jehlu máznot dovnitř.Pedál je plně rozebiratelný.Pokud je problém pošlou jen to je třeba a pedál funguje dál bez jakkýkoliv vaklů.Co je mám už víc jak 10let a jezdili se mnou hlavně ČP DH celou tuto dobu.Pak také výhoda že jsou oboustranné.Vydrží hardcore zacházení...

            [ Zpět ]
            Datum: 30.12.2011
            Autor: freediver
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lowracer

           

      tak jsem si stopnul dnešní cestu do práce.
      Na Azubu 4 (nebo Apusu) když jsem měl poměrně dost najeto a obutý marathonky mi cesta od baráku k baráku trvala 12 minut, když jsem do toho dupal a dojel zpocený fakt dost.

      Dneska mi to na lowraceru trvalo 11 minut a letos nemám najeto ani tisíc km asi a od lehokolovýho srazu jsem najel tak stovku a měl jsem v tom jednu červenou na semaforu.

      Tedy výsledek považuju na tak krátký cestě a navíc za daných okolností za fakt dost velkej!

      [ Zpět ]
      Datum: 03.01.2012
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Letos ani tisícovku ? Nemáš nějaký vysoký cíle za ty 3 dny??

        [ Zpět ]
        Datum: 03.01.2012
        Autor: highlander
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lowracer

               

          musíš mít vždycky vysoký cíle ne? "malý je jen ten, kdo má malý cíl!"

          [ Zpět ]
          Datum: 03.01.2012
          Autor: Jurimír
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lowracer

             

        Když se naučíš podat na lowraceru stejný výkon, kterým jsi jel na Apusu těch 12 minut, tak to podle mě bude kolem 9 minut.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.01.2012
        Autor: Jirka
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Poskytujeme finanční služby

Hledám: Poskytujeme finanční služby
dnes
Zkoušeli jste získat úvěr od bank bez úspěchu? Potřebujete nutně peníze, abyste se dostali z dluhů? Potřebujete…

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

380 cyklistů (7 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024