reklama

Fungující vidlice s dostatečnou životností

Myslíte, že se budou vyrábět fugující vidlice, která se nebudou muset co rok rozebírat v odborném servisu, ve které se nebude muset měnit olej? Jejichž těsnicí (stírací) kroužky a kluzná pouzdra něco vydrží?

[ Zpět ]
Datum: 22.07.2010
Autor: AV
  • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

         

    Nikdy. Jedině jít do pevné vidle.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.07.2010
    Autor: Radix
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

         

    No já teda nevím, ale já mám vidli na kole 6 let (Marzos Bomber) a nikdo ji nerozebírá ani nic podobného s ní nedělá.
    Jen jednou se musel vyměnit olej (mám teda takový pocit), jinak nic...
    Funguje naprosto bez problémů.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.07.2010
    Autor: radka
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

           

      Pseudocyklisté mají vlastně nemají tyto problémy.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.07.2010
      Autor: mishka44
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

           

      Se nediv, když s tím jezdíš jak 2x odepsaná bikerka po esfeltu. Nejlépe v pražském bikerském ráji...na Ladronce. Navíc tam máš nosítko na cyklopytlík, hajzlpapír zabalený pod sedlem do igeliťáku (nebo co to je na té fotce), nemožné cinkrlátka na řidítkách a hlavně bletníky. Vosudo.
      A to si chce koupit noveho bika....
      :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 22.07.2010
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

             

        Přesvědčil jsi mě... Jdu stavět pec :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 22.07.2010
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

         

    Podle mě se vyráběj naprosto běžně - pakliže Tvoje vidlice tohle vyžaduje, tak bych zainvestoval do jiné.
    Např. můj RS Recon air - do servisu až po 15 tisících km, fox float - závada = únik oleje se projevila po 11 tisících, takže spíš záleží na tom, kolik najedeš ročně a na jakém povrchu. Sám nějakou prevenci vidlic nedělám, nevidím důvod - i když před 14 dny jsem se stavoval u Cyklošvece v Písku = jediný ofiko servis na foxe - dost se pohoršovali nad tím, že tam nedávám vidlici každý rok - ovšem cena za přetěsnění floata = 2160,- Kč, to mě můžou milovat :-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2010
    Autor: Airline
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

           

      A přesně s tímhle přístup už jsem viděl větší množství předčasně zničených vidlic. V lepším případě to odnese jen vzduchový pístek, když na něm delší dobu není olej.
      V horším případě vydřené vnitřní nohy.

      Sem tam někomu ta vidlice i bez servisu vydrží i takhle dlouho bez servisu a přežije to, ale to je štěstí.

      A samozřejmě citlivost každé vidlice se bez pravidelného servisování postupně zhoršuje, takže pak chodí mizerně. Jezdec to většinou moc nevnímá, protože zhoršování je pozvolné a nenápadné.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2010
      Autor: Mlok
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

             

        Souhlasím s tím, že kdo jezdí tvrdší terény, tak ten by měl vidlice pravidelně servisovat, byť jim na první pohled nic není.
        Já se tvrdým terénům vyhýbám, maximálně beru nějaké kamenité lesní - polní cesty, v mém případě to tedy nepokládám za nějak závažný prohřešek. Vpodstatě stejný "nesmysl" jako preventivní pitný režim nebo vyzdvihování lajt jogurtů před těmi smetanovými :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2010
        Autor: Airline
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

               

          Olej na vzduchovém pístku mizí postupně provozem i kdybys jezdil jen asfalt (postupně pomalu a jistě prolíná provozem do spodní části vidlice).
          Jak rychle mizí se liší dle konkrétního kusu. Když přijdeš o všechen olej, tak v lepším případě přestaně vidlice těsnit dříve než dojde k poškození vzduchového pístku.
          Viděl jsem už více vidlic s poškozeným vzduchovým pístkem ježděných jen po pěkných cestách a za pěkného počasí.
          Pokud ale rád riskuješ poškození vzduchového pístku...


          A tohle přitom není na žádnou kompletní rozborku vidlice, doplnit olej na vzduchový pístek lze u většiny vidlic doma svépomocí a je to otázka 3 minut.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2010
          Autor: Mlok
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                 

            Jsem v tomto směru laik, můžeš mi to popsat? To se musí vypustit vzduch a odšroubovat ventilek a trošku tam kápnout? A jaký olej?

            [ Zpět ]
            Datum: 23.07.2010
            Autor: Burísek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                   

              Vypustí se vzduch a odšroubuje se celá ta zátka obsahují i ventilek (tedy ne samotný ventilek). Pak je někdy třeba zasunout vidlici do zdvihu, aby vyjel pístek nahoru a bylo vidět jestli tam olej je nebo není a dle toho dolít.
              Na pístek je vhodný např. Redrum od RS.

              Je to popsané i na ivelo, tam maj celou rozoborku, tedy je to jen malá část z toho:
              http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
              Tedy po vypuštění vzduchu se odšroubuje mechanismus na obrázku 14 a pak doleje olej, obrázek 28. To je celé, už jen zašroubovat zpět a nafoukat.
              Otázka tří minut.

              Nebo jiný obrázek u Suntour vidlic:
              http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
              obrázek 18, tam je vidět co jediné je třeba povolit a vyšroubovat.

              U většiny vidlic je to jednoduché, jsou ale vyjímky, jako třeba Talas, kde to tak jednoduché není.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.07.2010
              Autor: Mlok
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                     

                Safra, jsem si říkal, že se aspoň podívám jak na tom ten talas je s tím olejem na pístku a tou poslední větou jsi mě odradil se v tom šťourat....
                a nevíš jak je to u RVL - tam je to taky takhle jednoduché, než vezmu do ruky nářadí ?

                [ Zpět ]
                Datum: 23.07.2010
                Autor: William
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                       

                  U RVL by to mělo jít v pohodě. Jen pokud je to u-turn verze, tak to bude trošku jinak, ale jít by to mělo taky.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.07.2010
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                         

                    Jo je to U-turn :o( nicmene zkusím to. To co na tom eventuelně můžu zmršit by mi v servisu dali normálně do pořádku počítám viď ?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 23.07.2010
                    Autor: William
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                           

                      Pokazit na tom asi moc co není. Na stránkách Sramu by měl být i slušný návod na kompletní rozborku vidlice.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 23.07.2010
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                 

            Od MS jsem k vidli dostal olejicek. Jednou za cas vyndat ventilek, kapku dovnitr, vratit ventilek a dofouknout... Premyslim, ze bych oba raidony nechal, at delaji co umi, dokud budou fungovat. Olej v nohach si taky snad vymenim sam, takze zbyva vymena tesnicich soucastek.
            Predstava, ze to musim demontovat, odvezt 30 km za Prahu, kam bezne cestu nemivam, pak pro to zase zajet a namontovat... Pri cene Raidonu nevim, jestli ten servis ma az takovou cenu.
            Casove by 5 let snad vydrzet mohla, mozna i dele, ne? A vzdalenostne cca 10.000? Tedy - kdyz pravidelne cistim vnitrni nohy.

            [ Zpět ]
            Datum: 23.07.2010
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                   

              Tak hlavní je ten pístek. Plus k tomu při ježdění v bordelu občas komplet rozborka s vyčištěním. Pokud to zvládneš, tak není třeba vidlici nikam posílat.
              Na pístek jsi dostal právě vhodný olej, který je jedna z věcí, co dělá tu perfektní citlivost, takže můžeš sám doplňovat.

              A jestli odejde nějaká těsnící součastka, to je o náhodě.
              Akorát mít RS, tak bys měl jistotu, že nějaké těsnění odejde spíše dříve než později. To se ale pozná snadno, nejčastější je únik oleje v pravé noze do spodní části vidlice, kde vytvoří olejový doraz a vidlice nechodí pak v celém zdvihu.

              A kolik kilometrů vydrží je často o náhodě. Občas se stane, že někomu kdo nejezdí moc v bordelu dá vidlice až těch 15-20tis. i bez servisu. Na druhou stranu klidně po 5tis. km bez kontroly oleje na pístku už může dojít někdy k poškození.
              A při ježdění v extrémní bordelu bez komplet rozborky a vyčištění jsem viděl zničenou vidlici po pár stech kilometrech (vydřené vniřní nohy).

              Osobně někdy pístek taky nekontroluju až tak často jak by bylo ideální. Většinou na to kašlu. Najeté kilometry mám ale rovnoměrně rozdělené na tři kola, takže servis všech vidlic jednou ročně v zimě není zase tak hrozné zanedbání, žádná z vidlic nemá nikdy více než 2tis. km za ten rok (6tis. celých jsem ještě nikdy nedal a kola využívám všechna +- stejně). K tomu ještě nejezdím v podstatě nikdy v extrémních podmínkách, takže vidlice nedostávají takový záhul.

              A i po těch 2tis. km je po servisu vždy znát, že chodí lépe, tedy že už znatelně postupně ztratila citlivost.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.07.2010
              Autor: Mlok
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

             

        Čili, když někdo nechce servisovat, tak si rovnou může koupit vidlici pevnou, nebo po pár letech ježdění v bordelu chod těch nejcitlivějších vidlí vytuhne natolik, že se budou chovat jako by tam ani nebyly.

        Airline díky, ale to je opravdu divnej názor. Jako bys do neměnil olej v autě dokud se ti nebude kouřit z motoru.

        Mít vidli za trojku tak možná máš pravdu, ale u vidle, která stojí pomalu 2/3 ceny kola je to fakt divný.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2010
        Autor: William
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

               

          ... ale to je opravdu divnej názor. Jako bys do neměnil olej v autě dokud se ti nebude kouřit z motoru ...
          Motor kouří při:
          a)bohaté směsi=veškeré palivo neshoří
          b)zapečených (zlomených) kroužcích
          c)velkém opotřebení válců motoru (ovalita)
          b)+c)=spaluje se olej

          [ Zpět ]
          Datum: 23.07.2010
          Autor: AV
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                 

            Díky za vysvětlení, jsem o něco chytřejší :o)

            ale bylo to myšleno v "uvozovkách" jako přirovnání čili ne doslova. Pokud to není trefné =omluva.

            [ Zpět ]
            Datum: 23.07.2010
            Autor: William
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

                   

              8-)

              [ Zpět ]
              Datum: 23.07.2010
              Autor: AV
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

             

        Souhlas. Mám na talasu najeto kolem 1500 km, je fakt, že jsem mu dal párkrát dost zabrat v bahně, vodě a marastu a cítím rozdíl v citlivosti oproti době kdy byl nový. Schválně jsem si dal původní nastavení odskoku a projel se po cestě, na které jsem ho zkoušel prvně a ladil si rebound a nemůžu si pomoct, že to je znát. Sice jsem si říkal, že první sezonu třeba vydrží bez servisu, ale jelikož kvůli té citlivosti jsem si ho pořizoval, tak o tom nemá cenu přemýšlet. když vydělím cenu servisu 12 měsícema tak je to pakatel.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.07.2010
        Autor: William
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

         

    Nebudou. Problémy jsou dva:
    - velké limotování vahou, což některé konstrukční věci pro delší výdrž omezuje (a komu by se líbila extra odolná třeba 5kg vidlice)
    - chod vidlice: vidlice je zatěžována poměrně malou vahou a aby byla citlivá (a že je kvůli tomu malé síle působící na vidlici potřeba mnohem citlivější než třeba u motorky), tak musí mít co nejmenší pasivní odpory, což pak omezuje použití výrazně lépe těsnících stíráků a dalších věcí prodlužující životnost.

    Jediné co si můžeš ušetřit ohledně servisu je domazávání vzduchové pístku pořízením pružinové vidlice. Tím eliminuješ činnost, která by se měla provádět nejčastěji.
    Když pak k tomu nejezdíš moc v bordelu a tedy nedostane se bordel do vidlice, tak bez servisu může vydržet poměrně dlouho aniž by to mělo neblahé následky pro vidlici.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.07.2010
    Autor: Mlok
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Fungující vidlice s dostatečnou životností

           

      ad 1: u motocyklu lze vyrobit lehkou vidlu, navíc, není-li kolo tolik namáháno, mohly by být díly subtilnější
      ad 2: malou sílu působící na vidlici by řešila progresivita pružicí jednotky

      Ovšem, nejsem strojař, takže ty výkřiky výše jsou jen nápady /.. čtenáře detektivek 8-) /

      [ Zpět ]
      Datum: 23.07.2010
      Autor: AV
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

332 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024